Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bra det ble ryddet opp litt her, siden det ble skrevet mye stygt 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
solietta skrev (1 minutt siden):

Bra det ble ryddet opp litt her, siden det ble skrevet mye stygt 

Ja 🌺👍😀

• Liker 1
Skrevet

Det som er så skummelt med influencere er at de rapporterer live fra sitt eget liv, og har så kort avstand fra å lære til å lære bort. Med en gang det går opp en pære, kan de finne på å dele det med alle. Og ressurssterke folk med litt selvtillit og ro vet at det de selger (mestre livet?) ikke kan kjøpes, men må erfares, læres og tilegnes over år. Folk som enda ikke har lært det, unge eller sårbare mennesker, kan lokkes til å tro at takknemlighetstanker i en bok, gurkemeiedrikk og spise med Kristin på nett kan være det som skal til. 

Det influencere står i og finner ut av og kløner med er faktisk livet selv, og da skal man tryne og lære seg nye ting og tryne igjen og være smartere neste gang - veldig mange gjør det i tjue og tredve-åra. Det er bare det at å selge løsningen første gang ting går bra er ganske flaut neste gang du faller. Og det at folk sier du gløder og lurer på hva hemmeligheten er, betyr ikke at du burde selge den hemmeligheten. Vi andre har en annen jobb i tillegg som gjør at vi kan bli litt distrahert fra livet og selvutviklingen og hvertfall slipper å prøve å tjene penger på det hver gang til går vår vei, eller vi synes vi er skikkelig gode til noe. Jeg er glad jeg ikke forsøkte å lære til hele verden da jeg oppdaget teknikken å telle til ti inni meg, for i ettertid vet jeg jo at det gjør jo alle. Tenke før kjefte, liksom.

Kristin gikk mye ned i vekt etter bruddet og som den sultefora internettgjengen vi er, tror vi at tynn = kontroll. Og alle vil jo ha viljestyrke og kontroll på eget liv!  Trent i et år, lær oss det! Trikset hennes har jo vært å ha en fast PT, det hadde endret vanene til de fleste av oss vil jeg tro. Men at hun selv tenker at sånn jeg har det nå, unner jeg flere å ha det - hey, jeg lger et kurs er kanskje ikke så rart. Livet og jobben er jo samme sausen.

Og jeg TROR at hun oppriktig vil hjelpe vanskeligstilte familier og har fått øynene opp for andre som ikke har det så bra. Men hun har enda ikke lært seg å respektere privatpersoner til å ikke måtte dele sine innerste tanker med en ufaglært (hvordan skal hun kunne prise andres ulykke?) istedetfor å bruke sin påvirkiningsmakt på å støtte organisasjoner eller opplyse om støtteordninger i idrettslag som kan gi varig effekt for vanskeligstilte familier. 

Livsvisdom, folkeskikk, venninneråd, allmennkunnskap, være tryggere på seg selv, stille mer krav til partner, sette grenser, treningsrutiner, takknemlighet og dagbokskriving bør ikke selges av folk som såvidt mestrer eget liv. Det er liksom så lett å se tilbake på når du har bikket førti og se at det du faktisk trengte var et par år på baken og litt mer visdom. 

• Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 1
Skrevet
Wald86 skrev (7 minutter siden):

Paradoksalt nok, så er det kanskje her på Kvinneguiden Egmont genererer mest inntekt på Kristin G nå, Sophie E,  Isabel R og deres like nå. ..
Jeg har AdBlock, og ser ingen reklame, men dere som ser, hva slags annonsører reklamerer  på disse trådene? 

Svanemerket hos meg nå. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Skrevet
solietta skrev (3 timer siden):

Hun har beklaget seg nok .  Dere vil aldri bli  fornøyd. 

Kan du forklare / bevise når hun beklager seg for at hun hadde tenkt å holde et kurs som rett og slett var farlig? Det eneste jeg ser hun har beklage er at hun "ble tatt". 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Wald86 skrev (9 minutter siden):

Hun har heller ikke svart på veldig relevante spørsmål. Hva kurset skulle hete, navn på fagpersoner som var involvert, og hvordan kurset skulle fremstå. Spørsmål som ble stilt, fordi hun mente "kladden" ikke fremstilte det riktig. Men hun hadde ingen svar på dette, 10 dager før oppstart.

Men oppstartsdatoen var også feil , sa hun ikke det? Eller husker jeg feil? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Skrevet
Wald86 skrev (1 minutt siden):

Åh...det fikk jeg ikke med meg. Takk for opplysning! 

Jeg er ikke hundre prosent sikker, kanskje noen andre husker sikkert? 

• Liker 1
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Men oppstartsdatoen var også feil , sa hun ikke det? Eller husker jeg feil? 

Alt var «feil». Påfallende mye uflaks de skulle ha da…

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke hundre prosent sikker, kanskje noen andre husker sikkert? 

Ja hun sa det. Det var ikke riktig dato.

Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
Wald86 skrev (7 minutter siden):

Takk for opplysning.
Sa hun når riktig dato skulle være, eller visste de ikke ennå? Hvis dette ble lagt ut ved en feil, altså de trykket publiser istedenfor lagre, hvorfor fjernet de det ikke umiddelbart, med en kort melding om at det var skjedd en feil?  "Kladden" så veldig klar og ferdig ut spør du meg.. Men det var altså bare et veldig tidlig forslag, er det det hun vil ha alle til å tro?  Og hennes endringer på egen profil, med fokus på tynn kropp og illusjon om luksusliv og lykke, det har bare vært tilfeldig? 

Gode spørsmål men som jeg ikke tror hun har svart på. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Wald86 skrev (13 minutter siden):

Takk for opplysning.
Sa hun når riktig dato skulle være, eller visste de ikke ennå? Hvis dette ble lagt ut ved en feil, altså de trykket publiser istedenfor lagre, hvorfor fjernet de det ikke umiddelbart, med en kort melding om at det var skjedd en feil?  "Kladden" så veldig klar og ferdig ut spør du meg.. Men det var altså bare et veldig tidlig forslag, er det det hun vil ha alle til å tro?  Og hennes endringer på egen profil, med fokus på tynn kropp og illusjon om luksusliv og lykke, det har bare vært tilfeldig? 

Husker ikke om hun sa noe om det. Hun har jo ikke adressert alle spørsmålene hun har fått. Bare kosepratet med hettegenser, tekopp uten sminke. Og sagt unnskyld. Unnskyld for at folk misoppfattet det som kom frem i media. Klassisk Valla-unskyldning, ofte brukt av politikere:  «unnskyld for at noen oppfatter det sånn». 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan skulle egentlig unnskyldningen sett ut for at den skulle vært bra nok da? 

• Liker 1
Skrevet
Klink skrev (5 minutter siden):

Hvordan skulle egentlig unnskyldningen sett ut for at den skulle vært bra nok da? 

Hun kunne sagt unnskyld for at hun skulle lage et kurs som gikk på kropp og psykisk helse, uten faglig kompetanse.

Det eneste hun har sagt unnskyld for er hvordan det ble oppfattet.

For å dra en sammenligning. Om jeg går i min egen verden på butikken og går rett på en annen kunde så sier jeg åpenbart unnskyld for at jeg ikke såg meg for og evnt gjorde at kunden mistet noe eller kvapp til. Det jeg opplevde at Kristin gjorde var å unnskylde for at kunden stod i veien for henne, eller unnskylde for at den andre kunden opplevde det som kjipt 

En vesentlig forskjell.

Du kan jo høre på videoklippet igjen. «Unnskyld for at det ble som det ble» eller noe i den retningen begynner hun med.

• Liker 13
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...