AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 Ser titt og ofte på div forum og fb grupper at uføre ofte er gift/samboer med uføre. Hvorfor er det sånn? Eller er det kanskje ikke så vanlig som jeg forestiller meg? Anonymkode: a1dc7...f33
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #2 Skrevet 29. mars 2018 For menns del er det i alle fall slik at kvinner sorterer vekk alle menn som er uføre. Med en gang han sier at han er ufør så er han uaktuell. Det gjelder forsåvidt om han sier at han er arbeidsledig også. Nei, jeg mener ikke kvinner er golddiggers. Men kvinner er veldig opptatt av at mannen skal ha litt bedre jobb enn henne. For kvinners del vet jeg ikke. Menn er ikke opptatt av at hun skal ha status eller penger. Tvert i mot, det er nok mange menn som ville se på det som en fordel at hun er hjemme og vasker og rydder hele dagene, har mat klar til han når han kommer hjem, osv. Anonymkode: 7120e...c25
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #3 Skrevet 29. mars 2018 Jeg kan tenke meg at det kan være sånn ja, men skal fortelle deg hvorfor. Når jeg ble kjent med mannen min, han er ufør, så var jeg i fast jobb, vanlig aktiv osv. Så ble jeg syk, og jeg fikk så varige men etter sykdommen at jeg ble brått ufør. Det kom som er sjokk og jeg gikk gjennom en lang fase med sorg, sinne, redsel osv. I mitt sinn tenkte jeg en stund at jeg ikke kunne bli sammen med en mann med vanlig jobb og yrke, han ville hverken forstå mitt sykdomsbilde, eller orke at jeg ofte ikke kan ting som er en selvfølge for andre, ikke kunne vært med på alle sosiale settinger osv. Jeg luftet de tankene for en psykolog som var ekspert på feltet og hun sa at ekstremt mange uføre går med akkurat samme tankene. Mange uføre føler såpass lavt om seg selv at de prøver å holde seg til andre som vet akkurat hvordan en har det i frykt for å bli avvist eller ikke forstått av en frisk partner. Anonymkode: 632a3...546 9
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 Jeg studerte bachelor i fysikk da jeg ble sammen med min uføre mann. Tenkte faktisk aldri over at det skulle være en "greie" eller et problem. Kanskje litt fordi jeg aldri hadde/ har tenkt å få barn, så da spiller det mindre rolle hvor mye han orker? Anonymkode: a1c1c...864 2
heipådegsann Skrevet 29. mars 2018 #5 Skrevet 29. mars 2018 Har jeg egentlig ikke tenkt over. Men jeg valgte meg en ufør mann. Jeg er snart ferdig med bacheloren min, og håper jo virkelig at jeg aldri blir ufør 😅 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #6 Skrevet 29. mars 2018 Jeg syns ikke det er rart. Folk vil ha likeverdige partnere som forstår dem i tillegg til at mange har grusomt nedlatende holdninger som utelukkende er basert på at en person er ufør og ikke hvem de er som person. Anonymkode: 2c388...7a4 3
Wenda Skrevet 29. mars 2018 #7 Skrevet 29. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser titt og ofte på div forum og fb grupper at uføre ofte er gift/samboer med uføre. Hvorfor er det sånn? Eller er det kanskje ikke så vanlig som jeg forestiller meg? Anonymkode: a1dc7...f33 Har ikke samme opplevelse. Kjenner eldre par hvor en er ufør og den andre er pensjonist da, men ellers i par jeg kjenner hvor en er ufør så er den andre i jobb. Også i mitt forhold. Jeg er ufør, han jobber. Takk og lov for det, for jeg tror ikke jeg hadde klart å «gå oppå» min partner hele dagen. Hadde jeg jobbet så hadde jeg ikke hatt noe problem med å være sammen med en mann som er ufør 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #8 Skrevet 29. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg syns ikke det er rart. Folk vil ha likeverdige partnere som forstår dem i tillegg til at mange har grusomt nedlatende holdninger som utelukkende er basert på at en person er ufør og ikke hvem de er som person. Anonymkode: 2c388...7a4 Folk flest er kanskje litt voldsomme på å dømme? De faller dem ikke inn at en ufør kan være like eller mer belest enn dem, til og med smartere? Selv om jeg kan mer fysikk enn partneren min, så er han mer intelligent enn meg og kan mye på andre områder. Har aldri sett på han som mindreverdig selv om han var ufør da vi møttes Anonymkode: a1c1c...864 5
missbanana Skrevet 29. mars 2018 #9 Skrevet 29. mars 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: For menns del er det i alle fall slik at kvinner sorterer vekk alle menn som er uføre. Med en gang han sier at han er ufør så er han uaktuell. Det gjelder forsåvidt om han sier at han er arbeidsledig også. Nei, jeg mener ikke kvinner er golddiggers. Men kvinner er veldig opptatt av at mannen skal ha litt bedre jobb enn henne. For kvinners del vet jeg ikke. Menn er ikke opptatt av at hun skal ha status eller penger. Tvert i mot, det er nok mange menn som ville se på det som en fordel at hun er hjemme og vasker og rydder hele dagene, har mat klar til han når han kommer hjem, osv. Anonymkode: 7120e...c25 Jeg er kvinne, har høyere utdannelse og jobb, og giftet meg med en mann som er ufør. Ikke fordi han var ufør eller ikke, men fordi han var et utrolig flott menneske som jeg ble forelsket i. Om man er syk så sier jo ikke det noe om ens intelligens, varme eller humor? Kjærlighet er så mye større enn jobb/ikke jobb. Hvis du snakker av egen erfaring så håper jeg at du ikke gir opp, for det finnes så mange fine folk der ute, men jeg tror noen ganger at man må vurdere hvilke arenaer man treffer nye folk? Jeg anbefaler tur i skogen 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #11 Skrevet 29. mars 2018 2 minutter siden, Xmasclovn said: Like barn leker best? Problemet er bare at du tror mennesker kan deles inn i slike enkle kategorier. Om et geni blir ufør dater en med 90 i IQ med høyere utdanning, er de like barn? Anonymkode: a1c1c...864 2
Xmasclovn Skrevet 29. mars 2018 #12 Skrevet 29. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er bare at du tror mennesker kan deles inn i slike enkle kategorier. Om et geni blir ufør dater en med 90 i IQ med høyere utdanning, er de like barn? Anonymkode: a1c1c...864 Åhhh, gå å ta deg litt påskegodt, kanskje du blir i litt bedre humør og mindre gneldrebikkje? Kanskje paret fant hverandre fordi de kan ha en bedre forståelse og respekt for hverandre enn det en «frisk» person kan ha for uførheten. Kanskje paret jobber litt på en tilrettelagt bedrift og møttes der. Kanskje paret møttes på kommunalt iverksatte aktiviteter, feks «Aktiv på dagtid» som noen kommuner har. Akkurat som millioner av andre par finner hverandre på felles arenaer. Ergo like barn leker best.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #13 Skrevet 29. mars 2018 3 minutter siden, Xmasclovn said: Åhhh, gå å ta deg litt påskegodt, kanskje du blir i litt bedre humør og mindre gneldrebikkje? Kanskje paret fant hverandre fordi de kan ha en bedre forståelse og respekt for hverandre enn det en «frisk» person kan ha for uførheten. Kanskje paret jobber litt på en tilrettelagt bedrift og møttes der. Kanskje paret møttes på kommunalt iverksatte aktiviteter, feks «Aktiv på dagtid» som noen kommuner har. Akkurat som millioner av andre par finner hverandre på felles arenaer. Ergo like barn leker best. Siterte du feil person? Anonymkode: a1c1c...864 1
Xmasclovn Skrevet 29. mars 2018 #14 Skrevet 29. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siterte du feil person? Anonymkode: a1c1c...864 Nei jeg siterte deg
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #15 Skrevet 29. mars 2018 2 minutter siden, Xmasclovn said: Nei jeg siterte deg Hva er problemet ditt med at jeg fant en ufør mann mens jeg studerte bachelor i fysikk? At jeg fant en mann som ikke har fullført vgs, som er intelligent og sjarmerende? At jeg elsker han? Anonymkode: a1c1c...864 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #16 Skrevet 29. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er problemet ditt med at jeg fant en ufør mann mens jeg studerte bachelor i fysikk? At jeg fant en mann som ikke har fullført vgs, som er intelligent og sjarmerende? At jeg elsker han? Anonymkode: a1c1c...864 Jeg har ingen problemer med noe vedr deg og din mann og deres forhold. Det driter jeg i og det er none of my business. Det var heller ikke det innlegget jeg siterte. Hva er problemet ditt med at jeg skrev like barn leker best? Anonymkode: 7e3d6...896
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #17 Skrevet 29. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har ingen problemer med noe vedr deg og din mann og deres forhold. Det driter jeg i og det er none of my business. Det var heller ikke det innlegget jeg siterte. Hva er problemet ditt med at jeg skrev like barn leker best? Anonymkode: 7e3d6...896 XD Innlegget jeg siterte hadde et par setninger mer enn like barn leker best Jeg har null problem med å innse at jeg leker best med min likemann som er ufør. Han er den mest intelligente personen jeg har møtt, smartere enn de fleste på fysikkstudiet mitt og legene jeg hadde da jeg var syk Anonymkode: a1c1c...864 1
Gjest N-Nøff Skrevet 29. mars 2018 #18 Skrevet 29. mars 2018 Vet ikke om noen uføre som er sammen med en annen som er ufør
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #19 Skrevet 29. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen problemer med noe vedr deg og din mann og deres forhold. Det driter jeg i og det er none of my business. Det var heller ikke det innlegget jeg siterte. Hva er problemet ditt med at jeg skrev like barn leker best? Anonymkode: 7e3d6...896 Like barn leker best? Man kan da vel være lik en som er i jobb, på alle andre områder enn akkurat helsen selv om man selv er ufør vel? Eller omvendt Jeg er selv ufør, og har stortsett kun noe til felles med folk med høyere utdanning som er i jobb. Anonymkode: a1dc7...f33 3
Xmasclovn Skrevet 29. mars 2018 #20 Skrevet 29. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: XD Innlegget jeg siterte hadde et par setninger mer enn like barn leker best Jeg har null problem med å innse at jeg leker best med min likemann som er ufør. Han er den mest intelligente personen jeg har møtt, smartere enn de fleste på fysikkstudiet mitt og legene jeg hadde da jeg var syk Anonymkode: a1c1c...864 Slutt å jug! Innlegget du siterte hadde ingenting mer enn «Like barn leker best?» Dersom jeg hadde vært å endret det i ettertid så hadde det stått at det har blitt endret for så og så lang tid siden. Gjør det det? NEI Synes fortsatt du skal ta litt påskegodt i håp om bedre humør... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå