M.H85 Skrevet 23 timer siden #9401 Del Skrevet 23 timer siden Xmasclovn skrev (2 timer siden): Hovedpersonen H skriver selv på sin IG at det er bevist at hun har vært utsatt for overgrep fra hun var 2 dager gammel. Om det er bevis nok i rettssytemet kom ikke frem av det jeg har sett. Ikke fått alt med meg,men vært innom hennes profil... Lest også at hun elsket sin farmor, og at farmor "oppdro" henne. Hvor var farmor da for å stoppe jævelskapen? Som mor til hennes far var hun en av de nærmeste... 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 23 timer siden #9402 Del Skrevet 23 timer siden M.H85 skrev (25 minutter siden): Ikke fått alt med meg,men vært innom hennes profil... Lest også at hun elsket sin farmor, og at farmor "oppdro" henne. Hvor var farmor da for å stoppe jævelskapen? Som mor til hennes far var hun en av de nærmeste... Lurte på det samme. Det er mange løse tråder her, men det er sikkert heller ikke meningen at vi skal vite alt🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 22 timer siden #9403 Del Skrevet 22 timer siden Xmasclovn skrev (3 minutter siden): Lurte på det samme. Det er mange løse tråder her, men det er sikkert heller ikke meningen at vi skal vite alt🤷♀️ Ja,og Kristin sa åpent på snap at dette året var den første julen uten overgrep?? Hun er 28. Og når jeg skroller på insta ser jeg også hun var forlovet med en mann hun svært glad i sto det,han beskyttet henne vel fra familien, men egentlig var hun lesbisk. Mange løse tråder... ,men jenta er jo syk og det er oppriktig synd I henne. Håper Kristin vet hva hun har gitt seg ut på. Hun som har det så travelt fra før og straks blir 4 barns "mor". 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 21 timer siden #9404 Del Skrevet 21 timer siden (endret) Jeg tror ikke Kristin har hatt tid nok til å sette seg inn i hvor sårbar H er, og hvor skadelig det er å involvere seg i andre mennesker, om man ikke har tid og krefter til å følge opp. Endret 11 timer siden av Diverse Skrivefeil 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stay Skrevet 21 timer siden #9405 Del Skrevet 21 timer siden Katten89 skrev (4 timer siden): Så grusom en historie! Synes dette er på kanten av hva som er lurt av Kristin å dele. Men om det kan hjelpe noen.. har lest meg opp på Heddas historie, men jeg klarer ikke å forstå hvordan ingen stoppet dette! Hvor var moren hennes da hun var en baby? Hvordan kan en mor unnlate å beskytte babyen og barnet sitt? Er noen i denne saken dømt? Skjønner at hun ikke kan dele alt, men sitter bare igjen med så mange spørsmål. Håper denne relasjonen blir utelukkende positiv for Hedda. For meg virker det som om foreldrene solgte henne til randoms? Opp til 10 stk på en dag. Hun var lenket til sengen og de kom en etter en og betalte. Hun trigges i dag av lyden av lommebok og mynter. Kundene sa at foteldrene satt på en gullgruve. Det er så drøyt. Leste også at det var snakk om rus, så mulig mor og far var rusmisbrukere? Vet ikke om de var sammen da. Helt grusomt, og en viktig historie som absolutt må ut. Men det er ikke Kristins historie å fortelle..... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 21 timer siden #9406 Del Skrevet 21 timer siden Diverse skrev (38 minutter siden): Jeg tror ikke Kristin har hatt tid nok til å sete seg inn i hvor sårbar H er, og hvor skadelig det er å involvere seg i andre mennesker, om man ikke har tid og krefter til å følge 🔝. Akkurat. Og Østlandet og Harstad (!) er noen mil apart..., og hun kan ikke bare invitere henne hjem til hennes nye storfamilie med 4 små barn og en mann. Hun har nok ikke krefter til å besøke så mange en gang. Å involvere seg i så syke og sårbare mennesker er en jobb i seg selv selv om tanken er god i bunn. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 18 timer siden #9407 Del Skrevet 18 timer siden om noen her mener hun ikke gjør dette for penger, så er de grenseløst naive. 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klappe Skrevet 17 timer siden #9408 Del Skrevet 17 timer siden På den åpne Instagram til H, er det bilder av flere småsøsken. Og hun hadde lagt ut noe fra journalen om at hun har mange søsken. Håper barnevernet er inne her, foreldre som selger sin egen datter og torturerer henne bør ikke få være rundt andre barn💔 Noen som vet om foreldre/andre fikk fengsel? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viola712 Skrevet 13 timer siden #9409 Del Skrevet 13 timer siden Snublefot62 skrev (10 timer siden): Og dette er problemet i et nøtteskall. De fleste med litt kritisk blikk forstår at H og Kristin allerede har et unormalt tett bånd på unormalt kort tid. H har åpenbart sine grunner til dette, og det er lett å konkludere med at Kristin utnytter dette og har sin egen agenda. Kristin er på ingen måte kompetent til å håndtere denne relasjonen eller til å fronte den. Eller, som hun nå gjør, fungerer som rådgiver og nærmest en terapeut både for H og for følgerne. Dette er farlig. Og det er ikke første gang Kristin gjør dette. Så når H sier at dette er noe Kristin gjør for å være snill med henne uten tanker på egen vinning så forstår jeg hvor det kommer fra, men hun er sannsynligvis ikke i stand til å vurdere akkurat det objektivt. Hun vil fronte saken sin. Kristin vil tjene penger. Og ved å fronte saken til H vil Kristin tjene penger. Og at enkelte faller for dette, og spesielt kanskje H, er ekstremt problematisk med influensere som Kristin. Når skal folk forstå dette? Enig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 12 timer siden #9410 Del Skrevet 12 timer siden Dette minner om Dr. Phil spesielt historien til Lauren Kavanaugh ("Girl in the closet"). Slike historier har ingenting på en kommersiell influenser(reklame)-kanal å gjøre. Dette kan slå veldig feil, for alle parter. Mangel på regelverk er enestående og helt uforståelig. Sjokkerende. 11 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøytral-80 Skrevet 11 timer siden #9411 Del Skrevet 11 timer siden Er det korrekt at Kristin Gjelsvik deler denne stakkars jentas historie på sin Snapchat kanal, med betalt reklame innimellom? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 11 timer siden #9412 Del Skrevet 11 timer siden Nøytral-80 skrev (5 minutter siden): Er det korrekt at Kristin Gjelsvik deler denne stakkars jentas historie på sin Snapchat kanal, med betalt reklame innimellom? Jepp. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 10 timer siden #9413 Del Skrevet 10 timer siden Jeg synes at det der er skikkelig i grenseland for å være uetisk 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 10 timer siden #9414 Del Skrevet 10 timer siden Katten89 skrev (Akkurat nå): Jeg synes at det der er skikkelig i grenseland for å være uetisk Jeg synes ikke det er i grenseland. Dette er uetisk. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøytral-80 Skrevet 10 timer siden #9415 Del Skrevet 10 timer siden Xmasclovn skrev (33 minutter siden): Jepp. Det er faen HELT SJUKT. Er fullt mulig å slå av betalt reklame funksjonen. Om noen mener hun ikke gjør dette for egen økonomisk vinning så er de pokker ta naive! 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøytral-80 Skrevet 10 timer siden #9416 Del Skrevet 10 timer siden Doris Becker skrev (13 minutter siden): Jeg synes ikke det er i grenseland. Dette er uetisk. Har gått for langt nå. Kan ikke komme på noen influencer som har vært i nærheten like kynisk. Og hun som brølte om farlige forbilder… 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10 timer siden #9417 Del Skrevet 10 timer siden Nøytral-80 skrev (1 minutt siden): Har gått for langt nå. Kan ikke komme på noen influencer som har vært i nærheten like kynisk. Og hun som brølte om farlige forbilder… Nettopp. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10 timer siden #9418 Del Skrevet 10 timer siden 😳 bare lest om dette i tråden, men fy f hvor kynisk kan et menneske bli! Et lekmenneske som leker med andres virkelige liv. 🥹 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 8 timer siden #9419 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Jeg fikk dette opp på utforsk hvor clickbaitet var advarsel mot sterkt innhold. Der deler hun en sterk og grusom historie om et annet menneske med hyppige reklamesnutter innimellom. Iĺle nok å bruke dette som content, men verre er det at hun tjener mye penger på det. Av respekt for historien og kvinnen så burde hun fjernet reklamen! Men da tjener hun ikke like mye penger må vite. I tillegg har hun skapt et bånd med kvinnen. Det er et stort ansvar å påta seg. Leser for tiden boken "Mammas svik" om eldstedatteren fra Gjerdrum/Alvdal-saken(e). Hun har hatt en forferdelig barndom preget av overgrep og vold hvorpå hun ble sviktet av alle, inkludert hjelpeapparatene. Hun har gjennomgått mange brutte relasjoner gjennom livet og har opplevd så mye svik at hun har svært vanskelig for å stole på noen. Og når hun får snille og gode mennesker inn i livet sitt, så tar det tid å bygge opp tillit og hun redd for å miste de igjen. Dette er svært vanlig for mennesker som blir utsatt for grov omsorgssvikt i barndommen. Derfor tråkker nå KG inn i en relasjon hun kanskje ikke har kunnskap nok til å håndtere. Vil også legge til at det er flott og viktig med åpenhet angående overgrep og vold mot barn, og det er noe med utsagnet: "Du ser det ikke før du tror det." Jeg har lest mange personlige historier fra mennesker som har en ødelagt barndom hvor de samtidig med å dele sin historie også sprer kunnskap om hvordan man kan se og forstå barnet og igjen hva som skjer bak lukkede dører. Det er deres historie å fortelle. Dette virker som kynisk utnyttelse av et traumatisert og sårbart menneske. At KG har empati med kvinnen og andre som har opplevd lignende tviler jeg ikke på, men det blir helt feil å tjene penger på et annet menneske sine traumer. Endret 7 timer siden av K_mb 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 7 timer siden #9420 Del Skrevet 7 timer siden Klappe skrev (9 timer siden): På den åpne Instagram til H, er det bilder av flere småsøsken. Og hun hadde lagt ut noe fra journalen om at hun har mange søsken. Håper barnevernet er inne her, foreldre som selger sin egen datter og torturerer henne bør ikke få være rundt andre barn💔 Noen som vet om foreldre/andre fikk fengsel? Har tenkt på det samme,så flere bilder/tekst om en 13 år yngre søster osv. Vi vet jo ikke noe om hvem overgriperen/ene var/er da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå