Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
solietta skrev (1 time siden):

Er ganske ufine dem som henger ut k også.  La no dem komme med presentasjon av kurset før det blir mer kritikk 

Du støtter henne ukritisk, samma hva  hun gjør. Vel, er jo sånne som deg med skylapper som gjør at influencerne tjener penger!

Endret av Moongirl
  • Liker 18
  • Nyttig 14
Videoannonse
Annonse
Gjest Unodostrez
Skrevet
Maskopi skrev (8 timer siden):

Om dette får stå uomtalt i media så viser det bare hvor mye de beskytter enkelte personer. Dette Kristin har begitt seg ut på nå er en skummel og farlig vei å gå. De lager et kurs der de har en tydelig tilnærming der hun fremstår som en veninne til alle som trenger det, mest sannsynlig er dette noe som har tiltrekning på en allerede sårbar gruppe som har behov for en ekte venn, ikke en "venn" som lopper deg for penger uten noe garanti for at du får noe tilbake. 

"Spis med Kristin" - etter alt hun har forfektet om kroppspress og farlige forbilder så virker det som om Belinda lokket henne rett inn i en drøm om lettjente penger og vipps så var hun selv et farlig forbilde.

Det er da man ser hvordan disse influenserne opererer, de driter i disse "vennene" sine, de bruker de bare for å tjene penger. 

Tenk deg denne kynismen. Og tenk deg samtalen som finner sted fra dette kurset ble snakket om første gang, og gjennom prosessen. Det handler til syvende og sist om hvordan man kan lure sårbare mennesker til å åpne lommeboka. Bare tenk… Kan ikke forstå at de klarer å utnytte (sterkt ord, men…..) mennesker slik. 

Skrevet

Det er jo ikke akkurat Watergate, dette her. Kristin G. har et enormt huslån å betjene, og har sett at andre "universalinfluensere" har gjort det godt i wellness-segmentet. Hun har sikkert med sin nye og slankere kropp fått en del henvendelser om hva hun har gjort, og sett sitt snitt til å tjene noen relativt lettjente kroner. Ved å fronte en slankekur, som er litt gøy når du har lekt kroppspress-politi på internett i et rolig tiår. Hun fikk en backlash hun kanskje ikke helt forventet, og så går hun i full forsvarsposisjon. Om noen uker er det glemt. Og snart kommer hun til å bli slanke-Kristin på deltid. Unnskyld. Glow-up :)

Skrevet

Synes disse influenser kursene likestilles med Visjon Norge sin svindel og misbruk av sårbare menneskers tillit. 
Normale folk som tar høyere utdanning starter med å lære om etisk refleksjon. Burde vært obligatorisk for alle. 

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Plast skrev (5 minutter siden):

Synes disse influenser kursene likestilles med Visjon Norge sin svindel og misbruk av sårbare menneskers tillit. 
Normale folk som tar høyere utdanning starter med å lære om etisk refleksjon. Burde vært obligatorisk for alle. 

Dette! 

Hvor er den kritiske presse lurer jeg på…? 

Skrevet
Fru G skrev (19 minutter siden):

Dette! 

stryk de med hårene å ta de med på Farmen eller skal vi danse,tenker at det er noe mentalt feil på de fleste influensere,sikkert derfor de ikke må stå til ansvar for noe som helst,verna bedrift typ

• Liker 3
Skrevet
Moongirl skrev (3 timer siden):

Onlinecoah.robert har skrevet eg godt innlegg på insta om KG!

Sophie Elise har - forståelig nok - likt det 😂

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Fru G skrev (39 minutter siden):

Dette! 

...

Endret av solietta
Skrevet
Plast skrev (45 minutter siden):

Så dem som ikke tar høyere utdanning er ikke normale folk  i dine øyne ?  

• Liker 1
Skrevet
Fett nok skrev (54 minutter siden):

Det er jo ikke akkurat Watergate, dette her. Kristin G. har et enormt huslån å betjene, og har sett at andre "universalinfluensere" har gjort det godt i wellness-segmentet. Hun har sikkert med sin nye og slankere kropp fått en del henvendelser om hva hun har gjort, og sett sitt snitt til å tjene noen relativt lettjente kroner. Ved å fronte en slankekur, som er litt gøy når du har lekt kroppspress-politi på internett i et rolig tiår. Hun fikk en backlash hun kanskje ikke helt forventet, og så går hun i full forsvarsposisjon. Om noen uker er det glemt. Og snart kommer hun til å bli slanke-Kristin på deltid. Unnskyld. Glow-up :)

Tror du er inne på noe her altså. 

For hva er egentlig Kristins Glow up, annet enn at hun har gått ned i vekt, og blitt mer trent?

"Få et intimt blikk inn i Kristins personlige reise" er nå også en kvalm salgspitch.

For et opplegg🙈

Skrevet
hufsaaaaa skrev (3 minutter siden):

Sophie Elise har - forståelig nok - likt det 😂

Hun koser seg nok nå😂

Skrevet
Velinda skrev (26 minutter siden):

stryk de med hårene å ta de med på Farmen eller skal vi danse,tenker at det er noe mentalt feil på de fleste influensere,sikkert derfor de ikke må stå til ansvar for noe som helst,verna bedrift typ

VG har jo et influencer-management selv  (Max social), som Kristin er en del av, og resten av bransjen er jo en evig svingdør. Bransjen tar vare på sine egne.

Skrevet
solietta skrev (18 minutter siden):

Så dem som ikke tar høyere utdanning er ikke normale folk  i dine øyne ?  

Etisk refleksjon og kritisk tenking er noe en lærer om en tar en utdanning. Å utvise manglende evne til etisk refleksjon og manglede evne til å være kritisk til eget arbeid er ikke normen i arbeidslivet.

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Felis skrev (1 time siden):

Som forsvar blir dette for dumt. Kristin lever av sosiale medier, hun vet at idet ting publiseres, så er ting ute av sekken. Faktisk argumenterte hun veldig hardt for akkurat dette da Sophie Elise publiserte bildet av venninnen med den lille posen. Hva var det hun sa da? Vi lever av dette, ingenting publiseres tilfeldig, det er alltid en hensikt med å legge ut noe (fritt etter hukommelsen). Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral for Kristin Gjelsvik, ser det ut til, for Sofie kan ikke slette et bilde etter noen minutter, mens Kristin kan fjerne et helt kurs etter 15 timer…

Jeg er veldig enig med deg i alt du skriver, men må virkelig fremheve denne delen. Kristin vet nøyaktig hva hun gjør og hun har tydelig delt flere gangen hvor kynisk bransjen, inkludert henne selv, er. Dette er selvfølgelig nøye planlagt, men kanskje kritikken ble litt større enn forventet. Jaja, kanskje SE får seg en liten latter for en gangs skyld.

Jeg håper hele opplegget blir droppet etter denne responsen. 

Fett nok skrev (1 time siden):

Dette her. Det viser bare at Kristin er like kynisk og kalkulerende som resten av influencergjengen. Hun bør holde hodet relativt lavt neste gang en annen influencer dummer seg ut. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
*blueberry* skrev (13 minutter siden):

Jeg er veldig enig med deg i alt du skriver, men må virkelig fremheve denne delen. Kristin vet nøyaktig hva hun gjør og hun har tydelig delt flere gangen hvor kynisk bransjen, inkludert henne selv, er. Dette er selvfølgelig nøye planlagt, men kanskje kritikken ble litt større enn forventet. Jaja, kanskje SE får seg en liten latter for en gangs skyld.

Jeg håper hele opplegget blir droppet etter denne responsen. 

Dette her. Det viser bare at Kristin er like kynisk og kalkulerende som resten av influencergjengen. Hun bør holde hodet relativt lavt neste gang en annen influencer dummer seg ut. 

Jeg håper at dette fører til at Kristin aldri får tjent penger ved å sparke opp vidåpne dører igjen. Å kritisere Sophie Elise har alltid bare handlet om at Kristin selv tjente penger på det. Det var aldri en hjertesak for henne at andre jenter og kvinner skulle føle seg bedre, det handlet bare om at hun skulle føle seg bedre. Kynisk har hun alltid vært, jeg har aldri skjønt at folk har kjøpt hennes image.

Hun har bevist de siste månedene at hun er et like farlig forbilde som alle andre influencere når det kommer til kropp og holdninger. Og nå dette kurset som utnytter de som er lette å utnytte eller svake, en gruppe som ofte blir utsatt for svindel.

Kristin er ikke bedre enn disse svindelfabrikkene fra India. Kanskje i kroner og øre, hun setter ikke folk i gjeld med sine priser, men moralsk er hun der.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
Blåttvann skrev (3 minutter siden):

Jeg håper at dette fører til at Kristin aldri får tjent penger ved å sparke opp vidåpne dører igjen. Å kritisere Sophie Elise har alltid bare handlet om at Kristin selv tjente penger på det. Det var aldri en hjertesak for henne at andre jenter og kvinner skulle føle seg bedre, det handlet bare om at hun skulle føle seg bedre. Kynisk har hun alltid vært, jeg har aldri skjønt at folk har kjøpt hennes image.

Hun har bevist de siste månedene at hun er et like farlig forbilde som alle andre influencere når det kommer til kropp og holdninger. Og nå dette kurset som utnytter de som er lette å utnytte eller svake, en gruppe som ofte blir utsatt for svindel.

Kristin er ikke bedre enn disse svindelfabrikkene fra India. Kanskje i kroner og øre, hun setter ikke folk i gjeld med sine priser, men moralsk er hun der.

Helt enig med deg. Hun kan fort sette folk i gjeld med sine priser hvis dette kurset bare er begynnelsen. Slik business blir ofte dyrere og dyrere for hvert kurs som legges ut. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Blåttvann skrev (2 minutter siden):

Ro ned , hun er ikke ute etter å svindle folk. Bare vent liten stund så blir  kurset presentert og lansert og blir sett på et  helt annet enn det dere kritisere for. 

• Liker 1
Skrevet
solietta skrev (2 minutter siden):

Ro ned , hun er ikke ute etter å svindle folk. Bare vent liten stund så blir  kurset presentert og lansert og blir sett på et  helt annet enn det dere kritisere for. 

eh....du fikk med deg at det ble presentert og lansert i går?

• Liker 30
  • Nyttig 5
Skrevet
Blåttvann skrev (6 minutter siden):

Jeg er så langt uenig i at hun er et like farlig forbilde som SE. Verdiene hun står for utad er noe helt annet enn det  SE driver med. 

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...