Albilano Skrevet fredag kl 09:21 #9121 Del Skrevet fredag kl 09:21 Doris Becker skrev (3 timer siden): Ingen burde kjøpe dette. Som det meste hun setter igang med tipper jeg det er hastig og ment for rask inntjening, uten tanke på kvalitet eller miljø. Hun forsøker å grønnvaske det, og selge det som noe bærekraftig. Prisen hun tar er jo horribel! Ren svindel- Du kan google litt om dette. Det er forholdsvis nytt, så regler er ikke på plass ennå, men EU har skjønt såpass at det ikke er fritatt for skatt, da det har gjennomgått mange kjemiske prosesser. Men de som smir nå kan nok unngå ytterligere regelverk, som jeg tror kommer. Men hun selger det ikke som chips-skåler osv altså? For det tror jeg ikke er lov. burde ikke være det hvertfall. https://www.cytron.io/tutorial/why-does-pla-filament-get-brittle?srsltid=AfmBOoo9GbvZorZr3Sa8TSCjS0LyEVxy0Sm0bPhMbghV3j8iOxyFbq1K Den er markedsført med popcorn oppi.. og nå selges vasene med en vanntett beholder oppi (glass eller metallavfall) 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet fredag kl 09:25 #9122 Del Skrevet fredag kl 09:25 Albilano skrev (Akkurat nå): Den er markedsført med popcorn oppi.. og nå selges vasene med en vanntett beholder oppi (glass eller metallavfall) Jeg ville aldri hatt popcorn oppi noe sånt. Dette er noe skikkelig ræl, ren svindel med de prisene og markedsføringen er villedende. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albilano Skrevet fredag kl 09:31 #9123 Del Skrevet fredag kl 09:31 Snublefot62 skrev (På 3.12.2024 den 11.36): Når Kristin selv går ut med at hun ikke har klart å betale "enkelte måneder" på huslånet så betyr det i praksis minst 2 måneder. Så på ca ett år har hun altså utestående betaling på minst 2 måneder. Det er ille. Kombinert med at hun solgte nå under takst så er det ganske åpenbart at økonomien er krise. Og det er åpenbart flaut at er kjent for alle og enhver. Men kanskje hun nå skal slutte å lære andre opp i økonomi? Har hun ikke bevist det tydelig nok at hun ikke vet hva hun snakker om? Slutte med "åpne posten med Kristin" med vin i glasset? Det er nok nå. Hun er nok økonomisk mer ute å kjøre enn hun vil innrømme. Når hun ikke har råd til huslånet, da er det vel tvilsomt at hun her "råd" til å betale skatt de samme månedene.. Hun bor fortsatt i huset (samme utgifter) og når salgspengene kommer på konto skal skattekrav (kjente krav er over 350.000) dekkes, huslånet skal dekkes. Sikkert småpenger for selveste Kristin, men hun blir nok å åpne inkassobrev de fleste fredagene i 2025 og.. 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet fredag kl 10:46 #9124 Del Skrevet fredag kl 10:46 Albilano skrev (59 minutter siden): Hun er nok økonomisk mer ute å kjøre enn hun vil innrømme. Når hun ikke har råd til huslånet, da er det vel tvilsomt at hun her "råd" til å betale skatt de samme månedene.. Hun bor fortsatt i huset (samme utgifter) og når salgspengene kommer på konto skal skattekrav (kjente krav er over 350.000) dekkes, huslånet skal dekkes. Sikkert småpenger for selveste Kristin, men hun blir nok å åpne inkassobrev de fleste fredagene i 2025 og.. Det blir det nok ja. Hussalget er krise. For det første kjøpte hun huset for 15,5 mill. Men alle som har kjøpt bolig og flyttet før vet at det er ikke bare huset som koster. Man må flytte tingene, og så må man av og til ha en del ekstra eller bytte ut noe som ikke passer så godt i ny bolig som forrige bolig. Dette er selvfølgelig valgfritt men noen ekstra utgifter er det alltid. Under et år senere så legges den ut for salg for ca en halv million mer, til 15,95. Mistenkelig nærme opprinnelig kjøpesum + heftelser og noen avdrag... men får ikke solgt til denne men til 15,48 millioner. Altså under det hun kjøpte for. Oppi dette skal og megler ha honorar og det har vært utgifter til annonse, bilder, klargjøring, takstmann +++. Så reelt sitter hun igjen med vesentlig mindre enn hun kjøpte for. Og før hun kan ha overdragelse må heftelsene innfris. Og selv om huset er borte og salget i boks så har hun fortsatt utestående lån på boligen + de månedene hun ikke har klart å betale til nå. Og som du sier så har hun sannsynligvis ikke betalt skatt i denne perioden siden hun ikke har klart lånet heller - noe som betyr at hun igjen vil få nye skattekrav neste år på toppen av dette. Overrasker meg ikke om vi snakker om et totalt tap på over millionen. Dette kommer naturligvis på toppen av tapet fra forrige boligsalg og salget før det igjen.... Hun skylder på dårlige rådgivere for disse tingene. Rådgiverene hennes har vel vært Tripletex og Silje i DNB. Håper de er fornøyd med kritikken hennes. 23 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet fredag kl 11:58 #9125 Del Skrevet fredag kl 11:58 Hvorfor flytter ikke dem inn i kristin sitt hus om hennes er større? Skjønner ikke helt hvordan hun skal klare å være bonusmamma til 3 og mamma til 1 unge. Jeg har 3 små selv og det er HEFTIG! Men en ting skal hun ha, og det er at hun ikke eksponerer barna. Det er bra. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Mabell Skrevet fredag kl 13:36 Populært innlegg #9126 Del Skrevet fredag kl 13:36 Har vært trofast følger av KG helt siden hun var med på paradise. Hun var et friskt pust og et herlig forbilde å ha som tenåring. så sluttet jeg å følge henne da det ble et vanvittig fokus på flyktningkrisen. Jeg tenkte at saken hun snakket mye om var viktig, men jeg sto i en vanskelig tid selv og klarte bare ikke å ta innover meg alt dette vonde. Noen år senere begynte jeg å følge henne igjen - dette var altså etter bruddet med D. Og jeg ble hekta på dama igjen. Mye gøy innhold på snap. Men så kom det mer og mer bismak for hver dag. Fikk en følelse av at hun ikke virket like ekte. Mer skrytete. Begynte å si ting som «jeg ser så forbanna bra ut» eller «er stormende forelsket selv etter så og så lang tid». Og «livets hus» (selv med den dystre baksiden som hun skjulte). For ikke å glemme «livets interiørbrand». Og det er ikke noe galt i å si det for så vidt, men det ble så veldig mye at jeg ikke helt følte at jeg kunne relatere meg til hverdagen hennes lenger. For vi har vell alle dager der vi krangler med en god kjæreste eller føler oss stygge, angrer på et kjøp…. Respekterer forøvrig at man ikke deler vonde ting som skjer i livet - men plutselig var alt bare nydelig selv om Kristin virket ekstremt stresset. og så ble jeg jo hele tiden minnet på det «supre og megasunne» kostholdet hennes. Og kanalen ble plutselig triggende for spisevegringen min. Å aldri vise at man knekker i seg en liten sjokkis. Aldri vise at man har en skål med potetgull. Aldri vise at man lager helt vanlig pizzadeig. En annen ting jeg følte på var disse her dype samtalene inni mobilen, der hun snakker om hvor urettferdig behandlet hun har blitt. «En dag skal jeg fortelle alt». Hun var ikke sånn før. Syns å huske at enten delte hun alt eller ingenting. Sjelden clickbait. Og denne helt sinnsyke måten å hige etter perfekt interiør, helomvendinger her og der, drassing og lemping og kasting og kjøpe nytt. Helt utrolig stressende å se på!! Iblandet denne GRWM der hun står i undertøy og kler på seg. Masse greier om hvor viktig det er med sexy undertøy og sexy klær og intimvoksing og tjo og hei. Nå tenker jeg at jeg aldri kommer til å følge henne igjen. Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men som mange her skriver så han KG i stor grad blitt slik som hun kritiserte at andre var. 34 2 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet fredag kl 13:44 #9127 Del Skrevet fredag kl 13:44 GjelDsvik fortjener en runde på NAV der hun må klare seg på mindre enn minst, så kan hun se hvor vanskelig livet kan være. I stedet for å syte og klage inn i en skjerm for noe helt selvforskyldt samtidig som hun sløser penger og unngår å betale for seg som vanlige mennesker gjør. Hun pisser på de som sliter økonomisk. Og at det finnes økonomisk vanskeliggstilte som finner trøst i GjelDsvik og postkasseåpning er meg en gåte. 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet fredag kl 15:36 #9128 Del Skrevet fredag kl 15:36 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Xmasclovn Skrevet fredag kl 21:39 Populært innlegg #9129 Del Skrevet fredag kl 21:39 VG i dag: Gjelsvik bruker 15 timer i uka på rampenissen og mister søvn av opplegget. Det er en halv arbeidsuke for oss andre. Hun mister ikke søvnen av å ha skatteetaten pesende i nakken og den skakkjørte økonomien sin, men rampenissen… 38 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet lørdag kl 01:00 #9130 Del Skrevet lørdag kl 01:00 Xmasclovn skrev (3 timer siden): VG i dag: Gjelsvik bruker 15 timer i uka på rampenissen og mister søvn av opplegget. Det er en halv arbeidsuke for oss andre. Hun mister ikke søvnen av å ha skatteetaten pesende i nakken og den skakkjørte økonomien sin, men rampenissen… Ja, ikke rart det går i bratt nedoverbakke med slike prioriteringer 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet lørdag kl 03:48 #9131 Del Skrevet lørdag kl 03:48 Xmasclovn skrev (6 timer siden): VG i dag: Gjelsvik bruker 15 timer i uka på rampenissen og mister søvn av opplegget. Det er en halv arbeidsuke for oss andre. Hun mister ikke søvnen av å ha skatteetaten pesende i nakken og den skakkjørte økonomien sin, men rampenissen… Jeg leste ikke saken, men sånn generelt; Hvordan er det mulig å bruke 15 timer i uken på det? To timer pluss noen minutter om dagen? 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauehode Skrevet lørdag kl 10:45 #9132 Del Skrevet lørdag kl 10:45 Artig at hun for noen dager siden sa på story, at livet som gründer og influenser er så stressende nå, og at hun jobber så hardt for tiden. Hun sa hun ikke en gang kunne huske sist hun hadde tid til sette seg i sofaen for å se på serie siden hun hadde så mye å gjøre. Men 15 timer i uka for å dulle med en rampenisse, det har hun. 18 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet lørdag kl 11:24 #9133 Del Skrevet lørdag kl 11:24 Sauehode skrev (38 minutter siden): Artig at hun for noen dager siden sa på story, at livet som gründer og influenser er så stressende nå, og at hun jobber så hardt for tiden. Hun sa hun ikke en gang kunne huske sist hun hadde tid til sette seg i sofaen for å se på serie siden hun hadde så mye å gjøre. Men 15 timer i uka for å dulle med en rampenisse, det har hun. Høres ut som hun er helt klar for å dele hus med 4 andre om noen måneder👌 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet lørdag kl 11:30 #9134 Del Skrevet lørdag kl 11:30 MarianneE skrev (7 timer siden): Jeg leste ikke saken, men sånn generelt; Hvordan er det mulig å bruke 15 timer i uken på det? To timer pluss noen minutter om dagen? Scrollet bare litt gjennom artikkelen selv, men de timene gikk med til idemyldring, ordne i standt nissen, samt filme både prossesen og selve nissen i action for content til SoMe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet lørdag kl 11:31 #9135 Del Skrevet lørdag kl 11:31 Sauehode skrev (44 minutter siden): Artig at hun for noen dager siden sa på story, at livet som gründer og influenser er så stressende nå, og at hun jobber så hardt for tiden. Hun sa hun ikke en gang kunne huske sist hun hadde tid til sette seg i sofaen for å se på serie siden hun hadde så mye å gjøre. Men 15 timer i uka for å dulle med en rampenisse, det har hun. Hvis du som «influenser og gründer» har tid til å bruke halve arbeidsdagen din på rampenissen, da har du ikke mye andre samarbeid eller prosjekter på gang. 9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet lørdag kl 11:58 #9136 Del Skrevet lørdag kl 11:58 Doris Becker skrev (På 6.12.2024 den 7.06): Ingen burde kjøpe dette. Som det meste hun setter igang med tipper jeg det er hastig og ment for rask inntjening, uten tanke på kvalitet eller miljø. Hun forsøker å grønnvaske det, og selge det som noe bærekraftig. Prisen hun tar er jo horribel! Ren svindel- Du kan google litt om dette. Det er forholdsvis nytt, så regler er ikke på plass ennå, men EU har skjønt såpass at det ikke er fritatt for skatt, da det har gjennomgått mange kjemiske prosesser. Men de som smir nå kan nok unngå ytterligere regelverk, som jeg tror kommer. Men hun selger det ikke som chips-skåler osv altså? For det tror jeg ikke er lov. burde ikke være det hvertfall. https://www.cytron.io/tutorial/why-does-pla-filament-get-brittle?srsltid=AfmBOoo9GbvZorZr3Sa8TSCjS0LyEVxy0Sm0bPhMbghV3j8iOxyFbq1K Det som også er litt fascinerende er at hun for mange år siden hadde et firma ( var det klær?), og der gikk hun konkurs og skyldte masse penger. Så starter hun nytt firma når hun i tillegg har skatteetaten etter seg samt mye gjeld. Det er så korttenkt at det er imponerende. Veldig impulstyrt... De fleste tenker motsatt når de snart er 40 år og har ansvar for barn. Hun bare kjører på, å kan risikere gå konkurs igjen.... Og tillegg blander hun inn mann og 3 ekstra kids i det økonomiske rotet når de velger bo sammen. Hun gir jo også kun sønnen grønsaks vafler og smottie til lørdagsgodis. Det kan jo bli festlig når hans barn gjerne får kinderegg og slikkepinne. Det er oppskrift på mye konflikter mellom de voksne her, samt det nytter ikke bo sammen med dine og mine uten at man må gi og ta, det er ulike vaner som skal møttes... Skal vel tvinge alle til å spise de deilige maaaaagiske grønsaks vaflene da...😬 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet lørdag kl 12:12 #9137 Del Skrevet lørdag kl 12:12 M.H85 skrev (13 minutter siden): Det som også er litt fascinerende er at hun for mange år siden hadde et firma ( var det klær?), og der gikk hun konkurs og skyldte masse penger. Så starter hun nytt firma når hun i tillegg har skatteetaten etter seg samt mye gjeld. Det er så korttenkt at det er imponerende. Veldig impulstyrt... De fleste tenker motsatt når de snart er 40 år og har ansvar for barn. Hun bare kjører på, å kan risikere gå konkurs igjen.... Og tillegg blander hun inn mann og 3 ekstra kids i det økonomiske rotet når de velger bo sammen. Hun gir jo også kun sønnen grønsaks vafler og smottie til lørdagsgodis. Det kan jo bli festlig når hans barn gjerne får kinderegg og slikkepinne. Det er oppskrift på mye konflikter mellom de voksne her, samt det nytter ikke bo sammen med dine og mine uten at man må gi og ta, det er ulike vaner som skal møttes... Skal vel tvinge alle til å spise de deilige maaaaagiske grønsaks vaflene da...😬 De har kjent hverandre fem minutter og skal flytte sammen, med barn. Og hun er en influenser av verste sort. Det sier seg selv at dette blir en katastrofe. Men det selger og lager content. Det er alt de tenker på. Penger. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet lørdag kl 12:13 #9138 Del Skrevet lørdag kl 12:13 M.H85 skrev (9 minutter siden): Det som også er litt fascinerende er at hun for mange år siden hadde et firma ( var det klær?), og der gikk hun konkurs og skyldte masse penger. Så starter hun nytt firma når hun i tillegg har skatteetaten etter seg samt mye gjeld. Det er så korttenkt at det er imponerende. Veldig impulstyrt... De fleste tenker motsatt når de snart er 40 år og har ansvar for barn. Hun bare kjører på, å kan risikere gå konkurs igjen.... Og tillegg blander hun inn mann og 3 ekstra kids i det økonomiske rotet når de velger bo sammen. Hun gir jo også kun sønnen grønsaks vafler og smottie til lørdagsgodis. Det kan jo bli festlig når hans barn gjerne får kinderegg og slikkepinne. Det er oppskrift på mye konflikter mellom de voksne her, samt det nytter ikke bo sammen med dine og mine uten at man må gi og ta, det er ulike vaner som skal møttes... Skal vel tvinge alle til å spise de deilige maaaaagiske grønsaks vaflene da...😬 Det første firmaet var vel et AS. Der brøyt hun flere regler og fikk kritikk av bobestyrer etter at det gikk konkurs. Det var blant annet blanding mellom hennes økonomi og firmaets, og ingen oversikt. Etter det startet hun ENK, for hun skulle ikke ha AS igjen. Ulempen med dette er at ENK er det samme som personen, enkeltpersonsforetak. I praksis betyr det at økonomien til firmaet og personen er den samme. Også ansvaret. Så når firmaet skylder penger (skatt?) så skylder Kristin personlig disse pengene. Vi ser jo hvordan det har gått... Jeg heier på folk som vil starte egne bedrifter og drive bedrift. Men når hun ikke vet hva hun driver med bør hun få hjelp. Noe hun har nå. Hun er hverken styreleder eller daglig leder i nytt selskap, og eier "bare" 30%. Da har jeg større tro på at de formelle tingene blir gjort korrekt (eller i det hele tatt). 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet lørdag kl 12:19 #9139 Del Skrevet lørdag kl 12:19 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Det første firmaet var vel et AS. Der brøyt hun flere regler og fikk kritikk av bobestyrer etter at det gikk konkurs. Det var blant annet blanding mellom hennes økonomi og firmaets, og ingen oversikt. Etter det startet hun ENK, for hun skulle ikke ha AS igjen. Ulempen med dette er at ENK er det samme som personen, enkeltpersonsforetak. I praksis betyr det at økonomien til firmaet og personen er den samme. Også ansvaret. Så når firmaet skylder penger (skatt?) så skylder Kristin personlig disse pengene. Vi ser jo hvordan det har gått... Jeg heier på folk som vil starte egne bedrifter og drive bedrift. Men når hun ikke vet hva hun driver med bør hun få hjelp. Noe hun har nå. Hun er hverken styreleder eller daglig leder i nytt selskap, og eier "bare" 30%. Da har jeg større tro på at de formelle tingene blir gjort korrekt (eller i det hele tatt). 30%? Det er vel det navnet hennes er verdt da. De har startet dette for å få inn noe cash raskt. Og de benytter henne for å markedsføre noe hytter ser det ut som. Virker lite gjennomtenkt alt sammen. KG er totalt avhengig av sin nye mann nå. En hun traff umiddelbart etter brudd med eksmannen etter ti år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet lørdag kl 12:31 #9140 Del Skrevet lørdag kl 12:31 Doris Becker skrev (Akkurat nå): 30%? Det er vel det navnet hennes er verdt da. De har startet dette for å få inn noe cash raskt. Og de benytter henne for å markedsføre noe hytter ser det ut som. Virker lite gjennomtenkt alt sammen. KG er totalt avhengig av sin nye mann nå. En hun traff umiddelbart etter brudd med eksmannen etter ti år. 30% eierskap ja. Dette tallet er i seg selv litt avslørende. Det utgjør 10k av aksjekapitalen. Og det betyr at vedtektene kan endres mot hennes vilje. Endring av vedtekter krever 2/3 av stemmene på generalforsamlingen og det tilsvarer 66%. Styreleder har 70%. Så Kristin står svakt i selskapet. Styreleder/daglig leder kan beslutte å legge ned selskapet mot Kristins vilje. Eller bestemme mye annet. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå