Gå til innhold

Tror jeg har kreft...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Har siden oktober hatt litt ubehag ved høyre side av underlivet, magen lager rare lyder og jeg må ofte presse på siden for at ubehaget skal forsvinne. Det er ikke vondt, men føles ut som luft. Jeg har også lagt på meg ganske mye denne perioden. Jeg veier faktisk 64 kg og er hele 5 kg over en bmi for normalvektige, med andre ord jeg er overvektig. Magen, armene og generelt hele kroppen har vokst enormt mye. Har strekkmerker flere steder. Jeg har nå siden 20.mars endret på kostholdet mitt og gått over til sunnere mat, typ: havregryn, granola, gresk yoghurt, fisk, kjøtt osv. Før spiste jeg masse sjokolade, junk og drakk bare brus. Jeg har opplevd ufordøyd avføring den siste uken og har både seg gulrøtter, jalapeños, appelsin osv ligge i doskålen. Jeg går nå på underskudd (for å gå ned i vekt) og opplever at magen lager masse rare lyder, spesielt rundt lunsjtider. Har lest på nett og kommet frem til at det kan være kreft...litt skremt nå, noen som har opplevd dette før?

Anonymkode: 6cfed...22f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som symptomene på noen kreftsykdom for min del, men hva vet vel jeg? Hvis du er bekymret, så går du til legen.

Gjest Tamsi
Skrevet

Tror ikke det er normalt å legge på seg i forbindelse med kreftsykdom, det man stort sett skal være obs på er om man går ned i vekt uten åpenbar årsak. 

Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet

Om du er redd for at du har kreft så gå til Legen.

Skrevet

Er ikke så lurt å søke opp symptomene sine på google, da har man kreft uansett

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo nylig endret kostvanene dine, ikke unaturlig at magen da slår seg vrang hverken på den ene eller andre måten. Fortsetter den å plage deg over tid må du selvfølgelig gå til legen for å finne ut hva det er.

Anonymkode: b8416...21e

• Liker 5
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Nesten uansett hvilke symptomer man har, så har man kreft iflg google... 

Høres mer ut som symptomer på nytt kosthold. Å gå opp i vekt er IKKE et symptom på kreft, det er vektnedgang uten grunn man skal være obs på.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg har kjent med kreft raser ned i vekt, ikke opp.

Anonymkode: 04952...e80

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Tamsi skrev:

Tror ikke det er normalt å legge på seg i forbindelse med kreftsykdom, det man stort sett skal være obs på er om man går ned i vekt uten åpenbar årsak. 

Broren min este opp og fikk væskeansamling i magen og gikk opp da han fikk kreft. Han hadde en type kreft som vokser og gror lenge før det blir vondt, så når de fant det ut var det for sent å gjøre noe. 

Så opp i vekt eller ned i vekt - det kan være kreft begge deler, eller begge deler kan være noe helt annet. 

Anonymkode: 054c0...907

AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut som om du har en type betennelse i magen. Gå uansett til lege og få alt sjekket ut.

Anonymkode: c7114...19a

• Liker 2
Gjest Tamsi
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Broren min este opp og fikk væskeansamling i magen og gikk opp da han fikk kreft. Han hadde en type kreft som vokser og gror lenge før det blir vondt, så når de fant det ut var det for sent å gjøre noe. 

Så opp i vekt eller ned i vekt - det kan være kreft begge deler, eller begge deler kan være noe helt annet. 

Men når ts snakker om generell økning på armer og alt kommer ikke dette av svulst eller lokal væskeansamling. Tenker det er mye annet det heller kan være, men ikke hyggelig å gå rundt og være redd. 

AnonymBruker
Skrevet

For å få vite om du har kreft, må du til legen. Vi på kg kan ikke gi deg diagnose

Anonymkode: 53696...528

AnonymBruker
Skrevet

Spis mer frukt og grønnsaker, frukt kan du spise uendelig av uten å legge på deg.

Anonymkode: 606a8...2f8

AnonymBruker
Skrevet

Har sett legen melding, så år se hva hun ønsker å gjøre når hun er tilbake fra ferie. Har heller ikke hatt mensen siden oktober, som plutselig forsvant. Vært hos en gynekolog med det, hun så ikke tegn til noe ufarlig, en annen gynekolog som jeg har snakket med over nett, tror det er pcos, min lege var litt sånn Bob/bob og vi ble enige om å ta en blodprøve, som hadde stort sett normale verdier og vektnedgang. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Tamsi skrev:

Men når ts snakker om generell økning på armer og alt kommer ikke dette av svulst eller lokal væskeansamling. Tenker det er mye annet det heller kan være, men ikke hyggelig å gå rundt og være redd. 

Nei, det er fullt mulig at dette er noe helt annet, jeg ville bare få med at kreft ikke alltid BARE er vektnedgang. 

Hvis TS er bekymret bør hun uansett ta en tur til legen å sjekke. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei! 

Har siden oktober hatt litt ubehag ved høyre side av underlivet, magen lager rare lyder og jeg må ofte presse på siden for at ubehaget skal forsvinne. Det er ikke vondt, men føles ut som luft. Jeg har også lagt på meg ganske mye denne perioden. Jeg veier faktisk 64 kg og er hele 5 kg over en bmi for normalvektige, med andre ord jeg er overvektig. Magen, armene og generelt hele kroppen har vokst enormt mye. Har strekkmerker flere steder. Jeg har nå siden 20.mars endret på kostholdet mitt og gått over til sunnere mat, typ: havregryn, granola, gresk yoghurt, fisk, kjøtt osv. Før spiste jeg masse sjokolade, junk og drakk bare brus. Jeg har opplevd ufordøyd avføring den siste uken og har både seg gulrøtter, jalapeños, appelsin osv ligge i doskålen. Jeg går nå på underskudd (for å gå ned i vekt) og opplever at magen lager masse rare lyder, spesielt rundt lunsjtider. Har lest på nett og kommet frem til at det kan være kreft...litt skremt nå, noen som har opplevd dette før?

Kan være Cøliaki ...

Du må gå til fastlegen og først og fremst ta en blodprøve for å se om du har antistoffer for det ..men også få en henvisning til sykehuset for å svelge en slange slik at de kan undersøke magen\tarmene dine med kamera. Der kan de se etter betennelser o.l som kan være forårsaket av f.eks Cøliaki eller crohn sykdom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv hatt diverse fordøyelsesproblemer, diare, forstoppelse, blødninger, "kløe" på høyre side av magen, oppblåsthet etc... Det som hjalp var å drikke 1/2 liter ren sellerijuice på tom mage hver dag. Rett og slett et vidundermiddel.

Anonymkode: 606a8...2f8

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest på nett og kommet frem til at det kan være kreft...

Du har hatt disse tankene sideen oktober - i morgen er vi i april...... la meg gjette hvorfor du ikke har gått til legen..

1) har ikke fastlege der du bor

2) er så dyyyyrt med lege

3) tør ikke ringe og bestille time

4) har angst..... kke råd til bussbill.

Dette er for dumt, det du beskriver er ikke kreft, det er en mage i ubalanse. Hadde du hatt magekreft el. hadde smertene vært så grusomme at du hadde oppsøkt hjelp for LENGE siden. 

Anonymkode: e2a5c...446

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg tar det mange måneder før tarmen godtar et nytt kosthold, da kan det skje mye rart i mellom tiden. I tillegg, jo mer man tenker på det, jo verre blir det. Magen er følsom. 

Anonymkode: c663b...5d4

• Liker 2
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Høres mer ut som dårlig fordøyelse enn kreft. 

Man får ofte urolig mange når en legger om kostholdet og så stabiliserer det seg etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...