arnoyb Skrevet 14. februar 2024 #5821 Skrevet 14. februar 2024 duskelapp skrev (6 minutter siden): At Kristin trykker i seg vegansk, vegetar og sunne ting er ikke av ukjent karakter. Ikke noe som oppsto i nyere tid. At hun er mer strikt på kostholdet for å holde på figurer samt vise det på SOME kan godt være. Så lenge Kristin får i seg nok av det som trengs av vitaminer, fiber ect og hun ikke er redd for å kose seg med mat, så er ikke for lite mengde mat her og der krise. Hvis målet er å ha for lite mat hele tiden så er selvfølgelig ikke det bra. Jeg kan ha ukedager hvor jeg har underskudd, men så kommer helgen og så er den totalt på overskudd, så når søndagen kommer så har jeg fått i meg mer enn nok. Om hu så lever på for lite mat periodevis så er det like ille som for mye mat. Ingen skriker for de som har kosthold på f.eks 2500-3500 kalorier .. og det er faktisk flere som er spiseforstyrret som er overvektige. Og at folk trykker i seg en svær pasta tallerken med saus opp til ørene til middag og avslutter dagen med gjærbakst, litt smågodt og ett glass brus er helt innafor. Det er folk komfortabel med å se på. Da har personen f.eks hatt en frokost med knekkebrød og pålegg, og likevel kommet opp i 300 kalorier bare på den + drikke. Kanskje en muslibar eller smoothie før det er lunsj på 300-400 kalorier. En sjokolade på vei til barnehagen på 300, ev iskaffe og en håndfull med nøtter, middag på 700-800 kalorier.. Litt småspising på kvelden i mens unger får i seg kvelds.. før en slenger seg på benken og koser seg litt. En kommer fort over 2000 kalorier på en dag og ikke alle trenger dette for kroppen sin del. Og om man vil innta over 2000 kalorier så er det mye bedre å gjøre dette på en ren måte enn ultraprosessert Synes bare det er rart at det er så innafor å se på en person som spiser hakket for mye mat i løpet av en dag enn en som spiser hakket for lite. Veldig enig i dette! Men så er det akkurat det Kristin fronta i så mange år, negativt kroppspress. Når hun bevisst gjør armer og bein lange og tynne, legger ut mye i undertøy i bevegelser som stikker ut ribbein osv så er det en stor sjans for at dette trigger de med spiseforstyrrelser, både undervektige og overvektige. Dette vet hun jo for hun jobba mot det i mange år. Hadde hun fronta sin super sunne livsstil positivt så hadde hun ikke fått samme mengde kritikk. Det at hun velger å fortsette uten å adressere kritikken sier meg at fokuset hennes ikke bare er sunt men kanskje har dårlige undertoner. Men det er bare min tolkning... 13 11
duskelapp Skrevet 14. februar 2024 #5822 Skrevet 14. februar 2024 arnoyb skrev (39 minutter siden): Veldig enig i dette! Men så er det akkurat det Kristin fronta i så mange år, negativt kroppspress. Når hun bevisst gjør armer og bein lange og tynne, legger ut mye i undertøy i bevegelser som stikker ut ribbein osv så er det en stor sjans for at dette trigger de med spiseforstyrrelser, både undervektige og overvektige. Dette vet hun jo for hun jobba mot det i mange år. Hadde hun fronta sin super sunne livsstil positivt så hadde hun ikke fått samme mengde kritikk. Det at hun velger å fortsette uten å adressere kritikken sier meg at fokuset hennes ikke bare er sunt men kanskje har dårlige undertoner. Men det er bare min tolkning... Der er jeg helt enig. Hun kunne i det minste ha filmet i "vanlig" modus når kropp er fokus 3 1
M.H85 Skrevet 14. februar 2024 #5823 Skrevet 14. februar 2024 Marihone skrev (1 time siden): Men ta en titt på Pilotfrue. Hun trener og har en fit kropp, men hun viser også at hun også spiser "drittmat" i blant. Hun virker veldig chill og har et normal forhold til mat. Det er deilig å se. Den kroppen Kristin har nå kommer av for lite mat. Jeg var der selv som 18-åring. Jeg hadde også tynne armer, ribbein som stakk ut da jeg sto oppreist og fikk kommentarer. Nå varte dette kun en måned og årsaken var brudd med daværende kjæreste. Men jeg begynner faktisk å lure på om Kristin har dette kostholdet/kroppen med vilje for å få flere klikk. Mitt poeng og. Enig! Alt med måte... En bolle av og til eller en pose smågodt. Det eksisterer ikke hos Gjelsvik. 3
M.H85 Skrevet 14. februar 2024 #5824 Skrevet 14. februar 2024 duskelapp skrev (1 time siden): At Kristin trykker i seg vegansk, vegetar og sunne ting er ikke av ukjent karakter. Ikke noe som oppsto i nyere tid. At hun er mer strikt på kostholdet for å holde på figurer samt vise det på SOME kan godt være. Så lenge Kristin får i seg nok av det som trengs av vitaminer, fiber ect og hun ikke er redd for å kose seg med mat, så er ikke for lite mengde mat her og der krise. Hvis målet er å ha for lite mat hele tiden så er selvfølgelig ikke det bra. Jeg kan ha ukedager hvor jeg har underskudd, men så kommer helgen og så er den totalt på overskudd, så når søndagen kommer så har jeg fått i meg mer enn nok. Om hu så lever på for lite mat periodevis så er det like ille som for mye mat. Ingen skriker for de som har kosthold på f.eks 2500-3500 kalorier .. og det er faktisk flere som er spiseforstyrret som er overvektige. Og at folk trykker i seg en svær pasta tallerken med saus opp til ørene til middag og avslutter dagen med gjærbakst, litt smågodt og ett glass brus er helt innafor. Det er folk komfortabel med å se på. Da har personen f.eks hatt en frokost med knekkebrød og pålegg, og likevel kommet opp i 300 kalorier bare på den + drikke. Kanskje en muslibar eller smoothie før det er lunsj på 300-400 kalorier. En sjokolade på vei til barnehagen på 300, ev iskaffe og en håndfull med nøtter, middag på 700-800 kalorier.. Litt småspising på kvelden i mens unger får i seg kvelds.. før en slenger seg på benken og koser seg litt. En kommer fort over 2000 kalorier på en dag og ikke alle trenger dette for kroppen sin del. Og om man vil innta over 2000 kalorier så er det mye bedre å gjøre dette på en ren måte enn ultraprosessert Synes bare det er rart at det er så innafor å se på en person som spiser hakket for mye mat i løpet av en dag enn en som spiser hakket for lite. Ikke helt enig. Hvis en person spiser for mye junk og viser det frem vil det selvfølgelig reageres på det også. Ta f.eks Isabel Raad...Hun fremstår som hun spiser mer junk og snop en dag enn jeg gjør på 1 mnd. Og hun er er syltynn. Noe skurret der og. Det mest normale om man er såååååå opptatt av å vise seg frem i så lite klær og posere i tillegg er da å vise at man kan spise sunt ,men også usunt. Denne mellomtingen. Hun pilot frue er god på det som ei nevnte her. Når i tillegg Kristin viser armer og bein som de er ekstremt lange og tynne ,vinkler det slik er jo det litt rart.... 2 super lange tynne bein og skoene ser massiv store ut på føttene. Hvorfor vinkles det slik da🤷 4 4
Marihone Skrevet 14. februar 2024 #5825 Skrevet 14. februar 2024 1 minutt siden, M.H85 said: Mitt poeng og. Enig! Alt med måte... En bolle av og til eller en pose smågodt. Det eksisterer ikke hos Gjelsvik. Ja, det synes jeg er viktig. Spesielt når man har barn som observerer alt du gjør. Vi spiser variert, og ingen her er overvektige. Vi drikker aldri brus hjemme, spiser mye sukker eller overspiser. Men noen ganger bestiller vi pizza hjem i helgen og spiser is etterpå. Noen ganger har vi tacokveld to ganger i uken, andre ganger er det fisk flere ganger i uken. I barnebursdag er det kaker og desserter. Men det er snakk om 20 % av kostholdet. Siden vi alle er aktive og trener, så tenker jeg det går helt fint. Oldemor ble 100 år, og hun var ikke veganer eller spiste lite UP mat. Hun var klar i hodet til hun døde og døde av alderdom. Spiser man vegansk, så er det mange som går ned i vekt har jeg sett på flere. Samtidig er det mange veganere som sliter med autoimmune sykdommer, mangel på b12 og tryptofan og enkelte utvikler også Alzheimer. Personlig kunne jeg aldri vært veganer, fordi det blir så mye ekstra å tenke på i hverdagen. Det er ikke en livsstil som passer meg, men folk får gjøre som de vil. Men når man er en offentlig person og influencer, bør man ta noen ekstra runder over hva man poster og hvordan man poster det. 6 1
duskelapp Skrevet 14. februar 2024 #5826 Skrevet 14. februar 2024 (endret) M.H85 skrev (1 time siden): Mitt poeng og. Enig! Alt med måte... En bolle av og til eller en pose smågodt. Det eksisterer ikke hos Gjelsvik. Mener på at hun har nevnt dette, og at det ikke gir henne noen god følelse. Kortvarig glede, lav energi Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal innta noe som ikke gir henne noe. Det er jo tydelig at folk er opptatt av at hun skal få dere til å føle dere bedre, og ikke seg selv, når det kommer til kosthold. Jeg er ikke noe glad i godteri når jeg spiser ren mat. Det gir så kunstig smak at det føles ekkelt ut. Når jeg har kastet i meg en kebab så føler jeg meg som en sekk og lurer hver gang på hvorfor i alle dager jeg gjorde dette... Det ga meg svært lite jeg har skeiet totalt ut de 2 siste helgene nå for det har vært mye sosialt og kos, og jeg er hard og oppblåst .. samt at kroppen blir sulten , i mens jeg likevel føler meg stappa. Jeg vet at det hadde blitt bedre av noen gode treningsøkter, men jeg er en av de som må føle meg bra for å orke å trene. Så nå blir det bare de vanlige turene med hund Så det va nok tilfredsstillende at jeg heiv innpå nesten like mye som alle andre , enn at jeg satt å pirket i maten og takket nei , og ikke forsynet meg av det som var, men til hvilken pris og hvordan jeg føler meg nå er kraftig farget av hva jeg tenker om at Kristin spiser det som gjør at hun føler seg bra - fordi jeg har spist ukritisk innhold og mengde som gjør at jeg bare føler meg dass og utilpass i kroppen.. hadde kroppen min vært bra nå så kunne jeg sikkert lirt utav meg at det ikke skader at hun tar seg en bolle på snap for å vise den delen av kostholdet, men nå er det mer nei, ikke føy deg for andre. You do you, clean girl Ja til sunn og lykkelig tarm ass! Endret 14. februar 2024 av duskelapp 2
duskelapp Skrevet 14. februar 2024 #5827 Skrevet 14. februar 2024 Marihone skrev (17 minutter siden): Ja, det synes jeg er viktig. Spesielt når man har barn som observerer alt du gjør. Vi spiser variert, og ingen her er overvektige. Vi drikker aldri brus hjemme, spiser mye sukker eller overspiser. Men noen ganger bestiller vi pizza hjem i helgen og spiser is etterpå. Noen ganger har vi tacokveld to ganger i uken, andre ganger er det fisk flere ganger i uken. I barnebursdag er det kaker og desserter. Men det er snakk om 20 % av kostholdet. Siden vi alle er aktive og trener, så tenker jeg det går helt fint. Oldemor ble 100 år, og hun var ikke veganer eller spiste lite UP mat. Hun var klar i hodet til hun døde og døde av alderdom. Spiser man vegansk, så er det mange som går ned i vekt har jeg sett på flere. Samtidig er det mange veganere som sliter med autoimmune sykdommer, mangel på b12 og tryptofan og enkelte utvikler også Alzheimer. Personlig kunne jeg aldri vært veganer, fordi det blir så mye ekstra å tenke på i hverdagen. Det er ikke en livsstil som passer meg, men folk får gjøre som de vil. Men når man er en offentlig person og influencer, bør man ta noen ekstra runder over hva man poster og hvordan man poster det. Det som er synd om man spiser plantebasert er at det er mye vanskeligere å opprettholde muskelmassen sin. Da er det ikke bare fett som ryker 2
duskelapp Skrevet 14. februar 2024 #5828 Skrevet 14. februar 2024 (endret) M.H85 skrev (1 time siden): Ikke helt enig. Hvis en person spiser for mye junk og viser det frem vil det selvfølgelig reageres på det også. Ta f.eks Isabel Raad...Hun fremstår som hun spiser mer junk og snop en dag enn jeg gjør på 1 mnd. Og hun er er syltynn. Noe skurret der og. Det mest normale om man er såååååå opptatt av å vise seg frem i så lite klær og posere i tillegg er da å vise at man kan spise sunt ,men også usunt. Denne mellomtingen. Hun pilot frue er god på det som ei nevnte her. Når i tillegg Kristin viser armer og bein som de er ekstremt lange og tynne ,vinkler det slik er jo det litt rart.... 2 super lange tynne bein og skoene ser massiv store ut på føttene. Hvorfor vinkles det slik da🤷 Hva hun trykker nedpå og hva hun viser av kropp som fokus på SOME blir for meg 2 forskjellige ting. Jeg støtter at Kristin spiser såpass rent, og jeg støtter at barnet ikke trenger godteri ect. hjemme. Det blir nok endringer der også etter hvert når barnet får egne meninger. Og kjører resten av familien hovedsaklig sukkerfritt? Får barnet "dosen sin" der? Det er også kos i andres hjem, selskaper, barnehage, diverse arrangementer ect. Så lenge barn lærer seg å lytte til magen så er det viktigst. Spis når du er sulten, stopp før du har spist for mye. Alt er ja mat i utgangspunktet, men mye av det i begrenset mengder. Føler du deg ikke bra etter å ha spist det, la være. Osv.. barnet har så vidt levd , og ingen vet hvilket forhold han kommer til å ha til mat i fremtiden. Alt man prøver som forelder i god mening kan slå feil. Ting vi har glemt å lære bort, kan også ende bra. På skolen burde barna hatt mye mer av matfag med praksis. Få selvtillit bak grytene, bli presentert for masse forskjellige matvarer, bli trygg i matlaging og hvordan man kan bruke en råvare på flere forskjellige måter, som også gir forskjellig smak. Utforske krydder og æalle grønnsaker som man ikke vet navnet på, og frukter. Hvordan gjøre ting hakket sunnere, hva kan man bytte ut. Osv. Når barn/ungdom og voksne for den slags skyld tar ansvar for innhold i eget inntak ved bruk av f.eks TikTok o.l så kan ting fort blir veldig overveldende, ukjent, stressende, som gjerne gjør at de kjører veldig ensformig for å sikre seg å gjøre riktig - som igjen ofte gjør at det ikke fungerer i lengden Jeg synes IR er mer problematisk som fronter masse dritt hun mest sannsynlig ikke likevel spiser. Hva er poenget med å trigge på den måten.. hun ser ikke slik ut fordi hun bøtter ned på.. sikkert ungdommer som sitter å er nedfor fordi de ikke kan spise noe sånt uten å legge på seg når IR gjør det hele tiden og ser mager ut. Noen sitter sikkert å tenker at de vil bli fettsuget slik at de kan se penere ut og samtidig kose seg i fremtiden Når det kommer til filmingen og bildene til Kristin så kan hun bli mye bedre her. Gjerne lære litt fra Maria Stavang Ellers skal det sies at det er godt jeg ikke er en influenser fordi når jeg føler meg på topp så er grensen veldig nære for at kropp går helt til hodet på meg. Jeg blir mer høy på meg selv, flasher mer, personligheten blir mindre ydmyk. Jeg blir mer toxic om jeg ikke holder meg bak min magiske grense . Heldigvis har jeg funnet ut at det ofte skjer når jeg trener for mye. Så om trening gjør en alt for stor del i hverdagen så mååå jeg spise mer, men om jeg hele tiden hadde fått tilbakemeldinger på hvor bra jeg er som person, hvor bra jeg ser ut osv så hadde det nok ikke bare vært for mye trening ifht mat som hadde fått meg til å bli pushet over min grense Så det jeg håper er at Kristin finner sin balanse. Og balanse krever innsats uansett hvilke kunnskaper en sitter med Endret 14. februar 2024 av duskelapp 1
Grüner Skrevet 14. februar 2024 #5829 Skrevet 14. februar 2024 arnoyb skrev (4 timer siden): Veldig enig i dette! Men så er det akkurat det Kristin fronta i så mange år, negativt kroppspress. Når hun bevisst gjør armer og bein lange og tynne, legger ut mye i undertøy i bevegelser som stikker ut ribbein osv så er det en stor sjans for at dette trigger de med spiseforstyrrelser, både undervektige og overvektige. Dette vet hun jo for hun jobba mot det i mange år. Hadde hun fronta sin super sunne livsstil positivt så hadde hun ikke fått samme mengde kritikk. Det at hun velger å fortsette uten å adressere kritikken sier meg at fokuset hennes ikke bare er sunt men kanskje har dårlige undertoner. Men det er bare min tolkning... Hun har gått merkbart med i vekt etter at hun ble sammen med han nye typen. Nå er hun tynn. Lever vel på luft og kjærlighet? 5
M.H85 Skrevet 14. februar 2024 #5830 Skrevet 14. februar 2024 duskelapp skrev (4 timer siden): Hva hun trykker nedpå og hva hun viser av kropp som fokus på SOME blir for meg 2 forskjellige ting. Jeg støtter at Kristin spiser såpass rent, og jeg støtter at barnet ikke trenger godteri ect. hjemme. Det blir nok endringer der også etter hvert når barnet får egne meninger. Og kjører resten av familien hovedsaklig sukkerfritt? Får barnet "dosen sin" der? Det er også kos i andres hjem, selskaper, barnehage, diverse arrangementer ect. Så lenge barn lærer seg å lytte til magen så er det viktigst. Spis når du er sulten, stopp før du har spist for mye. Alt er ja mat i utgangspunktet, men mye av det i begrenset mengder. Føler du deg ikke bra etter å ha spist det, la være. Osv.. barnet har så vidt levd , og ingen vet hvilket forhold han kommer til å ha til mat i fremtiden. Alt man prøver som forelder i god mening kan slå feil. Ting vi har glemt å lære bort, kan også ende bra. På skolen burde barna hatt mye mer av matfag med praksis. Få selvtillit bak grytene, bli presentert for masse forskjellige matvarer, bli trygg i matlaging og hvordan man kan bruke en råvare på flere forskjellige måter, som også gir forskjellig smak. Utforske krydder og æalle grønnsaker som man ikke vet navnet på, og frukter. Hvordan gjøre ting hakket sunnere, hva kan man bytte ut. Osv. Når barn/ungdom og voksne for den slags skyld tar ansvar for innhold i eget inntak ved bruk av f.eks TikTok o.l så kan ting fort blir veldig overveldende, ukjent, stressende, som gjerne gjør at de kjører veldig ensformig for å sikre seg å gjøre riktig - som igjen ofte gjør at det ikke fungerer i lengden Jeg synes IR er mer problematisk som fronter masse dritt hun mest sannsynlig ikke likevel spiser. Hva er poenget med å trigge på den måten.. hun ser ikke slik ut fordi hun bøtter ned på.. sikkert ungdommer som sitter å er nedfor fordi de ikke kan spise noe sånt uten å legge på seg når IR gjør det hele tiden og ser mager ut. Noen sitter sikkert å tenker at de vil bli fettsuget slik at de kan se penere ut og samtidig kose seg i fremtiden Når det kommer til filmingen og bildene til Kristin så kan hun bli mye bedre her. Gjerne lære litt fra Maria Stavang Ellers skal det sies at det er godt jeg ikke er en influenser fordi når jeg føler meg på topp så er grensen veldig nære for at kropp går helt til hodet på meg. Jeg blir mer høy på meg selv, flasher mer, personligheten blir mindre ydmyk. Jeg blir mer toxic om jeg ikke holder meg bak min magiske grense . Heldigvis har jeg funnet ut at det ofte skjer når jeg trener for mye. Så om trening gjør en alt for stor del i hverdagen så mååå jeg spise mer, men om jeg hele tiden hadde fått tilbakemeldinger på hvor bra jeg er som person, hvor bra jeg ser ut osv så hadde det nok ikke bare vært for mye trening ifht mat som hadde fått meg til å bli pushet over min grense Så det jeg håper er at Kristin finner sin balanse. Og balanse krever innsats uansett hvilke kunnskaper en sitter med I.R er langt verre på mye...,men det tenker jeg er sykdom/psykisk.. Hun har også alltid vært slik...operert overalt fra hun knapt var myndig..,en slik person Gjelsvik SKREK kraftig fyfyfy ut om før....,men det er det slutt på det... sammen med ny tynn kropp og poseringer foran kamera... 5
Gjest Diosa Skrevet 14. februar 2024 #5831 Skrevet 14. februar 2024 (endret) M.H85 skrev (På 14.2.2024 den 10.39): Mitt poeng og. Enig! Alt med måte... En bolle av og til eller en pose smågodt. Det eksisterer ikke hos Gjelsvik. . Endret 4. mars 2024 av Diosa
M.H85 Skrevet 14. februar 2024 #5832 Skrevet 14. februar 2024 Diosa skrev (29 minutter siden): Hvordan er det å spise junk å ha et normalt forhold til mat? Selvfølgelig er det å ha et normalt forhold til mat. Altså det å innimellom spise en pizza fra din lokale pizza sjappe😅 Tuller du eller? De aller fleste mennesker spiser av og til en burger,bolle osv. Så ja det er normalt. 14 6
Gjest Queen19 Skrevet 14. februar 2024 #5833 Skrevet 14. februar 2024 Diosa skrev (32 minutter siden): Hvordan er det å spise junk å ha et normalt forhold til mat? Fordi det ikke er ekstremt, hverken den ene eller den andre veien. For mye junk er selvfølgelig ikke normalt, men fullstendig mangel, er jo som regel et tydelig tegn på ortoreksi..
Felis Skrevet 14. februar 2024 #5834 Skrevet 14. februar 2024 Jeg tenker at som influenser, så kan man ikke vinne når det kommer til mat. Influencerne Kristin sammenlignes med i denne tråden får jo akkurat like mye pepper, selv om de spiser andre ting. CBE sitt kosthold er under enhver kritikk, med bare beige mat, full av ultraprosseserte ingredienser og kjemisk renset for grønnsaker, Isabel Raad skjønner alle at spiser ingen ting, og Pilotfrue, som her trekkes frem som en med god balanse, har fått sin del av kritikk for å fronte et kosthold med altfor mye sukker. Spesielt fordi hun har barn.Kristin, stakkars, spiser FOR rent og sunt. Jeg synes ikke noe om å diskutere kropp, men heller virkemidler i forbindelse med fremvisning av denne. Og det er tydelig for alle og enhver at Kristin har endret seg fysisk, og ønsker fokus på dette. Det som er litt ironisk er at hun nærmer seg faretruende det utseendet hun tidligere levde av å kritisere. Sånn sett har hun mistet sitt særpreg og blitt en av røkla. Og selv om jeg tror Kristin er veldig fornøyd med sitt nye image, tror jeg ikke det er bra for forretningen. Hun hevder selv at hun mister samarbeid, og at dette skyldes at hun støtter Palestina. Sophie Elise hevder det samme. Samtidig hevder influencere som Nora Haukland og Sofie Nilsen at de ikke har mistet samarbeid, på tross av at de også har vært vokale om konflikten. Da er det lett å tenke at tap av samarbeid skyldes andre ting, og at Palestina-uttalelser bare blir en unnskyldning for å slippe å adressere det egentlige problemet. Med Sophie Elise er det ikke så vanskelig å tenke seg hvorfor annonsørene ga opp. Hun har jobbet hardt for å ødelegge sin egen troverdighet i lang tid. Kristin mener at samarbeidene sluttet å komme etter 7. oktober, men glemmer tydeligvis sin egen Glowup-fadese, med påfølgende unnskyldnings-fadese et par uker tidligere. Jeg tror kurset Spis med Kristin fikk øynene opp hos mange annonsører og at de gikk en ekstra runde med kommende samarbeid. Og da så de at Kristin ikke lenger er den motvekten til influencerstanden som mange har betalt for. Tvert imot, hun både ser ut som, og oppfører seg, som de profilene hun tidligere kritiserte. 16 12
Jo-22 Skrevet 14. februar 2024 #5835 Skrevet 14. februar 2024 De som vet hva thinspo er skjønner at det er dette Kristin driver med nå. Det er tydelig at selvtilliten er på topp, noe som er bra for henne. Vet ikke om det er bevisst, men å legge ut videoer av seg selv, der hun fremhever sin «nye», svært tynne kropp, er problematisk for mange, også for meg. Slutt å følge sier noen. Men det er vanskelig. Man får henne som «forbilde», noe man strekker seg mot. Slik kjenner i alle fall jeg det. Og jeg er på samme alder som henne. Jeg bryr meg IKKE om hva hun legger ut av mat, verken sunt eller usunt. Heller ikke om alt annet «innhold» som husprosjekt, økonomi, interiør, sterke meninger osv. Eneste grunnen til at jeg ser på henne nå er ubevisst thinspo, for det er noen som bare nailer det, og det gjør hun. Men det er jo ikke hennes feil, at JEG lar meg påvirke av henne… Men hun tjener mye penger på å ha følgere som meg. 12 3 1
Sharp75! Skrevet 14. februar 2024 #5836 Skrevet 14. februar 2024 Jo-22 skrev (7 minutter siden): De som vet hva thinspo er skjønner at det er dette Kristin driver med nå. Det er tydelig at selvtilliten er på topp, noe som er bra for henne. Vet ikke om det er bevisst, men å legge ut videoer av seg selv, der hun fremhever sin «nye», svært tynne kropp, er problematisk for mange, også for meg. Slutt å følge sier noen. Men det er vanskelig. Man får henne som «forbilde», noe man strekker seg mot. Slik kjenner i alle fall jeg det. Og jeg er på samme alder som henne. Jeg bryr meg IKKE om hva hun legger ut av mat, verken sunt eller usunt. Heller ikke om alt annet «innhold» som husprosjekt, økonomi, interiør, sterke meninger osv. Eneste grunnen til at jeg ser på henne nå er ubevisst thinspo, for det er noen som bare nailer det, og det gjør hun. Men det er jo ikke hennes feil, at JEG lar meg påvirke av henne… Men hun tjener mye penger på å ha følgere som meg. Hun er farlig. 5
Gjest Heartgirl Skrevet 14. februar 2024 #5837 Skrevet 14. februar 2024 Jeg synes Kristin er en av de flotteste influenserene og hun står frem som ærlig. Hun er en av de influenserne som har gode verdier og som er et godt forbilde for andre. Nå er jeg sånn ca på samme alder som Kristin og lar meg ikke påvirke til noe som helst.
Gjest Luksusbia Skrevet 14. februar 2024 #5838 Skrevet 14. februar 2024 M.H85 skrev (23 timer siden): Holder seg veldig tynn pga at hun spiser kun ultrasunt. Det er ikke snakk om en sjokoladebit til sønnen en gang der. Kun plukke tallerkener med grønsaker og yoghurt saft is. Barneselskap kun med frukt? Jeg har mange barn. Aldri opplevd en eneste gang at noen av mine barn har vært i en bursdag uten noen form for søtt. Altså det må gå ann senere boller og frukt iallefall. Hun er helt nazi på sunnhet. Andre som har vært i slike bursdager der barna ikke for servert noe søtt? Aldri hørt om. Alt med måte. La barn få servert is eller noe søtt i en bursdag iallefall. Frukt er jo nesten bare sukker. Hvorfor venne barn til brus pølse og is. Da er fruktsalat med kesam, og/ eller smoothie bedre.
LilleVy94 Skrevet 14. februar 2024 #5839 Skrevet 14. februar 2024 Synes det er fascinerende hvordan folk automatisk tror at det er kyniske intensjoner bak ALT influencere gjør så fort det ikke er 100% klokkerent, sosialt akseptert eller politisk korrekt. I alle år har jeg aldri trodd at Kristin er noe annet enn en genuin omsorgsperson som oppriktig ønsker å hjelpe andre og gjøre en forskjell. Men hun er ikke et supermenneske, hun kan trå feil hun også i et forsøk på å hjelpe. Som for eks. å «gå i postkassen sammen». Å dra konklusjoner om hvorfor hun har blitt tynn er ganske drøyt. Det kan være så mangt, alt fra alvorlig sykdom til en midlertidig ubalanse i mat/metabolisme. Og når det kommer til det å være kroppspositiv - gjelder det plutselig ikke tynnere kropper lenger? Hvis jeg er så tynn naturlig uten å sulte meg, får jeg ikke legge ut bilde av meg selv i SoMe da? Å vise kropp er ikke det samme som å fremme et ideal. 5
M.H85 Skrevet 14. februar 2024 #5840 Skrevet 14. februar 2024 Luksusbia skrev (20 minutter siden): Frukt er jo nesten bare sukker. Hvorfor venne barn til brus pølse og is. Da er fruktsalat med kesam, og/ eller smoothie bedre. Ja takk begge deler 😅 Selvfølgelig skal barn få pølse og is en gang i blant😅 smottie og frukt også. 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå