Gå til innhold

Fontex og alkohol

Fremhevede innlegg

Skrevet

Farlig? Hvordan? Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet lite om hva som kan være farlig, men hvis du lurer på om det lar seg kombinere, så kan jeg svare deg litt på det.

Jeg bruker selv Fontex og for mitt vedkommende går det fint å drikke alkohol. Men man skal være forsiktig og kjenne om man tåler det. Tror legen i sin tid sa til meg at det ikke var bra å drikke mer enn et par glass vin f.eks. Tror dette er veldig individuelt.

Men en gyllen regel for kombinering av medisin og alkohol er at enten medisinen eller alkoholen kan få større virkning enn ellers. Altså kan du bli mer beruset eller få en annen oppførsel enn vanlig når du drikker alkohol i sammenheng med antidepressiva. Så prøv deg forsikrig frem!!

Skrevet

Det gikk helt fint for meg.

Første gang jeg drakk etter at jeg begynte på Fontex, grein jeg hele kvelden.

Det neste halve året (til jeg sluttet på Fontex) gikk det helt fint.

• 8 år senere...
Skrevet

Jeg går på full dose fontex, 60 mg. Å drikke "litt/vanlige mengder" er null problem, men om jeg drikker på fest, og egentlig generelt om jeg drikker noe sterkt så glemmer jeg alt. Folk har fortalt meg at jeg har virka helt fin, ikke full i det heletatt, men hele kvelden/natta bare forsvinner helt fra minnet mitt. Og dette skjedde ikke før jeg begynte på fontex.
Virker som at dette ikke gjelder alle, men det er iallefall min erfaring.

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg gikk på fontex(eller fluoxetin) som det het da for mange år siden.Jeg tok det som morgen dose og kunne helt fint drikke uten noe problem. Gikk på de når jeg var russ,og det sier vel kanskje sitt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...