Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Heartgirl skrev (20 minutter siden):

Formålet med en slik tur er og bli kjent med andre mennesker. Jeg tviler sterkt på at Kristin kommer til og henge med oss 24/7. Hun har et privatliv som. Dette er en tur for og bli kjent med nye mennesker og jeg synes det er koselig og bli kjent med nye mennesker. Vennskap for livet ❤️

Godt beskrevet 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartgirl
Wald86 skrev (39 minutter siden):

Jeg vil sammenligne det med en slags sekt. Rett og slett. Der hun er en slags "mentor", eller "åndelig veileder".  Og da har man mye makt. De kjøper det hun selger. Og mer enn det. Et enormt ansvar hun har for de mest sårbare i følgergruppen sin.

En artikkel til ettertanke:

‘Wellness is a multibillion-dollar cult.

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2024/mar/31/the-wellness-instagrammer-who-learned-to-let-go

“Social media rewards extremes and obsessions, and wellness is dangerous territory. My body was my business card and I had been afraid of gaining weight. It wasn’t just about what I was promoting but what I was hearing and receiving online, too.”

Dette er så feil som det går an og bli. 

Kristin tjener penger på sin snapkanal og hun er en influencer som vi følgerne liker. Hun kan ikke sammnliknes med en åndelig veileder som du skal ha det til. Hun har et yrke som nå har kommet for og bli inntil noe annet kommer. 

Enten følger man en influencer fordi de har noe og gi eller så følger man dem ikke fordi det blir feil i forhold til alder og måten influenceren fremstår på. 

Dere kritikere av KG rakker sånn ned på alt Kristin foretar seg at jeg blir regelrett skremt. 

Ikke nok med det dere rakker ned på oss som liker og følge Kristin og vi blir stemplet som dumme, at vi blir påvirket at vi går på NAV etc. etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 11
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (11 timer siden):

Jo, det gjør hun. Selv en blind mann kan se hun driver med thinspo og at hun har endret seg. Det handler ikke om hat, men en observasjon av hva hun legger ut over tid.

Strammet opp kroppen? Nei, hun har ikke strammet opp akkurat. Det der er ikke en kropp som ofte går på gym og driver med styrketrening og cardio. Det hun har er en kropp som kommer av kcal underskudd. Det ser man også på huden hennes. 

Hvor mange ganger skal vi forklare dette for deg? Jeg er i fitnessmiljøet, så møter godt trente kvinner og menn ukentlig. 

Kristin er ikke godt trent. Tynn/slank ja, men det er ikke det samme som fit. 

Det er ikke thinspo fordi noen som er tynne fotograferer seg selv og legger ut bilder. Kropper er forskjellige og det er fullt lovlig å være tynn og være stolt av det.

Hvis en med fedme hadde gjort det samme, hadde du kritisert vedkommende og sagt at hun driver med fatspo?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (3 timer siden):

Nei har ingen forskning men man kjenner da folk på min egen alder i 40 årene som følger ulike influencere og felles av de jeg prater med når vi diskuterer er at vi lar oss ikke påvirke av reklamer. 

Etter X antall år i omgitt av noe av den faglige kremen innen for reklame, forbrukerpsykologi og markedsføring, så har jeg tilgode å høre ett av disse menneskene si at de ikke påvirkes av reklame. Selv om de kan alle triksene i boken, og er i en unik posisjon til å identifisere og dermed stå i mot påvirkningen de utsettes for, så ser de at de går i baret gang på gang likevel. Det jeg forsøker å si er at det er klart at dere påvirkes! Om dere påvirkes uten at dere ser ut til forstå det selv, så beviser det om ikke annet at markedsføringen rettet mot dere er meget vellykket.

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner. 

Sol, admin.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (25 minutter siden):

Etter X antall år i omgitt av noe av den faglige kremen innen for reklame, forbrukerpsykologi og markedsføring, så har jeg tilgode å høre ett av disse menneskene si at de ikke påvirkes av reklame. Selv om de kan alle triksene i boken, og er i en unik posisjon til å identifisere og dermed stå i mot påvirkningen de utsettes for, så ser de at de går i baret gang på gang likevel. Det jeg forsøker å si er at det er klart at dere påvirkes! Om dere påvirkes uten at dere ser ut til forstå det selv, så beviser det om ikke annet at markedsføringen rettet mot dere er meget vellykket.

👍 Alle påvirkes av reklame. Det er allmennkunnskap. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (11 timer siden):

Jo, det gjør hun. Selv en blind mann kan se hun driver med thinspo og at hun har endret seg. Det handler ikke om hat, men en observasjon av hva hun legger ut over tid.

Strammet opp kroppen? Nei, hun har ikke strammet opp akkurat. Det der er ikke en kropp som ofte går på gym og driver med styrketrening og cardio. Det hun har er en kropp som kommer av kcal underskudd. Det ser man også på huden hennes. 

Hvor mange ganger skal vi forklare dette for deg? Jeg er i fitnessmiljøet, så møter godt trente kvinner og menn ukentlig. 

Kristin er ikke godt trent. Tynn/slank ja, men det er ikke det samme som fit. 

Dummeste jeg har hørt. Så hvis en har trent seg tynn er det bra, men hvis en har spist seg tynn er det ikke bra? Hvis en er undervektig er det like ille om en har spist for lite eller trent seg ihjel for å forbrenne kalorier. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Honey Dew said:

Det er ikke thinspo fordi noen som er tynne fotograferer seg selv og legger ut bilder. Kropper er forskjellige og det er fullt lovlig å være tynn og være stolt av det.

Hvis en med fedme hadde gjort det samme, hadde du kritisert vedkommende og sagt at hun driver med fatspo?

Om man er stolt av å være tynn, så bør man ta noen runder med seg selv mentalt. Det er måten hun tar bilder på og hva hun legger ut som mange reagerer på. Jeg er tynn selv, men går ikke rundt og er stolt og viser frem kroppen min av den grunn.

Det er mange influencere med fedme som legger ut vulgære kroppsbilder og hyller sin tykke kropp, men det er ikke det som diskuteres her. I denne tråden handler det om KG, ergo så blir alt annet urelevant. 

Endret av Marihone
la til et ord
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Grüner said:

Dummeste jeg har hørt. Så hvis en har trent seg tynn er det bra, men hvis en har spist seg tynn er det ikke bra? Hvis en er undervektig er det like ille om en har spist for lite eller trent seg ihjel for å forbrenne kalorier. 

Jeg har ikke skrevet noe om hva som er bra eller ikke. Brukeren mente Kristin har strammet seg opp, men det synes ikke jeg hun har. Stram og fit er hun ikke, men hun er tynn. Dette forklarer jeg videre med har kommet av kcal underskudd, og nå bruker hun muligheten til å vise den frem. Hun hadde ikke slik fokus på kropp tidligere. Er det å være tynn et ideal man skal hige etter og fremme? Bare man blir tynn, så får man drømmelivet? 

De jeg kjenner som driver med fitness trener seg ikke i hjel og spiser mye mat. Ei venninne trener styrketrening fire ganger i uken, har synlige muskler og fettprosent på 12 %. Hun spiser 160 gram proteiner om dagen. Hun er fit, trent og stram. I min verden er ikke Kristin det - hun er en tynn influencer som resten av gjengen i sosiale medier. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (4 timer siden):

Når de fire influencerne jeg følger sitter og reklamerer for noe så blar jeg fort over. Til meg virker det stikk motsatt at jeg får ikke lyst på og kjøpe det. 

De må ha noe  og leve av og det er jo alltid noen som kjøper det de reklamerer for. 

Slik er det med reklamer på tv også. En ser en reklame flere ganger til slutt så vil noen kjøpe produktet. 

Det er jo helt åpenbart at du har latt deg påvirke av reklame. Du har jo meldt deg på tur. Snakk om å være naiv. 

• Liker 18
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jodaneida skrev (41 minutter siden):

Det er jo helt åpenbart at du har latt deg påvirke av reklame. Du har jo meldt deg på tur. Snakk om å være naiv. 

Man er ikke naiv, bare for at man melder seg på tur / gruppeturer 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sansa20 said:

Naiviteten henspeiler vel på at man melder seg på tur og samtidig oppriktig mener at man ikke lar seg påvirke av reklame/influensere 😅

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Jodaneida skrev (58 minutter siden):

Nok et eksempel på fordømming ved og si at vi som skal være med på tur er naive. 

Vi som blir med på tur er ikke naive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Heartgirl
Andrea59 skrev (13 minutter siden):

Naiviteten henspeiler vel på at man melder seg på tur og samtidig oppriktig mener at man ikke lar seg påvirke av reklame/influensere 😅

Det og kalle noen av Kristin sine følgere som blir med på tur er temmelig smålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Sansa20 skrev (21 minutter siden):

Et bevis på at Kristin sin kritikere kan kalle oss hva som helst mens vi som liker Kristin ikke har noe vi skulle ha sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Wald86 said:

Jeg mener dette er langt over streken. Hun driver rene kommersielle kanaler, og dette er psykologisk påvirkning på sitt verste. Hun kjører aggressiv markedsføring mot veldig sårbare målgrupper. Reisene er dyre, og de har det formål å styrke hennes merkevare, for å selge mer produkter og tjenester. 
Det skrives: Bli bedre kjent med Kristin.
Hun svarer på spørsmålet "Det beste med å være leder er": "Vet ikke enda, men ser for meg at jeg kommer til å sette pris på relasjonsbygging og gode samtaler med nye mennesker." Som merkevare betyr dette å øke sin kjøpsgruppe. Og det selges inn på falske premisser. Helt klart over grensen her. 

Videre:

"Reise med mening

Kristin er overbevist om at nye og dypere bekjentskaper er nøkkelen til en bedre hverdag. Vennskapsreiser med Vilja styrker forholdet gjennom felles turer, opplevelser, treninger, middager og gode samtaler.

Dagene skal nytes og livet leves i nuet i Altea, og du blir kjent med inspirasjonskvinnen Kristin på nært hold. Kristin har kanskje tipsene du trenger for å få mer balanse i livet ditt, og legger til rette for å skape nettverk. Hun vil ta deg med til stedet der alt begynte å snu, fra utfordringer til muligheter."

Dette er jo "Glow up" kurset. Hun har null kompetanse, og skal her "tipse" mennesker i potensielt veldig sårbare situasjoner. gi dem "balanse" i livet. Hun som helt klart er i stor ubalanse selv! Senest med offentlig uthenging av "eks" der hun stilte egne diagnoser. 

Nei, dette bør tas tak i. For her prøver de på nytt å lansere "glow up", men det har gått under radaren. 

Helt sinnsykt 😧

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (31 minutter siden):

Et bevis på at Kristin sin kritikere kan kalle oss hva som helst mens vi som liker Kristin ikke har noe vi skulle ha sagt. 

Hva er det du egentlig vil med dine kommentarer? Når noen er kritiske så sier du at "nei det stemmer ikke" uten noe annet konstruktivt.. Jeg tror de fleste som leser denne tråden har skjønt at du liker KG som influenser og det er greit. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...