AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1 Skrevet 31. mars 2018 Hva skal jeg gjøre? Går til vanlig i en traume behandling, og har bare fått meg en total knekk. Har så mye angst at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Føler det ikke er noe jeg kontakte legevakt for.. men hva gjør man da? Det er nesten uutholdelig... Anonymkode: f0921...127 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #2 Skrevet 31. mars 2018 Ja det kan godt være du skulle hatt deg en innleggelse, så du kan godt ringe legevakt å høre Anonymkode: e09f8...f6d 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #3 Skrevet 31. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det kan godt være du skulle hatt deg en innleggelse, så du kan godt ringe legevakt å høre Anonymkode: e09f8...f6d En innleggelse er liksom ikke et alternativ. Jeg har barn, og vil skåne så godt jeg kan rundt dette. Har en maske på hele dagen, så det ikke skal vises utad. Det er så viktig for meg. Men nå kom den altså, denne knekken..og jeg vet faktisk ikke hva av hjelp jeg trenger.. Anonymkode: f0921...127
Gjest SelinaKyle Skrevet 31. mars 2018 #4 Skrevet 31. mars 2018 (endret) Jeg ville ringt legevakten. Enten får du komme dit, eller så kan du få tips/råd om hva du kan gjøre videre. Tillegg: det er ikke uvanlig å ringe legevakt pga angst. Jobber i helsesektoren, så vet om flere som gjør dette ved behov. Så ikke gru deg for å ringe. Det er viktig å be om hjelp. Endret 31. mars 2018 av SelinaKyle
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #5 Skrevet 31. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En innleggelse er liksom ikke et alternativ. Jeg har barn, og vil skåne så godt jeg kan rundt dette. Har en maske på hele dagen, så det ikke skal vises utad. Det er så viktig for meg. Men nå kom den altså, denne knekken..og jeg vet faktisk ikke hva av hjelp jeg trenger.. Anonymkode: f0921...127 Det med barna må du nesten ta med legen og ikke her Anonymkode: e09f8...f6d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #6 Skrevet 1. april 2018 Jeg ble innlagt og har barn. Det går helt fint! Pappaen og besteforeldre stilte opp, samt mye besøk. Barn tar ikke skade av å lære litt om psykisk uhelse:) Anonymkode: 4fa0a...d64 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #7 Skrevet 1. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble innlagt og har barn. Det går helt fint! Pappaen og besteforeldre stilte opp, samt mye besøk. Barn tar ikke skade av å lære litt om psykisk uhelse:) Anonymkode: 4fa0a...d64 Dette! I tillegg til at dersom man ikke oppsøker hjelp i tide kan ting utarte seg og bli utrolig mye verre enn nødvendig. Er så trist å se alle som forsøker å holde masken og så plutselig rakner det noe så sinnsykt. Har selv jobbet i psykiatrien og har sett både de som har vært innom en snartur uten at de noengang kom tilbake og også de som det raknet totalt for og som det måtte MYE til for å få på beina igjen. Søk heller hjelp tidlig, TS - psykiske traumer er ingenting du skal skamme deg over! Anonymkode: 6833f...c89
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #8 Skrevet 1. april 2018 Det beste for deg og barnet er jo faktisk at du får hjelp før det blir verre. Dette går bra ts. Anonymkode: ec0cd...93e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #9 Skrevet 1. april 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble innlagt og har barn. Det går helt fint! Pappaen og besteforeldre stilte opp, samt mye besøk. Barn tar ikke skade av å lære litt om psykisk uhelse:) Anonymkode: 4fa0a...d64 Kan man spørre om hvordan angsten artet seg? Anonymkode: 7965a...c80
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #10 Skrevet 1. april 2018 Ts her Jeg vet bare ikke hva jeg skal si når jeg oppsøker hjelp. Anonymkode: f0921...127
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #11 Skrevet 1. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts her Jeg vet bare ikke hva jeg skal si når jeg oppsøker hjelp. Anonymkode: f0921...127 Også er det helligdager og jeg trengs hjemme. Anonymkode: f0921...127
FrodeF Skrevet 1. april 2018 #12 Skrevet 1. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her Jeg vet bare ikke hva jeg skal si når jeg oppsøker hjelp. Anonymkode: f0921...127 Hva med å fortelle dem sannheten om hvordan du har det... 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #14 Skrevet 1. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man spørre om hvordan angsten artet seg? Anonymkode: 7965a...c80 Hadde depresjon også. Angsten artet seg ved at jeg ikke klarte å gå ut omtrent. Sov svært dårlig og var meget urolig om kveldene. Anonymkode: 4fa0a...d64
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #15 Skrevet 1. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde depresjon også. Angsten artet seg ved at jeg ikke klarte å gå ut omtrent. Sov svært dårlig og var meget urolig om kveldene. Anonymkode: 4fa0a...d64 legevakta kan ikke gjøre en dritt. Vil du ha (langsiktig) hjelp så får du gå til fastlegen og be om antidepressiva eller noe Anonymkode: 74eb8...8b8 1
FjellFrua Skrevet 1. april 2018 #16 Skrevet 1. april 2018 Hvis det går utover hvordan du fungerer hjemme,så ring og si det. Si du har tøffe dager pga angsten. Men vet ikke om legevakt kan gjøre så mye?
Gjest Calm Skrevet 1. april 2018 #17 Skrevet 1. april 2018 Har du ambulant akutteam i kommunen der du bor? Evt kan det hete kriseteam. De kan man snakke med på telefon, evt kan de komme på hjemmebesøk. Du har også hjelpetelefonen til Mental helse som er gratis å ringe. Har du utarbeidet kriseplan sammen med behandleren din? Hvor det står ting du kan gjøre viss du får det vanskelig. Viss ikke, ring til de ovenfor eller legevakt. Eller noen som du kjenner og som løfter deg opp. Prøv å ha fokus på ting som skjer utenfor kroppen din. Har du fokus på det som skjer inni deg og kroppslige symptomer på angst, så er det med på å forsterke angsten . Ring noen, gjør en aktivitet som du liker. Hør på musikk. Lytt etter teksten i musikken. Viss det er Flashbacks du opplever fra traumene dine, ha ting i nærheten som henter deg til her og nå. Brev med dato, årstall på, moderne ting som iPhone osv. Og ikke minst pust 🙂 Pust så pusten når helt ned i magen. Søk opp evt det å «puste i firkant» ❤️
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #18 Skrevet 1. april 2018 27 minutter siden, AnonymBruker said: legevakta kan ikke gjøre en dritt. Vil du ha (langsiktig) hjelp så får du gå til fastlegen og be om antidepressiva eller noe Anonymkode: 74eb8...8b8 Medisiner er absolutt ikke noe langsiktig hjelp... Anonymkode: 2cb99...b98
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #19 Skrevet 1. april 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: Hva skal jeg gjøre? Går til vanlig i en traume behandling, og har bare fått meg en total knekk. Har så mye angst at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Føler det ikke er noe jeg kontakte legevakt for.. men hva gjør man da? Det er nesten uutholdelig... Anonymkode: f0921...127 Du får ikke B-preparater på legevakta. Anonymkode: 66ad3...a26
Duff Skrevet 1. april 2018 #20 Skrevet 1. april 2018 Ring legevakta og spør. Si du er akutt veldig dårlig nå og trenger hjelp frem til legekontoret åpner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå