Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som vi ikke har 50-lringer, hvor mye får jeg igjen da, om jeg panter en flaske med 2,50 i pant?

Anonymkode: ff554...aba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3 kroner.

Anonymkode: 6b72b...485

AnonymBruker
Skrevet

Blir det ikke rundet opp? 

Anonymkode: 07066...1e8

AnonymBruker
Skrevet

Men du får ikke rundet opp på alle 1,5 l flaskene når du panter flere tror jeg, det er bare hvis sluttsummen ender i en femtiøring

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så det rundes opp til 3kr?!

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja. Så du plutselig en mulighet for å bli rik nå ;) 

Anonymkode: 8c2eb...527

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du får ikke rundet opp på alle 1,5 l flaskene når du panter flere tror jeg, det er bare hvis sluttsummen ender i en femtiøring

TS spør om én flaske a 2,50. Det blir 3 kroner.    Men du har rett, også. Ender summen på 12, 50 betales det 13. Ender summen på hel krone får du selvfølgelig ikke mer.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Så du plutselig en mulighet for å bli rik nå ;) 

Den muligheten trodde jeg at jeg fikk fra nyttår av. Men det er først fra september panten stiger. 

Du får spare på flaskene eller pante en og en, men vær obs på at de slår sammen alle pantelappene i kassen. Så du må gå i kassakøen i mange omganger. :)

Anonymkode: a9937...ee6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom man kjøper ett eller annet i butikken, så kanskje de trekker fra summen på pante-lappen før du skal betale for varene? 

Det akjer isåfall elektronisk, og da kan butikken sannsynligvis trekke fra den nøyaktige summen fra pante-flaskene... 

Anonymkode: 77c3b...8f6

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom man kjøper ett eller annet i butikken, så kanskje de trekker fra summen på pante-lappen før du skal betale for varene? 

Det akjer isåfall elektronisk, og da kan butikken sannsynligvis trekke fra den nøyaktige summen fra pante-flaskene... 

Anonymkode: 77c3b...8f6

Ja, det gjør de, så for å få de tre kronene må man gå med en flaske av gangen og få tre kroner kontant. Noe de færreste gidder, ellers hadde nok noe blitt gjort med saken for lenge siden. 

Skrevet

1 flaske a 2,50 kr = 3 kr utbetalt

2 flasker a 2,50 kr = 5 kr utbetalt

3 flasker a 2,50 kr = 8 kr utbetalt

4 flasker a 2,50 kr = 10 kr utbetalt

...osv... når totalsummen ender med ,50 kr rundes det opp til nærmeste hele krone. Om man kommer til kassa mad 3 pantelapper a 2,50 kr får man 8 kr utbetalt, mens går man i kassa 3 ganger, en gang med hver pantelapp, får man 9 kr. Mye styr for 1 krone...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det lønner seg å ta ut lapp for hver 1.5 l flaske. Kan bli gøy dette her!

Anonymkode: 26b47...da6

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Christiane_W said:

1 flaske a 2,50 kr = 3 kr utbetalt

2 flasker a 2,50 kr = 5 kr utbetalt

3 flasker a 2,50 kr = 8 kr utbetalt

4 flasker a 2,50 kr = 10 kr utbetalt

...osv... når totalsummen ender med ,50 kr rundes det opp til nærmeste hele krone. Om man kommer til kassa mad 3 pantelapper a 2,50 kr får man 8 kr utbetalt, mens går man i kassa 3 ganger, en gang med hver pantelapp, får man 9 kr. Mye styr for 1 krone...

10 flasker a 2,50 kr = 25 kr utbetalt

10 flasker hver for seg a 2,50 kr = 30 kr utbetalt

Man tjener da 5kr ved å pante hver flaske for seg selv. Kassadamen blir kanskje ikke happy, men det er vel lov? :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

10 flasker a 2,50 kr = 25 kr utbetalt

10 flasker hver for seg a 2,50 kr = 30 kr utbetalt

Man tjener da 5kr ved å pante hver flaske for seg selv. Kassadamen blir kanskje ikke happy, men det er vel lov? :)

Ja, såvidt jeg vet er det ingen regler som nekter deg å gjøre det på den måten.

Personlig hadde jeg ikke giddet, synes det å pante er kjedelig i utgangpunktet (det hjelper ikke at jeg utsetter og utsetter og gjerne har et par søppelsekker med pant når jeg først gjør det da) og jeg prøver bare å gjøre det så kjapt og effektivt som mulig når jeg tar meg sammen og gjør det. En av nedsidene med å ha en mann i rullestol er at å pante er vanskelig for ham pga at hullet man skal stappe flasker og bokser inn i er så høyt oppe. Han får det til om han må, men det er tungvindt og derfor faller oppgaven stort sett på meg.

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett. Bare pant en og en flaske og lever en og en lapp.

Skrevet
7 minutter siden, abrasiveRefraction said:

Det er lett. Bare pant en og en flaske og lever en og en lapp.

Husk å smile til kassadamen. Og ta på gjerrigknark pinsen på jakka, sånn at det ikke blir misforståelser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skal ta dette helt ut så må man gjøre det samme hver gang man handler, ikke bare når man panter. Sørg for at sluttsummen på kassalappen alltid ender på 50 øre, og betal kontant, så sparer du 50 øre hver gang :P Foretrekker nok heller å betale med et kort som gir bonus på dagligvarer.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal ta dette helt ut så må man gjøre det samme hver gang man handler, ikke bare når man panter. Sørg for at sluttsummen på kassalappen alltid ender på 50 øre, og betal kontant, så sparer du 50 øre hver gang :P Foretrekker nok heller å betale med et kort som gir bonus på dagligvarer.

Du må sørge for at det ender under 50 øre, er det 50 øre så rundes det oppover 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Du må sørge for at det ender under 50 øre, er det 50 øre så rundes det oppover 😉

Ok om å gjøre å havne på 49 øre hver gang da :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...