Gå til innhold

Kristin Gjelsvik

Bustefisk

Anbefalte innlegg

skruf skrev (9 timer siden):

Kan du konkret komme med eksempler ang CBE som Kristin gjør likedan? Mulig jeg ikke forsto whataboutismen din da Kristin og CBE ikke er sammenlignbar.

Jeg har ikke sett Kristin daglig ligge å vri seg i tights og treningsbh med innsuget mage, kom og ta meg-blikk etter å ha løpt 1 mil på enten tredemølle eller ute hver morgen 7 dager i uka.

Jeg har ikke sett at Kristin både sommer og vinter går med korte topper for å fremheve magen. Kristin har heller ikke sagt at alle kan trene like mye hver dag, det er snakk om å prioritere ( som hjemmeværende CBE så fint uttalte

Jeg har ikke sett en oppstilt bildeserie der Kristin koker seg kaffe og er kledd i jeans, åpen cardigan med en gjennomsiktig bh der brystvortene er synlige.

Kristin har ikke endret på utseendet ved hjelp av kosmetiske injeksjoner og utseender hennes er likedan i dag som for typ 10 år siden. Hun har heller ikke silikon.

Kristin fremmer et kosthold proppet av frukt og grønt; sunne matvarer kontra mat laget av proteinpulver, iskaffe eller pasta

Kunne ha ramset opp mere; synes du virkelig Kristin bedriver thinspo sånn som CBE? Kan ikke huske at Kristin har uttalt at nå er det bare 3mnd igjen til å få sommerkroppen på plass sånn som CBE nylig gjorde.

Blant cbe sine følgere så er det også flere sårbare mennesker; dette har der vært flere artikler om i media.

Har Kristin konkret sagt at bare du jobber hardt nok så har alle økonomi til en bolig til 15mill i Bærum? Den har jeg jeg fått med meg i såfall. Derimot så har hun sagt at hvis du tar tak i de økonomiske problemene dine og ikke stikker hodet i sanden og håper at det går over så vil de økonomien bedre seg, men man må gjøre noe med det selv

Rydder man opp i gjeld, blir kvitt betalingsanmerkninger og begynner å spare til egenkapital så vil man kunne kjøpe seg en bolig. Om det så er leilighet, rekkehus eller enebolig. Og igjen; hun er åpen om at hun har fått hjelp. Noe som ikke er et særtilfelle. Mange får feks forskudd på arv; enten for å komme inn på boligmarkedet eller rydde opp i gjeld. Kristin har tydeligvis ryddet opp i gjelden sin; hun ville ikke fått boliglån med betalingsanmerkninger. Hun har heller ikke kjøpt en luksusvilla; boligprisene er som de er der hun bor

Når man har barn så må man ta mere hensyn til hvor man bosetter seg; da ut i fra hvilken skolekrets man vil sokne til. Dette gjorde vi også da vi skulle oppgradere fra rekkehus til enebolig før eldste skulle begynne på skole; vi sjekket rundt hvilken barneskole som kom best utav det og kjøpte hus innenfor den skolekretsen. Dette tror jeg de fleste foreldre gjør

Ang denne jobben med å være turguide for de enslige voksne som ikke ønsker å dra til varmere strøk alene men heller ønsker å reise på ferie med andre i samme situasjon; hvorfor påstår dere som er så kritiske og så hardt ut med at det er de som sliter økonomisk og har høy gjeld som melder seg på turene? Er det virkelig så sort/hvitt for dere som er kritiske til dette? Disse turene er via et reisebyrå som har betalt Kristin for å være med. Det er ikke sånn at alle som følger Kristin sliter økonomisk. Funkygine/Jørgine har i mange år hatt treningsreiser i regi av Apollo/ving (husker ikke hvilket selskap) Er det også utnyttelse av følgere? Bli med meg til Kreta og tren i ei uke så blir du like sprek som meg?

Personlig har jeg aldri reist på slike arrangerte tema-reiser da det ikke er min cup of tea; men jeg evner å forstå de som gjør det, de som liker å reise på arrangerte turer med andre som har samme interesse.

De som er sylta i gjeld har ikke 14 000 til ferie, det sier seg selv, 

edit; endret da jeg kom borti send uten å være ferdig med siste linjene 

Jeg ser gjerne noen kilder på at CBE har flere sårbare følgere enn Kristin Gjelsvik. 

Nå var det du som begynte å dra inn alle andre influencere i denne tråden, og jeg er enig i at CBE er en versting når det kommer til thinspo. Det betyr ikke at Kristin ikke har thinspo. I videoen du refererer til bruker hun alle triksene i boka, jeg orker ikke å ramse opp alle virkemidlene en gang til. Men det er et par vesentlige forskjeller her, som jeg synes er verdt å bemerke:

1: Kristin har bygget en karriere på å kritisere andre, blant annet for thinspo. Det dreier seg om poseringer, kameravinkler, fremvisning av strengt kosthold osv. Dette har gitt henne en troverdighet som gjør enkelte som følger henne blinde for at hun nå bruker alle triksene i boka. Det blir som om korrupsjonsjeger Eva Joly plutselig skulle bli korrupt. For det første ville ingen vært på vakt mot henne, for hun har høy troverdighet. For det andre ville hun vært veldig god til å skjule det, fordi hun kjenner alle triks i boka.

Jeg føler at Kristin er litt der nå, hvor hun fremdeles går under radaren på grunn av sitt tidligere engasjement mot kroppspress. Og så er hun flinkere til å kamuflere poseringene sine. Men som @NordreSving skriver, sammenlignet med tidligere er det en tydelig endring i hvordan hun fremstiller sin egen kropp.

2: Kristin henvender seg spesifikt til sårbare mennesker. I tillegg til å henvende seg til mennesker som spesifikt sliter med spiseforstyrrelser (spis med Kristin), så er det ensomme, fattige, folk som sliter med angst for postkasse, damer som gjennomgår samlivsbrudd og gud vet hvor mange andre livskriser hun har ramset opp det siste året. Dette er ganske unikt i influencerverdenen, jeg vet bare om Belinda Jakobsen som er i nærheten av å spisse innholdet så mye mot utsatte grupper. Til sammenligning tror CBE at hun henvender seg til kjøpesterke småbarnsmødre...

Det er ekstremt kynisk, for vi vet blant annet at folk i sårbare posisjoner er mer påvirkelige. Kristin kjører leirbålstemning og venninnenarrativ for alle pengene, gjerne med noen trøstende ord og et romslig glass med vin for å ta brodden av det hele. Men sannheten er at dette er en salgskanal. Hun hadde ikke fått noen reklameinntekter, hvis folk ikke kjøpte varene hun reklamerte for. Hvem som handler lamper eller venninneturer vet vi ikke, men Luksusfellen har gått i så mange sesonger nå at alle vet at tom konto ikke nødvendigvis betyr at man ikke shopper. Ta en titt på diverse interiørinfluencere rundt omkring, så ser du at dyre lamper ikke nødvendigvis betyr at man har orden i økonomien...  

Jeg har tatt en titt på annonselenkene hun legger ut, og på samtlige er det avbetalingsløsninger som kjøp nå, betal senere osv. Man kan fint ha null kroner på konto og likevel kjøpe tingene Kristin pusher. Det er jo ofte sånn postkasseangst oppstår i utgangspunktet. Da hjelper det ikke at Kristin forteller dem at det ordner seg, bare man åpner posten sin og jobber hardt, for sannheten er at de færreste i den posisjonen har en rik familie som rydder opp for dem.

• Liker 18
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heartgirl
Apekatten skrev (3 timer siden):

Det er for pokker thinspo hun driver med! Hun går i klær som får henne til å se tynnest mulig ut, poserer slik at hun ser enda tynnere ut, legger ut bilder av den kalorifattige maten hun påstår hun spiser og drikker kaffe til den store gullmedaljen for å ikke kjenne på sult. 

Jeg har aldri blitt påvirket av influensere tidligere, men nå kjenner jeg at jeg blir en smule trigget. Jeg er normalvektig, men lurer på om jeg skal droppe maten og heller drikke kaffe når jeg blir sulten for å bli litt tynnere. 

Det er IKkE thinspo hun drivet med.

Hun går i klær som hun liker akkurat som alle andre mennesker. 

Hun spiser for pokker maten hun vil ha. 

Blir du trigget av henne må du ta tak i ditt liv med og avfølge den influenceren du mener trigger deg. Da har du ikke godt av å følge noen influencere på sosiale medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Heartgirl said:

Trist for deg at det gir deg inspirasjon ❤️ 

Ehm, takk...?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (19 timer siden):

KG har alltid vært naturlig tynn

Snublefot62 skrev (17 timer siden):

Hva menes med «naturlig tynn»?

Kunne du svart på denne @Heartgirl?

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (26 minutter siden):

Det er IKkE thinspo hun drivet med.

Hun går i klær som hun liker akkurat som alle andre mennesker. 

Hun spiser for pokker maten hun vil ha. 

Blir du trigget av henne må du ta tak i ditt liv med og avfølge den influenceren du mener trigger deg. Da har du ikke godt av å følge noen influencere på sosiale medier.

Enig, hun må få kle seg og spise som hun selv ønsker .  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartgirl
Wald86 skrev (3 minutter siden):

Hva mener du om bransjens bruk av algoritmer, som styrer visse målgrupper inn mot influencere som Gjelsvik?
Kvinner som vil slanke seg, kvinner som sliter økonomisk, kvinner som står i et vanskelig samlivsbrudd. Tror du byrået Gjelsvik er en del av, sammen med sponsorene de skaffer,  styrer noe av det content gjelsvik legger ut? Som bygger opp mot reklamene som kommer. Eller tror du Gjelsvik lager content helt av egen fri vilje, for å hjelpe sine følgere/kjøpsgruppe, så de kan få et bedre liv, helt uten tanke på inntjening og penger? 

Jeg synes det er flott at influencere har ulike byråer som deres trygghet for og få hjelp til innhold. 

Flesteparten av de som følger Kristin gjør det av egen fri vilje. Det og undervurdere Kristin sine følgere og si at de faller under ulike kategorier med at de er ulykkelige skilte og har økonomiske problemer er og forhåndsdømme følgerne.  Følgerne til Kristin bestemmer selv om de vil følge henne eller ikke. 

Jeg er rimelig sikker på at Kristin har bein i nesa og bestemmer mye av innholdet selv. Kristin vil aldri la seg utnytte til og lage innhold som vil skade følgerne sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Wald86 skrev (4 minutter siden):

Du bør lese deg opp på siste tidens store undersøkelser som er gjort angående sosiale medier og negativ påvirkning. Det er de sårbare gruppene som rammes. "Den sterkeste må være den snilleste" sa en klok forfatter. Gjelsvik er del av en kjempestor og kynisk bransje, som rammer de svakeste i samfunnet. Selvskading, spisefortyrrelser, shopping-avhengighet, rusavhengighet, alt dette er i dramatisk økning, og alt peker mot sosiale medier. Det rammer også influencerne selv. De er bare små brikker nederst på stigen, i dette enorme apparatet. Som ikke rammes av vanlig regelverk, slik øvrig reklame gjør.

Hun oppfordrer IKKE til spiseforstyrrelser, selvskading og rusavhengighet! Respektløse, grunnløse og stygge beskyldninger du kommer med 😡😡😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Wald86 skrev (7 minutter siden):

Du bør lese deg opp på siste tidens store undersøkelser som er gjort angående sosiale medier og negativ påvirkning. Det er de sårbare gruppene som rammes. "Den sterkeste må være den snilleste" sa en klok forfatter. Gjelsvik er del av en kjempestor og kynisk bransje, som rammer de svakeste i samfunnet. Selvskading, spisefortyrrelser, shopping-avhengighet, rusavhengighet, alt dette er i dramatisk økning, og alt peker mot sosiale medier. Det rammer også influencerne selv. De er bare små brikker nederst på stigen, i dette enorme apparatet. Som ikke rammes av vanlig regelverk, slik øvrig reklame gjør.

At bransjen kan være så men jeg anser Kristin som en bestemt influencer at hun IKKE vil lage innhold som skader følgerne sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 minutt siden):

At bransjen kan være så men jeg anser Kristin som en bestemt influencer at hun IKKE vil lage innhold som skader følgerne sine. 

👏👏😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartgirl
Wald86 skrev (3 minutter siden):

Ok. enten så er du et såkalt troll, eller så klarer du ikke å argumentere for dine synspunkt på en ordentlig måte. Skremmende hvis du faktisk er en  som jobber mot ungdom som miljøarbeider. Det er tydelig at du ikke forstår kompleksiteten.

Det er dere KG hatere/kritikere som fremstår som nettroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (4 minutter siden):

Ok. enten så er du et såkalt troll, eller så klarer du ikke å argumentere for dine synspunkt på en ordentlig måte. Skremmende hvis du faktisk er en  som jobber mot ungdom som miljøarbeider. Det er tydelig at du ikke forstår kompleksiteten.

Å kalle noen et troll,  grunnet andre synspunkter enn deg selv er lavmål. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansa20 skrev (35 minutter siden):

Enig, hun må få kle seg og spise som hun selv ønsker .  

Du mister poenget. 
hun kritiseres ikke for å gå i de klærne hun vil eller for å spise som hun selv ønsker. 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Heartgirl skrev (1 minutt siden):

Det er dere KG hatere/kritikere som fremstår som nettroll.

Absolutt enig 100%

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Anonymsis skrev (12 minutter siden):

Du mister poenget. 
hun kritiseres ikke for å gå i de klærne hun vil eller for å spise som hun selv ønsker. 

Nei, @Sansa20 mister IKkE poenget. Hun ser hvor nedlatende dere skriver om Kristin her inne av stygge beskyldninger som IKkKE har rot i virkeligheten og flere av dere rakker ned på oss som er Kristin sine faste følgere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Sansa20 skrev (16 minutter siden):

Absolutt enig 100%

Takk for at du er oppegående og ser og tørr si fra om nettroll som rakker ned på en super influencer ❤️

Endret av Heartgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Wald86 said:

18 minutter siden, Sansa20 said:

Å kalle noen et troll,  grunnet andre synspunkter enn deg selv er lavmål. 

Les innlegget ÉN gang til å se om du forstår. :) 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...