Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Tripptrapp1 skrev (21 minutter siden):

Det var noen lengre oppe i tråden som påsto at KG ikke er inne på eiersiden av bedriften. Jeg tar utgangspunkt i at det er sant. Har hun investert egne penger i dette i det hele tatt? For hvis hun bare er en vanlig lønnsmottaker i bedriften, så begrenser vel dette hvor stor økonomisk krise en eventuell flopp medfører?

Jeg så at hyggebryne (instagram) har tatt inn produktene fra d&d. I nettbutikken deres sto det mye nyttig info om produktene, bl.a om materialet. Der fremkommer det at de ikke holder vann og dermed ikke er egnet som blomstervase. Dette ble parert med at det var mye bedre for miljøet å bruke falske blomster uansett. Akkurat dét tror jeg at er en grov overforenkling av virkeligheten, men anyway. Det var flinke å bruke ordet «kan» i alle settinger, så da har de ryggen klar.


Produktene forsøkes hardt å selges inn som «miljøvennlige», men etter å ha lest om dem, så kan jeg ikke si at jeg fikk veldig lyst til å kjøpe de ut i fra miljøhensyn: De holder ikke vann, tåler ikke varme over femti grader eller oppvaskemaskin. De er biologisk nedbrytbare, men bare «under gitte industrielle forhold» - de bør sorteres som en «egen type plast for industriell kompostering» (hva nå det er). Må det spesialleveres et eller annet sted? Erfaring tilsier at hvis det krever for mye egeninnsats å sortere noe, så går det i restavfallet. Er usikker på holdbarheten.  Hvis jeg skulle kjøpt disse produktene måtte det i så fall være fordi jeg likte designet, og intet annet.
 

Sjekk: https://www.hyggebryne.no/manufacturers/dazzle-and-dawn

 

Hvis man genuint er opptatt av miljøet så tar man først og fremst vare på det man har. Hvis man må kjøpe noe, så velger man helst brukt og av en kvalitet som ideelt sett kan brukes til «alt» - f.eks holder vann, tåler varme, og kan brukes til mat uten begrensninger pga fare for bakterievekst. 

 

Beklager, men disse av produktene er noe av de styggeste jeg har sett. Men nå har aldri farger og boble steiner vært min stil heller. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun snakker ned en bedrift for å fremheve sin egen… Ikke smart strategi. Hadde mannen kommet hjem med en bukett falske blomster, så hadde ikke det gitt samme følelse som 10 friske, røde roser. Hun ønsker vi skal kjøpe en vase, for deretter å kjøpe falske blomster fordi den ikke holder vann. Målgruppe: enslige, single menn? 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (22 minutter siden):

Beklager, men disse av produktene er noe av de styggeste jeg har sett. Men nå har aldri farger og boble steiner vært min stil heller. 

Skjønner ikke hvorfor du siterer meg. Jeg snakker om produktenes egenskaper, ikke hvordan de ser ut. For meg fremstår det helt meningsløst å diskutere om produktene er gode eller mindre gode ut i fra subjektive preferanser som personlig smak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (4 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor du siterer meg. Jeg snakker om produktenes egenskaper, ikke hvordan de ser ut. For meg fremstår det helt meningsløst å diskutere om produktene er gode eller mindre gode ut i fra subjektive preferanser som personlig smak.

Det ble feil og var ikke ment til deg personlig. Hun selger det inn som vaser, og for meg er ikke disse produktene ordentlige vaser. Både pga. utseende og egenskaper.

Endret av Marihone
Skrivefeil
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (12 minutter siden):

Hun snakker ned en bedrift for å fremheve sin egen… Ikke smart strategi. Hadde mannen kommet hjem med en bukett falske blomster, så hadde ikke det gitt samme følelse som 10 friske, røde roser. Hun ønsker vi skal kjøpe en vase, for deretter å kjøpe falske blomster fordi den ikke holder vann. Målgruppe: enslige, single menn? 

Plenty av dagens (interiørinteresserte) kvinner har falske planter og blomster hjemme. I motsetning til før i tiden da man kunne spotte falske blomster på lang avstand, så har mange av dagens falske blomster en fantastisk kvalitet som det ikke er noe flaut over å ha i huset.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (1 time siden):

Det var noen lengre oppe i tråden som påsto at KG ikke er inne på eiersiden av bedriften. Jeg tar utgangspunkt i at det er sant. Har hun investert egne penger i dette i det hele tatt? For hvis hun bare er en vanlig lønnsmottaker i bedriften, så begrenser vel dette hvor stor økonomisk krise en eventuell flopp medfører?

Kristin eier 30% av selskapet via holding selskapet sitt. Så hun er på eiersiden.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Kristin eier 30% av selskapet via holding selskapet sitt. Så hun er på eiersiden.

Takk for info!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (2 timer siden):

Det var noen lengre oppe i tråden som påsto at KG ikke er inne på eiersiden av bedriften. Jeg tar utgangspunkt i at det er sant. Har hun investert egne penger i dette i det hele tatt? For hvis hun bare er en vanlig lønnsmottaker i bedriften, så begrenser vel dette hvor stor økonomisk krise en eventuell flopp medfører?

Jeg så at hyggebryne (instagram) har tatt inn produktene fra d&d. I nettbutikken deres sto det mye nyttig info om produktene, bl.a om materialet. Der fremkommer det at de ikke holder vann og dermed ikke er egnet som blomstervase. Dette ble parert med at det var mye bedre for miljøet å bruke falske blomster uansett. Akkurat dét tror jeg at er en grov overforenkling av virkeligheten, men anyway. Det var flinke å bruke ordet «kan» i alle settinger, så da har de ryggen klar.


Produktene forsøkes hardt å selges inn som «miljøvennlige», men etter å ha lest om dem, så kan jeg ikke si at jeg fikk veldig lyst til å kjøpe de ut i fra miljøhensyn: De holder ikke vann, tåler ikke varme over femti grader eller oppvaskemaskin. De er biologisk nedbrytbare, men bare «under gitte industrielle forhold» - de bør sorteres som en «egen type plast for industriell kompostering» (hva nå det er). Må det spesialleveres et eller annet sted? Erfaring tilsier at hvis det krever for mye egeninnsats å sortere noe, så går det i restavfallet. Er usikker på holdbarheten.  Hvis jeg skulle kjøpt disse produktene måtte det i så fall være fordi jeg likte designet, og intet annet.
 

Sjekk: https://www.hyggebryne.no/manufacturers/dazzle-and-dawn

 

Hvis man genuint er opptatt av miljøet så tar man først og fremst vare på det man har. Hvis man må kjøpe noe, så velger man helst brukt og av en kvalitet som ideelt sett kan brukes til «alt» - f.eks holder vann, tåler varme, og kan brukes til mat uten begrensninger pga fare for bakterievekst. 

 

Fytti for noen drittprodukter! Ville ikke hatt  noe slikt og er dette riktig som hygge Bryne påstår?; 

Ifølge en forskningsrapport fra EDGE, er kunstige blomster opptil 80 ganger mer miljøvennlige enn ekte blomster! 

::ordlos: 

Hvem er Edge? Jeg vil ikke ha plastvaser og blomster til pynt i mitt hus. 
 

(Får ikke bort:: pga teite nye smileykoder her)

Endret av loffen
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (4 minutter siden):

Fytti for noen drittprodukter! Ville ikke hatt  noe slikt og er dette riktig som hygge Bryne påstår?; 

Ifølge en forskningsrapport fra EDGE, er kunstige blomster opptil 80 ganger mer miljøvennlige enn ekte blomster! 

::ordlos: 

Hvem er Edge? Jeg vil ikke ha plastvaser og blomster til pynt i litt hus. 
 

(Får ikke bort:: pga teite nye smileykoder her)

Uten at jeg orker å gjøre noe research på det i kveld, så er det sant at en del snittblomsterproduksjon er lite miljøvennlig. Men når det så bastant påstås at det ene er så mye bedre enn det andre, så får jeg en instant vibe til polariseringen rundt bl.a kjøtt vs vegetar. Verden er sjeldent ikke så endimensjonal at fasiten er så entydig. 


Ellers så la jeg merke til utstrakt bruk av «kan» og «opp til» i beskrivelsen av D&D sine miljøvennlige produkter. Da har de ikke lovd noe de ikke kan holde. Faktisk har de ikke lovd noe som helst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig å ha hage med blomster, busker etc,  og skogen rett utenfor døra og kan plukke inn ting året rundt å sette i en vase. Uten å kjøpe roser som har reist jorda rundt. Heller en bjørkekvist framfor plast. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (2 timer siden):

Det var noen lengre oppe i tråden som påsto at KG ikke er inne på eiersiden av bedriften. Jeg tar utgangspunkt i at det er sant. Har hun investert egne penger i dette i det hele tatt? For hvis hun bare er en vanlig lønnsmottaker i bedriften, så begrenser vel dette hvor stor økonomisk krise en eventuell flopp medfører?

Jeg så at hyggebryne (instagram) har tatt inn produktene fra d&d. I nettbutikken deres sto det mye nyttig info om produktene, bl.a om materialet. Der fremkommer det at de ikke holder vann og dermed ikke er egnet som blomstervase. Dette ble parert med at det var mye bedre for miljøet å bruke falske blomster uansett. Akkurat dét tror jeg at er en grov overforenkling av virkeligheten, men anyway. Det var flinke å bruke ordet «kan» i alle settinger, så da har de ryggen klar.


Produktene forsøkes hardt å selges inn som «miljøvennlige», men etter å ha lest om dem, så kan jeg ikke si at jeg fikk veldig lyst til å kjøpe de ut i fra miljøhensyn: De holder ikke vann, tåler ikke varme over femti grader eller oppvaskemaskin. De er biologisk nedbrytbare, men bare «under gitte industrielle forhold» - de bør sorteres som en «egen type plast for industriell kompostering» (hva nå det er). Må det spesialleveres et eller annet sted? Erfaring tilsier at hvis det krever for mye egeninnsats å sortere noe, så går det i restavfallet. Er usikker på holdbarheten.  Hvis jeg skulle kjøpt disse produktene måtte det i så fall være fordi jeg likte designet, og intet annet.
 

Sjekk: https://www.hyggebryne.no/manufacturers/dazzle-and-dawn

 

Hvis man genuint er opptatt av miljøet så tar man først og fremst vare på det man har. Hvis man må kjøpe noe, så velger man helst brukt og av en kvalitet som ideelt sett kan brukes til «alt» - f.eks holder vann, tåler varme, og kan brukes til mat uten begrensninger pga fare for bakterievekst. 

 

Når brydde kg seg om miljøet sist? Hun reiser stadig vekk på turer og rr dronningen av «nille»-nips…

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (Akkurat nå):

Når brydde kg seg om miljøet sist? Hun reiser stadig vekk på turer og rr dronningen av «nille»-nips…

Jeg har ikke påstått at KG bryr seg om miljøet. Men D&D-produktene forsøker åpenbart å kapitalisere på å ha en tydelig og «god» miljøprofil. KG og D&D er strengt tatt to ulike organismer, så at de har ulik tilnærming til miljøspørsmål burde egentlig ikke være er problem. Men det blir jo lett det likevel når D&D markedsføres så til de grader med KG som brandets fjes utad. Da bindes de sammen, og det den ene foretar seg smitter over på den andre på godt og vondt. Når influenser KG lever i sus og dus med høyt forbruk og reising, så medfører at D&Ds miljøprofil  fremstår mindre kredibel og mer som en kalkulert markedsføringsstrategi for å tjene mest mulig penger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marihone skrev (7 timer siden):

Beklager, men disse av produktene er noe av de styggeste jeg har sett. Men nå har aldri farger og boble steiner vært min stil heller. 

Jeg elsker farger, men ikke dette boble greiene med mindre det er noe mine barn har laget...

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (6 timer siden):

Fytti for noen drittprodukter! Ville ikke hatt  noe slikt og er dette riktig som hygge Bryne påstår?; 

Ifølge en forskningsrapport fra EDGE, er kunstige blomster opptil 80 ganger mer miljøvennlige enn ekte blomster! 

::ordlos: 

Hvem er Edge? Jeg vil ikke ha plastvaser og blomster til pynt i mitt hus. 
 

(Får ikke bort:: pga teite nye smileykoder her)

Plast blomster er ikke det det engang var.

Jeg dreper potteplanter på noen dager så har kunstige, men legger litt penger i de så de ser ektere ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (7 timer siden):

Jeg har ikke påstått at KG bryr seg om miljøet. Men D&D-produktene forsøker åpenbart å kapitalisere på å ha en tydelig og «god» miljøprofil. KG og D&D er strengt tatt to ulike organismer, så at de har ulik tilnærming til miljøspørsmål burde egentlig ikke være er problem. Men det blir jo lett det likevel når D&D markedsføres så til de grader med KG som brandets fjes utad. Da bindes de sammen, og det den ene foretar seg smitter over på den andre på godt og vondt. Når influenser KG lever i sus og dus med høyt forbruk og reising, så medfører at D&Ds miljøprofil  fremstår mindre kredibel og mer som en kalkulert markedsføringsstrategi for å tjene mest mulig penger.

Produktene har heller ikke spesielt god "miljøprofil", men markedsføres og kommuniseres slik at folk skal tro det. Grønnvasking deluxe.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Produktene er svært lite tidløse. Noen som tror at slike får stå og prege stuen i mange år framover? Artig en stund med så kraftige farger (kanskje), men ikke i lengden vil jeg tro. I så fall, erstattet med noen andre kraftige farger, om man faktisk liker det slik. Faren er vel at når sånt er populært en periode, hopper 99% videre til neste stil når «trendsetterne» pusher noe nytt.

Hater den slags. Oppussing/interiørtrender som skifter er et skikkelig miljøproblem. Ting anskaffes, degraderes og havner på dynga i et sterkt tempo. Det være seg årets pynteputer, artige småting, kjøkkeninnredning osv osv.

Ekssvigermoren er jo helt ekstrem i det å anskaffe alt mulig «morsomt» til hjemmet i en jevn strøm. Man får håpe det ikke inspirerer for mange, det er nok søppel i verden som det er.

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (2 timer siden):

Legg merke til strukturen…

IMG_7707.jpeg

IMG_7708.jpeg

Dette har jeg nevnt tidligere i tråden. Jeg syns også det er veldig misvisende at salgsbildene viser en helt annen struktur. Dette ser veldig billig og mindre pent ut. Det skal også være mulig å få mindre struktur med dagens teknologi, så det er nok ikke de beste printerne på markedet de har brukt. Eventuelt har de nedjustert tidsbruken på printeren, og så har dette gått på bekostning av det estetiske. 

Endret av Variert skydekke
Skrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (2 timer siden):

Produktene er svært lite tidløse. Noen som tror at slike får stå og prege stuen i mange år framover? Artig en stund med så kraftige farger (kanskje), men ikke i lengden vil jeg tro. I så fall, erstattet med noen andre kraftige farger, om man faktisk liker det slik. Faren er vel at når sånt er populært en periode, hopper 99% videre til neste stil når «trendsetterne» pusher noe nytt.

Hater den slags. Oppussing/interiørtrender som skifter er et skikkelig miljøproblem. Ting anskaffes, degraderes og havner på dynga i et sterkt tempo. Det være seg årets pynteputer, artige småting, kjøkkeninnredning osv osv.

Ekssvigermoren er jo helt ekstrem i det å anskaffe alt mulig «morsomt» til hjemmet i en jevn strøm. Man får håpe det ikke inspirerer for mange, det er nok søppel i verden som det er.

Gode poeng! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at hun har funnet mannen i sitt liv, men å dra hjem til en mann på første date er ikke noe jeg ville hatt flere stories om og oppfordret til. Sex ble det også. Takk for info. Det anbefales at man møtes offentlig første date, så kanskje legge til den informasjonen når hun prater. Hun har stor påvirkningskraft, men hun tenker jo ikke konsekvenser.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...