Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det jeg tror er litt av problemet, er at man kanskje glemmer litt skillet mellom psykiske vansker over terskel for å tenke diagnose, og røff periode i livet. At de ikke er bevisste på det de som lager dette vaset.
Alle kan få en krise og bli sittende inne heller enn å gå tur, bli deppa en periode, legge på seg av å trøstespise etter et brudd, bli for opptatt av kalorier etter en kjip kommentar f eks. Så vil det jo for mange gli litt over av seg selv, med støtte fra venner og familie og lignende. Og det ble aldri psykolog eller utredning. Noen av de kan kanskje skravle litt med Kristin, på samme måte som de kunne skravlet med en venn. Og føle det hjelper.
Men en haug av mennesker har jo slike vansker på et tøffere nivå, mer ille, mer langvarig osv. De er over en terskel der det glir over til å kunne diagnostiseres. (Disse grensene er ikke klare alltid heller). Og de kan trenge kvalifisert hjelp! 
Og man får jo ikke silt ut de, de vil jo potensielt lett havne her i slike «program». Ingen av de folka i det bassenget der siler jo ut slikt. Passer på dette. Det har jo ikke kompetanse til det heller.. Det er skummelt!

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ut fra hva jeg leste står det ingenting om at han er psykolog, det finnes andre yrker som kan hjelpe og har kunnskap om de diagnosene som ramses opp. Hvis det er han de skal snakke med. 

Ellers er jeg enig i at det er skummelt når Kristin uten erfaringer dette kan tiltrekke seg mennesker med alvorlige problemer og diagnoser. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Skrevet
solietta skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner kritikken , men det som er dumt er at alt er kommet ut helt feil  .  Det blir fremstilt helt annet når det oppdaterte kurset kommer ut snart.  

Nei, det kommer nok til å være det samme kurset som kommer, men med oppdatert markedsføring pga reaksjonene. 

solietta skrev (6 timer siden):

K og B har sagt det selv på insta 

Helt irrelevant. Influencere lyver, og Kristin sier selv at hun jobber som alle andre i bransjen; kynisk og kalkulert. De gjør ikke slurvefeil, men de prøver å skylde på det så fort kritikken hagler inn. Kristin er vant med mye støtte så dette så hun sikkert ikke for seg eller hadde en plan mot. 

• Liker 13
Skrevet
Frøkenfryden skrev (43 minutter siden):

Det virker ikke slik på de som har sjekket.
Man kan studere i utlandet, eller 5 år masterprogram i Norge. Så jeg kan se at det jo fort kan bli 6 år uten å bli klinisk psykolog. Aner ikke hva han har gjort, da. Men etter masterprogram i Norge kan man ikke jobbe som terapeut. Helt annen utdanning. Og heter ikke psykolog. Man kan forske, jobbe i organisasjoner f eks osv. Om han fremstilles som klinisk psykolog og ikke er det, er det ikke bra. Da jobber han jo potensielt med ting han ikke er kvalifisert til. 

Siden han har studert i Ungarn er det vel en stor mulighet for at han er en del av ELTE-gjengen som ikke fikk lisens i Norge?

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/9vnOQr/psykologer-fra-ungarsk-universitet-faar-ikke-lenger-lisens-koster-staten-245-millioner

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Maskopi skrev (Akkurat nå):

Siden han har studert i Ungarn er det vel en stor mulighet for at han er en del av ELTE-gjengen som ikke fikk lisens i Norge?

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/9vnOQr/psykologer-fra-ungarsk-universitet-faar-ikke-lenger-lisens-koster-staten-245-millioner

Det er sikkert mulig. Godt poeng. 
Egentlig er det jo ok at han har en annen kompetanse enn typisk norsk psykolog, men viktig at man da er litt tydelig på det, tenker jeg. 

• Liker 4
Skrevet
Velinda skrev (5 timer siden):

Nei,det har de ikke,B har vel prøvd å selge noen overprisa glass/vaser i stormen hun å K står i men ellers har de ikke sagt så mye,sitter sikkert stille i båten

Jo, se på storyen @camilla.annaniassen så ser du at de har sagt dette… noe som gjør det enda dummere! 
Hvorfor legge ut et kurs med priser og masse informasjon, om det var feil?

De var ikke forberedt på at en gjeng med faktisk godt utdannede mennesker, innen akkurat det de skal selge, skulle catche og si i mot dem.. De fikk en motbør de ikke forventet.

Synes det er bra det settes klare varseltrekanter på influencer som villedende markedsfører og selger slangeolje som noe sa det så fint.

To av flere slides på storyen. Se den før den blir borte!

Kilde: Instagram story til @camilla.annaniassen

IMG_9214.thumb.png.8aebed431004a06e638cfacaa48a8537.png

IMG_9215.png

• Liker 11
Skrevet

Stå på hodet kurset er også fjernet 🤓

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Kruttønne skrev (11 timer siden):

Hun er kanskje ikke bevisst ute etter å  svindle folk, men hun selger et produkt hun ikke har kompetanse til. Jeg er stadig like forbauset over at den bevisste jenta med den sterke stemmen , lar seg sjarmere sånn av Belinda at hun kopierer hennes forretningsmodell.  .

Kristin er for god til dette , og jeg tror hun har mista seg selv et øyeblikk.

En av grunnene til at KG tjener så mye penger på influencingen  sin er fordi hun har overbevist mange av følgerene sine om at hun er "not like the other girls" og en motvekt og blablabla mens hun samtidig bruker en parasosial venninnerelasjon for å pushe masse greier akkurat som de andre. Hun er ikke den eneste som har valgt denne modellen, og i likhet med de fleste andre tar virkeligheten henne igjen til slutt. 

og det der "sterk stemme" greiene er jo også bare tull. hun fant bare ut at det var gode penger å tjene på kritikk av systemet hun også tjente gode penger i selv

Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er svært bra at mange utdannet mennesker innen PT, ernæringsfysiologer, også videre hiver seg på ballen om dette så kalte "Glow Up"-kurset til Kristin.

Det jeg dessverre ser i kommentarfeltene, er at privatpersoner som har mye følelser, ødelegger for debatten. Drar inn eksen (Dennis) og sin private historie om diagnoser og hvem vet hva... Da blir ikke debatten god lenger mener jeg.  Man må holde seg for god til å slenge ut "dritt" om man ønsker å komme frem med sitt poeng. Altså det å skrive "Skjønner godt at Dennis trengte seg en timeout etter forholdet med deg. Han gløder mer nå enn han noen gang har gjort- heier på deg🩵 @dennispoppe"
Wtf?

Jeg er ekstremt skuffet over Kristin, jeg har selv ikke sett noe til kurset bortsett fra Screenshots - da jeg ikke er på instagram. Blir ganske satt ut av hele greia rett og slett 

• Liker 23
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
solietta skrev (Akkurat nå):

Sykt at det kommer før i det hele tatt er lansert og lagt frem 100% .. Kunne hvertfall ventet

Det er lansert.

• Liker 26
  • Nyttig 3
Skrevet

Sykt at det kommer før i det hele tatt er lansert og lagt frem 100% .. Kunne hvertfall ventet

Hva ER det du ikke skjønner egentlig? Jeg begynner å lure på om du gjør dette med vilje. 

• Liker 38
Skrevet
Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Det er lansert.

Er fjernet og kommer i oppdatert 

• Liker 1
Skrevet

Er fjernet og kommer i oppdatert 

Det ble lansert og ble så trukket tilbake etter MASSIV kritikk.

• Liker 31
  • Nyttig 1
Skrevet
solietta skrev (6 minutter siden):

Da skulle kanskje Kristin også ventet med å legge det ut på siden og sende ut påmeldingsmail til mange personer før det var ferdig?

• Liker 11
  • Nyttig 11
Skrevet

Hun har ca 6400 følgere på ‘bedre på livet’ på IG. Klikk inn der og se hvordan manipulerer folk. Er det denne fantastiske gjengen hun sier hun føler seg så hjemme med. Er det til disse hun vil selge kurset sitt til? Var det ikke ca 3500,- for dette 21 dagers kurset? 3500,-x6400,- = 22 400 000-  Det er klart dette frister for en som sitter og gråter over disse husene som har forvoldt henne så store økonomiske bekymringer. Samtidig som hun lever et liv de færreste av oss bare kan drømme om. Det er helt andre personer jeg kunne tenke meg å sympatisere for, noe jeg også gjør, nemlig de som Petter Uteligger vier sitt liv til. 

Skrevet
Klink skrev (14 timer siden):

Jeg er så langt uenig i at hun er et like farlig forbilde som SE. Verdiene hun står for utad er noe helt annet enn det  SE driver med. 

Uenig.

Kristin har alltid gått i strupen på andre influencere når de har gjort noe som kan påvirke andre negativt, nå gjør hun akkurat det samme selv. Og folk har av en eller annen grunn hatt tillit til Kristin og det er dette hun utnytter nå. Det er det jeg synes gjør henne ekstra manipulativ og til et farlig "forbilde".

https://www.seher.no/kjendis/ut-mot-kristin-gjelsvik-kraftig-provosert/80201802

Og en annen ting fra kurset, hvis jeg sliter med mat skal jeg "få lov" til å spise med Kristin? Ikke bare er formuleringen ganske krise, det burde vært "vil du spise med Kristin?", men det at Kristin fremmer seg selv som et middel for å hjelpe folk med spiseforstyrrelser er ganske ille. Spiseforstyrrede mennesker er de hun (helt uten kompetanse) prøver å hjelpe. Jeg mener utnytte direkte for egen vinning. Da er du passe kynisk.

Kristin er akkurat nå Norges farligste forbilde.

Og mangelen på ydmykhet skal man lete lenger etter. Sophie Elise og Isabel Raad tok til seg kritikk bedre enn det Kristin har gjort nå. :flau:

• Liker 17
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...