Gå til innhold

Fra ønske til virkelighet


Anonym.

Anbefalte innlegg

Samboeren og jeg er begge i midten av 20-årene, har bolig, bil og bikkje. Nå som vi har jobbet et par år og gjort det vi føler vi vil gjøre, så har ønsket om barn meldt seg og blitt ganske sterkt. 

Kuttet prevensjon i desember, men første ordentlige prøveperiode var ikke før i februar da mensen endelig meldte seg. Jeg har hatt min andre mens nå i mars som kanskje kan gi en pekepinn på hva syklusen blir med tiden: 31 dager og det stemmer ganske greit med det syklusen var før prevensjon om det fortsetter. Det som ikke stemmer er blødningene: brunt blod kun 3 dager første gangen med menskopp og 1 1/2-2 dager andre gangen uten behov for noe mot lekkasjer hvilket er V E L D I G unormalt for meg å være, men sikkert et resultat av at jeg har tatt ut implantatet.

Selv om vi ikke har prøvd lenge så er det jo et enormt spenningsmoment, og jeg har vært klar for baby sent i 2018. Nå ser det likevel ut til at baby kan komme i 2019, og med litt flaks blir det i første halvdel av 2019!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler at jeg har hatt alle mulige symptomer på at jeg er gravid de siste tre ukene, men graviditetstest avkreftet det ganske greit. 

Ellers har jeg hatt ømme pupper ved mensen mens jeg gikk på prevensjon, men det har jeg ikke antydning til lenger. Tipper det vil bli et ganske åpenbart symptom! 

Hvis syklusen er 31 dager, så er eggløsning 7.04. Det vil si at termin vil bli 1. januar! Bla bla bla, føler jeg har ventet ganske lenge nå  fordi alle rundt meg ble gravid på første forsøk i høst:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2018 den 11.53, Tyah skrev:

Så spennende fremover! Håper det blir en tidlig 2019 baby på dere 😍

Hyggelig med kommentar, det hadde jo vært det ultimate da❤️ Og det samme håper jeg for dere:nigo:

Ellers har jeg oppdaget noe som likner eggløsningsslim, og det passer bra mtp at jeg har "forventet" eggløsning til helga. Med det erklærer jeg dette for å være den egentlig første prøveperioden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er jeg litt irritert på kroppen min: menssmerter på 8. dagen, ømme pupper (særlig niplene) og humørsvingninger. Blar tilbake i Flo, som viser at jeg hadde samme symptomer (minus ømme pupper) i januar. Var ikke baby på gang da, og jeg gidder ikke teste før forventet mens om 6 dager. Kroppen lurer meg bare, og nå er jeg opprørsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv graviditetstest, og en form deretter:nigo:

Føles surrealistisk og jeg tror vel ikke på det før jeg ser et bankende hjerte på ultralyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Anonym. skrev:

Positiv graviditetstest, og en form deretter:nigo:

Føles surrealistisk og jeg tror vel ikke på det før jeg ser et bankende hjerte på ultralyd!

Gratulerer så mye! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Føler så mye glede om dagen at jeg synes jeg måtte ta opp dagboken! I går var jeg 18+0, og nå er det bare 9 dager til ordinær ultralyd, og vi får endelig vite om det blir jente eller gutt (magefølelsen sier jente). Synes tiden plutselig gikk veldig fort og det er så mye som skjer med kroppen. Babyen i magen har begynt å sparke, og det er en helt magisk følelse! Det blir så virkelig:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med OUL om 9 dager 😍 Og så herlig å kjenne spark i magen, gleder meg til det. Hyggelig med en liten oppdatering i dagboken din. Du må værtfall prøve å få gitt en oppdatering på kjønnet på den lille 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Tyah skrev:

Så spennende med OUL om 9 dager 😍 Og så herlig å kjenne spark i magen, gleder meg til det. Hyggelig med en liten oppdatering i dagboken din. Du må værtfall prøve å få gitt en oppdatering på kjønnet på den lille 😄 

Så koselig med spor i boka!❤️ Skal være litt flink til å oppdatere underveis, også etter ultralyd (må være veldig fint å kunne se tilbake på). Det blir veldig stas, da det virkelig går opp for en at det er et lite barn som utvikles inni der😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
2 timer siden, Tyah skrev:

Hvordan gikk det på OUL? ❤️

Opsi! Har helt glemt å oppdatere!

Det blir en jente som er forventet i starten av januar,  og hun er ut i fra det jordmor kan se på organgjennomgang: frisk!

:nordvesta:

Likevel forsvinner ikke bekymringer, de blir bare flere:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...