AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #21 Skrevet 1. april 2018 På 30.3.2018 den 16.14, AnonymBruker skrev: Hvor vanlig er det? Når er det vanlig å slutte å få påskeegg av foreldrene? Det er vel forresten ikke i seg selv det at min mann får påskeegg av sin mor jeg reagerer på, men mengden. I går fikk han påskeegg av sin mor der innholdet bare i godteri utgjør ca en kilo! Et det bare meg som et sær eller er det litt voldsomt??? Anonymkode: 90bc8...09f Tror du ble en smule misunnelig jeg 😉 La nå mannen få kose seg. Ikke dermed sagt han spiser opp alt på en dag vel. Å han deler sikkert litt med deg å 😉 Anonymkode: 38281...fd7 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #22 Skrevet 1. april 2018 Både jeg og søsknene mine får, og vi lager til foreldrene våre også. Er alltid trivelig å gjøre litt ekstra stas på hverandre. Anonymkode: 9aea5...58f 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #23 Skrevet 1. april 2018 På 31.3.2018 den 16.57, AnonymBruker skrev: Har i løpet av mine 38 år aldri fått påskeegg... Anonymkode: bdfb8...0b3 Du kan få av meg? ❤️ Anonymkode: 91fdd...18f 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #24 Skrevet 1. april 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan få av meg? ❤️ Anonymkode: 91fdd...18f Takk Anonymkode: bdfb8...0b3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #25 Skrevet 1. april 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er litt sær! Haha La nå mannen din få påskeegg. Hun har vell tenkt på resten av familien, og kjørt på når det kommer til mengden. Hadde vært værre om hun hadde gitt han et lite påskeegg, som ga inntrykk av at det bare var til han. Anonymkode: 416f2...79d Resten av familien? Det er kun oss to, og vi har totalt forskellig godtesmak. Så alt er til han. Mine foreldre kom med blomster, som jo vil være til begge. Men det er godt mulig jeg er sær. Men synes du jo egentlig legger i ditt svar at du antar det er til flere enn han, som jo altså stemmer. Det kan for øvrig nevnes at han har bedt meg legge bort godteriet fordi han ikke vil ha det. Og det livsstilsendringønsket jeg har nevnt tidligere, er ikke min ide, men hans egen fordi han merker at han ikke føler seg bra av det. Anonymkode: 90bc8...09f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #26 Skrevet 1. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror du ble en smule misunnelig jeg 😉 La nå mannen få kose seg. Ikke dermed sagt han spiser opp alt på en dag vel. Å han deler sikkert litt med deg å 😉 Anonymkode: 38281...fd7 Ikke misunnelig i det hele tatt. Jeg er den personen som sier nei til kaker på jobb og generelt har lite mainstream smak i godteri så jeg er totalt uinteressert i eggets innhold. Anonymkode: 90bc8...09f
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #27 Skrevet 1. april 2018 Mamma ordner påskeegg til oss hvis vi kommer hjem på påskeaften. Til meg på 24 og søster på 30. Vi har tradisjon med å lete etter eggene, så hva som er oppi spiller ingen rolle for min del. Selv om svigermor gir mannen din påskeegg med en kilo godis i betyr det jo ikke at han MÅ spise det opp. Han er da en voksen mann som bestemmer over seg selv. Og som flere andre sier: velg dine kamper med omhu Anonymkode: c001c...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #28 Skrevet 1. april 2018 Opp til hver enkelt. Selv hadde jeg satt pris på eksklusiv voksensjokolade i små mengder kontra ett egg fylt til randen av billig smågodt, men det er meg. Kvalitet fremfor kvalitet. Anonymkode: b73b7...04e 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #29 Skrevet 1. april 2018 Synes det er noe sært selv, da svigermor driver å gjemmer egg med godteri på påskeaften, enda jentungene hennes er mellom 26-33 år nå (min kone er eldst, like gammel som meg). Men så har ikke jeg hatt denne tradisjonen da jeg vokste opp, så det har vel noe med det å gjøre. Og vi er foreløpig de eneste som nettopp har fått barn, så de har vel en slags trang til å fortsatt beholde "ungene" sine... Mister litt sjarm synes jeg når alle har jobb og råd til å kjøpe eget godteri, men hvem er nå jeg til å takke nei til litt ekstra snop... Bare føler meg en smule dum under selve letingen, som foregår ute i hagen :p. Anonymkode: 7b826...f31 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #30 Skrevet 1. april 2018 4 timer siden, Kalevala skrev: Jeg synes forresten det er litt rart at dere ikke fikk påskeegget sammen, eller ett hver. Det synes jeg også. TS, hvor gamle er dere egentlig? Og bor dere sammen? Anonymkode: 01222...a6d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #31 Skrevet 1. april 2018 På 30.3.2018 den 16.14, AnonymBruker skrev: Hvor vanlig er det? Når er det vanlig å slutte å få påskeegg av foreldrene? Det er vel forresten ikke i seg selv det at min mann får påskeegg av sin mor jeg reagerer på, men mengden. I går fikk han påskeegg av sin mor der innholdet bare i godteri utgjør ca en kilo! Et det bare meg som et sær eller er det litt voldsomt??? Anonymkode: 90bc8...09f Jeg er ikke vant med at voksent folk spiser godteri, men i enkelte sosiale lag er alt mulig vanlig.. hvem over 25 liker smågodt og melkesjokolade, liksom? Ikke rart befolkningen jevnt over er smellfeit og har livsstilsykdommer. Sånn rent praktisk: ta imot påskeegget og kast godteriet i søpla. Si høflig til svigers at dere har endret livsstil og at 1-200 gram på deling med noe av kvalitet rekker fint over påska. Dersom det ikke er sant: endre livsstil. Anonymkode: 65370...c5c
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #32 Skrevet 2. april 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det synes jeg også. TS, hvor gamle er dere egentlig? Og bor dere sammen? Anonymkode: 01222...a6d 30 og bodd sammen i mange år. Anonymkode: 90bc8...09f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #33 Skrevet 2. april 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke vant med at voksent folk spiser godteri, men i enkelte sosiale lag er alt mulig vanlig.. hvem over 25 liker smågodt og melkesjokolade, liksom? Ikke rart befolkningen jevnt over er smellfeit og har livsstilsykdommer. Sånn rent praktisk: ta imot påskeegget og kast godteriet i søpla. Si høflig til svigers at dere har endret livsstil og at 1-200 gram på deling med noe av kvalitet rekker fint over påska. Dersom det ikke er sant: endre livsstil. Anonymkode: 65370...c5c Det er vel dette jeg også føler på. Jeg har en litt eksklusiv smak i godteri selv. I tillegg er jeg opptatt av helse. Jeg skjønner meg ikke på, og reagerer på generelt grunnlag, på voksne mennesker som sittet og trykker ned godteri. Jeg mener ikke man skal ta bort all kos, men synes det er noe motbydelig med denne fråtsingen. Som nevnt flere ganger er det ikke egget i seg selv jeg reagerer på, men mengden. Til alle dere som drar inn tradisjon! Han fikk ikke egg da han var yngre! Anonymkode: 90bc8...09f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #34 Skrevet 2. april 2018 Jeg synes du er sær ja. Av og til må det være lov å kose seg litt. Og en mor må da kunne få lov å gi sitt barn en gave. Uansett alder! En blir aldri for gammel for et påskeegg. Egget tenker jeg er ment til dere begge! Og evt gjester som kan komme på besøk. At du ikke spise den type godteri har hun sikkert ikke tenkt så mye på. Det vel sikkert forskjellig godis oppi? Hvem følger så mye med på hvilken type godteri andre liker eller liker ikke. Godteri som ikke blir spist, kan jo spares til en annen dag. Anonymkode: 7d180...e45 2
WhiteSwan Skrevet 1. mars 2019 #35 Skrevet 1. mars 2019 Synes det var for mye. Men å gi påskeegg til sine voksne barn synes jeg er helt greit, min svigermor ga oss påskeegg med penger og litt godteri i 😊 det var veldig hyggelig.
WhiteSwan Skrevet 1. mars 2019 #36 Skrevet 1. mars 2019 På 30.3.2018 den 16.46, AnonymBruker skrev: Ja, men det er jo kjempekoselig med påskeegg. Her gir vi på kryss og tvers av generasjoner. Jeg er godt voksen og får ennå påskeegg av min bestemor. I år hadde hun lagt i ullsokker som hun hadde strikket Jeg skjønner det blir mye gavepress om en skal gi i påsken også. Men noen bare elsker å gi gaver, påskeegg og liker å dulle med andre. La dem få holde på. Anonymkode: b1333...4d9 Hvor gammel er du? Det er så omtenksomt at bestemoren din ga deg det! 😊 1
Caggie Skrevet 1. mars 2019 #37 Skrevet 1. mars 2019 Vi går påskeegg hvis vi reiser på hytta med pappa i påsken. Alle barna + stebarn og partnere er i slutten av tjueårene, starten av tredveårene og nærmer seg 40. Synes det er hyggelig selv om jeg ikke er superbegeistret for smågodt.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2019 #38 Skrevet 10. mars 2019 Jeg var kanskje seks eller ayv år gammel, når jeg begyte å få slike godsaker. Før dette var jeg viss nok "alt for ung" i følge moren min. Men når jeg ble kanskje tretten eller fjorten år gammel. Då begynte de eldre søsknene mine å flytte ut hjemmefra, for å atudere eller arbeide andre steder. Da ble det plutselig brå-stopp med disse eggene. Etterhvert som de bare ble meg igjen som fremdeles bodde hjemme, så var det liksom ikke noe poeng i å holde på med disse tingene lenger. Så mine eldre søsken fikk altså sine påske-egg til de var minst atten eller tjue år gamle. Samtidig som jeg var temmelig ung, da denne "tradisjonen" forsvant... Anonymkode: 6630e...22b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå