Gå til innhold

Svømmehall med vannkopper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når kan barnet delta på svømmekurs når det har fått vannkopper? Når alt er borte eller holder det at de har skorpe,?

Anonymkode: a432e...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når alle er tørket ut, så er han ikke smittebærer lenger. 🙂 

Anonymkode: 3cd90...937

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Når alle er tørket ut. Husk at vannkopper er farlig for gravide og folk mmed lavt immunforsvar. Ikke alle vil ha/eller har hatt vannkopper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når kan barnet delta på svømmekurs når det har fått vannkopper? Når alt er borte eller holder det at de har skorpe,?

Anonymkode: a432e...174

Hvis du skal sikre at barnet får infeksjoner og stygge arr i tillegg til andre helseproblemer så sender du barnet i svømmehallen til uka. Men siden du spør oppfatter jeg deg som en ansvarsfull mor, og da venter du til alt av vannkoppemerker er borte og barnets allmenntistand er topp. 

Jeg ble vitne til et barn med ekstraproblemer i tilknytning til vannkopper da jeg satt og venta på legevakten for få timer siden. Barnet ble innlagt med blålys. Vannkopper er ikke til å spøke med og heller ikke noe man oppsøker for å få barnet smittet slik enkelte lager tråder på på forumet. Galskap!

Anonymkode: 06bad...e92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet til det var borte for sikkerhetsskyld, men dette kan du vel spørre helsepersonell om? Ta en tur til fastlegen, eller spør de som arrangerer svømmekurset

Anonymkode: 1cd35...01f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ventet til det var borte for sikkerhetsskyld, men dette kan du vel spørre helsepersonell om? Ta en tur til fastlegen, eller spør de som arrangerer svømmekurset

Anonymkode: 1cd35...01f

Barn med vannkopper er ikke ønsket på noe fastlegekontor med mindre det får høy feber eller andre tilleggssykdommer. Vannkopper smitter som bare det inntil siste vannblemme med sårskorpe er borte. 

På legekontor er der både alvorlig syke, gravide og mange andre grupper der vannkopper er høyst uønsket å bli smittet av. Ikke alle er vaksinerte, noe mange burde sørge for å bli, dersom de ikke har hatt vannkopper.

Anonymkode: bb933...9c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...