Sharp75! Skrevet 19. juli 2023 #3501 Skrevet 19. juli 2023 Hermegåsa skrev (10 timer siden): Nei, jeg sier ikke at jeg drar til Syden når jeg drar til Italia. Er det hetebølge der jeg skal, som til Italia, så kan jeg si at jeg skal «en tur til tropene». Det går på varmen og ikke geografisk sted. Geografisk sett ville jeg aldri selv brukt tropene på land ved ekvator, gammelmanns-uttrykk synes jeg. Hvorfor jeg følger opp dette, er fordi jeg synes det blir måte på hva dere skal forsøke å ta henne på. «Tenk at hun sa DET da dere, fy søren hun er lite ikke teit’a». Minner meg om de kjipe jentene på ungdomsskolen som hvisket og tisket og himlet med øyene. Jeg er generelt skeptisk til influencere og det inkluderer KG, men skjønner at folk himler med øya over diskusjoner på Kvinneguiden når silke ting som dette blir en sak. Nå er ikke KG en person som blir tatt for alt. 3
Purpurina Skrevet 19. juli 2023 #3502 Skrevet 19. juli 2023 Jeg tolket at hun brukte ordet "tropene" fordi hun reklamerte for tyggis med tropisk smak, ikke fordi hun mangler geografiske kunnskaper... 14 2
Eea Elvira Skrevet 19. juli 2023 #3503 Skrevet 19. juli 2023 Sharp75! skrev (2 timer siden): Nå er ikke KG en person som blir tatt for alt. Ho slipper billig unna, umerket reklame og kroppsfiksering all the way.. Skal liksom være så mye bedre enn alle andre men når alt kommer til ende er ho like falsk og overfladisk som de ho stadig er ute etter å ta. 7 1 3
Sansa20 Skrevet 19. juli 2023 #3504 Skrevet 19. juli 2023 Eea Elvira skrev (2 minutter siden): Ho slipper billig unna, umerket reklame og kroppsfiksering all the way.. Skal liksom være så mye bedre enn alle andre men når alt kommer til ende er ho like falsk og overfladisk som de ho stadig er ute etter å ta. Hun merker alt som er reklame. Hvorfor er du så ufin mot folk du ikke skjenner? 4
Sharp75! Skrevet 19. juli 2023 #3505 Skrevet 19. juli 2023 solietta skrev (1 time siden): Hun merker alt som er reklame. Hvorfor er du så ufin mot folk du ikke skjenner? Hun gjør jo ikke det? Senest her om dagen med Høst og Vår kjolen, den har vært samarbeid, stod ikke noe om det der hun spradet rundt i den. Når hun legger ut linker som hun tjener penger på, annonselinker, der skjuler hun hvem det er og at det er reklame. Hun feiler så det suser..... Men ingen vil røre henne..... Og blander alkohol med reklame..... 13 1
stolsokk Skrevet 19. juli 2023 #3506 Skrevet 19. juli 2023 solietta skrev (1 time siden): Hun merker alt som er reklame. Hvorfor er du så ufin mot folk du ikke skjenner? Kristin merker absolutt ikke alt som er reklame. Kristin merker innleggene hun får betalt for å skrive for hva enn hun reklamerer for, og etter det er det fritt vilt. Alle innlegg skal merkes som har verdi for annonsører. Det betyr at hvis Kristin får en genser sponset, skal den merkes som reklame hver gang den blir vist i hennes kanaler, dette gjør ikke Kristin. Konkret eksempel: https://www.instagram.com/p/CuNAfW4NC1a/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Kristin reklamerer for Samsung Galaxy, innlegget er merket. Deretter skal alle innlegg hvor Kristin har brukt Samsung Galaxy til å ta bilder med bli merket som reklame fordi det har verdi for Samsung. Eksempel: https://www.instagram.com/reel/CfHrXygAMgN/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Kristin har fått genser i gave fra hostandvar. Umerket: https://www.instagram.com/p/CQlwfAvBtAx/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== https://www.instagram.com/p/CO7o8R4h9eS/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== https://www.instagram.com/p/CNX98GKhsir/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== https://www.instagram.com/reel/CiFrx_KgwOD/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Folk spør i kommentarfeltet om genseren = verdi for annonsører = umerker reklame for genser. Dette har jeg selv kommentert til Kristin da hun blogget, men de kommentarene ble aldri godkjent, så jeg vil tro at hun er klar over bruddet på merking. 6 9
Lilly Rose Skrevet 19. juli 2023 #3507 Skrevet 19. juli 2023 stolsokk skrev (21 minutter siden): Kristin merker absolutt ikke alt som er reklame. Kristin merker innleggene hun får betalt for å skrive for hva enn hun reklamerer for, og etter det er det fritt vilt. Alle innlegg skal merkes som har verdi for annonsører. Det betyr at hvis Kristin får en genser sponset, skal den merkes som reklame hver gang den blir vist i hennes kanaler, dette gjør ikke Kristin. Konkret eksempel: https://www.instagram.com/p/CuNAfW4NC1a/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Kristin reklamerer for Samsung Galaxy, innlegget er merket. Deretter skal alle innlegg hvor Kristin har brukt Samsung Galaxy til å ta bilder med bli merket som reklame fordi det har verdi for Samsung. Eksempel: https://www.instagram.com/reel/CfHrXygAMgN/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Kristin har fått genser i gave fra hostandvar. Umerket: https://www.instagram.com/p/CQlwfAvBtAx/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== https://www.instagram.com/p/CO7o8R4h9eS/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== https://www.instagram.com/p/CNX98GKhsir/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== https://www.instagram.com/reel/CiFrx_KgwOD/?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Folk spør i kommentarfeltet om genseren = verdi for annonsører = umerker reklame for genser. Dette har jeg selv kommentert til Kristin da hun blogget, men de kommentarene ble aldri godkjent, så jeg vil tro at hun er klar over bruddet på merking. Dette var jeg ikke klar over. KG er ikke bedre enn andre influencere, og jeg har nok vært litt naiv der. KG som skal være vaktbikkjen og motvekten, den som gir beskjed når andre influencere oppfører seg ugreit er ikke noe bedre. Jeg vil si at det gjør henne dobbeltmoralsk. 16
Bjerka Skrevet 19. juli 2023 #3508 Skrevet 19. juli 2023 Først Palmesus, så Montreux, så Italia, og nå Ibiza... jeg er så nysgjerrig på hva alle disse turene koster, inkludert alle luksushoteller og restauranter, spa og drinker... det hadde vært interessant å vite. Hun gjør så klart hva hun vil med egne penger, men jeg må si jeg er nysgjerrig. Men kan tenke meg at andre influencere bruker enda mer penger, som Sophie Elise som bruker 20.000 på hår i måneden 😅 7
Sansa20 Skrevet 19. juli 2023 #3509 Skrevet 19. juli 2023 Bjerka skrev (1 minutt siden): Først Palmesus, så Montreux, så Italia, og nå Ibiza... jeg er så nysgjerrig på hva alle disse turene koster, inkludert alle luksushoteller og restauranter, spa og drinker... det hadde vært interessant å vite. Hun gjør så klart hva hun vil med egne penger, men jeg må si jeg er nysgjerrig. Men kan tenke meg at andre influencere bruker enda mer penger, som Sophie Elise som bruker 20.000 på hår i måneden 😅 Husk noe var jobb og da blir turen sponset 1
Eea Elvira Skrevet 19. juli 2023 #3510 Skrevet 19. juli 2023 solietta skrev (7 timer siden): Hun merker alt som er reklame. Hvorfor er du så ufin mot folk du ikke skjenner? Ho merker ikke all reklame nei, og hva vet du om jeg kjenner eller ikke kjenner ho? 6
Populært innlegg PistolStar Skrevet 19. juli 2023 Populært innlegg #3511 Skrevet 19. juli 2023 Jeg føler på meg at det er på tide for meg å trykke avfølg på KG sin Instagram nå. Jeg synes Kristin har hatt mye bra å komme med og jeg har fulgt henne for hennes gode poeng og sterke meninger. Men nå går det stort sett i masse bilder av tynn kropp og luksusferier. Jeg er helt enig i at Kristin må få bruke pengene sine som hun vil, og jeg unner henne absolutt å være lykkelig (det mener jeg oppriktig). Men personlig så gir kontoen hennes meg bare en konstant dårlig følelse nå, der den før var inspirerende og interessant. Jeg, og veldig mange andre, kjenner pris- og renteøkningene på kroppen. Jeg sitter hjemme i sommer og merker at hver gang jeg titter innom Instagram, så er det "bilder fra de 7 siste dagene"; av mager kropp, vinglass, nydelig utsikt, tynne lår på strand, luksushotell osv. osv. Dette er vanskelig å formidle i tekst uten å høres veldig bitter ut, men jeg håper noen forstår hva jeg prøver å si. Jeg er stort sett fornøyd med meg selv og eget liv, altså. Kristin sin konto har rett og slett blitt noe annet enn hva jeg opprinnelig fulgte henne for. Jeg er ikke interessert i glam, luksus og det "perfekte" liv i feeden min. Sånt legger jo alle middelmådige influencere ut allerede. Jeg heier fortsatt på mye av det Kristin gjør, men for min egen del så setter jeg strek her. 46 19
Gjest Kattedama Skrevet 19. juli 2023 #3512 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Sharp75! skrev (8 timer siden): Hun gjør jo ikke det? Senest her om dagen med Høst og Vår kjolen, den har vært samarbeid, stod ikke noe om det der hun spradet rundt i den. Når hun legger ut linker som hun tjener penger på, annonselinker, der skjuler hun hvem det er og at det er reklame. Hun feiler så det suser..... Men ingen vil røre henne..... Og blander alkohol med reklame..... Dobbeltmoralen er påfallende. I følge deg så må man jo ikke merke reklame, det er bare en anbefaling. I tillegg mener du at å kritisere en viss influenser er mobbing, så mobber du KG nå da eller? Endret 19. juli 2023 av Lill :)
hippyskippy Skrevet 19. juli 2023 #3513 Skrevet 19. juli 2023 PistolStar skrev (35 minutter siden): Jeg føler på meg at det er på tide for meg å trykke avfølg på KG sin Instagram nå. Jeg synes Kristin har hatt mye bra å komme med og jeg har fulgt henne for hennes gode poeng og sterke meninger. Men nå går det stort sett i masse bilder av tynn kropp og luksusferier. Jeg er helt enig i at Kristin må få bruke pengene sine som hun vil, og jeg unner henne absolutt å være lykkelig (det mener jeg oppriktig). Men personlig så gir kontoen hennes meg bare en konstant dårlig følelse nå, der den før var inspirerende og interessant. Jeg, og veldig mange andre, kjenner pris- og renteøkningene på kroppen. Jeg sitter hjemme i sommer og merker at hver gang jeg titter innom Instagram, så er det "bilder fra de 7 siste dagene"; av mager kropp, vinglass, nydelig utsikt, tynne lår på strand, luksushotell osv. osv. Dette er vanskelig å formidle i tekst uten å høres veldig bitter ut, men jeg håper noen forstår hva jeg prøver å si. Jeg er stort sett fornøyd med meg selv og eget liv, altså. Kristin sin konto har rett og slett blitt noe annet enn hva jeg opprinnelig fulgte henne for. Jeg er ikke interessert i glam, luksus og det "perfekte" liv i feeden min. Sånt legger jo alle middelmådige influencere ut allerede. Jeg heier fortsatt på mye av det Kristin gjør, men for min egen del så setter jeg strek her. Akkurat samme følelsen jeg sitter med. Det er ikke veldig interessant å scrolle på Instagram for å se bilder av andre sine luksusferier. 12 2
Janne1975 Skrevet 19. juli 2023 #3514 Skrevet 19. juli 2023 hippyskippy skrev (2 minutter siden): Akkurat samme følelsen jeg sitter med. Det er ikke veldig interessant å scrolle på Instagram for å se bilder av andre sine luksusferier. Lidende «alenemødre» i tillegg.. 2 3
Sharp75! Skrevet 19. juli 2023 #3515 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Lill skrev (44 minutter siden): Dobbeltmoralen er påfallende. I følge deg så må man jo ikke merke reklame, det er bare en anbefaling. I tillegg mener du at å kritisere en viss influenser er mobbing, så mobber du KG nå da eller? Og du kommenterer at andre driver brukerdebatt? Dobbeltmoralen lenge leve..... Hold deg til fakta om du skal drive brukerdebatt, nå reklamere ikke KG for eget merke lengre som jeg vet om? Eller pirkes på hennes talemåte og går henne i sømmene på alt hun gjør? Endret 19. juli 2023 av Sharp75! 1
Gjest Kattedama Skrevet 19. juli 2023 #3516 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Sharp75! skrev (9 minutter siden): Og du kommenterer at andre driver brukerdebatt? Dobbeltmoralen lenge leve..... Hold deg til fakta om du skal drive brukerdebatt, nå reklamere ikke KG for eget merke lengre som jeg vet om? Eller pirkes på hennes talemåte og går henne i sømmene på alt hun gjør? Reklame skal merkes uansett, så fint å se at du åpenbart har kunnskap om merking av reklame når det gjelder andre. Å gå i sømmene på alt en influenser gjør er mobbing? Det er notert. Endret 19. juli 2023 av Lill :)
Anonym90059005 Skrevet 19. juli 2023 #3517 Skrevet 19. juli 2023 Det er noe med den greia å ene dagen snakke på vegne av de svake i samfunnet og hjelpe de fattige, for neste dag å blåse hundretusener på x-antall luksusferier i løpet av året, som gir en litt uggen følelse. Og innimellom dette reklame for alt mellom himmel og jord, som gir inntektene til nevnte ferier. Og reklameinntektene som igjen er gjort mulig av engasjement skapt gjennom blant annet å hjelpe de fattige... 20 1 8
blåbærpai Skrevet 19. juli 2023 #3518 Skrevet 19. juli 2023 For alt vi vet er det den nye mannen som spanderer tur🤷🏼♀️ 2 1
Sharp75! Skrevet 19. juli 2023 #3519 Skrevet 19. juli 2023 Lill skrev (10 minutter siden): Reklame skal merkes uansett, så fint å se at du åpenbart har kunnskap om merking av reklame når det gjelder andre. Å gå i sømmene på alt en influenser gjør er mobbing? Det er notert. Gjør hva du vil ut av det, som du alltid gjør. Ha en fortsatt fin kveld.
Carabilla Skrevet 19. juli 2023 #3520 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Anonym90059005 skrev (6 timer siden): Det er noe med den greia å ene dagen snakke på vegne av de svake i samfunnet og hjelpe de fattige, for neste dag å blåse hundretusener på x-antall luksusferier i løpet av året, som gir en litt uggen følelse. Og innimellom dette reklame for alt mellom himmel og jord, som gir inntektene til nevnte ferier. Og reklameinntektene som igjen er gjort mulig av engasjement skapt gjennom blant annet å hjelpe de fattige... Hadde folk enda sluttet å kjøpe alt de reklamerer for og ikke spurt hvor de har kjøpt ditt og datt så hadde denne bransjen dødd ut etterhvert. Er det ikke mye bedre å lage sin egen stil enn å kopiere andre? Alle klesbutikker tar som regel inn det som er siste skrik innen mote og om det er blomstrete kjoler eller skinnjakker som er in, så får man kjøpt det flere steder..lite googlesøk så får man opp ALT, både best pris og ulike leverandører...ved å bruke " rabattkoder" fra influensere så forer man bare monsteret og de tjener millioner på det...ikke vær en del av saueflokken Å SLUTT MED DET! Ofte finnes akkurat samme produktet eller noe som ligner billigere et annet sted, kjøp brukt eller sy selv👍 Endret 20. juli 2023 av Carabilla 4 19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå