AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1 Skrevet 31. mars 2018 Jeg er ei kvinne på 27 år og er overvektig. Jeg går 1 mil hver dag uten og se noe forskjell på kroppen. Jeg spiser sunt og variert, men klarer ikke å gå ned i vekt. Er det noen her som har erfaring med PCOS og vektnedgang? Hva gjorde dere for å gå ned i vekt? Jeg har blitt anbefalt å spise lavkarbo, men har ikke prøvd det enda. Har snakket mye med legen min om det, uten at han han kan komme med noen konkrete råd for meg. Håper på svar! Anonymkode: 991a9...015 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #2 Skrevet 31. mars 2018 Sliter med det samme. Går ikke ned i vekt samme hva jeg gjør. Gikk ned 20 kilo ved å endre kostholdet til lavkarbo, men gikk opp 20 kilo igjen et par år senere til tross for at jeg spiste såkalt riktig. Trener en hel del også, men kiloene, spesielt rundt magen, sitter som støpt 😢 Anonymkode: 3233d...7b8 1
GammelKaktus Skrevet 31. mars 2018 #3 Skrevet 31. mars 2018 Eneste gangen jeg har klart å gå ned i vekt var da jeg gikk på Diane, levde som vanlig og gikk ned i vekt. Nå er det over 6 år siden jeg fikk barn, lever sunnere og mer aktiv en noensinne og allikevel går jeg ikke ned i vekt så for min del som ikke vil leve på lavkarbo tror jeg ikke det er håp. Diane tør jeg ikke å gå på igjen så jeg lever heller som tjukk. Pratet for øvrig med en spesialist om dette og hun sa det var veldig typisk det jeg sa, hun hadde mange pasienter med samme erfaringer. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #4 Skrevet 31. mars 2018 Men spiser du små nok porsjoner og ikke for mange kalorier? Metformin skal også hjelpe. Anonymkode: 6fff3...b2e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #5 Skrevet 31. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men spiser du små nok porsjoner og ikke for mange kalorier? Metformin skal også hjelpe. Anonymkode: 6fff3...b2e Har ikke prøvd metformin selv, men etter hva jeg har sett hos andre så anbefaler jeg det ikke. De sier de må på do hele tiden og derfor aldri kan avtale noe som helst nesten, og at avføringen er seig og vanskelig. De har alle vært nødt for å slutte med det Anonymkode: 3233d...7b8 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #6 Skrevet 31. mars 2018 Jeg ble frisk fra PCOS da jeg klarte å gå ned i vekt. I mitt tilfelle var overvekten pluss insulinresistens skyld i sykdommen. Jeg telte kalorier i ett år, måtte være ganske streng med kostholdet, men lykkes å gå ned 14 kg på litt over ett år. Så det tok lang tid, men er verdt det. Anonymkode: de4c0...ddd 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #7 Skrevet 31. mars 2018 Jeg gikk ned 40 kg, har pcos, har ikke noen magisk løsning. Jeg lå på kaloriunderskudd og gikk turer. Spiste ikke spesielt sunt eller variert, spiste bare mindre av det jeg ville spise. Anonymkode: f5e5b...9e6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #8 Skrevet 31. mars 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei kvinne på 27 år og er overvektig. Jeg går 1 mil hver dag uten og se noe forskjell på kroppen. Jeg spiser sunt og variert, men klarer ikke å gå ned i vekt. Er det noen her som har erfaring med PCOS og vektnedgang? Hva gjorde dere for å gå ned i vekt? Jeg har blitt anbefalt å spise lavkarbo, men har ikke prøvd det enda. Har snakket mye med legen min om det, uten at han han kan komme med noen konkrete råd for meg. Håper på svar! Anonymkode: 991a9...015 Spis hvit og rød fisk. Forskning viser at fiskeprotein er viktig for å gå ned i vekt. Anonymkode: 9f180...e83
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #9 Skrevet 31. mars 2018 Venninna mi fikk høre fra sin gynekolog at det er vanskeligere å gå ned med PCOS og at lavkarbo er den enkleste måten å gå ned i vekt på. Hun var flink veldig lenge og gikk ned masse kilo på lavkarbo, men da hun gikk tilbake til å spise vanlig mat så gikk hun opp igjen. Jeg har ikke PCOS, men jeg går også lettere ned på lavkarbo. For å gå ned i vekt er maten det viktigste, uten å kontrollere mat så hjelper ikke trening på vektnedgang like bra. 80% kosthold og 20% trening. Anonymkode: 40a6b...c79
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #10 Skrevet 1. april 2018 Jeg har PCOS og har rett og slett akseptert at jeg alltid må være forsiktig. Jeg spiser små porsjoner, spiser sunt. Tar meg av og til en liten skål med noe godt på lørdager, men da snakker vi to never potetgull. Har lært meg å leve slik og lever godt med det. Er også ganske aktiv. Ja. Jeg legger lett på meg, men har de siste årene klart å holde en jevn vekt og er nå ganske slank Det var en lang vei å gå, men livsstilsendring var det som måtte til for meg. Jeg måtte akseptere at jeg ikke kan putte i meg like mye junk som andre kan uten å legge på seg. Når man vender seg til det, er det ikke noe man tenker over en gang Spiser gjerne en boks ananas (den som ikke er i sukkerlake) istedenfor den sjokoladen jeg hadde lyst på. Hvis det er veldig vanskelig, har jeg hørt at mange har nytte av metformin Anonymkode: efa79...9c2
altflyter Skrevet 1. april 2018 #11 Skrevet 1. april 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke prøvd metformin selv, men etter hva jeg har sett hos andre så anbefaler jeg det ikke. De sier de må på do hele tiden og derfor aldri kan avtale noe som helst nesten, og at avføringen er seig og vanskelig. De har alle vært nødt for å slutte med det Anonymkode: 3233d...7b8 Jeg tar metformin (av andre årsaker) og jeg lurer litt på om vennene dine gikk på det lenge nok? Den første måneden er det sånn. Helt grusomt med konstant magevondt og diare, men når kroppen blir vandt til det, så merker man ikke noe til det lenger Det er mest i innkjøringsfasen, men om man holder ut den, så kan metformin være et godt hjelpemiddel for mange for å gå ned i vekt/ få kontroll på PCOS/diabetes eller andre ting. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #12 Skrevet 1. april 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Men spiser du små nok porsjoner og ikke for mange kalorier? Metformin skal også hjelpe. Anonymkode: 6fff3...b2e Ja, spiser små porsjoner. Anonymkode: 991a9...015
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #13 Skrevet 1. april 2018 7 timer siden, altflyter skrev: Jeg tar metformin (av andre årsaker) og jeg lurer litt på om vennene dine gikk på det lenge nok? Den første måneden er det sånn. Helt grusomt med konstant magevondt og diare, men når kroppen blir vandt til det, så merker man ikke noe til det lenger Det er mest i innkjøringsfasen, men om man holder ut den, så kan metformin være et godt hjelpemiddel for mange for å gå ned i vekt/ få kontroll på PCOS/diabetes eller andre ting. Det er og tull. Spesialisten jeg pratet med sa at man går ned av metformin fordi man blir dårlig, kvalme og diare, sier seg selv at man ikke gidder å spise noe da. Anonymkode: 791eb...832 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #14 Skrevet 1. april 2018 7 timer siden, altflyter skrev: Jeg tar metformin (av andre årsaker) og jeg lurer litt på om vennene dine gikk på det lenge nok? Den første måneden er det sånn. Helt grusomt med konstant magevondt og diare, men når kroppen blir vandt til det, så merker man ikke noe til det lenger Det er mest i innkjøringsfasen, men om man holder ut den, så kan metformin være et godt hjelpemiddel for mange for å gå ned i vekt/ få kontroll på PCOS/diabetes eller andre ting. Ja, de prøvde det lenge nok. Hun ene måtte gi seg etter ca et halvt år. Da var hun faktisk alvorlig dehydrert. Som nevnt over; gjør man seg såpass dårlig så er det klart man også går ned i vekt, men for meg, med hva jeg personlig har sett, så er dette en like bra metode å gå ned i vekt på som å stikke fingeren i halsen. Med andre ord, noe jeg aldri i verden ville prøvd selv Men om det funker for noen, flott for dem. Jeg vil heller være tjukk. Anonymkode: 3233d...7b8 1
altflyter Skrevet 1. april 2018 #15 Skrevet 1. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er og tull. Spesialisten jeg pratet med sa at man går ned av metformin fordi man blir dårlig, kvalme og diare, sier seg selv at man ikke gidder å spise noe da. Anonymkode: 791eb...832 Jeg blir ikke dårlig av dem og har tatt dem i årevis, så det er i så fall ganske individuelt 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #16 Skrevet 1. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er og tull. Spesialisten jeg pratet med sa at man går ned av metformin fordi man blir dårlig, kvalme og diare, sier seg selv at man ikke gidder å spise noe da. Anonymkode: 791eb...832 Tull og tøys. Det er haugevis av mennesker som går på metformin fast uten noe problem. Ikke alle har problemer i oppstarten heller. Selv gikk jeg på Metformin til og fra i over ti år. De eneste problemene jeg hadde med det var diaré en ukes tid hver gang jeg begynte på den eller trappet opp. Anonymkode: 785b6...d07 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå