Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Har ikke faren til barna hun er bonusmor for noe han skal ha sagt, eller lever han etter mottoet "happy wife, happy life"?

Ingen barn tar skade av å spise litt påskemarsipan og sjokolade i påsken, når de ellers har et kosthold med minimalt ultraprosessert og sukker.

Endret av Tough cookie
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anno1969 skrev (58 minutter siden):

Kristin fant ingenting på Cirkel K som barna kunne få kose seg med på påsketur! Di hadde bare godteri og ultraprosisert mat… Det er livsfarlig å la barna få nyte i påska. Det må være frukt og ender opp med å komme ut med Appelsinjuice!!! Gud hvor syk hun er!! Men selv sitter hun der og koser seg med sine daglige øl og vinglass !! Da tenker hun ikke sunt i det hele tatt! Er bare fast føde man ikke må innta som ikke er sunt. Flytende føden Kristin foretrekker er overhode ikke sunn og direkte skadelig for kropp, lever og avhengighetsskapende! Tenk om hun ble nektet den kosen når hun skulle på tur?? Det hadde aldri Kristin taklet! 

Jeg har ikke sett snappene, men burde ikke hovedfokus nå være kos og gode opplevelser sammen som en storfamilie? 

Jeg ser for meg en bil stappet av folk, der ungene er lei av bilkjøring, muligens sultne også, og de gleder seg til å stoppe og kjøpe noe å kose seg med. Så setter mor/bonusmor stopper for det fordi ingenting er sunt nok? Jeg tipper at bonusbarna neppe levde som henne før hun kom inn i bildet, hva med å finne en gyllen middelvei?  Slik oppførsel er jo fasiten på å la ungene føle seg "fremmed" i ny storfamilie. 

Og som andre nevner - alkohol er det ikke noe fokus på sunt/usunt på, det er ganske dobbeltmoralistisk - som alt annet med KG.

• Liker 16
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke sett snappene, men burde ikke hovedfokus nå være kos og gode opplevelser sammen som en storfamilie? 

Jeg ser for meg en bil stappet av folk, der ungene er lei av bilkjøring, muligens sultne også, og de gleder seg til å stoppe og kjøpe noe å kose seg med. Så setter mor/bonusmor stopper for det fordi ingenting er sunt nok? Jeg tipper at bonusbarna neppe levde som henne før hun kom inn i bildet, hva med å finne en gyllen middelvei?  Slik oppførsel er jo fasiten på å la ungene føle seg "fremmed" i ny storfamilie. 

Og som andre nevner - alkohol er det ikke noe fokus på sunt/usunt på, det er ganske dobbeltmoralistisk - som alt annet med KG.

Helt krise🤣 Tenk å shame bensinstasjoner som Circkle K fordi det er krise at de ikke har nok frukt og grønt ??🤣🙈  Hallo, selve kosen for barn må være å få seg en is etter timer i bilen! Hvis hun absolutt vil ha dadler,epler og bær får hun kjøpe dette med seg i matbutikker. Jeg er også rimelig sikker på at bonusbarn ikke er vant med å leve slik. Synes jeg hører Kristin bestemme ar NEI ingen får en is, de har ikke epler så da kjører vi videre. Er jo oppskrift på kip tur for små barn. Ikke får de skjerm ( greit nok) ,men  ikke en is engang. Mannen finner seg nok i det for roens skyld... Husker selv barndommen etter en lang biltur når man fikk seg en bolle eller is, er jo obligatorisk 😄🫶

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (3 timer siden):

Har ikke faren til barna hun er bonusmor for noe han skal ha sagt, eller lever han etter mottoet "happy wife, happy life"?

Ingen barn tar skade av å spise litt påskemarsipan og sjokolade i påsken, når de ellers har et kosthold med minimalt ultraprosessert og sukker.

Sier nok ikke ingenting for fredens skyld. Garantert. Hvis min kjæreste hadde nektet barna mine en is på bilturen fordi han vil leve sunt hadde jeg bare sett dumt på han og kjøpt is til barna mine og gulerøtter til han. 😅 Heldigvis er vi samkjørte.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Kristin at det er for mye kos i hverdagen og at det ikke er sunt med all den ultraprosessert maten, godteri og snacks vi spiser. Synes det er bra at hun har fokus på å spise mere frukt og grønnsaker. Men dette begynner å bli en besettelse og ligner en spiseforstyrrelser hos Kristin. Hun vet vel at bensinstasjoner stort sett bare selger fastfood og lite eller ingen sunn mat som frukt og grønnsaker. Hun kunne vel  ha laget matpakker til alle med oppkuttet frukt, grønnsaker, omelett muffins, sunne vaffler eller hjemmelaget boller, grovt brød, termos med kakao og kaffe. Kanskje de kunne spart noen kroner også. Regner med at de også har handlet inn mat til påsken og sikkert har med masse frukt som barna kunne spist. Her er hun bare ute etter å henge ut bensinstasjone, få avisoppslag, like klikk og visninger på snap.

Barna tar ikke skade av å spise litt mat fra en bensinstasjon som feks en is eller sjokolade en gang i blant. 

Som flere nevner i tråden her så har hun ingen fokus på sitt alkoholforbruk. Hun drikker flere ganger i uken av den 3 literen hun har øverst i kjøleskapet, det snakkes det ingen ting om. 

• Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (4 timer siden):

Den gyldne middelveien burde være det man ønsker på en sånn type tur ja. Som du sier: Disse barna hadde neppe denne livsstilen før Kristin kom inn i bildet og det er vel og bra at hun sørger for at maten stort sett er sunn og god. Men innimellom er det altså lov å spise en pølse på bensinstasjon fordi man er sulten eller få en is etter mange timer i bil. Det skulle nesten bare mangle.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke hun forstår risikoen for at hun selv utvikler spiseforstyrrelser på den måten hun fremstiller dette på. Men enda viktigere at hun ikke forstår hvordan dette kan prege barna.

Flott med sunne matvaner. Men det hun viser frem minner mer om tvangsmønster enn et positivt forhold til mat.

Så kan en jo stille spørsmål med alkoholen. Da begynner vi å snakke om dobbeltmoral.

• Liker 12
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev om alkoholforbruket til henne så nå blir jeg vel en ny Siv😅 Det hun driver med er det rene vanvidd. Hvor lenge holder livets mann ut dette her? 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (1 minutt siden):

Skrev om alkoholforbruket til henne så nå blir jeg vel en ny Siv😅 Det hun driver med er det rene vanvidd. Hvor lenge holder livets mann ut dette her? 

Så lenge han vil ivareta investeringen sin, eller frem til han anser pengene som tapt?

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (12 minutter siden):

Du havner vel på blokkeringslisten hennes nå👍

Skjønner ikke at livets mann holder ut.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (7 minutter siden):

Hvem er Siv? 😅😅 Hilsen ny 😅

Ei som hadde skrevet flere  negative (slemme?) kommentarer til Kristin. 

Jeg er også ny i denne tråden. Begynte å følge Krristin for ca 1 uke siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (20 minutter siden):

Ei som hadde skrevet flere  negative (slemme?) kommentarer til Kristin. 

Jeg er også ny i denne tråden. Begynte å følge Krristin for ca 1 uke siden. 

Sånn og forstå :) Takk!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Du er beintøff som tør å reise til London alene» skriver en følger til Kristin. 

Hva er det her?! Er man TØFF som tør å dra på tur til utlandet alene? Jeg skjønner ingenting.

• Liker 13
  • Nyttig 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (3 minutter siden):

«Du er beintøff som tør å reise til London alene» skriver en følger til Kristin. 

Hva er det her?! Er man TØFF som tør å dra på tur til utlandet alene? Jeg skjønner ingenting.

Tøffere å ta med storfamilien vil jeg tenke da. Å dra alene, uten noen hensyn å ta, annet enn at hun må ta "deilige" selfies og chatte med "squaden" underveis, for å booste egoet som tydeligvis trenger bekreftelse døgnet rundt, og som også sponser  luksushotell og rådyre middager, det kan ikke være spesielt vanskelig... 

Endret av Doris Becker
  • Liker 12
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (1 time siden):

Helt enig. Alkohol virker å være svært viktig for henne. Hun drikke veldig ofte. Ukedag som helg. Skal hun leve sunt er det det første hun bør kutte ut. Alkohol er skadelig på så mange måter.

Ta kosen fra barna, men ikke fra meg…

• Liker 20
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Doris Becker skrev (16 minutter siden):

Tøffere å ta med storfamilien vil jeg tenke da. Å dra alene, uten noen hensyn å ta, annet enn at hun må ta "deilige" selfies og chatte med "squaden" underveis, for å booste egoet som tydeligvis trenger bekreftelse døgnet rundt, og som også sponser  luksushotell og rådyre middager, det kan ikke være spesielt vanskelig... 

Ja🤣 For henne er det nok mer mareritt dra te fjells med masse kids og mann kontra alenetur! Hvorfor? Lite egentid... mindre snap. Krise nok.🙈 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (På 14.4.2025 den 7.46):

Når hun først skulle dra til London kunne hun satt seg på en tilfeldig buss/ undergrunn og kjørt rundt i bydeler av London som hun aldri har vært i før, prøvd ut neglesalonger eller små lokale spisesteder, gått på lokale markeder/ butikker/ puber, istedenfor å sprade opp og ned Oxford Street som alle andre turister gjør.

Boring

100% uinspirerende tur. Hun snakket om å møte ukjente spennende mennesker,  haha de treffer man iallefall ikke på en takterrasse på et luksushotell, men de treffer man på plasser mer de du nevner...kanskje....Eneste du møter på luksushotell og luksus restauranter er jetset mennesker,og mennesker som elsker oppmerksomhet vil jeg tro...,men de er jo like henne selv. 😅

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (4 timer siden):

Tenk å shame bensinstasjoner som Circkle K fordi det er krise at de ikke har nok frukt og grønt ??

CK er virkelig ikke den verste bensinstasjonkjeden. De tilbyr salat som blandes der og da, på enkelte stasjoner og har ferdigpakket salat på mange. Men det blir en balanse for å unngå svinn - folk på biltur vil ofte ha noe som kan spises raskt, uten bestikk.

Frukt kan man kjøpe i butikken og ta med i bilen, null problem.

Selv vi som nå er en del av eldrebølgen, fikk litt godsaker i påskeferien som barn. Rart at vi blir gamle nok til å true velferdsstaten, hvis det er/var så skadelig :fnise:

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (5 timer siden):

Så lenge han vil ivareta investeringen sin, eller frem til han anser pengene som tapt?

Nja, tipper han har fått den vaskekjerringa en kan ønske seg, hun ordner med matboks rydder og vasker, hva mer kan noen ønske seg? 😂 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...