Gå til innhold

Sigrid Bonde Tusvik


LadyBlaBla

Anbefalte innlegg

Herlighet, jeg liker henne utrolig godt og følger henne i alle sosiale kanaler. Men i dag fikk jeg helt sjokk da jeg så instastoryen hennes. Der filmer hun at familien kjører i bilen, og de to barna hennes sitter HELT uten barnesikring i baksetet.

Yngstemann fylte nettopp 2 år, størstejenta er 4 år. De sitter begge to uten barnesete, forovervendt i bilens baksete med bilens belte. Mannen kjører på E18 og snur seg rundt og snakker til barna mens han kjører. 

Gjør hun dette for å provosere tro? Eller gir hun faen? Det er jo til og med påbudt ved lov å sikre barn med godkjent barnesikringsutstyr inntil de er 135 cm høye. Det må jo være en grunn til at hun legger dette ut på Instagram.. Fikk helt vondt i magen av dette, jeg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da bør dere se en gang til, for begge to sitter fastspent.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Krutthøna skrev:

Da bør dere se en gang til, for begge to sitter fastspent.

Ingen av dem sitter i barnesete med 5-punktssele, nei. De sitter fastspent i bilens sikkerhetsbelte, som kan gi alvorlige skader ved en frontkollisjon. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LadyBlaBla skrev:

Ingen av dem sitter i barnesete med 5-punktssele, nei. De sitter fastspent i bilens sikkerhetsbelte, som kan gi alvorlige skader ved en frontkollisjon. 

De er for store til å trøkke inn 2 barneseter i Porscha, men Porsche skal kjøres! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mnjah skrev:

Mammapolitiet.no

Eventuelt vanlig politi da..

Det er jo ikke uten grunn at forsvarlig sikring av barn i bil er påbudt ved lov.

«Barn som er under 135 cm høye skal alltid bruke godkjent barnesikringsutstyr som er riktig til barnets vekt.»

«Bilens sjåfør er ansvarlig for at passasjerer under 15 år er sikret i bilen, og kan straffeforfølges når slike passasjerer er usikret. Foreleggets størrelse er på NOK 2 300, og forholdet registreres med to prikker på førers førerkort

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rop heller om mammapolitet i de andre trådene der folk kobler barnevern og bilder av barn. 

Dette er farlig og kan få enorme konsekvenser for barna om de kræsjer. Samme hvor pent han kjører kan det alltids være noen andre som kjører på bilen dems.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mnjah skrev:

Mammapolitiet.no

Om det er riktig det som beskrives her, med  barn på 2 og 4 år som sikres kun av bilens belter uten egen barnesikring så er det ikke hysterisk å reagere. Onkel Politi hadde også reagert. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mammapoliti-kommentaren mener jeg ar det er utrolig kleint å lage en tråd på et forum om det. Men hver sin smak...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Mnjah skrev:

Mammapolitiet.no

Ikke noe mammapoliti dette. Det er ulovlig å ha så små barn i bilen uten bilstol.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, jørgensen skrev:

Toppen av dumskap å dokumentere det. 

Helt enig!

Folk flest sløver nok litt med barnesikring av og til, men å dokumentere det på nett ber man jo om at mammapolititet kommer på banen. Når noen oppretter tråd om det på KG, så kan man tenke seg til hvor mye hun fikk høre om det på Instagram..  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mnjah skrev:

Med mammapoliti-kommentaren mener jeg ar det er utrolig kleint å lage en tråd på et forum om det. Men hver sin smak...

Jaha. Så kjendiser og forbilder som begår lovbrudd, utsetter sine barn for potensiell livsfare og attpåtil dokumenterer det på Instagram er altså ikke verd en debatt, mener du?

Hva syns du vi skal diskutere da?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest N-Nøff
11 timer siden, Fortunatus skrev:

Helt enig!

Folk flest sløver nok litt med barnesikring av og til, men å dokumentere det på nett ber man jo om at mammapolititet kommer på banen. Når noen oppretter tråd om det på KG, så kan man tenke seg til hvor mye hun fikk høre om det på Instagram..  

Dummeste kommentaren hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
11 timer siden, Mnjah skrev:

Med mammapoliti-kommentaren mener jeg ar det er utrolig kleint å lage en tråd på et forum om det. Men hver sin smak...

Mener du at debatter om sikkerhet ikke hører hjemme på et diskusjonsforum? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygdedyret har inntatt nettet. Får flashback til oppveksten min på et lite sted hvor damene stakk hodene sammen for å opphisset diskutere de som gjorde annerledes enn dem, heller enn å si fra til den det gjelder og la det være med det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...