Janne1975 Skrevet 9. juli 2023 #3421 Skrevet 9. juli 2023 Sharp75! skrev (3 timer siden): Man får mer for pengene på Nærbø og toget går ganske ofte. Hadde aldri betalt den summen for det huset , da hadde jeg heller flytta til Nærbø. Samme her😂😂 1
Janne1975 Skrevet 9. juli 2023 #3422 Skrevet 9. juli 2023 **Marshmallow** skrev (52 minutter siden): Jeg fikk inntrykket av at dette var en salgsannonse med krokodille tårer.. ja selvfølgelig har jeg forståelse for at situasjonen er vanskelig. Regner med at hun har fått tips om å være personlig samt vise frem huset for å øke salgs muligheter.. (huset hun aldri skulle sette sine ben i?) det er også mye uferdig i dette «fantastiske huset» dør uten trapp, uteområde med stillas .. løsninger som var perfekte for en rullestol bruker, er kanskje ikke noe som frister for noen uten rullestol brukere i familien. Slik økonomen er idag tipper jeg hun må ned til mellom 7-8 mil for å få solgt .. Noen som vet hva det kostet å bygge? Tilholder hun meg håp om å for solgt med fortjeneste ? Det kostet 9.450.000 ifølge finn-annonsen (hva har denne boligen blitt solgt for før-linken). De hadde nok en forestilling om at dette var drømmehuset - for dem - men jeg skjønner ikke helt hvordan hun tenkte, bo på Ormøy med D uten lappen blant annet… Og hun som er så sosial og glad i å sitte på kafe og ta et glass vin, bo et sted nesten uten bussforbindelse… Min sønn var sammen med ei fra ormøy i ungdomstiden, det ble myyye kjøring på oss foreldre for å si det sånn. Var hun hos oss til etter kl 22 var eneste mulighet for å komme seg hjem å bli kjørt. Sikkert derfor jeg har hengt meg opp i dette med logistikken😅 Ellers enig med deg, uferdig uteomrøde og evt takterasse/trapp, huset er ikke akkurat klart til utleie heller. Tipper også 7-8 mill i salgspris når man sammenligner med andre hus i Stavanger. 6
Hallepalle2 Skrevet 9. juli 2023 #3423 Skrevet 9. juli 2023 ludden skrev (3 timer siden): Dere som kommenterer og diskuterer en annen persons liv,hus og økonomi.......hva slags liv har dere egentlig selv???? Dere må ha noen utrolig kjedelige liv. Mens du, som følger tråden og tar deg tid til å kommentere, du har nok et spennende liv? 11 1
M.H85 Skrevet 9. juli 2023 #3424 Skrevet 9. juli 2023 Sharp75! skrev (5 timer siden): Man får mer for pengene på Nærbø og toget går ganske ofte. Hadde aldri betalt den summen for det huset , da hadde jeg heller flytta til Nærbø. Ja jøss hvis man ønsker å bo på øde Jæren 1time fra Stavanger. De fleste siddiser liker seg best i byen,jeg hadde aldri flyttet til Jæren,tror ikke Nærbø er over presentert av siddiser som i dette tilfelle Dennis er😅 80% som bor på Nærbø er derfra eller har slekt der😂 Klepp gjerne ,men ikke et tog stopp lengre for mitt siddis hjerte 😂 4
M.H85 Skrevet 9. juli 2023 #3425 Skrevet 9. juli 2023 Janne1975 skrev (2 timer siden): Det kostet 9.450.000 ifølge finn-annonsen (hva har denne boligen blitt solgt for før-linken). De hadde nok en forestilling om at dette var drømmehuset - for dem - men jeg skjønner ikke helt hvordan hun tenkte, bo på Ormøy med D uten lappen blant annet… Og hun som er så sosial og glad i å sitte på kafe og ta et glass vin, bo et sted nesten uten bussforbindelse… Min sønn var sammen med ei fra ormøy i ungdomstiden, det ble myyye kjøring på oss foreldre for å si det sånn. Var hun hos oss til etter kl 22 var eneste mulighet for å komme seg hjem å bli kjørt. Sikkert derfor jeg har hengt meg opp i dette med logistikken😅 Ellers enig med deg, uferdig uteomrøde og evt takterasse/trapp, huset er ikke akkurat klart til utleie heller. Tipper også 7-8 mill i salgspris når man sammenligner med andre hus i Stavanger. Prisen er for høy. Enig i det. Da velger folk heller Tasta, Stokka,Eiganes disse veldig sentrale bydelene nok😉 Selv om ormøy er egentlig nærme,men bil bør en ha. Uten lappen fungerer dårlig de fleste steder om man har barn🤷
Sharp75! Skrevet 9. juli 2023 #3426 Skrevet 9. juli 2023 M.H85 skrev (7 minutter siden): Ja jøss hvis man ønsker å bo på øde Jæren 1time fra Stavanger. De fleste siddiser liker seg best i byen,jeg hadde aldri flyttet til Jæren,tror ikke Nærbø er over presentert av siddiser som i dette tilfelle Dennis er😅 80% som bor på Nærbø er derfra eller har slekt der😂 Klepp gjerne ,men ikke et tog stopp lengre for mitt siddis hjerte 😂 Siddis her også, men allikevel ikke enig 😂
M.H85 Skrevet 9. juli 2023 #3427 Skrevet 9. juli 2023 Sharp75! skrev (1 minutt siden): Siddis her også, men allikevel ikke enig 😂 Lov være uenig😉 Jeg tenker man ofte flytter i nærheten av familien og hvis man har et ok forhold...Når det er sagt er jeg enig i at om man flytter til langt uti gokk på Jæren så kan man få et palass til den prisen🤷 Men jeg bor selv nærme sentrum rett ved sjøen og liker det sentralt,men mulig jeg endrer mening når jeg blir eldre og er lei av folk og mas ,flytter gjerne på landet og driter i og være siddis,hvem vet😅 1
Janne1975 Skrevet 9. juli 2023 #3428 Skrevet 9. juli 2023 M.H85 skrev (13 minutter siden): Prisen er for høy. Enig i det. Da velger folk heller Tasta, Stokka,Eiganes disse veldig sentrale bydelene nok😉 Selv om ormøy er egentlig nærme,men bil bør en ha. Uten lappen fungerer dårlig de fleste steder om man har barn🤷 Uten lappen fungerer bedre andre steder. Fra ormøy må man over 3 broer (ormøy-roaldsøy-bjørnøy-hundvåg) og så et par km bare for å gå i butikken. 1 1
AprilLudgate Skrevet 9. juli 2023 #3429 Skrevet 9. juli 2023 J.. skrev (17 timer siden): Mine ribben ser ut som Kristin når jeg strekker meg slik. Jeg er ikke undervektig,syk eller annet. Neida, jeg kjenner og folk som er normalvektig slanke og får synlige ribben om de strekker seg. De har typisk gjerne pæreformet kropp om man kan kalle det for det. Men: Kristin har åpenbart mistet veldig mye vekt, og er tynn nå. Det er ikke naturlig for henne. Jeg har selv vært omtrentlig slik av helseårsaker, blant annet som gravid og etter fødsel. Jeg likte ikke å få kritiske kommentarer, og hadde ikke spiseforstyrrelser. Eller generelt positive for at jeg var så «heldig som var tynn og gravid» osv. Jeg la gjerne ut bilder generelt avogtil, men: Jeg var bevisst på å ikke posere med synlige ribben og tynnest mulig vinkel på bena osv. Alle så jo at jeg var smal, men jeg dro liksom ikke maks opp en topp for å vise ribben. Sånne positurer er jo thinspiration. Man skal få lov til å kose seg og ha på bikini liksom - men Kristin har tusen bilder å velge mellom. Klart noen reagerer når benstruktur begynner å synes og eksponeres på sosiale medier. Hun er ikke naturlig tynn. Hun er tynn nå fordi stressende livssituasjon osv. Så ikke noe å fremme for massevis av følgere på en konto som har vært kritisk til nettopp slikt. 8 3
M.H85 Skrevet 9. juli 2023 #3430 Skrevet 9. juli 2023 Janne1975 skrev (4 minutter siden): Uten lappen fungerer bedre andre steder. Fra ormøy må man over 3 broer (ormøy-roaldsøy-bjørnøy-hundvåg) og så et par km bare for å gå i butikken. Ja det er mer sentralt i bydelene jeg nevnte og flere andre...Hundvåg har også buss hvert 10min🤔 ,men allikevel er nydelig plass 😍
Janne1975 Skrevet 9. juli 2023 #3431 Skrevet 9. juli 2023 M.H85 skrev (4 minutter siden): Ja det er mer sentralt i bydelene jeg nevnte og flere andre...Hundvåg har også buss hvert 10min🤔 ,men allikevel er nydelig plass 😍 Jeg vet at hundvåg har buss hvert 10. minutt, og nattbuss hele uka. Hjelper lite om man bor på ormøy, er tross alt ikke en kort spasertur fra hundvåg og over de 3 øyene😅 3 1
Janne1975 Skrevet 9. juli 2023 #3432 Skrevet 9. juli 2023 Til oppklaring så snakker jeg om all logistikken når ungene er små, for ikke å snakke om når de blir ungdommer. I bydelene du nevner + våland, storhaug, hinna osv er hverdagen lettere å få til å gå rundt. Ja selv på nærbø😂 2 1
M.H85 Skrevet 9. juli 2023 #3434 Skrevet 9. juli 2023 Anonyym97 skrev (58 minutter siden): Er ikke boligen på finn? Jo🙂
Sansa20 Skrevet 9. juli 2023 #3435 Skrevet 9. juli 2023 M.H85 skrev (16 minutter siden): Jo🙂 Nei, den tatt bort for en periode ser det ut som 1
Carabilla Skrevet 9. juli 2023 #3436 Skrevet 9. juli 2023 Huset er kjempe lekkert, håper de får solgt det og får det ut av verden... Kjedelig å tape så mye penger på begge husene. 2
Nikea Skrevet 9. juli 2023 #3437 Skrevet 9. juli 2023 Sånn uavhengig lokasjon og alt det der (aldri vært i Stavanger) er det veldig lite sannsynlig at jeg hadde kjøpt et hus til nærmere 10 millioner hvor det gjenstår mye arbeid. Jeg skjønner de bare må selge som det er, men det må jo være vanskeligere med et hus til den prisen som ikke er ferdig. 3 1
ludden Skrevet 10. juli 2023 #3438 Skrevet 10. juli 2023 Hallepalle2 skrev (På 9.7.2023 den 13.48): Mens du, som følger tråden og tar deg tid til å kommentere, du har nok et spennende liv? Jeg fulgte tråden fordi jeg stusset på at dette egentlig kunne være et emne å diskutere, og overraskende nok så er det faktisk mange her som er veeldig interessert i andres økonomi og valg. Må si at det er skremmende hvor engasjerte mange her er i ting de overhodet ikke burde stikke det nysgjerrige fjeset sit borti. Så der fikk du svar på hvorfor jeg kommenterte, og jeg har sikkert et like begredelig liv som deg og mange andre her, men jeg har ikke sunket så lavt at jeg involverer meg i andres økonomi og boligsituasjon. 3
Fantorangen-Oslo Skrevet 10. juli 2023 #3439 Skrevet 10. juli 2023 Janne1975 skrev (På 9.7.2023 den 0.37): Pluss at hun ikke burde være alene om den økonomiske byrden Dette trekker hun fra når salget blir oppgjort. Hun kan i all hovedsak trekke fra både vask, styling, visningsavgift og andre ekstra utlegg ffra meglerkontoret, avdrag og lån mm fra kjøpesummen når megler har overført. Vært m på det selv. Men selvsagt er det kjipt å sitte på alle utgifter alene nå. Regner med inntekten hennes er solid og at evt tall har gått opp siden bruddet. Ser ut til at de må droppe prisen betraktelig skal de få solgt snart, dessverre blir det et tapsprosjekt. Men, de er ikke alene om det i disse dager. 1
Carabilla Skrevet 10. juli 2023 #3440 Skrevet 10. juli 2023 Fantorangen-Oslo skrev (33 minutter siden): Dette trekker hun fra når salget blir oppgjort. Hun kan i all hovedsak trekke fra både vask, styling, visningsavgift og andre ekstra utlegg ffra meglerkontoret, avdrag og lån mm fra kjøpesummen når megler har overført. Vært m på det selv. Men selvsagt er det kjipt å sitte på alle utgifter alene nå. Regner med inntekten hennes er solid og at evt tall har gått opp siden bruddet. Ser ut til at de må droppe prisen betraktelig skal de få solgt snart, dessverre blir det et tapsprosjekt. Men, de er ikke alene om det i disse dager. Om hun må selge med tap så bør det tapet deles på to...da bør jo han ta opp privat lån e.l Ikke riktig at hun må ta hele byrden mens han lever livets glade dager med ny dame og penger fra nav... 19 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå