Klink Skrevet 27. september 2023 #5041 Skrevet 27. september 2023 Korsihalsen skrev (1 minutt siden): 64% Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Takk. Dette gjelder jo da bare den siste sommerspleisen. Den fikk 654 414 kr inn i støtte hvor kr 612 202 ble utbetalt til Kristin sin konto i Fana Sparebank. Og etter en rask gjennomgang av de listene hun har lagt ut på den videoen så har hele summen blitt utbetalt i ulike individuelle overføringer eller Vipps betalinger. Utfordringen da er å stole på at ingen av disse overføringene/Vipps er til seg selv. Siden hun legger vekt på at hun opprettet egen konto for dette i annen bank (Fana Sparebank) så vil jo overføringer til henne selv komme opp som det samme som andre. Så beløpet hun fikk inn på den ene spleisen er redergjort for i listen, men det er da fortsatt ikke dokumentert at ikke noe er gått til seg selv Så hun skal utlevere alle som har fått hjelp? 4
Snublefot62 Skrevet 27. september 2023 #5042 Skrevet 27. september 2023 Klink skrev (Akkurat nå): Så hun skal utlevere alle som har fått hjelp? Nei det sa jeg ikke. Men hun kan for eks kontakte banken (Fana Sparebank) og kanskje få et skriv hvor en i banken bekrefter at ingen av overføringene er gjort til en konto hun eller familien disponerer. Da må hun ikke utlevere noen ting. Eller fått regnskapsføreren sin til å gjøre det samme. 14 1
Klink Skrevet 27. september 2023 #5043 Skrevet 27. september 2023 K Korsihalsen skrev (8 minutter siden): 64% hmm jeg fikk, ut fra mine tall, at hun har vippset 79% av summen og dermed ikke har gjort rede for 21% av summen. 1
Klink Skrevet 27. september 2023 #5044 Skrevet 27. september 2023 Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Nei det sa jeg ikke. Men hun kan for eks kontakte banken (Fana Sparebank) og kanskje få et skriv hvor en i banken bekrefter at ingen av overføringene er gjort til en konto hun eller familien disponerer. Da må hun ikke utlevere noen ting. Eller fått regnskapsføreren sin til å gjøre det samme. Det kunne hun sikkert, men da får de som ikke stoler på henne si fra til spleis så må hun sikkert gjøre noe slikt. 1
Djerv2020 Skrevet 27. september 2023 #5045 Skrevet 27. september 2023 Så story om spleisen nå. Den endrer ingenting for min del. Hun kan fortsatt ha overført til seg selv eller andre som ikke skulle hatt pengene. 8 7
Snublefot62 Skrevet 27. september 2023 #5046 Skrevet 27. september 2023 Klink skrev (1 minutt siden): Det kunne hun sikkert, men da får de som ikke stoler på henne si fra til spleis så må hun sikkert gjøre noe slikt. For Spleis sin del er ofte utbetalt utbetalt. Altså gjort er gjort, spist er spist. Hun trenger ikke gjøre noen ting egentlig, men jeg er rimelig sikker på at tilliten hennes er ødelagt for lang lang tid og et av grepene hun KAN gjøre er å faktisk sørge for at all mistanke om spleisene legges bort. Og det er det sånn jeg ser det kun en måte å gjøre det på. Av den listen vi ser på omtalte video så kan fort flere av de overføringene der være til seg selv. 7 5
Sansa20 Skrevet 27. september 2023 #5047 Skrevet 27. september 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): For Spleis sin del er ofte utbetalt utbetalt. Altså gjort er gjort, spist er spist. Hun trenger ikke gjøre noen ting egentlig, men jeg er rimelig sikker på at tilliten hennes er ødelagt for lang lang tid og et av grepene hun KAN gjøre er å faktisk sørge for at all mistanke om spleisene legges bort. Og det er det sånn jeg ser det kun en måte å gjøre det på. Av den listen vi ser på omtalte video så kan fort flere av de overføringene der være til seg selv. Nei , selvfølgelig har hun ikke overført noe til seg selv .. Dere får bare hell på. 1
Klink Skrevet 27. september 2023 #5048 Skrevet 27. september 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): For Spleis sin del er ofte utbetalt utbetalt. Altså gjort er gjort, spist er spist. Hun trenger ikke gjøre noen ting egentlig, men jeg er rimelig sikker på at tilliten hennes er ødelagt for lang lang tid og et av grepene hun KAN gjøre er å faktisk sørge for at all mistanke om spleisene legges bort. Og det er det sånn jeg ser det kun en måte å gjøre det på. Av den listen vi ser på omtalte video så kan fort flere av de overføringene der være til seg selv. Jeg er også skuffet over kurskatastrofen hennes og unnskyldningen hennes-spesielt den første. I tillegg enda mer skuffet over et bilde dokumentert i tråden jeg ble veldig skeptisk til. Men inntil videre har jeg tillit til at hun har brukt pengene på det hun sier. 8
cHg Skrevet 27. september 2023 #5049 Skrevet 27. september 2023 solietta skrev (1 minutt siden): Nei , selvfølgelig har hun ikke overført noe til seg selv .. Dere får bare hell på. Dette er bare ment vel @solietta Jeg forstår at du er veldig begeistret for Kristin. Jeg tror ikke du er Kristin eller noen i nær slekt. Jeg tror rett og slett du liker henne godt og syns hun blir ekstremt urettferdig behandlet. Der du skyter deg i leggen er at du blander så mye hva du selv føler uten å ha noen ordentlige argumenter med hold i. Jeg får faktisk litt vondt av at du kjemper og kjemper for at folk som oppføre seg her inne sånn som du mener er riktig. Den kampen kommer du aldri til å vinne. Men jeg er helt sikker på at om du legger like mye energi i å legge frem fakta som folk vil ta på alvor som du gjør med å prøve å få folk til å slutte å diskutere henne. Så tror jeg at folk vil lytte til det du har å si. Du har hjertet ditt på riktig plass. Husk å pass på det også Jeg vet brukerdebatt ikke er lov, men her måtte jeg si noe. Gjerne rapporter meg om dette er upassende 18 1 13
Wald86 Skrevet 27. september 2023 #5050 Skrevet 27. september 2023 (endret) . Endret 17. oktober 2023 av Wald86 14 10
Klink Skrevet 27. september 2023 #5051 Skrevet 27. september 2023 Wald86 skrev (1 minutt siden): Jeg tror ikke hun har tatt noe selv. Men det er uryddig gjort, og det skaper unødvendig ekstraabeid og spekulasjoner. Det er noe med Spleis som startes av privatpersoner på denne måten som gir litt dårlig smak i munnen, det er min følelse. At de skal sitte å leke julenisse, benytte det i sine influencerkanaler, skjermdumper av takkekort til dem personlig, som legges ut. Jeg vet ikke helt hva det er, men det er noe jeg bare ikke liker. Hvis hun brenner for hjertesaker bør hun støtte dem økonomisk selv, og promotere dem på den måten, eventuelt fronte en Spleis som går direkte til en organisasjon, starte ut med et drabelig beløp, og oppfordre alle til å gi. De har mer erfaring, og det vil antagelig bli mer rettferdig fordelt også. Her er du inne på noe. Hun burde gitt det til de som deler ut mat eller andre organisasjoner som driver med noe av det samme. 5
Felis Skrevet 27. september 2023 #5052 Skrevet 27. september 2023 Før jeg skriver dette innlegget, så vil jeg presisere (igjen) at jeg tror Kristin hadde de beste intensjoner med disse spleisene. Jeg tror hun oppriktig ønsket å hjelpe vanskeligstilte. Jeg har nå regnet sammen summene fra sidene hun la ut, og det mangler en god del på summen som ble samlet inn. Og så lenge vi ikke vet hvem som mottok pengene (det er ikke bekreftet av en uavhengig tredjeperson), så kan vi ikke vite om Kristin overførte noe til seg selv. MEN, jeg ser heller ingen typiske tegn på en person med pengeproblemer som skummer fløten. Vi vet at Kristin forsynte seg av firmaets penger i tiden før konkursen. Slike uttak bruker å variere i størrelse og hyppighet. I kontoutskriften fra spleisen har pengene gått ut jevnt og trutt. Det er de samme beløpene som går igjen hele veien, med unntak av ett større beløp. Hun har lagt ned ganske mye arbeid med å overføre drøssevis av forholdsvis små beløp over en kort periode, og det rimer dårlig med en person som desperat stjeler penger for seg selv. Så basert på disse kontoutskriftene er jeg tilbøyelig til å tro på Kristin. Men jeg vil presisere at det gjelder denne spleisen. hun har jo fått inn penger i andre innsamlinger som ikke er gjort rede for. og med Kristins historie kan jeg ikke fatte at hun ønsker seg selv så vondt at hun ikke får dette skikkelig dokumentert. Men jeg lar tvilen komme henne til gode. Når det er sagt mener jeg fremdeles det er ytterst merkelig å la være å bidra til fellesskapet (betale skatt) samtidig som hun samler inn penger for å hjelpe fattige. For meg blir det litt som å stjele æren til andre mennesker. For det er ikke egne penger hun deler ut, de bruker hun på seg selv. Og kun seg selv, tydeligvis. Kristin bør huske at dersom alle betalte skatt som de skulle, så hadde kanskje fattigdom vært mindre utbredt. Jeg foreslår at hun heretter begynner med det, før hun leker Mor Theresa med andres penger. 16 21
Innsatt Skrevet 27. september 2023 #5053 Skrevet 27. september 2023 Hvorfor er denne personen relevant? Hun er en 2’er, kanskje en svak 3’er på sine beste dager. Lei av å se hun i nyhetene.. 7 1
Wald86 Skrevet 28. september 2023 #5054 Skrevet 28. september 2023 (endret) . Endret 17. oktober 2023 av Wald86 13 4
Wald86 Skrevet 28. september 2023 #5055 Skrevet 28. september 2023 (endret) . Endret 16. oktober 2023 av Wald86 9 1 4
Klink Skrevet 28. september 2023 #5056 Skrevet 28. september 2023 Wald86 skrev (1 time siden): Dette siste du skriver, det er det jeg ikke helt klarte å sette ord på. en følelse av at hun skal "hvitvaske" seg selv ved å være en god samaritan. Når hun over tid har stjålet fra fellesskapet. Det er også noe med det å benytte personlige takkemeldinger fra familiene hun har valgt ut, det blir litt mye. For vi vet hun håver inn på det, som influencer-bedrift, og det blir content som varer i media. https://www.nettavisen.no/livsstil/alenepappa-takker-kristin-gjelsvik-for-pengebidrag-reddet-sommerferien/s/5-95-562401 Så fordi hun har gjort noe dritt i fortiden kan hun ikke gjøre noe bra i framtiden? Kan ikke gjøre noen ting det blir liksom feil uansett? 4
Wald86 Skrevet 28. september 2023 #5057 Skrevet 28. september 2023 (endret) . Endret 17. oktober 2023 av Wald86 14 2
Klink Skrevet 28. september 2023 #5058 Skrevet 28. september 2023 Wald86 skrev (3 minutter siden): Jeg vil tillegge noe. Da jeg bodde i et annet land, med andre systemer enn her i Norge, så var veldedighet en viktig måte å gi til fattige og trengende. Det fantes ikke noe NAV, eller sosialstøtte der som fungerte. Det er trist å se at velferden her i Norge blir dårligere, og at tjenester som Spleis blir nødvendig. Det er nesten bedre at de som kan gir anonymt. Det blir en "lua i hånda" situasjon, som jeg synes er uheldig. Det er ikke godt å se. Selv om man mener godt. Jeg liker ikke utviklingen. influencere som poster bilder fra liv i luksus, og får moralsk kapital og styrket merkevare av å drive inn penger på Spleis. Dette er min mening. Hvis en først skal være influencer, er det bedre å bruke kanalene sine til å hjelpe noen som trenger hjelp, enn å ikke gjøre det? Menneskene som hjelpes trenger den jo uavhengig av hvor mye luksus influenceren lever i. Ja, det hadde kanskje vært hakket mer moralsk «riktig» å gjøre det anonymt uten å tjene noe på det selv, men pengene har like stor verdi uavhengig av hvem som gir dem. 7
Wald86 Skrevet 28. september 2023 #5059 Skrevet 28. september 2023 (endret) . Endret 17. oktober 2023 av Wald86 13
Hyacinth Skrevet 28. september 2023 #5060 Skrevet 28. september 2023 Wald86 skrev (1 time siden): Ja, det er bedre. Enig i det. Selv om jeg ikke liker industrien og utviklingen. Men hun bør i det minste gjøre som Sophie E og Mads Hansen, fronte en organisasjon, hvor hun gir et beløp selv kanskje først, men pengene går til organisasjonen. Og ikke benytte takkemeldinger i sin instagram som content. Men igjen, min ydmyke mening. Da hadde hun ihvertfall sluppet spekulasjoner og gjort et veldig mye bedre inntrykk. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå