Gå til innhold

en liten utblåsning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få ut litt damp her!

jeg er stemor til to fantastisk flotte gutter. Jeg er utrolig glad i de begge to og tror jeg kan si med hånden på hjerte at jeg har stilt opp for de 200%. De har en far som er meget syk i vinterhalvåret, noe som gjør at jeg henter og bringer hvor det måtte være+++.

Faren er for tiden i syden for å prøve å bedre helsetilstanden sin.

Noe som jeg unner han av hele mitt hjerte.

Så til saken: På Onsdag kom minstemann ut for å være hos meg, han skulle ligge til neste dag :-) Kjempekoselig, koser meg virkelig sammen med han.

Så får han melding på mobilen fra moren om at han må huske hva hun har sagt til han. han sendte melding tilbake med spørsmål om hva hun hadde sagt. Svaret var at han ikke fikk lov å se på Big Brother. Jeg spurte om han ikke hadde sagt at det var noe som han aldri hadde fått sett hos oss, noe han ikke hadde gjort.

Jeg må bare innrømme det, jeg ble flyforb.... sa selvfølgelig ikke noe til guttungen, men hvem fa... tror hun at hun er som kan si noe slik. :kjempesinna: Jeg mener helt bestemt ( og det kan godt hende jeg får litt pes her nå) at hun har vel ikke noe med hva han ser på tv når han er hos oss. Vil påstå at vi er meget oppegående mennesker begge to og er fult ut i stand til å sette grenser for hva et barn skal se på tv uten at hun trenger å bry seg. Lurer på hva hun hadde sagt om faren hadde gjort det samme når de var hos henne.

Det var dagen utblåsning! Det trengte jeg virkelig :-)

Noen ganger er det bare godt å få skrevet ned det som irriterer en:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har helt klart noe med hva han ser på tv når han er hos deg.

Skrevet

Skjønner ikke at det var noe å bli så sint for! Det er da mange som ser på Big Brother. Ikke rart det er så mange betente situasjoner med ekser og unger hvis dette er noe å fly i taket av...

Skrevet

Hm... synes ikke det var noe å bli så irritert for?! At en mor skal ha noe med hva barnet ser på TV hvor det enn er, er for meg helt naturlig..... Men det er kanskje flere små hendelser med moren som gjør at du blir sinna for dette?

Skrevet

Jeg er stemor til tre flotte unger - og jeg mener faktisk at mamma'n skal ha lov til å ha meninger om hva ungene ser på tv og ikke. Dette er sånn generelt, og vil selvfølgelig da også gjelde når de er hos oss. Pappa'n (og jeg) har også våre føringer, så klart - som regel klaffer disse med mamman's, men ikke alltid. Det blir da en diskusjon min samboer må ta med barnas mor.

Nå vet jeg at mine stebarns mamma stoler på at vi tar de rette vurderingene stort sett - men innimellom tas det en telefon både den ene og den andre veien for å konferere om hva den andre synes.

Det synes jeg er flott, for ungene har to foreldre som skal samarbeide om dem - og jeg er så heldig å være på lag med BÅDE mamma'n og pappa'n deres :)

Jeg kan altså forstå at du kanskje ble litt "såret" av en sånn sms, altså at hun burde forstå at du ikke lot gutten se på det. Men sett deg selv i hennes situasjon - du hadde gjerne villet holde ungen din unna noe du ikke ville han skulle se på du også, selvom han ikke var hos deg akkurat da!

Skrevet

Nå er vel ikke BB barnetv uansett, da......

Skrevet

ja det er det selvfølgelig, men det er ikke det som er saken her.

Om vi hadde latt de få se det de ville når de var hos oss, så ja da kunne jeg forstått at hun hadde lagt seg opp i det.

Men når hun sier til barnet sitt at når du er hos pappa så får du ikke se det og det programmet, hvilke situasjon setter hun da barnet i om vi velger å la han se det?

Det som hadde vært riktig fremgangsmåte etter mitt skjønn, var at hun tok en telefon til faren og tok det opp med han hvis hun var redd for at han skulle se noe som hun ikke likte.

Kom ikke her og fortell meg at dere hadde godtatt at faren til barnet deres hadde lagt restriksjoner på hva barnet skulle se når han var hos dere. uten å ha diskuterte med dere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes moren kunne sagt fra til deg eller din samboer direkte, ikke via gutten. Ellers synes jeg hun er i sin fulle rett til å ikke ville la gutten se på BB

Skrevet
Nå er vel ikke BB barnetv uansett' date=' da......[/quote']

det er jeg helt enig i derfor har det ikke vært et tema her i huset. Det er bare noe som ikke er tema og se på når de er tilstede

Skrevet

Enig, mor og stemor burde hatt en dialog på denne typen ting. Men det er ikke alltid at verden fungerer så perfekt desverre.......

Uten at jeg sier noe om hvem som er skurk i denne sammenhengen.

Skrevet
Enig' date=' mor og stemor [b']burde hatt en dialog på denne typen ting. Men det er ikke alltid at verden fungerer så perfekt desverre.......

Uten at jeg sier noe om hvem som er skurk i denne sammenhengen.

hehe det trenger du ikke heller :-) Jeg var ikke ute etter å få klapp på skulderen og at alle skulle være enig i at moren er helt forferdelig. Jeg måtte bare ha den utblåsningen, for å bli ferdig med det, liksom :-)

Skrevet
Jeg synes moren kunne sagt fra til deg eller din samboer direkte' date=' ikke via gutten. Ellers synes jeg hun er i sin fulle rett til å ikke ville la gutten se på BB[/quote']

Enig..... - hvis alle gjorde akkurat det de burde - til en enhver tid.... ikke alltid så lett - verken for en stemor eller andre vil jeg tro?

Gjest Anonymous
Skrevet

Klart hun kan si det til barna sine! skulle bare mangle. Hun har sikkert en grunn for å si sånn til barna. Når en ser hva som sker på Bb så hadde jeg iallefall sagt til barna mine at det blir ikke aktuelt. Slike program blir sett av noen barn og diskutert dem imellom. Mulig de har spurt hjeme om å få se, antagelig sånn det har komt opp?

så hva du er forbanna for ? ro deg ned. hun har LOV å bry seg

Skrevet

Det jeg er forbanna for er at hun har så liten tiltro til oss.

Og ja jeg er sterk uenig i at en mor skal bestemme hva sønnen, som er over 11 år skal få se på tv når han er hos sin far. kunne kanskje ha forstått det om far var helt galen og ikke viste noe som helst ansvar. Utenom det så mener jeg at det er fars ansvar hva han lar barna få se når han er hos far. Må få lov å si at jeg synes noen har utrolig liten tiltro til far og hans evne til å ta de rette avgjørelser.

Skrevet

Selvfølgelig burde mor ha snakket med far om dette. Det er vel sånn alle ønsker å ha det. Men de har tydeligvis ikke det for vane.

Jeg er selvfølgelig enig i at de voksne burde ha kommunisert om dette uten å dra barnet inn i diskusjonen - men jeg mener at en forelder skal få ha sine ønsker om hva barnet ikke får se på tv også når barnet er hos den andre foreldren!

Gjest Anonymous
Skrevet
Det jeg er forbanna for er at hun har så liten tiltro til oss.

Og ja jeg er sterk uenig i at en mor skal bestemme hva sønnen, som er over 11 år skal få se på tv når han er hos sin far. kunne kanskje ha forstått det om far var helt galen og ikke viste noe som helst ansvar. Utenom det så mener jeg at det er fars ansvar hva han lar barna få se når han er hos far. Må få lov å si at jeg synes noen har utrolig liten tiltro til far og hans evne til å ta de rette avgjørelser.

Nå synes jeg dee er en sak som mor og far skal være enig om på forhånd, hva brna ikke bør se på tv. Så får du bare ta det til etterretning.

Som regel vet vel far hva mor synes og omvendt.

du legger vel mer i det enn nødvendig? pga du er stemor?

Skrevet

Nå synes jeg dee er en sak som mor og far skal være enig om på forhånd, hva brna ikke bør se på tv. Så får du bare ta det til etterretning.

Som regel vet vel far hva mor synes og omvendt.

du legger vel mer i det enn nødvendig? pga du er stemor?

vet du hva, som stemor har jeg faktisk lov å ha en mening jeg og. Foreslår at du leser hva jeg har skrevet i alle mine innlegg. Sitter faktisk her og angrer på at jeg kunne være så forbannet dum at jeg skrev dette innlegget. Vil bare si en ting til og det er at det må være lov å ha en utblåsning som stemor også her inne.

Gjest Anonymous
Skrevet

På ann igjen; "fordi du er stemor".

Kan det hende at stemor her stiller opp?

Faren er ikke engang hjemme; likevell stiller stemor opp!

Jeg er mor og stemor. Jeg legger meg ikke opp i hva min eks viser til vårt barn når han er sammen med sitt barn. Og jeg hadde ikke satt pris på om far skulle detaljstyre meg ang mine valg når vårt barn er hos meg! I sin tid valgte jeg å få barn med min eks. Da vi gikk hver til vårt har vel vi en del ting vi ser likt på til tross for bruddet. Når da eks finner seg en ny, har nok de også like verdier regner jeg med. Dersom mitt barn fikk se Big Brother hos sin far, hadde jeg nok rynket på nesen og slik vist hva jeg mente om den slags. Men å sende sms til mitt barn slik som nevnt her; nei det hadde jeg aldri gjort!

Skjønner hovedinnlegger godt jeg. Noen ganger preller slike hendelser bare av. Kanskje dette var en av de berømte dråpene som fikk begeret til å flomme over? Og da er det bedre at stemor får ut litt frustrasjon her enn på sin stesønn (over den udugelige mamman hans)? Eller stesønnens mamma? :wink:

Skrevet

Tusen takk til siste innlegg gjest :klem:

Den der trengte jeg virkelig nå.

Jeg hadde også rynket på nesen om mitt barn hadde fått se bb hos sin far. MEN jeg hadde ikke sagt til mitt barn at når du er hos pappa så får ikke du lov å se det og det.

Men orker ikke å gjenta meg selv flere ganger, noen klarer bare ikke lese hva som står i et innlegg. Og slik vil det sikkert alltid være.

Men tusen takk for støtten Gjest :-)

Skrevet

Jeg fikk av en eller annen grunn inntrykk av at gutten var mindre enn elleve år, og svarte på bakgrunn av det. My mistake. Uansett syns jeg mor har noe med hva gutten ser når han er hos deg. Mor visste sikkert at dere var alene, og ville sikre seg at gutten ikke så på BB noe jeg er helt enig i.

Men når han er elleve burde han få litt mer "frihet" hos far, dessuten burde du og mor snakket om det uten at gutten ble involvert.

Jeg syns det høres ut som at du er en flott og engasjert stemor. Husk allikevel at mor mest sannsynlig på et eller annet punkt føler sin posisjon truet og har behov for å markere sitt revir -ok du fikk gubben, men det er fremdeles jeg som bestemmer over gutten- og ta det for det det er.

Stor klem fra Tex, som har stor sans for vettuge stemødre :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...