Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

Heartgirl skrev (39 minutter siden):

Det er ikke feil og sammenlikne dagens influenvere med idoler man hadde før for samfunnet har forandret seg. Selv er jeg i 40 årene og har sett så mye forandring.  Det var reallity da jeg vokste opp.

Husker Villa Medusa, Reisesjekken, Big Brother for og nevne noen. Det var gjennom Big Brother og Villa Medusa at dette med og følge folk tettere begynte.  Jeg husker man kunne sitte og følge Big Brother deltakerne live på internett. Det var det mange som gjorde for og få med seg alt som skjedde. 

Det virker som om noen av reallityprogrammene som har skapt noen influencere. 

Ja det er algoritmer på facebook også. Plutselig får jeg opp reklame for en ost jeg har sittet og pratet om. Sånn er det bare. 

Jeg skjønner at du kun synser på det du har lest og hørt om Kristin. 

Kristin sine følgere er voksne mennesker i alderen 35 - 60 år.

Tviler på at det sitter en 14 åring og følger Kristin.

Mine barn er tenåringsbarn og de følger sine influencere er også deres idoler. De følger ikke Kristin fordi de synes hun er for gammel. De følger influencere i 18 - 25 års alderen. 

Det og si at Kristin er farlig er så stygt skrevet og ikke minst fordømmende sagt. Hun er ikke farlig eller skadelig som du mener så bastant.  Kom med tall, undersøkelse og forskning som viser at Kristin er farlig og skadelig influencer. Da mener jeg ingen generell forskning og undersøkelse på alle influencere som skjæres over en kam.

Voksne mennesker kan faktisk tenke selv og de kan gjøre seg opp egne meninger om en influencer. 

Så bra skrevet 👍😃. Ja er veldig merkelig å skrive så mye stygt om en person uten å følge den engang.. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartgirl
Sansa20 skrev (26 minutter siden):

Så bra skrevet 👍😃. Ja er veldig merkelig å skrive så mye stygt om en person uten å følge den engang.. 

Takk for det 😊

Selv fikk jeg pepper så det holdt da jeg skrev min mening om Instaheidi bare ved og følge henne på instagram. Vedkommende bruker skrev at det ikke var nok og følge henne på instagram og at jeg måtte følge henne på snapchat for og kunne uttale meg. 

Selvsagt har alle lov til og uttale seg i et åpent diskusjonsforum for det er jo en åpen diskusjon. 

Følger man ikke med influenceren selv på snap så bør en være ytterst forsiktig med og komme med påstander om at en person er farlig og til skade for følgerne. 

Feil er det at Kristin er tynn for da er hun anorektiker.

Feil er det at hun spiser sunt for da promoterer hun til spiseforstyrrelser.

Feil er det at Kristin snakker om økonomiske problemer fordi hun selv har hatt økonomiske problemer som hun har jobbet seg opp fra. Da er hun falsk. 

Feil blir det om Kristin velger og reise eller kjøpe seg nye møbler for da kan hennes lesere blir støtt.

Ikke minst de rakker oss som liker og  følge Kristin nord og ne. Altså de fordømmer oss. De tåler ikke og lese at andre har positive ord og si om Kristin eller en annen influencer de ikke har sansen for. 

Det er slik Kristin sine verste kritikere holder på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (4 timer siden):

De prioriterer nok ferie med barnebarn siden barnet bor langt borte. Dennis har jo fast samvær annenhver tor-man noe han bekreftet. Hadde nok kjempet selv fått ferie samvær med fremtidige barnebarn om de til daglig bodde på annen kant av landet. Men det folk reagerer på er nok mer det at begge foreldrene drar rett på fylle/kjæreste turer når barnet er der....igjen de kunne spart seg for mye kritikk om ikke alt måtte hele tiden deles med hele Norge...Er nok mer det,  enn at barnet er hos besteforeldre 

Det er greit hvis man skal reagrere på at begge foreldre prioriteter annet enn barnet, men da må begge kritiseres og ikke bare den ene parten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (3 timer siden):

Det er jo jobben deres og skulle ønske flere 2024 hadde hatt respekt for influencer som et yrke.

Hva konkret er det som gjør et slikt «yrke» verdig respekt?

• Liker 13
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Xmasclovn skrev (1 minutt siden):

Hva konkret er det som gjør et slikt «yrke» verdig respekt?

Det er et yrke hvor de må markedsføre seg selv med og få annonsører og samarbeidspartnere nøyaktig på samme måte som ukeblader må ha reklame for og ha råd til og gis ut. 

De må hele tiden være på hugget og vinne "følgere", og de må holde følgerne sine varme med og publisere innlegg. 

Det er et ensomt yrke hvor de jobber alene og de kan ikke ta fri som i andre yrker for da taper de inntekt. Altså det står det stor respekt av. Jeg hadde ikke orket en sånn jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (33 minutter siden):

Det er et yrke hvor de må markedsføre seg selv med og få annonsører og samarbeidspartnere nøyaktig på samme måte som ukeblader må ha reklame for og ha råd til og gis ut. 

De må hele tiden være på hugget og vinne "følgere", og de må holde følgerne sine varme med og publisere innlegg. 

Det er et ensomt yrke hvor de jobber alene og de kan ikke ta fri som i andre yrker for da taper de inntekt. Altså det står det stor respekt av. Jeg hadde ikke orket en sånn jobb. 

Da har vi helt ulik forståelse av hva som er respekt verdig hva gjelder yrker. Det er vel det yrket som er minst samfunnsnyttig, om det i det hele tatt skal kalles et yrke.

De må selge seg selv, og sine, for å få annonsører og samarbeidspartnere. Ukeblader og deres journalister selger ikke sin privatsvære. Og for å holde seg i aktuelle, eller som du sier være på hugget og vinne følgere, må de stadig tøye strikken og grenser, kanskje også gå på kompromiss med egne prinsipper, og selge enda mer av seg selv og kanskje sine. Det står lite respekt av å leve av å stadig utlevere privatlivet. Noen mer enn andre.

Det at de «ikke kan ta fri som i andre yrker», gir ikke noe mer respekt da de har andre goder 8-16 arbeidende ikke har, som f.eks mer frihet til å jobbe etter egne tider, jobbe hjemmefra etc. Det går opp i opp. Inntekstsrgumentet gjelder forsåvidt alle selvstendig næringsdrivende, slik at influensere ikke er en særegen gruppe på det området.

Endret av Xmasclovn
Skrivefeil
  • Liker 15
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartgirl
Xmasclovn skrev (21 minutter siden):

Da har vi helt ulik forståelse av hva som er respekt verdig hva gjelder yrker. Det er vel det yrket som er minst samfunnsnyttig, om det i det hele tatt skal kalles et yrke.

De må selge seg selv, og sine, for å få annonsører og samarbeidspartnere. Ukeblader og deres journalister selger ikke sin privatsvære. Og for å holde seg i aktuelle, eller som du sier være på hugget og vinne følgere, må de stadig tøye strikken og grenser, kanskje også gå på kompromiss med egne prinsipper, og selge enda mer av seg selv og kanskje sine. Det står lite respekt av å leve av å stadig utlevere privatlivet. Noen mer enn andre.

Det at de «ikke kan ta fri som i andre yrker», gir ikke noe mer respekt da de har andre goder 8-16 arbeidende ikke har, som f.eks mer frihet til å jobbe etter egne tider, jobbe hjemmefra etc. Det går opp i opp. Inntekstsrgumentet gjelder forsåvidt alle selvstendig næringsdrivende, slik at influensere ikke er en særegen gruppe på det området.

Influenceryrker er også verdige yrker etter min mening. 

De driver med medier de også. I dag har medier utviklet seg fra ikke og gjelde tv og radio men også sosiale medier på internett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (4 timer siden):

Dette er en diskusjonstråd men det faller dere Krsitinkritikere og hatere tungt for brystet når vi har andre meninger enn dere. Vi har lov til og si positive ting om Krisitn på lik linje med dere kritikere/hatere. 

Det er jo jobben deres og skulle ønske flere 2024 hadde hatt respekt for influencer som et yrke.

Hvorfor kaller du meningsmotstandere for hatere, mammapoliti osv? Du skriver jo også selv at dette er et diskusjonsforum og at dine meninger skal aksepteres, hvorfor gjør du ikke det samme tilbake?

Er det blitt lov å kalle andre for hatere og politi nå @Sol Rampelyset og @Måne Rampelyset? Det ødelegger ethvert forsøk på en saklig diskusjon. 

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 time siden):

Influenceryrker er også verdige yrker etter min mening. 

De driver med medier de også. I dag har medier utviklet seg fra ikke og gjelde tv og radio men også sosiale medier på internett. 

Fortsatt er hovedtrekket å leve av å selge seg selv og privatliv, iblandet en dose salg av produkter som det ikke er noe garanti for at de kan gå gode for. Verden hadde klart seg like godt uten.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (17 minutter siden):

Influencer er et yrke. Et yrke som består av å være en som selger produkter og tjenester, de driver en salgskanal, med skitne virkemidler, som dessverre ennå ikke rammes av regelverk. Ingenting med respekt å gjøre. De maner til vampyrisk overforbruk, og er med på å tappe kloden for naturressurser. I tillegg til at de bedriver skadelig emosjonell manipulasjon, som rammer både følgerne og dem selv. Men det er masse penger å tjene. Slik det ofte er i yrker som driver uetisk. 

Hadde det vært opp til meg hadde det ikke blitt ansett som yrke, men jeg bestemmer ikke. Det burde være forbudt å tjene så syke summer på å rante, krangle og filme seg selv dagen lang. Enda sykere er det at vi andre følger og ser så mye at det genererer interesse og inntekt. Det er salg vi egentlig ikke trenger, av produkter vi ikke vet om de faktisk har prøvd eller kan stå inne for. Eller om det selges og reklameres fordi det gir inntekt. God gammeldags Tv-shop, med som du sier skitne virkemidler. Kynisme og emosjonell utnyttelse av kunder som salgsverden tidligere ikke har sett maken til.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Hvorfor kaller du meningsmotstandere for hatere, mammapoliti osv? Du skriver jo også selv at dette er et diskusjonsforum og at dine meninger skal aksepteres, hvorfor gjør du ikke det samme tilbake?

Er det blitt lov å kalle andre for hatere og politi nå @Sol Rampelyset og @Måne Rampelyset? Det ødelegger ethvert forsøk på en saklig diskusjon. 

Men at kritikerne kaller folk for dumme reagerer du ikke på??

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (Akkurat nå):

Men at kritikerne kaller folk for dumme reagerer du ikke på??

Selvfølgelig, er ikke noe bedre det, men nå svarte jeg den siterte. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (24 minutter siden):

Enig. Og med regelverk på plass så vil det heller ikke vær mulig å holde på slik de nå gjør. Det er så uetisk man får det. Overforbruket de skaper er fryktelig. Økosystemene for ferskvann er blant de mest truede i verden, og rapport fra FN slår fast at vannmangel utøst av overforbruk, overutvikling, forurensning og global oppvarming skaper grobunn for en nær forestående global krise. Verst er det for barn i utsatte områder,  Unicef rapporterer at over 1.000 barn under fem år dør hver dag verden rundt på grunn av forurenset drikkevann, der klesindustrien er et kjempeproblem. Tekstilindustrien har siste tiår økt med 40% , kosmetikk en eksplosiv vekst på nærmere 70%. Men løp og kjøp flere pynteputer til senga fra Kid-interiør! Utsolgt neste dag hvis influencere promoterer det. 

Det er helt sykt. Og så, når vi blir lei overforbruket og de enorme kleshaugene våre, returnerer vi de tilbake til de samme landene som sliter og gjør de om til store søppelhauger som forurenser enda mer.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Xmasclovn skrev (3 timer siden):

Fortsatt er hovedtrekket å leve av å selge seg selv og privatliv, iblandet en dose salg av produkter som det ikke er noe garanti for at de kan gå gode for. Verden hadde klart seg like godt uten.

Det er et yrke hvor de må selge og markedsføre seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heartgirl skrev (Akkurat nå):

Det er et yrke hvor de må selge og markedsføre seg selv. 

Nettopp, seg selv.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Xmasclovn skrev (9 minutter siden):

Nettopp, seg selv.

De er selvstendige næringsdrivende på lik linje med andre selvstendig næringsdrivende. Ergo et likestilt yrke som mange misliker.

Endret av Heartgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (3 minutter siden):

De er selvstendige næringsdrivende på lik linje med andre selvstendig næringsdrivende. Ergo et likestilt yrke som mange misliker.

Da går vi tilbake til start. Om det er et yrke kan ikke jeg definere. Om det fortjener respekt på lik linje med andre yrker, er en annen diskusjon- som vi nettopp har vært gjennom.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (20 minutter siden):

Nettopp, seg selv.

Ja, ikke sant, de selger seg selv, MEN, der andre selger seg selv, som f.eks de som driver med musikk eller er skuespillere, så har de et produkt de må promotere, men influensere, som Kristin Gjelsvik, nei, de har ikke noe annet å selge enn sin egen hverdag, som om det kan være noe å selge, men fans'en, ja, de biter på og gjør produktet levelig for influenseren, merkelig nok

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...