Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Heartgirl skrev (12 minutter siden):

Igjen jeg synes IKKE hun er farlig. Hun er ærlig, ekte og bevisst som hun ALLTID har vært.

Folk som følger henne på some er voksne nok til og tenke selv. Hvis noen i 30-40 årene føler at de blir påvirket negativt det mer om dem. 

Hun fremmer langt fra thinspo. En influencer må jo få være veltrent med en slank kropp uten og bli beskyldt for og holde på med thinspo. 

Det har aldri vært til skade for noen at en influencer har et hus til 15 mill. Jeg og mine barn leier et toroms fordi vi ikke har råd til og kjøpe. Jeg tar ikke skade av og følge KG. 

Det er på tide at KG sine «bedrevitere» kritikere skjønner det. Tro meg jeg snakker for flere. 

Det kan virkelig diskuteres hvem som fremstår som bedreviter her. Alle mennesker blir påvirket i større eller mindre grad eller så hadde ikke greia med influensere funket. Jeg vet ikke hva slags bakgrunn du har for å være så bastant som du er, men jeg møter i hvertfall masse mennesker og har gjort det gjennom årtier og jeg er veldig uenig med deg i det du skriver. Det er etter mitt syn både kunnskapsløst og naivt. Man kan ikke overføre sine egne opplevelser til «alle andre», mennesker er ulike…

• Liker 9
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Heartgirl
Skrevet
Marihone skrev (1 minutt siden):

Veltrent kan jeg ikke si at hun er. Slank ja, men ikke veltrent. Hennes kropp kommer av for lite mat. Det er åpenlyst for oss som driver med fitness. Husk at influencere lager et narrativ i sine sosiale medier kanaler. Kristin viser at hun spiser mye mat, men for alt vi vet så er det ikke sikkert hun spiser opp alt, eller kanskje det vi ser er det eneste måltidet hun har den dagen. For mange blir det å være tynn et image. Jenny Spetalen, Isabel Raad og Anniijor er andre influencere som er tynne, men viser at de spiser masse mat i sine kanaler. 

Det om KG spiser opp maten eller ei blir spekulasjon, 

En annen ting er at hun har gått igjennom et brudd noe som også fører til dårlig matlyst, 

Hun inspirer ikke til thinspo bare fordi hun er tynn.,

Skrevet
jaeols skrev (På 4.3.2024 den 8.45):

Hun er ikke et forbilde for mange. Inspirerer ikke. Kan på virke til usunt kroppspress. Vi bør ha sunne forbilder som ikke bare er opptatt av hvordan de ser ut og hvor tynne de er. 

Om man er tynn, middels eller tjukk bør ikke ha en dritt å si for om man er et forbilde eller ikke. Det er handlingene man gjør som avgjør om man er et godt forbilde eller ei. Syns det er helt latterlig hvordan kropp skal trekkes inn i den debatten! Du skriver lenger opp her at du liker overvektige personer bedre enn tynne og at det er en provokasjon å se slanke personer for de som sliter med vekta. Unnskyld meg, men da tenker jeg det er på høy tid at man tar tak i egne tanker og følelser fremfor å kalle slanke personer usunne forbilder! 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest Heartgirl
Skrevet (endret)
Minombre skrev (8 minutter siden):

Om man er tynn, middels eller tjukk bør ikke ha en dritt å si for om man er et forbilde eller ikke. Det er handlingene man gjør som avgjør om man er et godt forbilde eller ei. Syns det er helt latterlig hvordan kropp skal trekkes inn i den debatten! Du skriver lenger opp her at du liker overvektige personer bedre enn tynne og at det er en provokasjon å se slanke personer for de som sliter med vekta. Unnskyld meg, men da tenker jeg det er på høy tid at man tar tak i egne tanker og følelser fremfor å kalle slanke personer usunne forbilder! 

Det er jeg helt enig i.

Bare ta en titt på tråden HD. Hun har igjen blitt beskyldt for og fremme usunne verdier om at hun var fornøyd med kroppen sin. Med en gang hun tok slankeoperasjon haglet negative kommentarer inn. 

På den andre siden får også KG usaklig kritikk at hun inspirerer til thinspo siden hun er tynn. 

Blir man provosert over og se personer som prøver og endre livsstil og slanker seg har man et problem. 

Slanke folk er ikke usunne forbilder. 

Endret av Heartgirl
Skrevet
Xmasclovn skrev (15 minutter siden):

I give up.

Til syvende og sist er, og har nok denne tåden alltid vært, kritisk rettet så hvis du er ute etter et sted der det utelukkende snakkes positivt om henne tror jeg du har kommet til feil sted.

Enig i den gitt😅 Dessuten trigger nok Kristin litt ekstra da hun har hatt og har så sterke meninger om så mye,og er det noen som har DØMT folk er det jo hun. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
M.H85 skrev (2 minutter siden):

Enig i den gitt😅 Dessuten trigger nok Kristin litt ekstra da hun har hatt og har så sterke meninger om så mye,og er det noen som har DØMT folk er det jo hun. 

Det er ikke så rart da dobbeltmoral er noe de fleste mennesker reagerer på.

• Liker 11
Skrevet
Xmasclovn skrev (Akkurat nå):

Det er ikke så rart da dobbeltmoral er noe de fleste mennesker reagerer på.

Og da blir det litt morsomt når hun mener at Kristin oppriktig hjelper de med økonomiske problemer..... Men gir opp den, jeg var bare dømmende og bedrevitende da. 

• Liker 7
Skrevet
Heartgirl skrev (13 minutter siden):

Det er jeg helt enig i.

Bare ta en titt på tråden HD. Hun har igjen blitt beskyldt for og fremme usunne verdier om at hun var fornøyd med kroppen sin. Med en gang hun tok slankeoperasjon haglet negative kommentarer inn. 

På den andre siden får også KG usaklig kritikk at hun inspirerer til thinspo siden hun er tynn. 

Blir man provosert over og se personer som prøver og endre livsstil og slanker seg har man et problem. 

Hvem er HD? 

Skrevet
M.H85 skrev (6 minutter siden):

Og da blir det litt morsomt når hun mener at Kristin oppriktig hjelper de med økonomiske problemer..... Men gir opp den, jeg var bare dømmende og bedrevitende da. 

Det kan hende Kristin har hjulpet med at noen har klart å bli åpne om økonomiske vansker, eller fjerne tabuet på noen måte. Utover det har Kristin hverken erfaring med, eller kompetanse på, reelle økonomiske problemer.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Heartgirl skrev (15 minutter siden):

Det er jeg helt enig i.

Enig! Det som er problemet her er at folk kommenterer på andre folks kropper. CBE får konstant kommentarer på at hun er for tynn, det er stygt å være så tynn, hun bryr seg kun om vekt osv. Det som bør kritiseres der er måten hun poserer på for å se tynnest mulig ut. Martine Halvorsen fikk masse tyn da hun ble med i 16 ukers helvete, fordi da mente folk at hun var en hykler fordi hun har sagt at hun var fornøyd med kroppen og at hun var bra nok. Det er ALDRI feil å begynne å ta vare på kroppen sin. Om hun ikke hadde gjort det, hadde hun likevel vært bra nok. HD får kritikk for slankeoperasjon. Altså, det er aldri bra nok her inne. Aldri! 
Det er normalt at vekta svinger gjennom et langt liv. Noen går fort ned i vekt, andre går fort opp. Noen er stabile gjennom livet, andre er jojo. Jeg er så lei av at folk tar seg friheten med å diskutere hvordan andre ser ut og at kropp trekkes inn i en debatt om man er gode forbilder eller ikke! 
La folk få se ut akkurat som de vil og diskuter handlingene deres i stedet. 

• Liker 2
Skrevet
Heartgirl skrev (4 timer siden):

Påvirket og inspirert er ikke det samme. 

Det påvirker ikke meg som temmelig rund og se en tynn influencer vise kroppen sin. 

Jeg lar meg inspirere over glade mennesker med god energi noe KG og de influncerne jeg følger har ❤️🥰

Hva er forskjellen?? Lar du deg påvirke av glade mennesker med god energi da? Lar du deg ikke inspirere av at tynne influencere viser kroppen sin? 
det hadde vært lettere å forstå om du bare forklarte forskjellen på ordene…. 

• Liker 4
Skrevet

Vi  har vært sammen i snart 40 år, men nå er jeg luta lei. Orker snart ikke mer. 

• Hjerte 1
Skrevet
Heartgirl skrev (1 time siden):

Det skader intern at hun får inkassobrev og drikker vin. Hun hjelper folk til at og ha dårlig økonomi ikke er skambelagt. 

Hvordan vet du om det skader noen eller ikke? Selv om det ikke skader deg så snakker ikke du for alle. 

Det å snakke om økonomiproblemer er absolutt positivt, og kan bidra til fjerne tabu, men sammensetning alkohol og økonomi slår nok litt feil ut for de fleste. 

• Liker 9
Skrevet
slipperyslope skrev (6 minutter siden):

Hvordan vet du om det skader noen eller ikke? Selv om det ikke skader deg så snakker ikke du for alle. 

Det å snakke om økonomiproblemer er absolutt positivt, og kan bidra til fjerne tabu, men sammensetning alkohol og økonomi slår nok litt feil ut for de fleste. 

Alkohol & økonomiske problemer er direkte fallgruve for mange. Alkohol blir da ofte selvskading for å fordøve vonde følelser på samme måte som trykke nedpå sjokolade så helt sant. En bør ikke gjøre som Kristin og sitte å drikke vin å åpne inkasso brev🙈 Ikke minst kostnadene med alkohol,passer ikke inn i en gjeld og inkasso "slave" sitt liv...  Det å ta et glass vin og skrive hyggelige lapper i krukken sin derimot er noe helt annet,men å blande økonomi og alkohol😬 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Heartgirl skrev (2 timer siden):

Igjen jeg synes IKKE hun er farlig. Hun er ærlig, ekte og bevisst som hun ALLTID har vært.

Folk som følger henne på some er voksne nok til og tenke selv. Hvis noen i 30-40 årene føler at de blir påvirket negativt det mer om dem. 

Hun fremmer langt fra thinspo. En influencer må jo få være veltrent med en slank kropp uten og bli beskyldt for og holde på med thinspo. 

Det har aldri vært til skade for noen at en influencer har et hus til 15 mill. Jeg og mine barn leier et toroms fordi vi ikke har råd til og kjøpe. Jeg tar ikke skade av og følge KG. 

Det er på tide at KG sine «bedrevitere» kritikere skjønner det. Tro meg jeg snakker for flere. 

Det er her du tar feil. Jeg har jobbet i psykiatrien og er flere i den alderen, oppegående arbeidende kvinner,   mange er sårbare som blir veldig påvirket av some. Derfor er KG en av de farligste og venninna, du bør sjekke ut Belinda. Rart du ikke har sett henne på KG sin kanal, hun har besøkt henne.

Du skriver, det sier mer om dem? Tja, ikke helt enig i det. Hva vi blir født med av sårbarhet, hva vi opplever i livet, oppvekst, bagasje m.m er ikke alltid ting vi kan styre.

Endret av Sharp75!
Skrivefeil
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Sharp75! skrev (3 minutter siden):

Det er her du tar feil. Jeg har jobbet i psykiatrien og er flere i den alderen, oppegående arbeidende kvinner,   mange er sårbare som blir veldig påvirket av some. Derfor er KG en av de farligste og venninna, du bør bør stelle ut Belinda. Rart du ikke har sett henne på KG sin kanal, hun har besøkt henne.

Du skriver, det sier mer om dem? Tja, ikke helt enig i det. Hva vi blir født med av sårbarhet, hva vi opplever i livet, oppvekst, bagasje m.m er ikke alltid ting vi kan styre.

Så enig med deg Sharp. Dette handler ikke om alder. Sårbarhet eier ingen alder. Det er livserfaring og alle er ulike. 

Å dra alle under en kam og si at " jeg leier en leilighet og bryr meg ikke om hun bor i et 15mill hus" så da skal heller ingen andre bli påvirket🤔Meget kortenkt...

Nå handler det ikke om prislapp på huset heller, det er fint hun har skaffet seg et flott hus ,det er denne dobbeltmoralen og det å søke de sårbare og gjøre de om til hennes "bestevenner" ,som om de oppriktig er en del av livet hennes og står sammen om alt🙈 Når sannheten er at hun tenker penger...penger..og oppmerksomhet. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest Heartgirl
Skrevet
Sharp75! skrev (3 minutter siden):

Det er her du tar feil. Jeg har jobbet i psykiatrien og er flere i den alderen, oppegående arbeidende kvinner,   mange er sårbare som blir veldig påvirket av some. Derfor er KG en av de farligste og venninna, du bør bør stelle ut Belinda. Rart du ikke har sett henne på KG sin kanal, hun har besøkt henne.

Jeg har også jobbet innen psykiatrien med voksne og ungdommer. 

Jeg har null interesse av og se på Belinda  som du nevner. Ikke aner jeg hvem det er. 

Jeg følger de influencerne jeg personlig har god energi, varme og som er seg selv ❤️❤️❤️

Gjest Heartgirl
Skrevet
M.H85 skrev (10 minutter siden):

Alkohol & økonomiske problemer er direkte fallgruve for mange. Alkohol blir da ofte selvskading for å fordøve vonde følelser på samme måte som trykke nedpå sjokolade så helt sant. En bør ikke gjøre som Kristin og sitte å drikke vin å åpne inkasso brev🙈 Ikke minst kostnadene med alkohol,passer ikke inn i en gjeld og inkasso "slave" sitt liv...  Det å ta et glass vin og skrive hyggelige lapper i krukken sin derimot er noe helt annet,men å blande økonomi og alkohol😬 

Tror du at selv om KG sittet og åpner inkassobrev og drikker alkohol gjør at følgerne hennes gjør det samme? 

Snakk om og være forutinntatt og dømmende. 

Skrevet
Heartgirl skrev (6 minutter siden):

Tror du at selv om KG sittet og åpner inkassobrev og drikker alkohol gjør at følgerne hennes gjør det samme? 

Man kan jo snu om på det der.

Hvorfor tror du ikke at følgerne åpner inkassobrev og drikker alkohol, når KG både indirekte og direkte oppmuntrer til det ved å gjøre det samme? 

Snakk om å være naiv og blind.

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
Heartgirl skrev (8 minutter siden):

Til og ha jobbet innen psykiatrien må jeg si jeg undrer meg litt over hvor lite du forstår🙈 NEI jeg tror ikke nødvendigvis Kari åpner en vin bare fordi Kristin drikker vin mens hun leser opp inkassoene sine for hele Norge, MEN alkohol og økonomi i seg selv er poenget her. Du fortsetter kommentere alle sine innlegg her...kjør på. Det går ikke inn...

• Liker 15
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...