FreezeandFawn Skrevet 30. oktober 2023 #5341 Skrevet 30. oktober 2023 anon01 skrev (47 minutter siden): Var dette på instagram? Jeg har kun snapchat, og ser at hun har blitt mer aktiv der (som er nytt). Men det er sikkert for å kunne etterhvert tjene penger på det. Ja, dette var på Instagram. Jeg følger henne ikke på snapchat, men ser hun noen gang reklamerer med at man kan følge dagen hennes på snap, så det har du nok helt rett i. Blir vel reklamepauser a'la Eller Aabol da. 2
M.H85 Skrevet 5. november 2023 #5342 Skrevet 5. november 2023 Snakk om å melke følgere for penger🙈1500 for den klesspakken barn. Eneste litt dyre plagget er en brukt polarn dress. Sykeste PRISEN 1500😡😠😳 12
Snublefot62 Skrevet 5. november 2023 #5343 Skrevet 5. november 2023 M.H85 skrev (2 minutter siden): Snakk om å melke følgere for penger🙈1500 for den klesspakken barn. Eneste litt dyre plagget er en brukt polarn dress. Sykeste PRISEN 1500😡😠😳 Trenger penger vet du. 5
Gjest Dingeldangel Skrevet 6. november 2023 #5344 Skrevet 6. november 2023 Da var spleisen igang. Håper hun gjør det på en mer etterrettelig måte denne gangen da
Snublefot62 Skrevet 6. november 2023 #5345 Skrevet 6. november 2023 Dingeldangel skrev (28 minutter siden): Da var spleisen igang. Håper hun gjør det på en mer etterrettelig måte denne gangen da Det er STOR risiko knyttet til å støtte juleaksjonen hennes i år. Med godt over millionen i skattekrav og 1 mill hun skylder banken kan hun risikere at Skatteetaten stikker av med hele summen uten at hun får ei krone som skal deles ut til trengende. Jeg skjønner IKKE at hun våger. I tillegg synes jeg det er en stor skam at hun ikke engang skriver noe om endringer i fremgangsmåte etter kritikken her tidligere (og andre steder). For meg vitner det om en "gi faen i andres meninger"-holdning. Men det står jo i stil til den nye Kristin Gjelsvik.. 27 12
Sawyer Skrevet 6. november 2023 #5346 Skrevet 6. november 2023 Sier det samme, joda flott at noen gjør dette osv. Er ikke det dette går på, men hun må være åpen om sin egen økonomiske situasjon oppi alt dette. Dama er saksøkt av Skatteetaten for manglende skatt i millionklassen. Hele veien har hun skylt på at det er «stakkars henne» som har stått ansvarlig for huslån på to boliger som ikke har blitt solgt før nylig, mens eiendomsregisteret sier noe helt annet. Hun har selv uttalt, at selv om huset i Stavanger nå endelig er solgt, så har hun store tap økonomisk. Disse pengene går direkte inn på hennes egen konto, som det er stor fare for at innkrevningssentralen kan ta pant i. Hun la ikke akkurat frem noe regnskap sist, selv om fansen hennes mener at hun gjorde det. Eneste hun har vist frem er noen screenshots av det som angivelig skal være overføringer - en liten del av en stor totalsum. Den nye Kristin Gjelsvik burde se seg selv litt i speilet også, og begynne å ta ansvar for egne uttalelser og holdninger før hun «skyter» de som uttaler seg kritisk mot hennes måte å drive virksomhet på. Det at hun har en slik spleis (og til og med nevner kontoen sin i spleis) = gratis markedsføring som andre betaler for. Det er slik hun får litt ekstra klikk, for hun må jo prøve å bli mer «folkelig» igjen etter sist runde, hvor hun skulle ha egne kurs, og påropte seg kunnskap og ferdigheter hun ikke innehar. 17 11
Jobbermedbarn Skrevet 6. november 2023 #5347 Skrevet 6. november 2023 Spleis til vanskeligstilte er i utgangspunktet flott. Det som gjør denne spleisen litt merkelig (finner ikke helt ordet), er at KG skylder skattepenger. Skatt er med på å bygge velferdsstaten vår som nettopp skal jevne ut for forskjeller og gjøre at de med minst skal klare seg. Det blir litt rart å ikke bidra med skatt og samtidig spørre oss som betaler skatt (med glede!) om å bidra med ennå mer gjennom henne.. Jeg bidrar med å hjelpe de som sliter ekstra i disse tider, og spesielt nå når det nærmer seg jul, men ikke gjennom KG. Heldigvis er det mange andre måter å bidra på. 22 17
Sansa20 Skrevet 7. november 2023 #5349 Skrevet 7. november 2023 Vidamarie skrev (16 minutter siden): Rapporter spleisen Hvorfor ?
Sansa20 Skrevet 7. november 2023 #5350 Skrevet 7. november 2023 Jobbermedbarn skrev (10 timer siden): Spleis til vanskeligstilte er i utgangspunktet flott. Det som gjør denne spleisen litt merkelig (finner ikke helt ordet), er at KG skylder skattepenger. Skatt er med på å bygge velferdsstaten vår som nettopp skal jevne ut for forskjeller og gjøre at de med minst skal klare seg. Det blir litt rart å ikke bidra med skatt og samtidig spørre oss som betaler skatt (med glede!) om å bidra med ennå mer gjennom henne.. Jeg bidrar med å hjelpe de som sliter ekstra i disse tider, og spesielt nå når det nærmer seg jul, men ikke gjennom KG. Heldigvis er det mange andre måter å bidra på. Hva vet du egentlig om hennes privat økonomi ? Er nok mye du ikke vet 1
Sansa20 Skrevet 7. november 2023 #5351 Skrevet 7. november 2023 Mye heksejakt her. Er bare for dere sterkt kritikere å la være å støtte spleisen. 5
Vidamarie Skrevet 7. november 2023 #5352 Skrevet 7. november 2023 solietta skrev (4 minutter siden): Hvorfor ? Fordi det er mistenkelig at en som har økonomiske problemer starter opp en slik spleis hvor høye beløp går inn på privat konto. Hvis det ikke er noe å skjule, så er det vel ikke noe problem å rapportere den. 17 10
Sansa20 Skrevet 7. november 2023 #5353 Skrevet 7. november 2023 Vidamarie skrev (Akkurat nå): Fordi det er mistenkelig at en som har økonomiske problemer starter opp en slik spleis hvor høye beløp går inn på privat konto. Hvis det ikke er noe å skjule, så er det vel ikke noe problem å rapportere den. ALT går til familier . Er egen konto opprettet for formålet.
Vidamarie Skrevet 7. november 2023 #5354 Skrevet 7. november 2023 solietta skrev (6 minutter siden): ALT går til familier . Er egen konto opprettet for formålet. Hører du sier det. Og tenker fortsatt at hvis det ikke er noe å skjule så finner spleis.no ut av det. Egen konto er fortsatt privat konto. Har flere ulike kontoer jeg også til ulike formål, fortsatt mine private. 16 8
Snublefot62 Skrevet 7. november 2023 #5355 Skrevet 7. november 2023 solietta skrev (9 minutter siden): ALT går til familier . Er egen konto opprettet for formålet. Men det styrer ikke Kristin lenger. Når Skatteetaten (eller banken) oppdager at Kristin har flere hundre tusen stående på en konto så kan de kreve utlegg i de pengene. Uten ar Kristin har noe hun skulle sagt. Av alle spleisene hun har startet er denne ekstra risikabel og ekstremt idiotisk av henne. Ganske enkelt fordi det handler ikke lenger om hva hun vil eller tenker. Flott at hun bryr seg. Men i år av alle år burde hun virkelig tenkt seg om og funnet en annen måte å gjøre dette på. Dette lukter nå mest at hun bare må selge seg inn som en reddende engel uten omtanke på sine egne omstendigheter og rykte. 29 8
Jobbermedbarn Skrevet 7. november 2023 #5356 Skrevet 7. november 2023 solietta skrev (28 minutter siden): Hva vet du egentlig om hennes privat økonomi ? Er nok mye du ikke vet Vi vet at det er ubetalt skatt og det er poenget med det jeg skrev iom at skatt vi betaler er med på å hjelpe de som har minst/sliter. Jeg synes det da er rart å starte en spleis for at andre (som betaler skatt) skal hjelpe gjennom deg. En annen side er jo også det som blir nevnt her, at har du slike krav følges det godt med ifht penger som kommer inn. Å ikke betale skatt er alvorlig og følges tett opp. 15 7
Felis Skrevet 7. november 2023 #5357 Skrevet 7. november 2023 Med tanke på den økonomiske situasjonen hun er i burde Kristin definitivt valgt en løsning lik den Mads Hansen valgte, hvis hun absolutt vil hjelpe dårlig stilte familier til jul. Forøvrig er, som nevnt tidligere, å betale skatt et godt bidrag til de dårligst stilte i samfunnet. Det er noe ytterst usmakelig ved å gjentatte ganger droppe å betale skatt, og så leke helgen med andres penger. Men nå er det engang slik at hun skylder Skatteteaten enorme summer, og dette har gått så langt som til at namsmannen har tatt utlegg. Likevel starter hun en spleis hvor pengene går inn på egen konto. Namsmannen bryr seg neppe om hvor pengene kommer fra, eller hva de skal brukes til, penger er penger... Samtlige givere burde være klar over at pengene de gir like gjerne kan gå til å dekke Kristins skattegjeld. Forøvrig skjønner jeg ikke at hun ønsker seg selv så vondt at hun nok en gang drar i gang en innsamling uten å sørge for at hun selv ikke mistenkeliggjøres. Hvorfor ønsker hun seg så vondt, oppå alle de økonomiske problemene hun sliter med? Det eneste jeg kan tenke meg er at det er bra content. Både innsamlingen, og kritikken som følger. Det er Kristins måte å holde seg aktuell. Ikke bare er hun gavmild (med andres penger), men hun får kritikk for å være snill. Hvor hun promoterer spleisen til en etablert organisasjon, så går hun glipp av mye av rosen, og kan ikke lage innhold av alt hatet hun mottar. I tillegg ville jo en innsamling ala Mads Hansen vært en slags innrømmelse av at hun har gjort feil i tidligere år, og alle vet at influencere aldri innrømmer feil. ALDRI! 20 14
Jobbermedbarn Skrevet 7. november 2023 #5358 Skrevet 7. november 2023 (endret) Tror dere er innpå noe riktig @Felis og @Snublefot62. For meg har Kristin vært den som snakket sin egen bransje i mot og ikke lot seg forstyrre av de evige hersketeknikkene fra influensere som kalte kritikere «hatere» og «troll». Ser at hun allerede har kommentert i forbindelse med spleisen og kalt kritikere for hatere og troll. Igjen kan man konstantere at hun er blitt den hun selv kritiserte før. Alle som har noen i nær krets som er selvstendig og betaler skatt og moms vet hvor strengt det er, det skal ikke gå en dag over før fristen før skatteetaten begynner å murre. Skatt er en grunnlegger for hele vår velferdsstat og de vil ha pengene sine. Når det er sagt håper og tror jeg at Kristin har avklart dette ifht denne innsamlingen, men jeg synes det er utrolig rart at hun ikke har valgt en mer safe måte å samle inn penger på denne gangen mtp situasjonen hun er i. Endret 7. november 2023 av Jobbermedbarn 15 8
Sansa20 Skrevet 9. november 2023 #5359 Skrevet 9. november 2023 Utrolig fint at spleisen bare øker 👍❤️ 2
Snublefot62 Skrevet 9. november 2023 #5360 Skrevet 9. november 2023 solietta skrev (2 timer siden): Utrolig fint at spleisen bare øker 👍❤️ Hva tenker du om at Skatteetaten kan ta alle pengene uten at noen får hjelp til julen i år? 28 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå