AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1 Skrevet 31. mars 2018 Begynte å klø ved hårfestet på ene siden av ansiktet for noen uker siden. nå i dag så jeg at jeg har fått utslett der. Huden min ellers i ansiktet har også blitt veldig rød i det siste og det ser ut som jeg har et slags utslett. Istad oppdaget jeg at jeg var rød rundt munnen også. Noen som vet hva dette er? Anonymkode: 58bfe...3bc
Gjest Konditorfrue Skrevet 31. mars 2018 #3 Skrevet 31. mars 2018 Smør deg med en body butter fra body shop i ansiktet,ser ut som vintertørrhwt ja..
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #4 Skrevet 31. mars 2018 20 minutter siden, RaraAvis78 skrev: Vintertørrhet? 16 minutter siden, Konditorfrue skrev: Smør deg med en body butter fra body shop i ansiktet,ser ut som vintertørrhwt ja.. Er det vanlig å få så mye utslett da? Det kommer kanskje ikke så godt frem på bildene, men jeg er veldig rød, nuppete og føler meg veldig varm i huden. Har også små vabler eller hva det kalles enkelte steder og en litt brennende følelse i huden. Det har forverret seg over tid. Har brukt en ny ansiktsgel og fuktighetskrem i det siste. Kan det være produktene jeg reagerer på? Anonymkode: 58bfe...3bc
Gjest Konditorfrue Skrevet 31. mars 2018 #5 Skrevet 31. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det vanlig å få så mye utslett da? Det kommer kanskje ikke så godt frem på bildene, men jeg er veldig rød, nuppete og føler meg veldig varm i huden. Har også små vabler eller hva det kalles enkelte steder og en litt brennende følelse i huden. Det har forverret seg over tid. Har brukt en ny ansiktsgel og fuktighetskrem i det siste. Kan det være produktene jeg reagerer på? Anonymkode: 58bfe...3bc Kan absolutt være produktene ja,men jeg får ofte rødhet som flekker i starten av sterk sol,blir bedre etter noen dager.snakk med noen på apotek ang hudkremer. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #6 Skrevet 31. mars 2018 Eller, det kan være en allergisk reaksjon på noe. Anonymkode: c9ca8...f74
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #7 Skrevet 1. april 2018 20 minutter siden, Konditorfrue skrev: Kan absolutt være produktene ja,men jeg får ofte rødhet som flekker i starten av sterk sol,blir bedre etter noen dager.snakk med noen på apotek ang hudkremer. Lykke til Takk tenker at det beste er å la huden få være i fred en stund og drikke masse vann. Jeg tør ikke prøve noen nye produkter nå så lenge jeg har dette utslettet. Jeg har ømfintlig hud og reagerer lett på ting, blir fort rød, men har ikke opplevd dette før. Har hatt tørr hud i flere år, men det har bare flasset litt. 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller, det kan være en allergisk reaksjon på noe. Anonymkode: c9ca8...f74 Det var det jeg også tenkte. Virker mer som en allergisk reaksjon enn tørrhet. Anonymkode: 58bfe...3bc
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #8 Skrevet 1. april 2018 Du trnger en feit og god hudkrem fordi huden din er vinterhes. Ingenting annet. Anonymkode: 49baf...406
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #9 Skrevet 1. april 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trnger en feit og god hudkrem fordi huden din er vinterhes. Ingenting annet. Anonymkode: 49baf...406 Det får vente til huden er bedre. Er veldig sår nå og det svir, så å pøse på med produkter nå vil jo bare bli smertefullt og gjøre vondt verre. Jeg mistenker at det er ansiktsgelen jeg reagerer på. Kanskje det er en kombinasjon av det og tørr hud. Denne gelen er en dyptrensende peeling som skal fjerne døde hudceller, smuss og fett fra huden, men tror ikke huden min tåler den, for det har blitt verre hver gang jeg har brukt den. Eller kanskje jeg har brukt den for hyppig. Ble altså kjemperød og sår etter å ha brukt den igjen i dag. Kutter ut alt av produkter nå en stund og ser om det blir bedre. Anonymkode: 58bfe...3bc
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #10 Skrevet 1. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det får vente til huden er bedre. Er veldig sår nå og det svir, så å pøse på med produkter nå vil jo bare bli smertefullt og gjøre vondt verre. Jeg mistenker at det er ansiktsgelen jeg reagerer på. Kanskje det er en kombinasjon av det og tørr hud. Denne gelen er en dyptrensende peeling som skal fjerne døde hudceller, smuss og fett fra huden, men tror ikke huden min tåler den, for det har blitt verre hver gang jeg har brukt den. Eller kanskje jeg har brukt den for hyppig. Ble altså kjemperød og sår etter å ha brukt den igjen i dag. Kutter ut alt av produkter nå en stund og ser om det blir bedre. Anonymkode: 58bfe...3bc Vente til du blir bedre, når du trenger hudpleie for å bli bedre? Du har ikke utslett men en hud preget av vinterens kulde og vær. Vil du bli bedre så tar du turen innom et vaktapotek og kjøper deg en Apobase, Avene, Aderma el. For tørr hud. Leppepomader ser du og ut til å trenge. Hva annet tror du skal til for å pleie sår hud? Anonymkode: 49baf...406
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #11 Skrevet 1. april 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vente til du blir bedre, når du trenger hudpleie for å bli bedre? Du har ikke utslett men en hud preget av vinterens kulde og vær. Vil du bli bedre så tar du turen innom et vaktapotek og kjøper deg en Apobase, Avene, Aderma el. For tørr hud. Leppepomader ser du og ut til å trenge. Hva annet tror du skal til for å pleie sår hud? Anonymkode: 49baf...406 Jeg er ikke så sikker på at jeg trenger hudpleie for å bli bedre. Om det er en reaksjon på produkter feks, vil det jo gi seg om jeg slutter med disse produktene. Merkelig at det forverrer seg slik ved bruk av disse produktene bare. Dette rundt munnen kom i går kveld, noen timer etter jeg brukte ansiktsgelen. Begynte først å lure på om det var herpes, men det ser vel ikke slik ut? Har slitt med kjempetørr hud i flere år, men har aldri fått slike symptomer før. Skjønner jo nå etter å ha lest litt om det, at man kan få slike plager av tørr vinterhud, synes bare det er rart at jeg aldri har fått det før. Jeg har jo peelet huden veldig mye i det siste og fjernet døde hudceller. Jeg har ikke brukt så mye fuktighetskrem da, så huden har vel ikke fått nok fukt nei. Skal også nevnes at jeg har høyt stoffskifte. Man kan visst bli rød i ansiktet av det også. Tipper det er en kombinasjon av flere ting jeg. Føler heller for å oppsøke hudlege egentlig, men det går jo an å prøve apoteket først ja, er bare en smule skeptisk... stoler ikke på at de ansatte har nok kunnskap om hudlidelser. Men kanskje du har rett, det er jo mulig at vintertørr hud er eneste årsak til plagene.. Anonymkode: 58bfe...3bc
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #12 Skrevet 1. april 2018 Vabler er allergisk reaksjon. Ikke klin på masse gørr før det har gått tilbake eller du har funnet ut hva du reagerer på. Klør det? Anonymkode: c9ca8...f74 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #13 Skrevet 8. april 2018 Det var en reaksjon på produktene men har også tørr og dehydrert hud, så skal skaffe noen hudpleieprodukter Anonymkode: 58bfe...3bc
Ikarus Skrevet 8. april 2018 #14 Skrevet 8. april 2018 Vanskelig å svare på. Anbefaler deg å bli undersøkt av en hudlege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå