Jobbermedbarn Skrevet 30. november 2023 #5561 Skrevet 30. november 2023 Sansa20 skrev (2 minutter siden): Så utrolig stygt å mistenkeliggjør slikt. Kurset kom ut feil .. Du tror på det, vi er mange som ikke tror på det, inkludert fagpersoner som helt har mistet tilliten til Kristin. 16 1
Sharp75! Skrevet 30. november 2023 #5562 Skrevet 30. november 2023 Her er fakta, så kan dere legge den ballen død. Håper virkelig ikke det skjer. Og nei, det er ikke krisemaksimering, det er fakta! 11 10
Måne Rampelyset Skrevet 30. november 2023 #5563 Skrevet 30. november 2023 Tråden er ryddet for krenkelser. Måne, admin. 2
Klink Skrevet 30. november 2023 #5564 Skrevet 30. november 2023 Snublefot62 skrev (26 minutter siden): Ok. La oss ta det med ei t-skje. Kristin har nå vært igjennom tre ulike utleggsforretninger i år med Skatteetaten som kreditor (altså den hun skylder penger, som da er ubetalt skatt). Den første i januar, den andre i april og den siste nå i slutten på november. Dette er tilgjengelig informasjon fordi det er tatt utlegg/pant/heftelse i eiendommen hun eier halvparten av i Stavanger. Dette er hva Skatteetaten selv skriver om utleggsforretning: https://www.skatteetaten.no/person/betaling-og-innkreving/generelt-om-innkreving/tvangsinnkreving/utleggsforretning/ Målet til Skatteetaten er altså å få inn kravet, og de har plikt til å finne ut hvordan de kan få dette dekket. Fakta. Her står det svart på hvitt at Skatteetaten KAN ta pant i eiendelene til Kristin. Igjen fakta. Og siden kontoen eies privat av Kristin - en opplysning hun har kommet med selv - så vil kontoen og hele beløpet på kontoen anses som Kristin sin eiendom. Og som de skriver her, de kan ta pant i en bankkonto og beløpet de tar pant i vil da bli sperret. Altså det er ikke Kristin som bestemmer dette, det er Skatteetaten som tar den avgjørelsen og Kristin har da faktisk ikke noe valg. Dette er altså og fakta. Så den som nå hevder at dette er spekulasjoner, feil eller slemme ord mot Kristin får komme med skikkelige argumenter mot som viser at Skatteetaten selv tar feil om disse tingene. Og for å gjenta - jeg sier ikke at de vil ta utlegg i kontoen hennes - jeg sier bare at de kan. Kritikken min mot Kristin her er at hun burde opplyse om dette i spleisen sin, eller ikke avholdt spleis i det hele tatt hvor pengene går til hennes private konto. Men det gjør hun allikevel. Sannsynligvis på trass. For ingen skal fortelle Kristin hvordan ting skal gjøres. Vel. På tide å våkne opp. Skatteetaten skal ha pengene sine og de 400k på konto hadde dekket en god del av manglende innbetalt skatt til fellesskapet.... Jeg skjønner at de kan. Jeg mener at det ikke er noe poeng å oppføre seg som at det alt har skjedd. Jeg antar at Kristin har en garanti for at dette ikke skjer, men mulig det er å være for godtroende. 2
Carabilla Skrevet 30. november 2023 #5565 Skrevet 30. november 2023 Hun holder på å utbetale til familiene nå, så da er det vel i orden da. Ingen penger beslaglagt per dags dato iallefall... 2
Klink Skrevet 30. november 2023 #5566 Skrevet 30. november 2023 Carabilla skrev (28 minutter siden): Hun holder på å utbetale til familiene nå, så da er det vel i orden da. Ingen penger beslaglagt per dags dato iallefall... Nettopp. 2
Snublefot62 Skrevet 1. desember 2023 #5567 Skrevet 1. desember 2023 Klink skrev (8 timer siden): Jeg skjønner at de kan. Jeg mener at det ikke er noe poeng å oppføre seg som at det alt har skjedd. Jeg antar at Kristin har en garanti for at dette ikke skjer, men mulig det er å være for godtroende. Jeg synes det er å være godtroende ja. Som vist så plikter altså Skatteetaten få disse pengene inn. Det står noe i tvangsfullbyrdelsesloven om å ta utlegg i tredjepartseiendom (altså eiendeler andre enn Kristin eier) men dette er jo ikke penger noen eier før Kristin har ført de over til de. Så lenge de står på kontoen til Kristin er det altså Kristin som eier de. Et annet alternativ er at det kommer nok penger inn i forbindelse med salget til at kravet til Skatteetaten dekkes der - men da forstår jeg ikke hvorfor Kristin ikke bare kan være ærlig om dette i stede for å la det være åpent for spekulasjoner og usikkerhet. Du vet, Kristin som bare er snill. 15 3
Snublefot62 Skrevet 1. desember 2023 #5568 Skrevet 1. desember 2023 Carabilla skrev (7 timer siden): Hun holder på å utbetale til familiene nå, så da er det vel i orden da. Ingen penger beslaglagt per dags dato iallefall... Så bra. Hvordan vet du dette? Har hun begynt å dele dokumentasjon allerede? 6
Klink Skrevet 1. desember 2023 #5569 Skrevet 1. desember 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er å være godtroende ja. Som vist så plikter altså Skatteetaten få disse pengene inn. Det står noe i tvangsfullbyrdelsesloven om å ta utlegg i tredjepartseiendom (altså eiendeler andre enn Kristin eier) men dette er jo ikke penger noen eier før Kristin har ført de over til de. Så lenge de står på kontoen til Kristin er det altså Kristin som eier de. Et annet alternativ er at det kommer nok penger inn i forbindelse med salget til at kravet til Skatteetaten dekkes der - men da forstår jeg ikke hvorfor Kristin ikke bare kan være ærlig om dette i stede for å la det være åpent for spekulasjoner og usikkerhet. Du vet, Kristin som bare er snill. I akkurat dette tilfellet tror jeg virkelig at hun gjør en god gjerning samtidig som hun tjener litt på det selv i form av godt omdømme og flere samarbeid på sine kanaler. Jeg tror ikke hun er så kynisk at hun ønsker at Skatteetaten tar pengene. 3
Snublefot62 Skrevet 1. desember 2023 #5570 Skrevet 1. desember 2023 Klink skrev (8 minutter siden): I akkurat dette tilfellet tror jeg virkelig at hun gjør en god gjerning samtidig som hun tjener litt på det selv i form av godt omdømme og flere samarbeid på sine kanaler. Jeg tror ikke hun er så kynisk at hun ønsker at Skatteetaten tar pengene. Du misforstår. Jeg tror heller ikke at hun har lyst til at Skatteetaten tar pengene. Men hvorfor ikke være åpen om det? 14
Klink Skrevet 1. desember 2023 #5571 Skrevet 1. desember 2023 Snublefot62 skrev (23 minutter siden): Du misforstår. Jeg tror heller ikke at hun har lyst til at Skatteetaten tar pengene. Men hvorfor ikke være åpen om det? Åpen om hva da?
Snublefot62 Skrevet 1. desember 2023 #5572 Skrevet 1. desember 2023 Klink skrev (2 minutter siden): Åpen om hva da? Risikoen for at Skatteetaten tar pengene som er samlet inn. 8
Jobbermedbarn Skrevet 1. desember 2023 #5573 Skrevet 1. desember 2023 Carabilla skrev (8 timer siden): Hun holder på å utbetale til familiene nå, så da er det vel i orden da. Ingen penger beslaglagt per dags dato iallefall... Det er jo supert. Også får vi håpe at Kristin får hjelp til å få orden på økonomien slik at også hun bidrar hele året, gjennom skatten, til de i Norge som trenger ekstra støtte. 12 1
M.H85 Skrevet 1. desember 2023 #5574 Skrevet 1. desember 2023 Er Kristin blitt psykolog?🤔 Eller er det helt innafor å sitte på snap snap og ta opp ekstremt alvorlige traumer som det å leve med senskader etter psykopater etc🤔🤔🤔 ??? 17 3
FruJohansen Skrevet 1. desember 2023 #5575 Skrevet 1. desember 2023 M.H85 skrev (10 minutter siden): Er Kristin blitt psykolog?🤔 Eller er det helt innafor å sitte på snap snap og ta opp ekstremt alvorlige traumer som det å leve med senskader etter psykopater etc🤔🤔🤔 ??? Bare hvis hun kun holder seg til å formidle sine egne erfaringer. Ekstremt risikabel is å bevege seg ut på, om det oppfattes som om hun er i posisjon til å gi kompetente råd om denne typen ting. Man henvender seg til en gruppe mennesker i beste fall en vanskelig livssituasjon, i verste fall folk som er traumatiserte og har fått varige skader av relasjonen. (Jeg har ikke sett K sine innlegg, snakker generelt) 14 5
Sansa20 Skrevet 1. desember 2023 #5576 Skrevet 1. desember 2023 M.H85 skrev (1 time siden): Er Kristin blitt psykolog?🤔 Eller er det helt innafor å sitte på snap snap og ta opp ekstremt alvorlige traumer som det å leve med senskader etter psykopater etc🤔🤔🤔 ??? Er vel lov å dele sine erfaringer👌 3
Marihone Skrevet 1. desember 2023 #5577 Skrevet 1. desember 2023 Jeg sitter på jobb nå, men jeg vil informere om at ei venninne ringte meg i dag og var på gråten. Hun er alenemor og lever under fattigdomsgrensen og har fått hjelp av Kristin til jul. Det var ikke lite hjelp hun fikk heller! Da kan vi legge den ballen død. Pengene går til fattige familier. Jeg har nå dårlig samvittighet for at jeg har kritisert frøken Gjelsvik. Hun ønsker virkelig å hjelpe andre i dette samfunnet og bidra med noe positivt. 5 6
Snublefot62 Skrevet 1. desember 2023 #5578 Skrevet 1. desember 2023 Marihone skrev (4 minutter siden): Jeg sitter på jobb nå, men jeg vil informere om at ei venninne ringte meg i dag og var på gråten. Hun er alenemor og lever under fattigdomsgrensen og har fått hjelp av Kristin til jul. Det var ikke lite hjelp hun fikk heller! Da kan vi legge den ballen død. Pengene går til fattige familier. Jeg har nå dårlig samvittighet for at jeg har kritisert frøken Gjelsvik. Hun ønsker virkelig å hjelpe andre i dette samfunnet og bidra med noe positivt. Så bra om dette stemmer. I følge Kristin er det to av de 140 familiene som får mer støtte enn resten. Er da veninna di en av disse? Kan du fortelle om hvor mye det er snakk om at hun får og hvorfor hun ikke får hjelp andre steder? 10
Felis Skrevet 1. desember 2023 #5579 Skrevet 1. desember 2023 Marihone skrev (2 minutter siden): Jeg sitter på jobb nå, men jeg vil informere om at ei venninne ringte meg i dag og var på gråten. Hun er alenemor og lever under fattigdomsgrensen og har fått hjelp av Kristin til jul. Det var ikke lite hjelp hun fikk heller! Da kan vi legge den ballen død. Pengene går til fattige familier. Jeg har nå dårlig samvittighet for at jeg har kritisert frøken Gjelsvik. Hun ønsker virkelig å hjelpe andre i dette samfunnet og bidra med noe positivt. Så rart at hun allerede har fått hjelp, for i følge Kristin selv har hun ikke begynt å dele ut penger enda. Hun skal først føre det opp i et exelskjema og så kan utdelingen kanskje begynne i morgen. Når det er sagt er det vel ingen her som har kritisert Kristin for å ville hjelpe fattige til jul? Kritikken har gått på manglende åpenhet. Og det gjelder enda. Som nevnt utallige ganger før, veldedige organisasjoner har strenge rutiner for hvordan veldedige midler handteres fordi de tross alt handterer andres penger. Det kan ikke være rom for tvil. Likevel kjører Kristin på med et opplegg som har vist seg å skape tvil tidligere. I år har hun på toppen av det hele nesten to millioner i skattegjeld. Jeg lurer også litt på hvordan hun har valgt ut de 140 familiene, det burde hun ha sagt noe om. I følge henne fikk hun over 600 henvendelser. I fjor ble jeg berørt av alle artiklene om de som ba om hjelp til jul på Finn.no, så jeg valgte å donere en sum til diverse familier der (jada, noen av dem lurte meg, men det er greit, jeg har uansett mer penger enn dem...). Jeg, som privatperson, merket raskt at jeg valgte annonser hvor jeg kunne kjenne meg igjen. Det kunne for eksempel være alder på barn eller livssituasjon. Og selvfølgelig hadde teksten mye å si. Noen har ordet i sin makt, noen har det ikke, det betyr ikke at de som er flinke til å skrive er de som trenger pengene mest. Men siden jeg bare er en privatperson, så ble hele seansen ganske følelsesstyrt. Jeg håper Kristin ikke lar følelsene styre like mye, selv om jeg har mine tvil når hun sitter der og gråter. Velger hun de som trenger pengene mest, eller de som skriver de mest tåredryppende tilbakemeldingene, som Kristin kan lese høyt på storyen sin? 12 9
Marihone Skrevet 1. desember 2023 #5580 Skrevet 1. desember 2023 3 minutter siden, Snublefot62 said: Så bra om dette stemmer. I følge Kristin er det to av de 140 familiene som får mer støtte enn resten. Er da veninna di en av disse? Kan du fortelle om hvor mye det er snakk om at hun får og hvorfor hun ikke får hjelp andre steder? Det vet jeg ikke. Hun fikk noen tusenlapper. Jeg har ikke oversikt over hvilken hjelp hun får. Men jeg vet hun fikk hjelp fra et fond i fjor for å klare seg igjennom julen. Det ble 1000 lapp. Hun har også lånt penger av meg tidligere, men jeg har ikke mulighet til å låne ut mer på grunn av økte renter på flere lån. Jeg synes synd på venninnen min, og håper det løser seg for henne i fremtiden. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå