Gå til innhold

Hvem er egentlig DPS for?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv gått både hos «vanlig» psykolog, og til psykolog på min lokale DPS.  Jeg har egentlig aldri helt skjønt hva som er forskjellen, er det noen som vet? Lurer egentlig bare av ren nysgjerrighet.

Anonymkode: 35edc...dff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

DPS er for dem som er for friske til en psykiatrisk avdeling på et sykehus, men for syke og krever for mye oppfølging til at en psykolog med avtale og fulle lister kan følge opp. Alternativt for pasienter som har behov for en tverrfaglig oppfølging. 

Anonymkode: e7ce2...3ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I alle fall ikke for de som trenger behandling over tid - i utgangspunktet.. jeg går uansett heller til avtalespesialist som er forutsigbar over tid enn å gå på et sykehus, uviten om hvor lenge de ønsker å følge meg opp. Min forrige psykolog sa at det vanligste var å ha mellom 12-18 timer der, men vet at det finnes folk som har gått i noen år også.

På DPS virket det som om det var pasient etter pasient og jeg følte meg mer som en av mange. Hos privat føler jeg at jeg blir sett på en helt annen måte. Jeg skal i alle fall ikke tilbake til poliklinisk på DPS! 

Anonymkode: c5fef...1c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Damage per second.

Anonymkode: 49607...f82

AnonymBruker
Skrevet

DPS har nesten kun dårlige psykologer med dårlig tid og de bare kaster ut folk uten å en gang vurdere de. Selv om de bokstavelig talt ikke har noe liv (ingen venner, ingen familie, ingen jobb) så blir en kasta ut, mens de som er selvskadere og borderline de får gå på dps i flere år bare fordi de hele tiden truer med selvmord.

Anonymkode: 435d1...2a7

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

DPS har nesten kun dårlige psykologer med dårlig tid og de bare kaster ut folk uten å en gang vurdere de. Selv om de bokstavelig talt ikke har noe liv (ingen venner, ingen familie, ingen jobb) så blir en kasta ut, mens de som er selvskadere og borderline de får gå på dps i flere år bare fordi de hele tiden truer med selvmord.

Dette er motsatt av min erfaring. Har god erfaring både hos DPS og hos «vanlig» psykolog, derfor jeg ikke helt skjønner...

TS

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er motsatt av min erfaring. Har god erfaring både hos DPS og hos «vanlig» psykolog, derfor jeg ikke helt skjønner...

TS

Det fins dårlige private psykologer og, men de er definitivt i overtall på dps

AnonymBruker
Skrevet

DPS er et kommunalt LAVTERSKELTILBUD for akutte pasienter.

Privatpsykolog er etter min erfaring mye mer givende å gå til. De hiver deg ikke ut når du nettopp har blitt trygg på dem pga manglende kapasitet. Og de prøver å forstå det mennesket som sitter der og vil oppriktig hjelpe, og bruker ikke pasientene bare som rotter i bur til å gjøre medisintesting på og klør seg i øret og venter på at du skal gå igjen hver gang du er der.

Anonymkode: 23ab9...1a5

Skrevet
På 28.3.2018 den 22.21, AnonymBruker skrev:

DPS er for dem som er for friske til en psykiatrisk avdeling på et sykehus, men for syke og krever for mye oppfølging til at en psykolog med avtale og fulle lister kan følge opp. Alternativt for pasienter som har behov for en tverrfaglig oppfølging. 

Anonymkode: e7ce2...3ee

Det stemmer ikke. DPS har mange psykiatriske poster som tilbyr døgnopphold på sykehus. F.eks. psykosepost, post for angst og depresjon og så videre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på DPS, og går til en helt fantastisk psykolog, han har spesialisert seg på traumer, og PTSD. Og jeg har gått til han i 9 mnd nå, og han gir meg bare ikke opp, selv om vi nå har jobbet med mye. 

Men når jeg søkte om å komme inn på DPS, så la jeg ved ett personlig brev, med alt jeg slet med. Tror det er grunnen til at jeg fikk time raskt, og kom til han som var spesialist på traumer. Så tror det er veldig lut å gjøre, så man kommer til den som er spesialist på det du sliter med.

Anonymkode: de221...aff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...