Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Wald86 skrev (4 minutter siden):

Det arrangeres slike turer, uten influencere som profitterer grovt. Skreddersydde reiser med dyktige guider, uten annet motiv enn å være reiselivsleder. Hva har Gjelsvik å tilby egentlig? Det står å lese: 

"Reisens høydepunkt:

Kristin Gjelsviks emosjonelle raushet."

Det er nesten så man ikke tror det er sant...

Ikke fått med meg akkurat den setningen. Drøyt! Selvfølgelig tror de fleste som reiser at de skal få en ny personlig venninne. Lureri.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 13
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (2 timer siden):

Jenny Skavland er også en som har et tydelig skille mellom sine markedskanaler og sitt privatliv. Hun verner om barna og har en sunn tilnærming. På sine markedskanaler byr hun på bærekraftig og samfunnsnytting innhold av verdi. Men er de da egentlig i influencer.kategorien? Eller er hun en selvstendig næringsdrivende, som promoterer sin business på sosiale kanaler? Gjelsvik, Steen Isachsen, VitaWanda, Raad og co er i en kategori der de lever av skyggesiden ved det å være kjent. Altså de utleverer privatliv og familieliv.  Det andre kjendiser kjemper for å verne om. Og de er ikke kjent for annet enn reality. Elendig og skadelig reality.
Gjelsvik startet som en motstemme, men snudde når den strategien ikke ga nok inntjening.
Hvis regelverk gjør det umulig å drive på den måten disse gjør, så hadde vi kommet langt på vei.
"Venninneturen" til Gjelsvik er noe som bør meldes inn til Forbrukertilsynet.  Kjøpsgruppen (Squaden) manipuleres til å bruke store pengesummer igjennom aggressiv markedsføring og psykologisk påvirkning. Selv om det ikke rammes av regelverk nå, så så kan det være av betydning å melde bekymring, for det vil komme regulering av dette markedet, det er jeg sikker på. Men da er det viktig at alle melder fra om sine bekymringer og opplevelser. 

Melde inn for hva ? Dette er bare fint av hun å gjøre .  Men som nevnt av @Heartgirl . Dette blir en tur uten kritikere / hatere som skal spy ut alt hun gjør. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansa20 skrev (10 minutter siden):

Melde inn for hva ? Dette er bare fint av hun å gjøre .  Men som nevnt av @Heartgirl . Dette blir en tur uten kritikere / hatere som skal spy ut alt hun gjør. 

En tur uten kritisk sans der altså. Må jo være en drøm for Kristin.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (2 timer siden):

Jenny Skavland er også en som har et tydelig skille mellom sine markedskanaler og sitt privatliv. Hun verner om barna og har en sunn tilnærming. På sine markedskanaler byr hun på bærekraftig og samfunnsnytting innhold av verdi. Men er de da egentlig i influencer.kategorien? Eller er hun en selvstendig næringsdrivende, som promoterer sin business på sosiale kanaler? Gjelsvik, Steen Isachsen, VitaWanda, Raad og co er i en kategori der de lever av skyggesiden ved det å være kjent. Altså de utleverer privatliv og familieliv.  Det andre kjendiser kjemper for å verne om. Og de er ikke kjent for annet enn reality. Elendig og skadelig reality.
Gjelsvik startet som en motstemme, men snudde når den strategien ikke ga nok inntjening.
Hvis regelverk gjør det umulig å drive på den måten disse gjør, så hadde vi kommet langt på vei.
"Venninneturen" til Gjelsvik er noe som bør meldes inn til Forbrukertilsynet.  Kjøpsgruppen (Squaden) manipuleres til å bruke store pengesummer igjennom aggressiv markedsføring og psykologisk påvirkning. Selv om det ikke rammes av regelverk nå, så så kan det være av betydning å melde bekymring, for det vil komme regulering av dette markedet, det er jeg sikker på. Men da er det viktig at alle melder fra om sine bekymringer og opplevelser. 

Hvis en ikke er bekymret da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (58 minutter siden):

Må dere diskutere og krangle med hverandre i denne tråden? Kan vi fokusere på influencer Kristin Gjelsvik og hennes rolle i sosiale medier? Hvordan kan Kristin forbedre seg? Hva kan hun gjøre for å skape mer troverdighet? Hva er bra /  dårlig med hennes profil? Hvorfor er det noen som liker Kristin, mens andre er kritiske? Hvorfor har det blitt big business av å bruke influencere i sin markedsføringsstrategi? 

De kommer lettere inn i hjernen din og kan manipulere over tid.

Hjernevasking.

Endret av Margit777
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (9 minutter siden):

Jeg har snakket med endel kvinner, og noen få menn, som følger influencere, fordi de mener det gir dem noe. Veldig mange forklarer at de føler seg "sett" på et vis, av influenceren, spesielt når det kommer til problemer de deler, det kan være konflikter i hverdagen, fysiske plager, og eller psykiske. Også humor og glede, men de legger trykk på problemene.  De føler at influenceren setter fokus på noe de kjenner seg igjen i. De forteller også at de stoler på influenceren, og at produkter og tjenester som foreslås blir interessant for dem grunnet dette. De har tillit til at influenceren selv benytter produktene. De ser ikke på influenceren som en ren markedskanal. 
Jeg mener dette viser hele problemet, og hvorfor denne bransjen må reguleres. For 10-15 år siden var ikke industrien så  profesjonell og spisset. De har med tiden opparbeidet seg altfor mye makt, ved å benytte seg av algoritmer og digitale verktøy som er som tatt ut av en dystopisk sci-fi film. Det er skapt for å hjernevaske, og kjører på med psykologisk påvirkning via influencere som Gjelsvik. Du har selvsagt mennesker som ikke lar seg påvirke drastisk, men undersøkelser viser at de som ofte hevder at de ikke lar seg påvirke, er de som lar seg påvirke mest! Det er ikke vanskelig å se heller, med tanke på hvordan forbruket har økt siste 10 årene, og da spesielt innen plastisk- og estetiske inngrep, kosmetikk og klesindustri.
Gjelsvik var en motstemme. Hun var annerledes enn de andre som deltok i Paradise Hotel, og sto opp mot kroppspress og fokus på "sunn livstil". Nå er det helt andre veien. Markedskanalen er spekket med annonser, og de blandes med emosjonell påvirkning, økonomiske problemer, vindrikking, samlivsbrudd, økt fokus på matinntak og kropp, utlevering av diagnoser, thinspo og i det hele tatt.

Bare dette, som står å lese på sidene der hun selger reiser:

"Reisens høydepunkt:

Kristin Gjelsviks emosjonelle raushet."

Pr i dag kan jeg ikke se noe positivt ved hennes markedskanaler. Jeg synes hun utleverer seg selv og familien altfor mye også. Og jeg er redd hun ser seg blind på pengene, og ikke lytter til advarsler fra nyere forskning, som slår fast at influencer-yrket gir en stor mental belastning, som fører til at mange sliter psykisk og får problemer med avhengighet. Det er snakk om rus, alkohol, shopping, men også avhengighet til sine egne sosiale medier, fordi grensene mellom privatliv og jobb viskes helt ut, og selve livet styres av klikk og likes, hvor selvfølelse og identitetsfølelse knyttes opp mot dette. 

En som Gjelsvik  kunne satset på klær og stil, som hun også jobbet med som yngre. Da kunne hun benyttet sine markedskanaler til å fronte bedriften, men med klart skille mellom bedrift og privatliv. Dette prøvde hun på, men det gikk konkurs. Det ar synd. Konkurransen er hard. Men kommer det et regelverk på plass, så vil mye av fast-fashion moten forsvinne, og det kan hjelpe de som vil satse på noe bærekraftig. Her ser jeg en mulighet for Gjelsvik. Hun virker som en driftig dame, men bør få hjelp til å styre den økonomiske biten.

Det første avsnittet ditt setter ord på hvorfor jeg også synes dette er så skummelt. Relasjonen mange føler til influensere er direkte skremmende, enten det være seg kommentar til CBE om at hun er så inspirerende fordi hun har 2 barn, mann og hund OG steller seg :murvegg: , Raadsquad som er altfor engasjert i IR sitt daglige virke og kontakter potensielle dater :klo: eller KG som åpner regninger og spiser sammen med sine "venninner". Dette er skummelt!! 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Margit777 skrev (28 minutter siden):

De kommer lettere inn i hjernen din og kan manipulere over tid.

Hjernevasking.

Er temmelig sikker på mennesker som følger Kristin Gjeldsvik kan tenke selv hva de vil se og ikke se. 

Kristin fremstår som en av de mest troverdige influenceren som hun alltid har gjord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartgirl
Wald86 skrev (4 minutter siden):

"Temmelig sikker" er litt vagt. Har du noe forskning å vise til? 

Nei har ingen forskning men man kjenner da folk på min egen alder i 40 årene som følger ulike influencere og felles av de jeg prater med når vi diskuterer er at vi lar oss ikke påvirke av reklamer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Wald86 skrev (18 minutter siden):

Jeg forstår. Det er kjempebra da. At dere ikke lar dere påvirke. God tur med Kristin! Men hvis alle i kjøpsgruppen er som dere så  vil hun dessverre forsvinne som influencer ganske fort, for hun lever av reklamen, ikke reisene. 

Når de fire influencerne jeg følger sitter og reklamerer for noe så blar jeg fort over. Til meg virker det stikk motsatt at jeg får ikke lyst på og kjøpe det. 

De må ha noe  og leve av og det er jo alltid noen som kjøper det de reklamerer for. 

Slik er det med reklamer på tv også. En ser en reklame flere ganger til slutt så vil noen kjøpe produktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heartgirl skrev (44 minutter siden):

Er temmelig sikker på mennesker som følger Kristin Gjeldsvik kan tenke selv hva de vil se og ikke se. 

Kristin fremstår som en av de mest troverdige influenceren som hun alltid har gjord. 

Beviser poenget mitt 😁

Over og ut.

Endret av Margit777
  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (6 timer siden):

Jeg mener dette er langt over streken. Hun driver rene kommersielle kanaler, og dette er psykologisk påvirkning på sitt verste. Hun kjører aggressiv markedsføring mot veldig sårbare målgrupper. Reisene er dyre, og de har det formål å styrke hennes merkevare, for å selge mer produkter og tjenester. 
Det skrives: Bli bedre kjent med Kristin.
Hun svarer på spørsmålet "Det beste med å være leder er": "Vet ikke enda, men ser for meg at jeg kommer til å sette pris på relasjonsbygging og gode samtaler med nye mennesker." Som merkevare betyr dette å øke sin kjøpsgruppe. Og det selges inn på falske premisser. Helt klart over grensen her. 

Videre:

"Reise med mening

Kristin er overbevist om at nye og dypere bekjentskaper er nøkkelen til en bedre hverdag. Vennskapsreiser med Vilja styrker forholdet gjennom felles turer, opplevelser, treninger, middager og gode samtaler.

Dagene skal nytes og livet leves i nuet i Altea, og du blir kjent med inspirasjonskvinnen Kristin på nært hold. Kristin har kanskje tipsene du trenger for å få mer balanse i livet ditt, og legger til rette for å skape nettverk. Hun vil ta deg med til stedet der alt begynte å snu, fra utfordringer til muligheter."

Dette er jo "Glow up" kurset. Hun har null kompetanse, og skal her "tipse" mennesker i potensielt veldig sårbare situasjoner. gi dem "balanse" i livet. Hun som helt klart er i stor ubalanse selv! Senest med offentlig uthenging av "eks" der hun stilte egne diagnoser. 

Nei, dette bør tas tak i. For her prøver de på nytt å lansere "glow up", men det har gått under radaren. 

Du blir kjent med inspirasjonskvinnen Kristin...👀

Vi har selv hus i Altea,mulig jeg får øye på gjengen. Syns jeg ser de på en restaurant. Kristin står fremme med bordet snakker på innpust og utpust og de andre rundt bordet tror de har fått seg en ny venninne🙈

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
M.H85 skrev (4 minutter siden):

Du blir kjent med inspirasjonskvinnen Kristin...👀

Vi har selv hus i Altea,mulig jeg får øye på gjengen. Syns jeg ser de på en restaurant. Kristin står fremme med bordet snakker på innpust og utpust og de andre rundt bordet tror de har fått seg en ny venninne🙈

Formålet med en slik tur er og bli kjent med andre mennesker. Jeg tviler sterkt på at Kristin kommer til og henge med oss 24/7. Hun har et privatliv som. Dette er en tur for og bli kjent med nye mennesker og jeg synes det er koselig og bli kjent med nye mennesker. Vennskap for livet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...