Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (8 minutter siden):

Enig i det meste dere over meg skriver. Forholdet til K og livets mann, vet jeg ingenting om. Annet enn at det for MEG virker rart å leve singellivet i et parforhold med 4 barn involvert. Noen blir tapere av det til slutt. 
Det som provoserer meg er hennes Klara Klok attityde, der hun skal mene noe om absolutt ALT! Dette med økonomi i særdeleshet, der hun preker en ting, og gjør noe annet. Jeg skulle gitt henne kredibiliteten om hun levde etter det hun preker. Om hun handlet vanlige klær, alle har råd til. Der hun modererte pengebruken radikalt i henhold til å ha vært i en situasjon der hun holdt på å miste alt. Har de som sliter økonomisk råd til å ribbe høna, gå til dyre frisørbehandlinger, reise på flere ferier, lage nytt bad, kjøre dyr bil, handle klær fra dyre merkebutikker, kose med dyre datenights, med overnatting på hotell i samme by man bor i?! 
Det provoserer meg at hun fremstiller seg som ei som snakker de sårbares sak, mens sannheten er at hun med alt det jeg refererer til, snakker seg selv i mot. Hvis svaret på å finne seg selv, er å reise til en dyr destinasjon, som hun så fint kaller det, da er det noe jeg ikke har skjønt. 
I følge Kristin er jeg uansett bare 1 av nettrollene på Kvinneguiden😅

Dette👌

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjedde med de såkalte vennskapsreisene?

• Liker 4
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (8 timer siden):

Enig i det meste dere over meg skriver. Forholdet til K og livets mann, vet jeg ingenting om. Annet enn at det for MEG virker rart å leve singellivet i et parforhold med 4 barn involvert. Noen blir tapere av det til slutt. 
Det som provoserer meg er hennes Klara Klok attityde, der hun skal mene noe om absolutt ALT! Dette med økonomi i særdeleshet, der hun preker en ting, og gjør noe annet. Jeg skulle gitt henne kredibiliteten om hun levde etter det hun preker. Om hun handlet vanlige klær, alle har råd til. Der hun modererte pengebruken radikalt i henhold til å ha vært i en situasjon der hun holdt på å miste alt. Har de som sliter økonomisk råd til å ribbe høna, gå til dyre frisørbehandlinger, reise på flere ferier, lage nytt bad, kjøre dyr bil, handle klær fra dyre merkebutikker, kose med dyre datenights, med overnatting på hotell i samme by man bor i?! 
Det provoserer meg at hun fremstiller seg som ei som snakker de sårbares sak, mens sannheten er at hun med alt det jeg refererer til, snakker seg selv i mot. Hvis svaret på å finne seg selv, er å reise til en dyr destinasjon, som hun så fint kaller det, da er det noe jeg ikke har skjønt. 

👍🏻🎯. Hun burde lese her inne og reflektere litt over det som skrives, for her skrives det mye fornuftig. Det er nok det som provoserer. For innerst inne må hun jo skjønne at hun er helt på bærtur. Livets mann og livets liv hvor hun hele tiden er på søken etter seg selv. Ingen finner seg selv ved å rømme fra dagliglivet. 

• Liker 7
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 11
Skrevet (endret)
Tripptrapp1 skrev (15 timer siden):

Ikke sant. Jeg er sammen med en som har et par mindre unger jeg også. Det blir selvfølgelig en del ekstra greier sammenlignet med om det bare var oss, men dette var jo noe jeg visste om, vurderte og aksepterte før det ble oss. Ser virkelig ikke hvordan det skulle fungert for noen av oss hvis jeg nærmest var allergisk mot familielivet slik som KG virker til å være. Det er ikke som at situasjonen hans kommer til å forandre seg på en god stund, så det er for lenge å «holde ut» i påvente av at ungene flytter ut 😅 Alternativene er å tilpasse seg situasjonen eller pakke snippsekken og dra sin vei, og det bør hun skjønne også.

Ja,er barna hans som er de store taperne her om ikke livets mann våkner opp en vakker dag. Jeg hadde aldri ALDRI akseptert bo med en mann som ikke ville leve familielivet med meg og barna. Helt ok at det passer ikke for alle,men da går man pokker ikke inn i en slik tilværelse med 4 barn.

Hun lever som en singel jetset liv dame der hun kaster sønnen til eksen så ofte hun kan, minst mulig samvær og mest mulig me time. Så hvis du er slik på ditt eneste barn så er det jo helt hårreisende flytte inn med en som da har 3 unger. 

Har selv valgt bo alene med mine, og nyter ofte besøk av kjæresten.  Men jeg vil ikke flytte inn med noen før alle barna er på vei ut av redet eller går på videregående.  Har nå kun 1 barn som fremdeles er "liten" barneskole. Etter hun er blitt 16 kanskje så kan vi flytte sammen. For min del er det det beste av 2 verdner.  Besøke,reise sammen,hjelpe hverandre, men ha begge våre egne boliger med våre regler. Nå har min kjæreste kun et barn på 14 år da, jeg er ikke interessert i menn med små barn. Ikke fordi jeg ikke liker barn,men fordi alt har sin tid. Er ferdig med små barn. Kristin tyter også såååå ofte om at hun ikke ville ha et eget barn en gang, og da kan man jo bare tenke seg at bonuskids ville hun iallefall ikke ha. Undrer meg over hva livets mann tenker om disse utsagnene....Min jeg sa til min kjæreste at jeg egentlig skulle jeg ønske du ikke hadde hatt det ene barnet en gang, det hadde skuffet han...Hun sier jo de indirekte. Eller hvis kjæresten sa det til meg som har 4 barn! 2 av mine er voksne, men allikevel.  Ikke akkurat oppskrift på en god storfamilie, og det vil bli problemer der.. Barn merker det med en gang om de ikke føler seg inkludert!! 

Og det som gjerne er mest trist. Har ikke barna behov for sydentur med disse foreldrene?? Hun skal til Paris alene så til Ibiza med livets mann. Det er normalt å faktisk ta med barna på en sydentur ,for her står der jo ikke på økonomien.  Jeg og min kjære drar også 1 uke hvert år på aleneferie, men vi har også en sydentur med barna!! Direkte smålig tankegang av dem.... Kristin hadde nok aldri orket noe all inklusive med kids hun. Fatter ikke at mannen godtar dette,han som har 3 barn som sikkert også kunne tenkt seg en badeferie. Egoistisk!

Endret av M.H85
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
M.H85 skrev (1 time siden):

Ja,er barna hans som er de store taperne her om ikke livets mann våkner opp en vakker dag. Jeg hadde aldri ALDRI akseptert bo med en mann som ikke ville leve familielivet med meg og barna. Helt ok at det passer ikke for alle,men da går man pokker ikke inn i en slik tilværelse med 4 barn.

Hun lever som en singel jetset liv dame der hun kaster sønnen til eksen så ofte hun kan, minst mulig samvær og mest mulig me time. Så hvis du er slik på ditt eneste barn så er det jo helt hårreisende flytte inn med en som da har 3 unger. 

Har selv valgt bo alene med mine, og nyter ofte besøk av kjæresten.  Men jeg vil ikke flytte inn med noen før alle barna er på vei ut av redet eller går på videregående.  Har nå kun 1 barn som fremdeles er "liten" barneskole. Etter hun er blitt 16 kanskje så kan vi flytte sammen. For min del er det det beste av 2 verdner.  Besøke,reise sammen,hjelpe hverandre, men ha begge våre egne boliger med våre regler. Nå har min kjæreste kun et barn på 14 år da, jeg er ikke interessert i menn med små barn. Ikke fordi jeg ikke liker barn,men fordi alt har sin tid. Er ferdig med små barn. Kristin tyter også såååå ofte om at hun ikke ville ha et eget barn en gang, og da kan man jo bare tenke seg at bonuskids ville hun iallefall ikke ha. Undrer meg over hva livets mann tenker om disse utsagnene....Min jeg sa til min kjæreste at jeg egentlig skulle jeg ønske du ikke hadde hatt det ene barnet en gang, det hadde skuffet han...Hun sier jo de indirekte. Eller hvis kjæresten sa det til meg som har 4 barn! 2 av mine er voksne, men allikevel.  Ikke akkurat oppskrift på en god storfamilie, og det vil bli problemer der.. Barn merker det med en gang om de ikke føler seg inkludert!! 

Og det som gjerne er mest trist. Har ikke barna behov for sydentur med disse foreldrene?? Hun skal til Paris alene så til Ibiza med livets mann. Det er normalt å faktisk ta med barna på en sydentur ,for her står der jo ikke på økonomien.  Jeg og min kjære drar også 1 uke hvert år på aleneferie, men vi har også en sydentur med barna!! Direkte smålig tankegang av dem.... Kristin hadde nok aldri orket noe all inklusive med kids hun. Fatter ikke at mannen godtar dette,han som har 3 barn som sikkert også kunne tenkt seg en badeferie. Egoistisk!

Det man må ha respekt for, er at folk finner den måten å leve livet sitt på, i henhold til det som passer dem. Selv om vi ser mye, er det uansett mye vi ikke ser. Jeg vil ikke spekulere i hvor mye/lite hun har sønnen. Kan hende har Kristin og Dennis funnet sin formel. 
Jeg reagerer mer på hennes væremåte til og mot følgerne. Dette «her kommer ei som har vært der, dere er» (økonomisk krise) Der hun ikke evner et sekund å leve opp til hva hun har stått i. Eller rettere sagt; Hun tar det ikke seriøst. Det blir for meg både uredelig og falskt. Enten det, eller så lever dama på kreditt 🙈

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
M.H85 skrev (5 timer siden):

Hvorfor må barn på sydentur ?

Skrevet
Tough cookie skrev (15 minutter siden):

Barn MÅ ikke på sydentur. Barn trenger tilhørighet og det å være inkludert i det mamma og pappa gjør. Foreksempel i en ferie. Barn skal jo, og bør jo alltid gå foran. Særlig der det er økonomisk mulighet for det. Jeg hadde ikke kunnet reise på sydentur med min partner, og avspist ungene med noen dager på ei hytte. At jeg pakka kofferten og dro til varmere strøk, vil jo implisitt si at ferien på hytta, var ikke nok for meg. Livets mann har fremtidens barn, som JEG mener er viktigst. Viktigere enn Kristins behov for å leve jetset livet. 

• Liker 11
  • Nyttig 12
Skrevet
Tough cookie skrev (36 minutter siden):

Har jeg sagt barn må det?

Men når foreldrene reiser flere ganger til utlandet hvert år alene eller sammen, er det nokså vanlig at man da inkluderer barna også med, synes du ikke? 

• Liker 17
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (1 time siden):

Barn MÅ ikke på sydentur. Barn trenger tilhørighet og det å være inkludert i det mamma og pappa gjør. Foreksempel i en ferie. Barn skal jo, og bør jo alltid gå foran. Særlig der det er økonomisk mulighet for det. Jeg hadde ikke kunnet reise på sydentur med min partner, og avspist ungene med noen dager på ei hytte. At jeg pakka kofferten og dro til varmere strøk, vil jo implisitt si at ferien på hytta, var ikke nok for meg. Livets mann har fremtidens barn, som JEG mener er viktigst. Viktigere enn Kristins behov for å leve jetset livet. 

Ja mitt poeng. Ingen barn må til syden,ikke det man diskuterer her. Det er Kristin som MÅ til utenlandet konstant,  og hun og livets mann MÅ visst til syden, da burde barna blitt inkludert også. Burde ikke foreldrene heller prioriterer syden med barna. Hvis jeg måtte velge hadde jeg tatt med barna til syden,ikke kjæresten.  Nå gjør vi begge deler da....  

• Liker 10
Skrevet
M.H85 skrev (2 timer siden):

Ja mitt poeng. Ingen barn må til syden,ikke det man diskuterer her. Det er Kristin som MÅ til utenlandet konstant,  og hun og livets mann MÅ visst til syden, da burde barna blitt inkludert også. Burde ikke foreldrene heller prioriterer syden med barna. Hvis jeg måtte velge hadde jeg tatt med barna til syden,ikke kjæresten.  Nå gjør vi begge deler da....  

Personlig mener jeg at man godt kan ta seg en liten ferie uten barn. I hennes tilfelle hører jo barn ut som en rekvisitt, man kan hente frem når, og der det passer seg. Og som regel passer barn inn i det bildet litt dårlig. 
Jeg har tidligere likt Kristin veldig godt. Syntes at mye hun står for har vært viktig. Men så er det internettet da, som aldri glemmer det man har sett. Synes flere og flere influencere er i ferd med å miste det helt. De selger seg til vanlige mennesker, der de tror at det vanlige mennesker vil se, er grenser som sprenges fullstendig. Mens sannheten, tror jeg, er at de hadde holdt på følgerne om de fremsto litt mer vanlig, og litt nærmere det vanlige folk kan tillate seg av utskeielser. Her har vi noen mennesker som har satt seg på en pidestall, høyt over andre. For Kristins del, som folkets Klara Klok, der liv og lære ikke helt passer sammen. 
Ifht mammarollen er hun sikkert en god mamma. Men jeg skulle ønske at hun fremfor å snakke om hvor lei man blir av barn, egentiden man behøver, og hennes behov for egentid, hadde snakket om hvor viktig mammarollen er. At vi er forbilder for ungene våre, at tiden der de er små, går fortere enn lynet. At det er helt innafor med Nonstop og potetgull på lørdager, at matpakken godt kan bestå av brødskive med brunost. At, ja, de bor trangt, men pga hennes elendige økonomi, må badet vente. Slike ting. For meg bræker hun ut svada til følgerne, og som hun selv ikke evner leve opp til. 
Jeg har virkelig ryddet på min «følgerliste» i det siste, for sannheten er at har man sett én av influencerne, har man nærmest sett alle. 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Prioriterer tydeligvis ikke ferie med barn...har aldri gjort....pengene skal brukes på seg selv! Og det er dyyre reisemål hun drar til!

• Liker 3
Skrevet
Tough cookie skrev (5 timer siden):

Skjønner ikke jeg heller, torturere de med den fæle varmen.

Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (23 timer siden):

Du treffer 🎯 så knallhardt at det er grunnen til at KG putter deg og andre i en kategori som passer hennes narrativ om at hun egentlig er en god samaritan med gode hensikter, mens de som er kritiske er troll.

Godt skrevet 👏

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Margit777 skrev (25 minutter siden):

Skjønner ikke jeg heller, torturere de med den fæle varmen.

Jeg kan bare svare for min og barnas del: De virkelig elsker å komme til varmen. På samme måte som jeg elsker det. Barn MÅ ikke til varmere kontinenter for å føle seg bondet med foreldrene. Men barn som vi voksne elsker å føle seg inkludert 🫶

• Liker 11
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (10 minutter siden):

Jeg kan bare svare for min og barnas del: De virkelig elsker å komme til varmen. På samme måte som jeg elsker det. Barn MÅ ikke til varmere kontinenter for å føle seg bondet med foreldrene. Men barn som vi voksne elsker å føle seg inkludert 🫶

Stakkars, finnes ikke noe verre.

Skrevet
Margit777 skrev (1 minutt siden):

Stakkars, finnes ikke noe verre.

Å komme til varmen, eller bonde med foreldrene ? 

• Liker 5
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (6 minutter siden):

Å komme til varmen, eller bonde med foreldrene ? 

Varmen. Kan bonde på stranda ved glomma. Mindre mas også. Må man betale for å bonde, så er det merkelig måte å bonde på. Kjøpt og betalt.

• Liker 2
Skrevet
Margit777 skrev (4 timer siden):

Varmen. Kan bonde på stranda ved glomma. Mindre mas også. Må man betale for å bonde, så er det merkelig måte å bonde på. Kjøpt og betalt.

Mennesker er ulike, med ulike preferanser. Poenget slik jeg ser det, er at man setter bort barnet, for å dyrke egne behov. Det er sjelden jeg har hørt så mye «upopulære» meninger, som det Kristin ranter om, til enhver tid. Og hun har meninger om absolutt ALT. Alt skal gjøres om til et problem. I det ene øyeblikket ranter hun om hvor usunt utvalg bensinstasjoner har, i neste øyeblikk er det hvor lite leker det finnes på venterom på sykehus. Deretter kommer en egen rant om GAZA, før hun igjen er tilbake til namsmann og dårlig økonomi. 
Man har heldigvis et valg når det kommer til ukjente mennesker på nett: Slett og blokker. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Margit777 skrev (6 timer siden):

Det blir ganske dårlig bonding av strandtur i pissregn (aka norsk sommer, mer regn skal det bli). Snakker av erfaring ass. 😂

De fleste barn elsker sydentur. 

Husker jeg var kjempemisunnelig på min søster som fikk bli med på sydentur syv år før jeg ble født, mens jeg aldri fikk. 😂😂 Man er ikke gammel før man som barn begynner å reflektere over opplevelser foreldre er med på men ikke inkluderer barna på. Det er helt uavhengig av ditt forhold til Glomma... 

• Liker 9
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...