Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest MissHannigan
Skrevet
arnoyb skrev (22 minutter siden):

Nettopp dette! Hadde hun ikke drevet på for å fremstå enda tynnere enn hun faktisk er, og blanda barn inni dette, så kunne hun bare kjørt på. Men hun blander ting som gjør det veldig usunt og fremstiller alt veldig manisk. Det hun selv gjorde før var å belyse når andre gjør det. Nå når hun selv får kritikk så velger hun å slette disse tilbakemeldingene og blokke de som er kritisk. Ikke engang Sophie Elise var så drøy i sine yngre og mer ekstreme dager!

Så om hun hadde vært større, da hadde maten hun lager vært innafor? 

Hvem gidder å engasjere seg så voldsomt, at de skriver masse kritiske meldinger til henne? Høres jo helt hysteriske ut. Bedre å bare la være å følge henne tenker jeg.

Det er veldig usunt å "hat følge" et menneske man missliker så til de grader. Finnes da mange andre å følge med på.

Kristin lever av den oppmerksomheten folk er villig til å gi henne. Måtte det være positivt eller negativt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissHannigan skrev (29 minutter siden):

Så om hun hadde vært større, da hadde maten hun lager vært innafor? 

Hvem gidder å engasjere seg så voldsomt, at de skriver masse kritiske meldinger til henne? Høres jo helt hysteriske ut. Bedre å bare la være å følge henne tenker jeg.

Det er veldig usunt å "hat følge" et menneske man missliker så til de grader. Finnes da mange andre å følge med på.

Kristin lever av den oppmerksomheten folk er villig til å gi henne. Måtte det være positivt eller negativt. 

Hvorfor skal ikke Kristin holdes ansvarlig for kropspress hun fronter? Hva gjør det med unge jenter som følger henne? Hvorfor får Kristin være den til å bestemme hvem som får dele hva? Hvorfor kan hun peike og rope om andre men om henne selv er det ikke greit? Hvem har sendt henne masse kritiske meldinger? Du? Ikke jeg.   Jeg ser hennes påvirkning på unge i min familie og derfor sier jeg i fra, jeg hat følger ikke. Men om noen ønsker å gjøre det så må de da få lov til det!

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet

Å være kritisk er ikke å hate. Mulig enkelte er så unyansert at alt enten er elsk eller hat. 

Dette er ett diskusjonsforum og ikke meldinger som sendes direkte til Kristin. Kristin selv sier hun ikke leser her og heller ikke ønsker å vite hva som skrives her. 
Her deles meninger om positive og negative sider ved influenserens virksomhet og liker man ikke å være vitne til at folk stiller spørsmålstegn og er kritisk til det influenseren man liker deler er det bare å slutte å lese her. 

Influenserbransjen er fullstendig uregulert der en mengde mennesker uten annen utdanning og kompetanse enn « livets harde skole» påberoper seg å være eksperter og skal råd og veiledning om absolutt alt. 
Det er kjempesunt at folk engasjerer seg og gir  tilbakemelding på at dette ikke er greit. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Gjest MissHannigan
Skrevet
arnoyb skrev (27 minutter siden):

Hvorfor skal ikke Kristin holdes ansvarlig for kropspress hun fronter? Hva gjør det med unge jenter som følger henne? Hvorfor får Kristin være den til å bestemme hvem som får dele hva? Hvorfor kan hun peike og rope om andre men om henne selv er det ikke greit? Hvem har sendt henne masse kritiske meldinger? Du? Ikke jeg.   Jeg ser hennes påvirkning på unge i min familie og derfor sier jeg i fra, jeg hat følger ikke. Men om noen ønsker å gjøre det så må de da få lov til det!

Du skrev i innlegget ditt, at hun blokkerer folk som sender henne kritiske meldinger. Hun kan jo ikke bokkere noen på Kvinneguiden, så da må det jo være meldinger som blir sendt til hennes private kanaler? 

Misforstod jeg?

Skrevet
MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Du skrev i innlegget ditt, at hun blokkerer folk som sender henne kritiske meldinger. Hun kan jo ikke bokkere noen på Kvinneguiden, så da må det jo være meldinger som blir sendt til hennes private kanaler? 

Misforstod jeg?

Men vet du at det er masse meldinger? Eller føyde du det bare av for effekt?

Hvor mange kritiske meldinger ser du på hennes poster? Er det bare ingen som skriver noe kritisk til henne eller sensurerer hun? Er det innafor?  Er man hater om man kommer med tilbakemelding på hennes utlevering av barn? 

Misforstod jeg?

• Liker 5
Gjest MissHannigan
Skrevet
arnoyb skrev (3 minutter siden):

Men vet du at det er masse meldinger? Eller føyde du det bare av for effekt?

Hvor mange kritiske meldinger ser du på hennes poster? Er det bare ingen som skriver noe kritisk til henne eller sensurerer hun? Er det innafor?  Er man hater om man kommer med tilbakemelding på hennes utlevering av barn? 

Misforstod jeg?

Jeg aner ikke. Det var du som skrev at hun blokkerer og sensurerer meldinger. Da tenkte jeg at du hadde en oversikt. Jeg følger ikke hennes kommentarfelt. 

Å følge en person man ikke liker og ikke kjenner, er sært. Det er enda særere å bruke tiden sin i kommentarfeltet. Det er helt villt å faktisk kommentere i personens kanaler 😅

Så stor er hun virkelig ikke. Jeg tror ingenting på at det er veldig mange unge jenter som inspireres av en middelaldrende mamma. 

Jeg følger henne ikke så nøye, så jeg kan ikke si noe om hennes utlevering av barn. Det har jeg ikke sett. Stiller meg dog sterkt kritisk til Kristins relasjon og utlevering av H.

Skrevet

Normalitet til folk er ikke å ha masse varierende og spennende måltider hele tiden.

Kristin viser frem det hun liker og trives med og dette gjør ting også ensporet i mange øyner og folk synes det er mest spennende å se på variasjon for å slippe repetisjon og få mer inspirasjon

Kristin er ingen matinfluenser slik hun Ida er, men hun har mat som innhold på kanalen sin ja...

Kristin er som folk flest som har funnet sine top 5 - 10 matkomboer som gjør at hun har ett stabilt kosthold med gode vaner som gjør at hun får I seg nok mat av det hun trenger 

Så blir man litt lei i perioder og justerer litt, og så er man tilbake til gamle tralter etter hvert så sant man ikke har spist seg skikkelig lei av noe

Skrevet
MissHannigan skrev (3 minutter siden):

Jeg aner ikke. Det var du som skrev at hun blokkerer og sensurerer meldinger. Da tenkte jeg at du hadde en oversikt. Jeg følger ikke hennes kommentarfelt. 

Å følge en person man ikke liker og ikke kjenner, er sært. Det er enda særere å bruke tiden sin i kommentarfeltet. Det er helt villt å faktisk kommentere i personens kanaler 😅

Så stor er hun virkelig ikke. Jeg tror ingenting på at det er veldig mange unge jenter som inspireres av en middelaldrende mamma. 

Jeg følger henne ikke så nøye, så jeg kan ikke si noe om hennes utlevering av barn. Det har jeg ikke sett. Stiller meg dog sterkt kritisk til Kristins relasjon og utlevering av H.

Jeg er uenig i at det er sært å si i fra når man mener noe er veldig feil.   Er særere å ikke si noe å la det normaliseres uten motmæle. Heldigvis er man forskjellig. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tenker det å bruke sine bonusbarns matpakker som content ikke hører hjem på some. Det at hun viser hvor mye de har spist av matpakken er ennå verre. Jeg håper deres biologiske mor setter en stopper for det. Men igjen så viser det at KG har så lite innhold å vise fortiden, at hun velger å fokusere på matpakkene til intetanende bonusbarn. 

Hvor er hennes støtte til Gaza? Nå er det bare noen rosa innlegg på Instagram. Hvor er palestina skjerfet og deltakelse i markering til støtte for Gaza?

• Liker 16
  • Nyttig 10
Skrevet
Sassya skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker det å bruke sine bonusbarns matpakker som content ikke hører hjem på some. Det at hun viser hvor mye de har spist av matpakken er ennå verre. Jeg håper deres biologiske mor setter en stopper for det. Men igjen så viser det at KG har så lite innhold å vise fortiden, at hun velger å fokusere på matpakkene til intetanende bonusbarn. 

Hvor er hennes støtte til Gaza? Nå er det bare noen rosa innlegg på Instagram. Hvor er palestina skjerfet og deltakelse i markering til støtte for Gaza?

Enig , at hin viser det på some er fullstendig talentløst og absolutt ikke greit.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Sassya skrev (4 timer siden):

Selv om jeg støtter maten som vises frem så støtter jeg samtidig denne 

Holder i såfall med at hun viser at hun skjærer opp frukt og steker sine greier i ovnen, som skal i matpakken, hvis det er inspo hun ønsker å dele 

Og jeg synes det er rart at hun føler seg komfortabel med det.. men godt moren til disse barna synes dette er koselig 

• Liker 7
Gjest pålandjorda
Skrevet
Sassya skrev (6 timer siden):

Enig. Nå er F i Florida og lever herrensglade dager med godis og det som er. Da kan KG pause delingen av bonusbarnas matpakker. 

Skrevet

Jeg sa jo Kristin prøver å bli blond for et par måneder siden. Hva er greia med å endre utseendet hele tiden? Hva prøver hun å bevise? Eksen til samboeren hennes er jo blond. Hun kler mer mørkt.

• Liker 3
Skrevet
Marihone skrev (1 time siden):

Jeg sa jo Kristin prøver å bli blond for et par måneder siden. Hva er greia med å endre utseendet hele tiden? Hva prøver hun å bevise? Eksen til samboeren hennes er jo blond. Hun kler mer mørkt.

Exen er virkelig blond og det hadde sett helt rart ut på Gleldsviken

• Liker 2
Skrevet
Sassya skrev (19 timer siden):

Viser hun bare hva hans barn spiser eller tar hun med sin egen sønn også? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns hun inspirerer med maten hun lager. Det er et større problem i verden at man spiser usunn mat enn at man har for stort fokus på det som er sunt. Ja, for folk som har negative opplevelser med overfokus på mat eller har hatt noen form for spiseforstyrrelse, skjønner jeg at noe kan virke triggende av det hun viser. Jeg har begynt å lage syltetøyet hun lager og rundstykkene og syns de er veldig gode. Det er veldig mange, bl.a ernæringsfysiologer og andre med kostholdsutdanning som legger ut matinspo- det aller meste av det er vel på nivå av det Kristin legger ut hvis man skal måle det i sunnhet. Generelt trenger befolkningen mer kunnskap om kosthold. Rundt 20 % av barn og ungdom i Norge har overvekt og fedme. Over 50 % (!!) av norske voksne har overvekt eller fedme. 
Personlig hadde jeg syntes det var bedre om hun kunne laget mat og lagt ut oppskrifter uten å hele tiden påpeke hvor sunt det er og at enkelte matvarer er helt fyfy. Det er BRA å bry seg om kosthold, men det finnes bedre måter å formidle det på enn det hun gjør enkelte ganger. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Whitesnake69 skrev (9 timer siden):

Viser hun bare hva hans barn spiser eller tar hun med sin egen sønn også? 

Hennes sønn har ikke matpakke enda. Når han sarter på skolen så kommer nok hans pakke også

Endret av duskelapp
  • Liker 1
Skrevet

Når Kristin står i bh og ribbeina stikker ut. Hva har skjedd med den dama? Hun er som alle andre ja. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
duskelapp skrev (2 timer siden):

Hennes sønn har ikke matpakke enda. Når han sarter på skolen så kommer nok hans pakke også

Han har vel med seg matpakke i barnehagen?

Skrevet
Minombre skrev (2 timer siden):

Jeg syns hun inspirerer med maten hun lager. Det er et større problem i verden at man spiser usunn mat enn at man har for stort fokus på det som er sunt. Ja, for folk som har negative opplevelser med overfokus på mat eller har hatt noen form for spiseforstyrrelse, skjønner jeg at noe kan virke triggende av det hun viser. Jeg har begynt å lage syltetøyet hun lager og rundstykkene og syns de er veldig gode. Det er veldig mange, bl.a ernæringsfysiologer og andre med kostholdsutdanning som legger ut matinspo- det aller meste av det er vel på nivå av det Kristin legger ut hvis man skal måle det i sunnhet. Generelt trenger befolkningen mer kunnskap om kosthold. Rundt 20 % av barn og ungdom i Norge har overvekt og fedme. Over 50 % (!!) av norske voksne har overvekt eller fedme. 
Personlig hadde jeg syntes det var bedre om hun kunne laget mat og lagt ut oppskrifter uten å hele tiden påpeke hvor sunt det er og at enkelte matvarer er helt fyfy. Det er BRA å bry seg om kosthold, men det finnes bedre måter å formidle det på enn det hun gjør enkelte ganger. 

Jeg er enig i at sunn mat er bra! Det samme er fysisk aktivitet. Vi foreldre har et ansvar for at barna våre spiser næringsrikt og at de beveger seg, men det er ikke bra når det fokuset tar overhånd og barna ikke kan få vanlige pizza eller vafler uten fullkornsmel og grønnsaker en gang i blant. Men det jeg reagerer på er det ekstreme fokuset KG har på sunn mat hvor alt skal trikses med for at det skal være sunnest mulig, og det i takt med egen ekstreme vektnedgang, da det kan absolutt være en trigger. Det er da det blir skummelt. Jeg har selv levd et fanatisk sunt liv som bikket over i et hysterisk oppheng i sunnhet som igjen ble usunt psykisk. Alt med måte, og etter et par siteringer jeg har fått her inne på min kritikk så viser enkelte brukere at de ikke skjønner hva jeg skriver som er at jeg ikke er imot et sunt og næringsrikt kosthold, men hysteriet rundt det og formidlingen fra denne influenceren. Og influncere har et ansvar over hva de formidler. 

Vi er faktisk ganske enige. Jeg er for sunn mat, men ikke måten det blir formidlet på, og når man har kjeftet løs på andre og fortsatt gjør mot potensielt skadelig fokus på kropp, utseende, skavanker osv.. så tenker jeg hun selv bør droppe dette ensidige fokuset på at det er fyfy med visse ingredienser og matvarer.  Alt er lov så lenge man fokuserer på at man får i seg nok næringsrik mat. 

• Liker 16
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...