Gå til innhold

en liten utblåsning!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Smilla1 sa;  

vet du hva, som stemor har jeg faktisk lov å ha en mening jeg og.  

Vil bare si en ting til og det er at det må være lov å ha en utblåsning som stemor også her inne.

DET ER JEG HELT ENIG I, OG JEG TVILER IKKE PÅ AT DU ER EN STEMOR SOM VIRKELIG STÅR PÅ FOR DINE STEBARN :enig_animasjon: .

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hun har helt klart noe med hva han ser på tv når han er hos deg.

Helt enig!

Skrevet

Jeg synes hele saken virker som storm i ett vannglass.

Elleve åringer er ofte distre....... Han har jo tydelig vært i en dialog med moren om BB - som han har glemt og helt sikkert ikke har hatt så stor betydning. Jeg synes det er ser ut som om moren har prøvd å få til en avtale med barnet og minner han på det. Men han har ikke brydd seg så mye om det når han heller ikke har fortalt at han ikke ser på BB hos dere.

Moren skulle vel strengt tatt en slik dialog med dere - men det går an og prate med 11 åringer og gjøre avtaler med dem også.

Jeg synes ikke du skal ta det som at denne moren mistenker dere for å la han se på BB men heller se det som at hun har hatt en dialog med sønnen sin.

Og ut fra dette så virker det som om du overreagerer og går helt i forsvar for noe som kanskje ikke er noe å gå i forsvar for.

Skrevet
Jeg fikk av en eller annen grunn inntrykk av at gutten var mindre enn elleve år, og svarte på bakgrunn av det. My mistake. Uansett syns jeg mor har noe med hva gutten ser når han er hos deg. Mor visste sikkert at dere var alene, og ville sikre seg at gutten ikke så på BB noe jeg er helt enig i.

Men når han er elleve burde han få litt mer "frihet" hos far, dessuten burde du og mor snakket om det uten at gutten ble involvert.

Jeg syns det høres ut som at du er en flott og engasjert stemor. Husk allikevel at mor mest sannsynlig på et eller annet punkt føler sin posisjon truet og har behov for å markere sitt revir -ok du fikk gubben, men det er fremdeles jeg som bestemmer over gutten- og ta det for det det er.

Stor klem fra Tex, som har stor sans for vettuge stemødre :wink:

Tusen takk for klemmen Tex :-)

Må bare få tilføye en ting.

Jeg har vært stemor for disse guttene i over åtte år, så mor vet utmerket godt at jeg tar godt vare på hennes barn.

Jeg har ikke noe problem med å forstå at det kan være vanskelig for en mor å forholde seg til stemor og at hun er redd for sine barn og sin egen posisjon.

Jeg forsvare henne alltid når guttene kommer med en eller annen klage på henne. Har en filosofi om det er viktig å spille på lag. Men det fins en grense for hvor mye jeg skal bite i meg. Jeg gjør virkelig alt for at barna hennes skal ha det bra, derfor blir jeg så utrolig skuffet når hun kommer med disse stikkene.

Det er ikke første gang dette skjer. Men jeg er helt klart god nok når det er noe som skal gjøres. Prøver som regel å heve meg over komentarene hennes, synes bare det var så unødvendig.

Og til dere andre som mener jeg bør holde kjeft:

Hvordan hadde dere reagert om far hadde gjort det samme med deres barn uten å ha snakket med dere først?

Og spar meg for komentaren om at jeg er stemor så settingen blir en annen fordi det bare var jeg som var her og ikke far.

Skrevet

Herregud for revir du forsvarer.

Du sier jo at ting fungerer hos dere og at alt går bra hos dere....... hvorfor fokusere så mye på dette da........ drit i det og funger godt videre - ikke nødvendig å være delaktig i alt dette vel......... hev deg over det og gjør det du føler er riktig og ikke blås opp bagateller til krig

Skrevet

vet du hva, som stemor har jeg faktisk lov å ha en mening jeg og. Foreslår at du leser hva jeg har skrevet i alle mine innlegg. Sitter faktisk her og angrer på at jeg kunne være så forbannet dum at jeg skrev dette innlegget. Vil bare si en ting til og det er at det må være lov å ha en utblåsning som stemor også her inne.

Selvfølgelig! Jeg har hatt mine frustrasjoner ang det å være stemor selv, jeg! Men jo mer tid som går, jo mindre frustrert blir jeg, på en måte... Har svelget kameler både medhårs og mothårs... Jeg har bare vært stemor i tre år, jeg da...

Synes ikke du skal angre på innlegget heller! Vi forstår deg jo, men prøver bare å gi deg et litt nyansert bilde, som ikke er så enkelt når man står midt oppi det og er frustrert selv :)

Kos deg med gutta du, er sikker på at de er kjempeglad i deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...