Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Oida skrev (58 minutter siden):

Hvor ufin er det mulig å bli overfor andre? De siste ørten sidene i denne tråden er bare drøye.

Kristin Gjelsvik fikk berettiget kritikk for dette kurset. Beklagelsen kom, og kursplanene er lagt døde. De fleste kritikere sier seg fornøyd og går videre.

Men ikke den harde kjerne på KG. De er skandale sultne og jager i flokk som blodtørstige hyener. Hva er da mer passende en å dra opp hennes innsamlinger til vanskeligstilte, krydre med hennes tidligere økonomiske rot og antyde underslag. Ja, for ingen "sier hun har underslått penger, eller tror hun har gjort det ....... men". Vi slenger med en link til et tre år gammelt Luksusfellen program hun var med i, det legitimerer virkelig anklager og dårlig skjulte hentydninger.

Igjen er Gjelsvik et legitimt mål for den harde kjerne. Her kreves det at regnskap legges frem. Hva med å kontakte Spleis? De må da kunne kreve innsyn og sette en stopper for hennes fæle innsamlinger? Ja, for skal hun ha innsamlinger skal det gå via ideelle organisasjoner. Det har den harde kjerne på KG bestemt er det eneste riktige.

For meg er det uforståelig at det er mulig å være så stygg mot en fremmed person. Joda, jeg er klar over at Gjelsvik er en offentlig person som lever av sosiale medier og oppmerksomhet. Men ærlig talt, reflekterer dere over hva dere skriver? Eller er det viktigste å få styrket egoet og demonstrert egen fortreffelighet? For jeg antar da at ingen av dere har trått feil så langt i deres levetid?

Til sist et lite tips. Logg av KG nå og da. En tur ut i høsten kan anbefales. 

Helt enige , mye stygg skriving her

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier son ei ovenfor her, ta dere sammen , for så mye stygt som har blitt skrevet siste døgnet . 

• Liker 1
Skrevet
solietta skrev (1 minutt siden):

Jeg sier son ei ovenfor her, ta dere sammen , for så mye stygt som har blitt skrevet siste døgnet . 

Jeg er uenig.

• Liker 11
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

KG har vel egentlig ikke beklaget seg? Hun har vel ikke tatt ansvar og lagt seg flat? Hun valgte å bruke sønnen som skjold istedenfor å bare ta ansvar med en gang.

At det stilles spørsmål til spleis, er ikke så rart fordi KG har vist en annen side av seg selv. Fra å være klar og tydelig i sin kritikk mot farlige forbilder, er hun selv blitt det forbildet hun har i hele sin tid som influncer har advart andre mot. Det er også årsaken til at hun får gjennomgå nå.

Om KG hadde tatt ansvar da kritikken kom og sagt at dette kurset ikke var gjennomtenkt, og reflektert over hvor uansvarlig og ikke minst farlig innholdet i kurset er, ville stormen lagt seg. Istedenfor så vi en motvilje til å ta ansvar og en arrogant holdning. 

Endret av Høstsemester
  • Liker 16
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)

Jeg er enig i at det er litt voldsomt å dra inn gamle programmer, og når det gjelder huset de ikke får solgt, får jeg skikkelig vondt av Kristin. Det må være tøft å ikke få solgt det samtidig som det er et symbol på alt som har vært tøft de siste årene. 
Jeg forstår likevel at alle reiser i sommer og det nå avlyste kurset gir spørsmål ifht spleisene og jeg synes det er rart å ikke legge det frem både for egen del, men også for de som har gitt støtte, men jeg har egentlig sagt mitt om det. 
Når det gjelder kurset håper jeg ikke det stopper her, men at dette blir diskutert og gjort noe med på et høyere nivå, da Kristin langt fra er den eneste som burde kritiseres der. 
Også har jeg en bønn; slutt å skriv om barnet! Det gjør jo at andre går inn for å se, og vi som er opptatt av at barn skal skjermes bidrar da til det motsatte. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 4
Skrevet
Høstsemester skrev (3 minutter siden):

KG har vel egentlig ikke beklaget seg? Hun har vel ikke tatt ansvar og lagt seg flat? Hun valgte å bruke sønnen som skjold istedenfor å bare ta ansvar med en gang.

At det stilles spørsmål til spleis, er ikke så rart fordi KG har vist en annen side av seg selv. Fra å være klar og tydelig i sin kritikk mot farlige forbilder, er hun selv blitt det forbildet hun har i hele sin tid som influncer har advart andre mot. Det er også årsaken til at hun får gjennomgå nå.

Om KG hadde tatt ansvar da kritikken kom og sagt at dette kurset ikke var gjennomtenkt, og reflektert over hvor uansvarlig og ikke minst farlig innholdet i kurset er, ville stormen lagt seg. Istedenfor så vi en motvilje til å ta ansvar og en arrogant holdning. 

Jo hun har beklaget seg , både på video og i livesending. Slutt å gni mere om det nå.  

• Liker 2
Skrevet
solietta skrev (Akkurat nå):

Jo hun har beklaget seg , både på video og i livesending. Slutt å gni mere om det nå.  

Nei, hun har ikke beklaget seg og har ikke tatt ansvar. 
Denne tåkeleggingen fungerer ikke!

• Liker 15
  • Nyttig 11
Skrevet
solietta skrev (4 minutter siden):

Nei. I videoen (som fortsatt ligger ute) så sier hun ordrett «slik denne saken er kommet frem i media»…

Der er ikke å beklage seg. Det er å ro som faen.

• Liker 19
  • Nyttig 9
Skrevet
Snublefot62 skrev (21 minutter siden):

Jeg er uenig.

Ikke overraskende! Men jo det er skrevet mye stygt og mye spekulasjoner siste dagene, utrolig at forumet ikke rydder opp i det

• Liker 3
Skrevet
Snublefot62 skrev (3 timer siden):

Dette hadde kanskje vært godt nok før. Men jeg forventer egentlig nå at hun fremviser et forenklet regnskap med total sum inn og total sum ut - og at en troverdig tredjepart kan gå god for at alt som er gått ut er gått til andre enn Kristin sine kontoer eller noen i familien.

Ei liste med overstrøkne navn gir ingen tillit. Bak det som er strøket over kan kontoen til Kristin stå.

Man skal selvsagt ikke oute familier som har fått pengene, det blir for dumt. Å

• Liker 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (15 minutter siden):

Nei. I videoen (som fortsatt ligger ute) så sier hun ordrett «slik denne saken er kommet frem i media»…

Der er ikke å beklage seg. Det er å ro som faen.

Du skulle sett livesendingen da

• Liker 1
Skrevet
solietta skrev (Akkurat nå):

Der var det 0 refleksjon rundt eget ansvar som influncer eller evne til å ta ansvar!

• Liker 12
  • Nyttig 11
Skrevet
Orly skrev (19 minutter siden):

Ikke overraskende! Men jo det er skrevet mye stygt og mye spekulasjoner siste dagene, utrolig at forumet ikke rydder opp i det

Fryktelig stygt å be om en redegjørelse for en spleis som angivelig har hatt en konto øremerket til formålet. Hvorfor i alle dager skulle forumet rydde opp i et helt legitimt spørsmål?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
solietta skrev (11 minutter siden):

Du mener den hvor hun sier ordrett «jeg er veldig lei meg for hvordan det har blitt»?

• Liker 13
Skrevet
Snublefot62 skrev (49 minutter siden):

Du mener den hvor hun sier ordrett «jeg er veldig lei meg for hvordan det har blitt»?

Hva mer trenger hun å gjøre mene du ? Dette sier mere om deg selv

• Liker 2
Skrevet
solietta skrev (20 minutter siden):

Får du lønn for å forsvare henne her inne?

• Liker 11
  • Nyttig 9
Skrevet
Era Vulgaris skrev (6 minutter siden):

Får du lønn for å forsvare henne her inne?

Nei.

• Liker 1
Skrevet
solietta skrev (21 minutter siden):

Hun kunne jo begynt med å svare på de mest prekære spørsmålene, for eksempel. De ble gjentatt ganske mange ganger, både i kommentarfeltet til det første beklagelsesinnlegget og i live-sendingen.

Hvorfor har noen skrevet en placeholder som til forveksling ligner et ferdig kurs? Hva skulle kurset egentlig hete? Hvorfor ble det presentert en dato? Hva skulle vært den egentlige datoen? Hvem er disse fagpersonene? Og er psykologen autorisert? Og ikke minst, hvordan kunne kurset ligge ute i to døgn uten at Kristin gjorde noe med det? Jeg vet at hun fikk henvendelser om det ganske tidlig på dag en...

Dette minner veldig om en annen fyr som har bygget seg opp gjennom å være moralens vokter, nemlig Moxnes. Han hadde også ganske diffuse svar og bortforklaringer. Men folk luktet lunta og fortsatte å spørre. Idet sannheten faktisk kom på bordet, så stilnet også bråket rundt han. Og det triste er at han sannsynligvis hadde overlevd hvis han hadde lagt alle kortene på bordet med en gang. Men i likhet som så mange andre kan ikke Kristin lære av andres feil. Hun må erfare det selv. Og jeg antar at det er i ferd med å gå opp for henne hvordan dette kommer til å gå.

• Liker 10
  • Nyttig 15
Skrevet

Kristin er jo den av alle som bør tåle kritikk. Hun har stått i full offentlighet på en prisutdeling og «kjeftet» på sophie elise. Hjn har gått fra å være et tilsynelatende godt forbilde til å poste proana-bilder og lage glowUp-kurs for sårbare kvinner.

Denne endrede adferden gjør at folk nå også setter spørsmålstegn med ting som har foregått tidligere. Tilliten til Kristin har gått fra 10 poeng til 2 poeng for mange av oss, og da er det naturlig at eldre saker ettergås. Akkurat som aksjehandlene til Sindre finnes - de ettergår nå dem i hele Ernas statsministerperiode. Helt vanlig praksis.

Hun får gjennomgå ja. Men jeg synes ikke synd på henne - som man reder ligger man. Og de færreste setter pris på kyniske influensere som bare er ute etter å mele sin egen kake.

• Liker 25
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...