Gå til innhold

Hvordan sjekke opp en mann som sitter alene på cafe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så avstandsforelsket i en fyr som alltid sitter alene på en cafe rett ved der jeg jobber. Håret hans er helt latterlig fint, tjukt og blondt, litt som Jerry Smith i sex og singelliv. Han kommer til alle mulige tidspunkter, på dagtid og på kveldstid.

En gang var jeg og en venninne på cafeen da han kom inn og satt seg. Blikket vårt møttes og vi hadde en ganske lang blikkontakt rett før han fikk maten servert. Det føltes som en slags sensuell spenning. Men jeg følte ikke jeg fikk gjort noe der og da. Tror ikke han har kjæreste. Hvordan bør jeg gå frem? Føler at det blir desperat å bare gå bort men hva annet kan man gjøre?

Anonymkode: 25be9...eca

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det passer seg å bare gå bort til fremmede når de sitter å slapper av og er i sin egen boble, men om han virker kontaktsøkende og ser mye rundt seg, så kan du jo prøve å møte blikket hans flere ganger, uten at det blir sånn at du sitter å stirrer på han for å vente til han ser opp :P . Hvis han er der ofte så bør han vel legge merke til at du også er der ofte, og da kan det gå an å taime bestilling ved disken til når han skal gå å bestille sånn at dere ser hverandre der, og gjenkjenner hverandre, og bare si hei eller noe, sånn at han hvertfall gjenkjenner deg til neste gang, og det blir mer naturlig å søke kontakt etterhvert.

Du kan jo ikke vite om han har dame selvom han sitter ofte på cafe, men det er fullt lov å spørre. HVIS du velger å bare gå rett bort til han og rett på sak, og ikke vil introdusere en gradivs kontakt de rhan gjenkjenner deg som en av gjengangerne på caffeen han også, så gjør det når du er på vei til å gå derfra, og ikke når du kommer, for da blir resten av oppholdet der ubehagelig for dere begge, spesielt for han, om han ikke er interessert og du fortsetter å være i samme rom noen bord bortenfor liksom.
Du kan jo si noe som "Hei :) ... Jeg har lagt merke til at du pleier  å være her, og beklager hvis du syntes det er litt rart og random, men jeg lurer på om du er singel? :) "
Det er viktig å gå rett på sak i hvertfall, og ikke gjøre det til noe keitete småprats greie, med mindre du velger den vennskapelige strategien jeg først gikk inn på hvor det handler om å kjenne hverandre igjen som gjengangere på cafeen og gradvis komme i mer og mer prat, se om det er noe han oppfordrer videre til, eller om er enveis hver gang,  og gradvis kanksje mer naturlig å dele bort og ta kaffen sammen, og deretter kan spørre rett ut om han er singel.

Anonymkode: 784d4...728

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ville kjøpt meg en kaffe. Så helt enkelt spurt han, "det er ikke meningen å forstyrre, men har du lyst på selskap?". 

Så se hvor det gikk derfra. Om han sa nei, ville jeg bare sagt "jeg regnet med det, du virket så konsentrert om jobb/PC/bok/avis.", og så funnet meg et eget bord. Om han sa ja, er det jo bare å la praten gå sin gang. Ikke være for på, bare småprate og se hvor det fører hen. 

Anonymkode: 42321...104

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik det gjøres på film d, du sender over en gratis kaffe eller noe, han kommer over... :laugh::laugh: romantisk første møte :nordvesta:

Anonymkode: 89087...4f4

• Liker 5
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så avstandsforelsket i en fyr som alltid sitter alene på en cafe rett ved der jeg jobber. Håret hans er helt latterlig fint, tjukt og blondt, litt som Jerry Smith i sex og singelliv. Han kommer til alle mulige tidspunkter, på dagtid og på kveldstid.

En gang var jeg og en venninne på cafeen da han kom inn og satt seg. Blikket vårt møttes og vi hadde en ganske lang blikkontakt rett før han fikk maten servert. Det føltes som en slags sensuell spenning. Men jeg følte ikke jeg fikk gjort noe der og da. Tror ikke han har kjæreste. Hvordan bør jeg gå frem? Føler at det blir desperat å bare gå bort men hva annet kan man gjøre?

Synes du skal ta deg den friheten å ta kontakt .  Stille følgende spørsmål :   Er blitt så  betatt  av hårfrisyren din, og undres på hvilken frisør du bruker !

AnonymBruker
Skrevet

Be om nummeret hans. 

Anonymkode: a992d...16a

Skrevet

Jeg hadde latet som om jeg snublet i bordet hans. Da får man en grunn til å si noe til hverandre:):

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville kjøpt meg en kaffe. Så helt enkelt spurt han, "det er ikke meningen å forstyrre, men har du lyst på selskap?". 

Så se hvor det gikk derfra. Om han sa nei, ville jeg bare sagt "jeg regnet med det, du virket så konsentrert om jobb/PC/bok/avis.", og så funnet meg et eget bord. Om han sa ja, er det jo bare å la praten gå sin gang. Ikke være for på, bare småprate og se hvor det fører hen. 

Det der hadde potensielt ødelagt dagen min og forholdet til min stamcafe. Greit å ta direkte kontakt, men som jeg skrev i mitt innlegg, gjør det i det minste på vei ut, så det ikke blir så trykket stemning om man skulle gi et nei!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der hadde potensielt ødelagt dagen min og forholdet til min stamcafe. Greit å ta direkte kontakt, men som jeg skrev i mitt innlegg, gjør det i det minste på vei ut, så det ikke blir så trykket stemning om man skulle gi et nei!

Det kommer da bare an på hvor følsom man er...

Hadde han sagt nei, hadde jeg bare tenkt at han hadde kjæreste, ikke var interessert i kjæreste, eller at jeg ikke var hans type. Så satt meg ned og nytt kaffen ved et annet bord. Hadde jeg møtt han igjen dagen etter, hadde jeg bare nikket og smilt.

Jeg har vært direkte, det førte til et 14 år (så langt) fantastisk forhold. Og når andre er direkte, er det kun et kompliment, selv om jeg nå alltid må si nei. 

Hva er alternativene dine? 1) aldri ta kontakt, og fortsatt drømmen (skjer ikke, om han er opptatt/ikke interessert) 2) hver dag håpet at han skulle ta kontakt (skjer ikke, om han er opptatt/ikke interessert)  3) en eller annen fantstisk tilnærming, som gjør at han likevel er interessert (skjer ikke, om han er opptatt/ikke interessert)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du ikke det?

Anonymkode: b8f0e...7e8

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde han sagt nei, hadde jeg bare tenkt at han hadde kjæreste, ikke var interessert i kjæreste, eller at jeg ikke var hans type. Så satt meg ned og nytt kaffen ved et annet bord. Hadde jeg møtt han igjen dagen etter, hadde jeg bare nikket og smilt.

Jeg har vært direkte, det førte til et 14 år (så langt) fantastisk forhold. Og når andre er direkte, er det kun et kompliment, selv om jeg nå alltid må si nei. 

Hva er alternativene dine? 1) aldri ta kontakt, og fortsatt drømmen (skjer ikke, om han er opptatt/ikke interessert) 2) hver dag håpet at han skulle ta kontakt (skjer ikke, om han er opptatt/ikke interessert)  3) en eller annen fantstisk tilnærming, som gjør at han likevel er interessert (skjer ikke, om han er opptatt/ikke interessert)

Vil du fortelle litt om omstendighetene for hvordan du var direkte slik at du fikk det lange forholdet? :) Grattis forresten!

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du ikke det?

Fordi han aldri møter noen der og han kan sitte i timesvis også på kvelden 2-3 x i uka.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han er i lag med en v de som jobber der.

Gubben min blir prøvd sjekket opp flere ganger når han er på jobben min, det er jo gøy for meg, men han blir flau av det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Kanskje han er i lag med en v de som jobber der.

Gubben min blir prøvd sjekket opp flere ganger når han er på jobben min, det er jo gøy for meg, men han blir flau av det

Tror ikke det for han har ikke noe kontakt med personalet utover bestilling, selv når han sitter i timesvis. Jobber du på kafé og mannen din blir sjekket opp fordi han er så kjekk? Blir du ikke sjalu?

AnonymBruker
Skrevet

Synes personlig ikke cafe er stedet å sjekke opp folk. For meg er cafe alenetid hvor jeg sysler med lesing, jobb eller planlegging av noe privat.

Kanskje bare gi ham en lapp med telefonnummeret ditt. Hvis han er interessert så ringer han vel.

Anonymkode: d095f...232

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han har tinder? Gå på tinder neste gang du er på cafeen, og sett avstanden på 2km som er det nærmeste :fnise: 👌🏻👌🏻

• Liker 4
Skrevet

Du jobber like ved? Det er sånn du ser han? Hm. Et smil funker jo alltid om det er interesse fra motparten. Begynner en å smile til hverandre så blir det til slutt at en sier hei eller hilser. Ble litt nysgjerrig på hvor du jobber siden du har full oversikt dag og kveld? :)

Alt kan jo bli litt gjennomskuelig. Sitter han sånn at han har utsyn mot deg? Da kan det jo være en sjanse for at han vil se deg. Sitter han med ryggen til, så vel... 

Hvordan er det ?

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi han aldri møter noen der og han kan sitte i timesvis også på kvelden 2-3 x i uka.

Man kan da ha en stamkafe uten å møte kjæresten der. Kanskje han jobber i nærheten som deg. 

Skrevet

Syns du skaø gå for Leiadenrares idé. Den funker kanskje godt. Men vær forberedt på at han blir overrumplet og ser rart på deg :)

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde han sagt nei, haddejeg bare tenkt at han hadde kjæreste, ikke var interessert i kjæreste, eller at jeg ikke var hans type. Så satt meg ned og nytt kaffen ved et annet bord. Hadde jeg møtt han igjen dagen etter, hadde jeg bare nikket og smilt.

Ja for den som sjekker opp så er det kanskje ikke så ille nei, menfor den som blir sjekket opp og har dette stedet som sitt avkolbingssted så kan det være litt stemningsdreper å sitte der å prøve å slappe av når man vet at en person i samme lokale , som blir sittende i samme lokale etter å ha sjekket en opp kanskje driver å ser på en og man vet har lyst på en, siden den spurte om å få sitte der å drikke kaffe.

Mener ikke at man ikke skal bli direkte, og hvis du leser mitt første svar i denne tråden så skriver jeg at det går fint an å være direkte, men det beste er å være det på vei ut, og ikke gjøre resten av dagen hans klein ved å fortsatt oppholde seg rundt han.
Man skal tenke på hva den andre føler også, ikke bare seg selv.
Er man stengt inne i en heis med noen og en mann prøver seg, så er det veldig ubehagelig stemning når man er tvunget til å fortsette være rundt hverandre etter man har dyttet han vekk. Og det er for dumt om en som alltid sitter å slapper av på den cafeen skal måtte gå derfra pga en annen person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...