Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det ble jo offentliggjort at skatteetaten tok pant for 1,3 mill ubetalt skatt for ikke så lenge siden. Det hadde hun kontroll på sa hun, men det kan ikke være lett med ett hus solgt med tap og ett hus usolgt så vidt vi vet. Da virker det kanskje rart med flere luksusferier?

Rettet fra 1,2 til 1,3 millioner https://e24.no/naeringsliv/i/0QXOmg/skatteetaten-har-saksoekt-kristin-gjelsvik-for-13-millioner

Endret av Justlooking
Endring
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
K_mb skrev (3 timer siden):

Jepp. KG har vært en kontrast og en slags motstemme mot den typiske influencer som flasher et perfekt og ofte redigert utseende kombinert med luksus. Nesten litt trist å se denne endringen, for nå blir hun snart som en hvilken som helst influencer som gjør hva som helst for å tjene penger og å vise et liv de fleste aldri kan oppnå med sine ærlige 7-9 timers arbeidsdager.

Hun hadde denne spleisen for folk med lite penger, men strengt talt betalte vel alle mulige folk inn for å gi andre en opplevelse de ikke hadde råd til. Vil ikke si så mye om KG sine motiver, men føler vel litt på at hun kanskje ønsker feedback som en god samaritan og oppmerksomheten det medfører, mens hun selv lever i sus og dus som etter alle solemerker må vises frem. Synd for hun har vært en av influencerne jeg virkelig har satt pris på og sett på som et frisk pust i denne stort sett gjennområtne bransjen. 

Helt enig. Jeg savner den koselige bergenseren (før hun ble så mager også), med fargerike strikkegensere, kaffekopp og sterke engasjerende meninger om aktuelle temaer 🧡 

Nå liker jeg instagrammere som Fridategner mye bedre. 

• Liker 30
Skrevet

Enig med flere før her. Avfulgte for noen dager siden.

• Liker 12
Gjest Fru G
Skrevet
Justlooking skrev (8 timer siden):

Det ble jo offentliggjort at skatteetaten tok pant for 1,3 mill ubetalt skatt for ikke så lenge siden. Det hadde hun kontroll på sa hun, men det kan ikke være lett med ett hus solgt med tap og ett hus usolgt så vidt vi vet. Da virker det kanskje rart med flere luksusferier?

Rettet fra 1,2 til 1,3 millioner https://e24.no/naeringsliv/i/0QXOmg/skatteetaten-har-saksoekt-kristin-gjelsvik-for-13-millioner

Hun sier hun har full kontroll på det skattekravet, men det har gått langt når Skatteetaten innkrever skatt på denne måten. Det skurrer. Hun har nok funnet seg en kjæreste med penger. Ingen av dem ser ut til å prioritere barnet denne sommeren. Mulig det bare virker slik siden hun ikke deler han på SoMe, men virker rart hele greia. Jeg hadde ikke klart å være borte fra barnet mitt så lenge. Folk er forskjellige, si. 

Skrevet

Hun har blitt en i mengden istedenfor noe unikt.

• Liker 26
Skrevet
Bjerka skrev (6 timer siden):

Helt enig. Jeg savner den koselige bergenseren (før hun ble så mager også), med fargerike strikkegensere, kaffekopp og sterke engasjerende meninger om aktuelle temaer 🧡 

Har størrelsen på kroppen noe å si for hvor koselig man er? 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
Bjerka skrev (7 timer siden):

Hvorfor dømme etter kroppsfasong ?  Hun er bare ny vesjon av seg selv , det må hun få lov til å være .   

• Liker 8
Skrevet (endret)
solietta skrev (3 timer siden):

Hvorfor dømme etter kroppsfasong ?  Hun er bare ny vesjon av seg selv , det må hun få lov til å være .   

Ja, for all del.

Jeg har forsvart henne lenge , og likt henne som en motpol. Jeg har også forsvart hennes behov for egentid osv. Men personlig synes JEG det er rar prioritering av ferie uten barnet sitt.. Sier ikke at hun er en dårlig mor , men jeg skjønner at folk stusser over valgene hennes.

Jeg synes også innholdet er ganske likt det hun alltid har kritisert,  med bare det perfekte - og tynne lår i fokus. Det at hun har blitt tynnere er jo sikkert også naturlig , og ikke noe jeg ser på som kritikkverdig. Jeg er også tynn, ganske lik som henne , men jeg legger aldri ut bilder av lårene mine og så fokus på kropp med vinkler på bilder osv. fordi jeg ser ikke poenget.. 

Så jeg vurderer å avfølge hvis det fortsetter i det sporet.. Hun kan godt fortsette sånn for min del , men det inspirerer ikke meg slik det gjorde før. 

Endret av Prelunia
  • Liker 27
  • Nyttig 5
Skrevet

Hun er nok veldig lykkelig om dagen, og vil vise dette, men hennes profil er nå dessverre blitt en i mengden. At hun er slankere og bedre trent er ikke et problem for meg, hun har alltid vært slank. Jeg forstår imidlertid kritikken om at hun fremhever det på en helt annen måte enn tidligere. Fokuset på kropp er nytt, til tross for at hun alltid har vært slank.

Problemet mitt er heller stilen og hennes content, som jeg ikke lenger finner spennende. Reklame for Kondomeriet og extra tyggis om en annen virker også utelukkende som inntektskilde og er ikke genuint. Er så lei av å se influencere posere pent med vinglasset. Please gi oss noe mer! 

• Liker 37
Gjest Heartgirl
Skrevet
solietta skrev (2 timer siden):

Jeg er enig med deg. De aller fleste som går igjennom en livsstilsendring har lov til å være lykkelig og Kristin har i alle år jeg har fulgt henne vært naturlig slank. 

Feil blir det når noen viser at de er lykkelige som kraftige og feil blir det når noen viser at de er lykkelige som tynne. 

Hvorfor skal folk alltid fordømme utseende til andre folk. 

Jeg ser at Kristin er lykkelig og la henne få lov til å være det ❤️ 

Skrevet
Minombre skrev (3 timer siden):

Har størrelsen på kroppen noe å si for hvor koselig man er? 

Tydeligvis..

Skrevet

Sjekka instaen hennes nå og den var jo som alle andre influenceres. Har ikke fulgt denne damen, men nå virker hun i hvert fall ikke som noe annerledes enn alle de andre. Utrolig at de lever av å posere på insta.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Gjest Heartgirl
Skrevet
hvalstad45 skrev (35 minutter siden):

Sjekka instaen hennes nå og den var jo som alle andre influenceres. Har ikke fulgt denne damen, men nå virker hun i hvert fall ikke som noe annerledes enn alle de andre. Utrolig at de lever av å posere på insta.

Det og ta bilder av seg selv er jobben til influencerne. Jeg synes ikke det er noe galt med måten hun tar bildene sine på. 

Skrevet
solietta skrev (5 timer siden):

Det skal hun da absolutt få lov til å være. Hun kan være så tynn hun vil for min del. Jeg bare skrev det fordi jeg personlig synes hun har blitt svært tynn veldig fort, og jeg antok at det var fordi hun har hatt mye problemer. 

Men er det med viten og vilje så skal hun da få lov å se ut som hun vil 👍🏻

• Liker 4
Skrevet
Iskaffe123 skrev (4 timer siden):

Hun er nok veldig lykkelig om dagen, og vil vise dette, men hennes profil er nå dessverre blitt en i mengden. At hun er slankere og bedre trent er ikke et problem for meg, hun har alltid vært slank. Jeg forstår imidlertid kritikken om at hun fremhever det på en helt annen måte enn tidligere. Fokuset på kropp er nytt, til tross for at hun alltid har vært slank.

Problemet mitt er heller stilen og hennes content, som jeg ikke lenger finner spennende. Reklame for Kondomeriet og extra tyggis om en annen virker også utelukkende som inntektskilde og er ikke genuint. Er så lei av å se influencere posere pent med vinglasset. Please gi oss noe mer! 

Hun har blitt skuffende mainstream influenser 🥹

har ikke noe direkte sammenheng med vekt etc men hvordan hun nå presenterer seg og de valgene hun nå gjør kontra tidligere. 

• Liker 21
Skrevet (endret)

Kristin får mye kritikk fordi hun er mor, fordi vi/ samfunnet forventer mer av en mor enn en far, særlig når foreldrene ikke er sammen lengre og mor har hovedomsorgen.

Det gamle kjønnsrollemønsteret henger desverre fortsatt igjen i samfunnet.

Har jobbet i forskjellige barnehager, og  opplevde at kvinnelig kolleger forventet mer av mødrene enn fedrene når foreldrene ikke var sammen.

Endret av Tough cookie
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Tough cookie skrev (3 minutter siden):

Kristin får mye kritikk fordi hun er mor fordi vi forventer mer av en mor enn en far, særlig når foreldrene ikke er sammen lengre og mor har hovedomsorgen.

Å dette sier mer om samfunnet,enn om K som mor.

Nitrist.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin.

Sitat

Persondebatt: På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Vi tillater ikke bruk av navn eller kallenavn på barn, omtale av barns utseende, helse eller livsførsel; følelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. Det er tillatt å diskutere foreldres valg om eksponering av barn og hvordan dette utføres, men ikke hvordan barna opplever denne eksponeringen.

Mindreårige har et særskilt vern i norsk lov og i Vær varsom-plakaten. Uavhengig av hvordan andre velger å omtale sine egne eller andres barn, har vi i Kvinneguiden / Story House Egmont et selvstendig ansvar for hva som publiseres på våre plattformer.

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor slemme folk er på jodel 

• Liker 1
Skrevet
solietta skrev (1 minutt siden):

Hvor slemme folk er på jodel 

Syns faktisk mange i denne tråden er verre..

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...