blondie303 Skrevet 29. mars 2018 #1 Skrevet 29. mars 2018 Hei. Jeg liker ikke sprø bunn på pizza. Hvordan får jeg myk bunn? Jeg har nå til påsken kjøpt inn grandiosa sin Take Away, har aldri prøvd den før. Er det noen forskjell om man bruker langpanne i stedenfor rist? Jeg har forsøkt å tine pizza før jeg steker, forsøkt å sette på øverste rist, men får ikke den myke bunnen jeg er ute etter. Bør jeg forsøke andre temperaturer på stekingen?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #2 Skrevet 29. mars 2018 Dette har jeg ikke prøvd, men jeg tipper mye kan gjøres ved å bruke stekeplate (ikke rist) eller langpanne, og passe på å ikke varme opp stekeplata før du setter inn pizzaen. Om du i tillegg bruker bare overvarme og ikke for høy temperatur burde det hjelpe. Bare sjekk at bunnen faktisk er stekt. Rå pizzabunn er sikkert ikke det du er ute etter. Anonymkode: ce871...d1c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #3 Skrevet 29. mars 2018 Eller: Bruk microbølgeovn! Garantert ikke sprø pizza. Anonymkode: ce871...d1c
Rumle Skrevet 29. mars 2018 #4 Skrevet 29. mars 2018 Jeg synes det hjelper å steke pizzaen litt høyere i ovnen, bare hold et øye med den så ikke toppen blir for mye stekt.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #5 Skrevet 29. mars 2018 Tint pizza, lav varme i ovnen og pizzaen rett inn i kald ovn. Ikke stekt for lenge. Anonymkode: 9faa6...a86
Gjest N-Nøff Skrevet 29. mars 2018 #6 Skrevet 29. mars 2018 Stek den hvordan du vil, samme det så lenge den ikke er svidd, men etter den er stekt tar du den av plata/rista og legger den på en rund tallerken. La den ligge der og kjøle seg ned.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #7 Skrevet 29. mars 2018 Stek den vanlig, la den kjøle ned, varm den opp i mikrobølgeovn. Anonymkode: e247d...e7d
nirvania Skrevet 29. mars 2018 #8 Skrevet 29. mars 2018 Sprø bunn: nederst i ovn. Myk bunn: øverst i ovn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå