Gå til innhold

Erfaringer med Axkid Duofix


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med axkid duofix? Vi har akkurat bestilt det etter å sett hun Elin fra paradise fra noen år tilbake la ut et bilde av barna sine i det setet, barna hadde så god plass! Vi har Cybex Sirona til datteren vår nå og hun sitter så sammenkrøllet og vi vil ha henne bakovervendt noen år til, hun er bare 1,5år. 

Satt hos foreldrene mine i dag og fortalte vi har bestilt nytt sete og de ble nesten irritert fordi det ikke var vits, det ble ikke bedre plass selv om vi byttet sete og vi måtte snart snu henne i bilen. At setet ikke kom til å passe bedre i bilen vår. Vi har en Huyndai santa fe.

Noen som har noen erfaringer med Axkid Duofix? Vil datteren vår ha bedre plass bakovervendt i bilen vår med dette setet, noen som vet?

Anonymkode: 748e2...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duofix er ikke noe dårlig valg så lenge det brukes kun bakovervendt.. Tror det kan brukes like lenge som Minikid og uansett lenger enn Sirona. Stoler som kan festes med bilens belter gir ofte bedre fleksibilitet i forhold til montering og plass enn isofix gjør.

Husk også at det ikke er noe problem at barnet sitter med bøyde ben. Det er langt tryggere det enn at det sitter framovervendt.

Anonymkode: 21a31...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med Duofix, men med Rekid, de ser veldig like ut. Jeg er veldig fornøyd med Rekid, det er et fantastisk sete for oss. Seksåringen min sitter fint bakovervendt i dette. Med bøyde bein, men det er ikke farlig. Vi kjørte akkurat 30 mil uten trøbbel. Vi liker forresten best å feste setet med belter, ikke isofix. Har alltid sverget til isofix tidligere, men liker valgmulighetene man får ved å feste med beltene.

Bare ikke fall for fristelsen å snu Duofix-setet fremover. Når hun etterhvert er stor nok til å sitte fremover/for stor til å sitte bakover, så har hun det tryggest i en beltestol festet med bilens belter. 

Håper dere blir fornøyd med kjøpet 👍 

Anonymkode: dcb9a...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!😄

Vi tenker å ha henne bakovervendt så lenge som mulig og det er hovedsakelig derfor vi nå bestilte Axkid, har hørt så mye bra om det (Minikid riktignok, men så at duofix er lik(?) bare at man i tillegg kan feste med isofix om man vil det). At hun etterhvert sitter litt sammenkrøllet med bena er som det sies her bedre det enn konsekvensene av å snu setet, men ønsker at hun skal ha litt bedre plass enn så lenge nå. Nytt sete måtte vi uansett ha i og med at vi venter vårt andre barn som vi tenker skal få ha Sirona setet frem til det blir for lite.

Anonymkode: 748e2...871

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...