Tears in heaven Skrevet 5. mai 2019 #681 Del Skrevet 5. mai 2019 1 time siden, CecilieX skrev: Glitrende argumentasjon! Synes det passer her inne,mange kristiserer kun for å kririsere!Kristin og Dennis er gode forbilder og de har forklart seg ang eksponering,og jeg synes de har moderert seg. Heia Kristin og Dennis😍 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 5. mai 2019 #682 Del Skrevet 5. mai 2019 To bilder av baby på Instastory idag, i tillegg til åtte liggende på Instagram. Ja, hun er stolt over ny baby, og de må få dele og blabla, men var det ikke dette hun sa hun ikke skulle? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 5. mai 2019 #683 Del Skrevet 5. mai 2019 1 time siden, Maneo skrev: To bilder av baby på Instastory idag, i tillegg til åtte liggende på Instagram. Ja, hun er stolt over ny baby, og de må få dele og blabla, men var det ikke dette hun sa hun ikke skulle? To bilder av en del av en babykropp ja. Ser ikke hvorfor det er noe å reagere på når hun selv har skrevet klart og tydelig hva de skal gjøre ift eksponering. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jealhk94 Skrevet 5. mai 2019 #684 Del Skrevet 5. mai 2019 1 time siden, Maneo skrev: To bilder av baby på Instastory idag, i tillegg til åtte liggende på Instagram. Og på flere av de uten at man ser noe annet enn kropp. Folk er jo bare ute etter å ta henne på ingenting, ta det litt med ro. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. mai 2019 #685 Del Skrevet 6. mai 2019 9 timer siden, jealhk94 skrev: Og på flere av de uten at man ser noe annet enn kropp. Folk er jo bare ute etter å ta henne på ingenting, ta det litt med ro. Sa hun ikke i et intervju eller repotsje at hun ikke skulle eksponere babyen? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 6. mai 2019 #686 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) On 5/3/2019 at 11:00 AM, Aricia said: For å ikke bryte Barnekonvensjonen må eksponering faktisk være til fordel for barnet - til barnets beste. At den "nok ikke skader" er faktisk ikke et relevant eller gyldig argument. Kanskje barnet den dagen h*n fyller 18 ikke vil ha problemer med å ha fått en digital identitet tildelt og skapt av andre før det engang ble født, som er knyttet til dets faktiske folkeregistrerte navn. Eller kanskje det vil? Man kan ikke vite på forhånd. Derfor bør man avstå fra å eksponere barn uten samtykkekompetanse i SoMe, fordi slike valg skal hvert enkelt individ få ta selv, slik at egenintegritet og retten til privatliv ivaretas. Å kalle andres saklige argumenter for hysteri er for øvrig en hersketeknikk. Babyen til Gjelsvik og Poppe har ikke rukket å bli et halvt år enda, sikkert ikke en måned heller tror jeg? Med andre ord er det langt flere bloggere som bør "tas" først, før det eventuelt skjer med disse, mtp Barnekonvensjonen. Da tenker jeg på Berg Eriksen og spesielt Mamma til Michelle (Anna Rasmussen). Spesielt sistnevnte der er betraktelig verre på så mange måter, så de stiller jo fremst i den køen, mener jeg. Jeg tror ikke det har skjedd enda at noen har fått formelle konsekvenser for brudd på disse retningslinjene (?) , men jeg håper og tror at noen printer ut disse blogger-trådene, sammen med Barnekonvensjonen når de respektive blogger-barna blir 18 år, sånn at de kan få det i posten. Da særlig med screen shot'er fra bloggen til deres opphav. Endret 6. mai 2019 av Mrs. Random Nick Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 6. mai 2019 #687 Del Skrevet 6. mai 2019 2 timer siden, The Kitten skrev: Sa hun ikke i et intervju eller repotsje at hun ikke skulle eksponere babyen? Jo, og i et blogginnlegg hun la ut her om dagen forklarte hun hva de mente med eksponering👍🏻 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 6. mai 2019 #688 Del Skrevet 6. mai 2019 Mulig jeg har misforstått, og derfor henger meg opp i eksponeringen. Skjønner at hun har tatt et standpunkt mtp. dette, men jeg personlig må få lov til å synes det er ugreit, spesielt med tanke på at det nå er en sesong to av miniserien deres. Jeg ser poenget hennes med at hun ønsker å involvere leserne i familielivet, håper de finner en god balansegang. Og ja, bloggere som Berg Eriksen og Michelle er MYE verre, men man kan ikke la være å synes noe bare fordi det finnes verstinger. Men ja, har mye mer sansen for Kristin enn overnevnte, og håper hun står for det hun skriver ettersom tiden går (i motsetning til Berg Eriksen). 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jealhk94 Skrevet 6. mai 2019 #689 Del Skrevet 6. mai 2019 Det virker som om mange misforstår det med eksponering.. det er forskjell på det og overeksponering. At de legger ut noen bilder og litt video nå når han er nyfødt ser ikke jeg på som noe big deal. Hun har jo sagt at de vil dele litt nå i starten, også at de blir strengere med det da han får mer personlige trekk. At Kristin og Dennis vil dele hvordan det er å gå fra frivillg barnløs til å bli foreldre er jo bare naturlig, og jeg tror de kan hjelpe flere som har/kan havne i samme situasjon. Episode tre av serien er lagt ut nå og har mer fokus på Kristin, og vi ser lite til ansiktet på den lille (Bortsett fra klipp som ble vist i første episode). Veldig fin episode egentlig 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. mai 2019 #690 Del Skrevet 6. mai 2019 24 minutter siden, jealhk94 skrev: Det virker som om mange misforstår det med eksponering.. det er forskjell på det og overeksponering. At de legger ut noen bilder og litt video nå når han er nyfødt ser ikke jeg på som noe big deal. Hun har jo sagt at de vil dele litt nå i starten, også at de blir strengere med det da han får mer personlige trekk. At Kristin og Dennis vil dele hvordan det er å gå fra frivillg barnløs til å bli foreldre er jo bare naturlig, og jeg tror de kan hjelpe flere som har/kan havne i samme situasjon. Episode tre av serien er lagt ut nå og har mer fokus på Kristin, og vi ser lite til ansiktet på den lille (Bortsett fra klipp som ble vist i første episode). Veldig fin episode egentlig Det er ingen som misforstår. Det er aspekter som brukes når man argumenterer De av oss som er fundamentalistiske og har en null-visjon når det gjelder eksponering av barn mener at spørsmålet er prinsipielt og bruker barnekonvensjonen og retten til privatliv som er nedfelt i den. Denne retten har du ikke «litt rett til» , den er absolutt. Da spiller det ingen rolle om det bare er litt eksponering i spebarnstiden. Det er ugreit uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 6. mai 2019 #691 Del Skrevet 6. mai 2019 Syntes den nyeste episoden i miniserien var veldig fin, og sikkert til hjelp for andre som føler det samme❤️ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 6. mai 2019 #692 Del Skrevet 6. mai 2019 Nyeste episoden nr 3 er så fin og rørende ❤💕 Den må sees 😍❤ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 6. mai 2019 #693 Del Skrevet 6. mai 2019 Ja, det virker som om mange misforstår eksponering. Eksponering er mer enn å vise bilder av ansiktet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears in heaven Skrevet 6. mai 2019 #694 Del Skrevet 6. mai 2019 På 1.5.2019 den 16.43, neiognei skrev: Er det litt forskjell på å bli uplanlagt gravid og å ta på seg oppgaven med å være ansikt utad for de som ikke ønsker barn og gå aktivt, høyt og tydelig ut og si at man aldri vil ha barn, kanskje? Merkelig sammenligning. Ja livet er merkelig. Vær heller glad for at de har fått barn og de gjør en super jobb allerede,slutt å vær så besserwisser. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 7. mai 2019 #695 Del Skrevet 7. mai 2019 (endret) Syns serien er HELT nydelig og jeg blir tårevåt rørt av hver episode. De er utrolig herlige, ekte og flinke! Barnet er såpass liten nå og forandrer seg fra dag til dag, så vi hadde umulig gjenkjent han uten foreldrene. Det er galaktisk forskjell på dette og den massive utleveringen CBE, AB og Anna R har holdt på med i årevis og fortsatt driver med. Alle deres unger er meget lette å kjenne igjen, selv uten foreldrene til stede. Jeg vet at Kristin & Dennis vil stoppe i tide, og k a n s k j e legge ut et bilde av gutten ved hver bursdag? Hvem vet. Jeg stoler fullt og helt på deres vurderingsevne, de har vett i skallen til å stoppe. Ønsker de alt godt! 💙 Endret 7. mai 2019 av Viking-girl 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 7. mai 2019 #696 Del Skrevet 7. mai 2019 Serien er veldig fin og flott 🙂 jeg heier på de jeg. Likt Kristin lenge. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 7. mai 2019 #697 Del Skrevet 7. mai 2019 Jeg kjenner jeg blir forbanna over at følgere faktisk forsvarer eksponeringen med EGET behov for å følge familien. I hvilken verden trumfer DITT behov for underholdning og noe å følge med på BARNETS rett til privatliv. Seriøst, hvis dere har er kikker-behov, så følg i alle fall noen som har valgt å eksponere seg selv. Evt bruk tid på folk i egen omgangskrets og som dere faktisk kjenner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansa20 Skrevet 7. mai 2019 #698 Del Skrevet 7. mai 2019 44 minutter siden, CecilieX skrev: Jeg kjenner jeg blir forbanna over at følgere faktisk forsvarer eksponeringen med EGET behov for å følge familien. I hvilken verden trumfer DITT behov for underholdning og noe å følge med på BARNETS rett til privatliv. Seriøst, hvis dere har er kikker-behov, så følg i alle fall noen som har valgt å eksponere seg selv. Evt bruk tid på folk i egen omgangskrets og som dere faktisk kjenner! Hvis dette er noe du blir forbannet over, er det noe du ikke kan gjøre noe med og er ditt problem rett og slett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 7. mai 2019 #699 Del Skrevet 7. mai 2019 3 timer siden, solietta skrev: De skal dele litt bilder /video nå og da , mer nå i starten enn senere når han blir større.. Serien de har er absolutt innafor 😃 Så fint å få sett det de deler av deres familie liv😃 Jeg synes også det er koselig å se litt familieliv, men tror det er en vanskelig avgjørelse på hvordan og når de skal begrense eksponeringen når de først har begynt🤔 glad det ikke er meg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 7. mai 2019 #700 Del Skrevet 7. mai 2019 Det er helt unødvendig å eksponere barn slik de nå har valgt å gjøre. De hadde sikkert klart å få frem hvor mye barnet har endret det meste uten å vise frem barnet på riksdekkende TV og i åpne kanaler i sosiale medier. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå