Fredrik29 Skrevet 16. april 2024 #7201 Skrevet 16. april 2024 Wald86 skrev (12 timer siden): …………………….. Videre: "Reise med mening Kristin er overbevist om at nye og dypere bekjentskaper er nøkkelen til en bedre hverdag. Vennskapsreiser med Vilja styrker forholdet gjennom felles turer, opplevelser, treninger, middager og gode samtaler. Dagene skal nytes og livet leves i nuet i Altea, og du blir kjent med inspirasjonskvinnen Kristin på nært hold. Kristin har kanskje tipsene du trenger for å få mer balanse i livet ditt, og legger til rette for å skape nettverk. Hun vil ta deg med til stedet der alt begynte å snu, fra utfordringer til muligheter." Dette er jo "Glow up" kurset. Hun har null kompetanse, og skal her "tipse" mennesker i potensielt veldig sårbare situasjoner. gi dem "balanse" i livet. Hun som helt klart er i stor ubalanse selv! Senest med offentlig uthenging av "eks" der hun stilte egne diagnoser. Nei, dette bør tas tak i. For her prøver de på nytt å lansere "glow up", men det har gått under radaren. Dette er jo helt spinnvilt. Tenk at dette er lovlig 25
Jodaneida Skrevet 16. april 2024 #7202 Skrevet 16. april 2024 Heartgirl skrev (1 time siden): Nok et eksempel på fordømming ved og si at vi som skal være med på tur er naive. Vi som blir med på tur er ikke naive. Du hopper jo glatt over den delen hvor du har blitt påvirket. KG leser dine kommentarer og ler hele veien til banken. 18 1
Gjest Heartgirl Skrevet 17. april 2024 #7203 Skrevet 17. april 2024 Jodaneida skrev (3 timer siden): Du hopper jo glatt over den delen hvor du har blitt påvirket. KG leser dine kommentarer og ler hele veien til banken. Dette er noe jeg har lyst til og som enslig mor til to unger er det godt og møte andre folk på min alder, Jeg har vært med på en slik reise før med treningsleir med Marna Haugen som var kjekt.
Snublefot62 Skrevet 17. april 2024 #7204 Skrevet 17. april 2024 Heartgirl skrev (8 timer siden): Nok et eksempel på fordømming ved og si at vi som skal være med på tur er naive. Vi som blir med på tur er ikke naive. Du er ikke naiv fordi du skal på tur med Kristin, du er naiv fordi du påstår du ikke lar deg påvirke av reklame - og samtidig skal på tur med Kristin. 25 1 7
Gjest NordreSving Skrevet 17. april 2024 #7205 Skrevet 17. april 2024 Heartgirl skrev (3 timer siden): Dette er noe jeg har lyst til og som enslig mor til to unger er det godt og møte andre folk på min alder, Jeg har vært med på en slik reise før med treningsleir med Marna Haugen som var kjekt. Så beviselig har du latt deg påvirke av influencere to ganger. Likevel påstår du at reklame ikke påvirker deg.
Fika Skrevet 17. april 2024 #7206 Skrevet 17. april 2024 NordreSving skrev (46 minutter siden): Så beviselig har du latt deg påvirke av influencere to ganger. Likevel påstår du at reklame ikke påvirker deg. Tror nok vi alle blir påvirket av reklame hver dag i vår hverdag,og reklame kommer jo ikke bare fra SM. Reklame kommer fra venner og bekjente som anbefalte ting de er fornøyd med, bare ta en tur i butikken så er det nok reklame. Det er nok ingen som kan si de aldri har blitt påvirket av noen form får reklame. Ferietur i alle former om det er noen kjente PT eller såkalte kjendiser, eller uten disse bare vanlige familieferie jo hva påvirker oss ...... REKLAME 😆 12
Wald86 Skrevet 17. april 2024 #7207 Skrevet 17. april 2024 (endret) . Endret 20. april 2024 av Wald86 Personvern og sikkerhet 15 2
M.H85 Skrevet 17. april 2024 #7208 Skrevet 17. april 2024 Jodaneida skrev (8 timer siden): Du hopper jo glatt over den delen hvor du har blitt påvirket. KG leser dine kommentarer og ler hele veien til banken. Eller at hun har egen SALGS side 😱 Kjøp produkter Kristin liker! Sminke,hus,hjem,interiør. Har dere sett den siden? Her snakker vi ikke BILLIG. Og hun gir råd til økonomisk vanskeligstilte??? Får håpe de ikke blir påvirket av hennes produkter noe de garantert blir ,og sitter enda mer i gjeld..crazy shit!! Skam. Eksempel Georgio Armani maskara til 500 kr (!). Armani parfyme 2000 kr (!) for stor flaske. Ramane parfyme 1500 kr (!) Under hvert produkt står det : Dette er det Kristin bruker. Fy faen så dobbeltmoralsk. Selvfølgelig vil hennes fans bruke samme parfyme,hun har jo den fans gjengen... Passer fint å anbefale slike produkter mens hun spyr ut om det å slite økonomisk!! 18 6
Sansa20 Skrevet 17. april 2024 #7209 Skrevet 17. april 2024 Wald86 skrev (32 minutter siden): Jeg forstår ikke at det kan være det. Og vil uansett rette min bekymring til Forbrukertilsynet. Det kan også være nyttig å sende en mail til de politikere som har engasjert seg noe i regulering av sosiale medier. Problemet er at de ofte ikke ser postene i sammenheng, men hver for seg, og da bryter det ikke loven. Men dette må det bli slutt på, de må begynne å se den langsiktige strategien i innholdet influencerne poster. Og her er det en helt uten faglig kompetanse som skal gi folk som sliter "balanse i livet". Men de er smarte. Garderer seg med ordet "kanskje". Det topper seg med : "Reisens høydepunkt: Kristin Gjelsviks emosjonelle raushet." Hva er galt med å ha en tur der man kan stifte nye bekjentskaper ? Og det er flere influencere som har reiser . 1
Wald86 Skrevet 17. april 2024 #7210 Skrevet 17. april 2024 (endret) . Endret 20. april 2024 av Wald86 Personvern og sikkerhet 21
Tripptrapp1 Skrevet 17. april 2024 #7211 Skrevet 17. april 2024 Sansa20 skrev (20 minutter siden): Hva er galt med å ha en tur der man kan stifte nye bekjentskaper ? Og det er flere influencere som har reiser . For de fleste er det ganske enkelt å se at det er en vesentlig forskjell på f.eks funkygine/funkyfam sine treningsturer, hvor hovedfokus ligger på trening av og med folk som definitivt har kompetanse i det de selger, og «venneturene» til KG hvor hun - uten noen som helst relevant kompetanse - kanskje kan hjelpe ensomme mennesker som har lagt igjen en fet bunke penger hos henne til å føle seg mer inkludert. Sistnevnte konsept er ganske iskaldt. 19 5
Klink Skrevet 17. april 2024 #7212 Skrevet 17. april 2024 (endret) Tripptrapp1 skrev (6 minutter siden): For de fleste er det ganske enkelt å se at det er en vesentlig forskjell på f.eks funkygine/funkyfam sine treningsturer, hvor hovedfokus ligger på trening av og med folk som definitivt har kompetanse i det de selger, og «venneturene» til KG hvor hun - uten noen som helst relevant kompetanse - kanskje kan hjelpe ensomme mennesker som har lagt igjen en fet bunke penger hos henne til å føle seg mer inkludert. Sistnevnte konsept er ganske iskaldt. Hva slags kompetanse har funkygine? PT? Endret 17. april 2024 av Klink 1
Wald86 Skrevet 17. april 2024 #7213 Skrevet 17. april 2024 (endret) . Endret 20. april 2024 av Wald86 Personvern og sikkerhet 11
Tripptrapp1 Skrevet 17. april 2024 #7214 Skrevet 17. april 2024 Klink skrev (9 minutter siden): Hva slags kompetanse har funkygine? PT? Hun er har PT-utdanning fra NIH i grunn, ja. Ellers tenker jeg at du kan Google deg frem til resten av gjengen (brødrene) sin kompetanse hvis du oppriktig lurer og ikke bare kverulerer. Det er også en vesentlighetsforskjell i å selge et konsept med fokus på fysiskinnhold til det som virker som en alminnelig frisk målgruppe, og å selge et konsept med fokus på det psykiske og emosjonelle til en utsatt målgruppe. 8 6
Klink Skrevet 17. april 2024 #7215 Skrevet 17. april 2024 Tripptrapp1 skrev (1 minutt siden): Hun er har PT-utdanning fra NIH i grunn, ja. Ellers tenker jeg at du kan Google deg frem til resten av gjengen (brødrene) sin kompetanse hvis du oppriktig lurer og ikke bare kverulerer. Det er også en vesentlighetsforskjell i å selge et konsept med fokus på fysiskinnhold til det som virker som en alminnelig frisk målgruppe, og å selge et konsept med fokus på det psykiske og emosjonelle til en utsatt målgruppe. PT i grunn? Er det mer? Eller ikke? Jeg forsøkte å Google pg fant ut at hun kanskje har PT utdanning. Som egentlig ikke er sånn kjempe mye? Mer enn Kristin så vidt jeg vet, men funkygine framstilles som at hun har så mye kompetanse, men hun er først og fremst influenser hun også. Med mindre hun har mer enn PT utdanning da ? 2 1
Tripptrapp1 Skrevet 17. april 2024 #7216 Skrevet 17. april 2024 Klink skrev (17 minutter siden): PT i grunn? Er det mer? Eller ikke? Jeg forsøkte å Google pg fant ut at hun kanskje har PT utdanning. Som egentlig ikke er sånn kjempe mye? Mer enn Kristin så vidt jeg vet, men funkygine framstilles som at hun har så mye kompetanse, men hun er først og fremst influenser hun også. Med mindre hun har mer enn PT utdanning da ? Jeg foreslår at du sender henne en mail og spør henne, jeg. 9 1
Wald86 Skrevet 17. april 2024 #7217 Skrevet 17. april 2024 (endret) . Endret 20. april 2024 av Wald86 Personvern og sikkerhet 8 1
Honey Dew Skrevet 17. april 2024 #7218 Skrevet 17. april 2024 Marihone skrev (13 timer siden): Om man er stolt av å være tynn, så bør man ta noen runder med seg selv mentalt. Det er måten hun tar bilder på og hva hun legger ut som mange reagerer på. Jeg er tynn selv, men går ikke rundt og er stolt og viser frem kroppen min av den grunn. Det er mange influencere med fedme som legger ut vulgære kroppsbilder og hyller sin tykke kropp, men det er ikke det som diskuteres her. I denne tråden handler det om KG, ergo så blir alt annet urelevant. Tynne mennesker skal ikke bli fortalt at de må gå og gjemme seg og skamme seg. Alle som tar selvportrett gjør det beste de kan for å fremstå finest mulig og det er naturlig å stille seg opp slik at en ser slankest mulig ut. Så lenge de ikke bryter norsk lov, har de lov til å ta de bildene de selv ønsker. 4
M.H85 Skrevet 17. april 2024 #7219 Skrevet 17. april 2024 Wald86 skrev (2 timer siden): Hårreisende. Hun skal vel lede an på tax-free som reiseleder. Alle fyller kurvene med "Kristins favoritter". Etter at hun har delt ut sin "emosjonelle raushet" over et glass vin. Hun burde reklamert for finn.no, bruktbutikker og det faktum at du faktisk kan kjøpe en god maskara til en 100 lapp på Normal om du sliter økonomisk. Tviler på disse fortvilte menneskene hun henvender seg til og "later" som hun er i samme situasjon som bør få tips til å kjøpe en Armani parfyme til 2000kr,men det frister nok disse menneskene for parfymen lukter jo himmelsk forteller Kristin, er sååå dobbeltmoralsk. Det er direkte frekt. 8 3
TrixieLeeMiller Skrevet 17. april 2024 #7220 Skrevet 17. april 2024 Heartgirl skrev (18 timer siden): Nei har ingen forskning men man kjenner da folk på min egen alder i 40 årene som følger ulike influencere og felles av de jeg prater med når vi diskuterer er at vi lar oss ikke påvirke av reklamer. Det du skriver faller på sin egen urimelighet. Det er flere reiseoperatører som arrangerer reiser hvor man reiser alene, men i en gruppe (Carpe Diem, AllerTravel, Ving osv.). Der legger man opp til å bli kjent og få "venner for livet" i forbindelse med ferie. Dersom det er eneste grunnen til å reise antar jeg at du og andre hadde oppsøkt dette aktivt. Istedenfor reklamerer Kristin for en "venninnetur" og du og andre melder dere på. For all del, det er ingenting galt i det, men la vær å si at du ikke blir påvirket. Det gjentas til det kjedsommelige og er strengt talt ikke tilfelle. Jeg håper turen blir fin for deg, og er alt du forventer at den skal være. Jeg er ingen "hater", men etter fadesen med Glow up kurset, falt hele troverdigheten til Kristin for min del. Hun har alltid vært en sterk og nødvendig stemme i en forkvaklet bransje, men nå er hun dessverre blitt en av de usunne profilene i bransjen som hun selv problematiserte. 14 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå