Gå til innhold

Hvilken vogn har du, og hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde først en beemoo. Veldig grei, liten vogn. Super tik sentre o.l., men dessverre ikke god i snø eller terreng.  Da vinteren kom kjøpte vi en (brukt) emmaljunga. Den er alt for stor og klumpete til å ha med rundt i bilen.  Brukes kun til lange turer. Nå som babyen er større har vi gått til innkjøp av en quinny zapp 2 trille.  Den er fantastisk å alltid ha i bilen. Bitteliten og nett. Kan ha den med på flytur o.l. også.  Hjulene er gode for å være en trille, så man kan fint bruke den på asfalt og litt grus 

Anonymkode: 02889...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Emmaljunga city cross verdens beste vogn.

har også emmaljunga scooter og en baby jogger city tour fornøyd med dei også☺️

Anonymkode: 3badd...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brio flerbarns vogn pga at jeg ville ha skikkelig kvalitet og hjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban jungle Mountain Buggey. Arvet den, så da var valget enkelt. Er forøvrig kjempefornøyd! Fantastisk fin å trille på alt slags føre, og veldig lett å manøvrere. Svingradiusen feks er fantastisk! Og den føles stabil og stødig selv om det er 3 hjul. 

Ulempene med den har  er at bagen er litt liten, og at sportsdelen vender fra fører, men det har ikke vært noe problem for oss da vi fikk en liten baby som var mer enn klar nok til å utforske verden da hun skulle over i sportsdelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stokke trailz: Store, svingbare og gode hjul på grus, sti og snø. Stort understell med plass til mye. Høy så man får god kontakt med barnet. Stor bagdel. Veldig god demping. Ulempe: kalesjen er litt liten. 

Thule glide: Fantastisk løpevogn! Ulempe: passer kun til løping/utendørs da den er veldig lang og uhåndterlig i butikker.

Mountain Buggy Terrain: Enkel å trille og gode, store hjul. Stor sportsdel så barnet kan bruke den lenge. Ulempe: kan ikke ha barnet mot deg så lenge. Synes den har litt dårlig demping. 

Babyzen yoyo: Fantastisk trille! Ligger alltid i bilen og er helt super å ha på kjøpesenter/i butikken. Ikke så fornøyd med den som reisetrille til små barn da den har litt dårlig demping. 

Anonymkode: 15061...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2018-3-29 den 17.42, Lumos skrev:

Stokke Trailz (hovedvogn): Meget fornøyd med baggen, lang, stor og lun. Gode dekk som funker på det meste, triller dog mest på asfalt og grussti. Liker at vogna et så høy. Og den svære bagasjeplassen under vogna! Lett og trille med snurrehjul foran som kan låses. Sportsdelen kunne vært lunere, men det løser vi ved å bruke Tinkafu regntrekk på dager med dårlig vær. Snuppa sover også utrolig godt i sportsdelen, den er ergonomisk riktig så hun ligger godt virker det som. Er ikke fornøyd med kalesjen. Den gir alt for dårlig solskjerming! Løser dette med Tinkafu solskjerm, men skulle ønske jeg slapp å bruke «capsen». 

Beemoo duo jogger (reservevogn/bhg-vogn): Utrolig lettkjørt!!! Svinger på femøringen. Tre gode, store hjul. Ok demping. Kan låse fronthjulet. Baggen er liten med en kalesje som ikke dekker godt for sol. Måtte bytte til sportsdel mye tidligere enn på Stokkevogna. Sportsdelen har en kjempebra kalesje som skjermer godt. Merker dog at dette er en billig vogn på en del småtterier. Den tar stor plass i bilen, og er knotete fordi man må løsne sportsdelen (mange operasjoner) før man har den inn. Usikker på om den vil være lang nok i ryggen for hele soveperioden. Alt i alt fornøyd. Funker bra til hjemmebruk og i barnehagen :) 

Tusen takk for tips! Jeg har også stokke trailz og byttet for et par dager siden over til sportsdelen og synes det er HELT håpløs solslkerming. Er  nødt til å ha på henne solbriller og fortsatt plages hun. 

Nå skal jeg LØPE ut å kjøpe Tinkafu solskjerm!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang skal vi ha bugaboo fox!!!

har hatt flere vogner til nå, mest fornøyd med emmaljung scooter 4s, men den er for de større barna, ikke babyer.

svingbare hjul er et must for meg, det var savnet på babyvognene vi hadde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har Britax Smile 2.Lett og stødig på samme tid,enkel å manøvrere.Ikke for stor.

Anonymkode: 94bc7...434

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har Britax Smile 2.Lett og stødig på samme tid,enkel å manøvrere.Ikke for stor.

Anonymkode: 94bc7...434

Hvordan er den sammenlagt? Vurderer denne, men har ganske liten bil! 

Anonymkode: 158d0...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært gjennom tre vogner. 

Først Britax go next. Fantastisk de første 8 månedene fordi den er deilig å trille, har stor bagdel og er lett å ha med overalt. Men sportsdelen var ikke god, så da byttet vi til Emmaljunga nxt90. Kjempegod vogn som er lettere enn de andre Emmaljungaene og som egentlig dekker alle våre behov. Utrolig god og lun, og beskytter godt mot vær og vind. Liker også at den har lufting i kalesjen (slik Britax også har). Kalesjen går ganske langt ned og har også integrert myggnetting som man lett drar over vogna. Så fikk jeg mulighet til å kjøpe en Bugaboo buffalo  på salg (tas av markedet), og den er fantastisk. Utrolig god trillekomfort på snø og slaps, lett å manøvrere, enkel å legge sammen og fantastisk ligge og sittekomfort for barnet. Men den mangler luftemuligheter i originalkalesjen og har heller ikke fottrekk som beskytter mot vær og vind på de verste dagene. Det følger med regntrekk, men det er stort og klumpete å dra med seg, og jeg føler barnet får litt for lite frisk luft under der. 

Så jeg klarer ikke helt å utpeke en favoritt blant de tre, alle har sine styrker og svakheter... Det viktigste for meg er iallfall luftemuligheter på sommeren, god kalesje (såå viktig), ergonomisk sitte og liggestilling, fottrekk, at vogna er lett å ta med seg og legge sammen og at sportsdelen kan vendes begge veier. Har ikke funnet en vogn som har alt dette enda, så en miks av våre 3 hadde vært topp 👍🏻. 

Anonymkode: 0f3f8...4ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stokke trailz! X 2 nå, en til hver :)  Veldig fornøyd! Storesøster sov bare bedre da vi byttet til sportsdel! Sover i den hver dag fortsatt. Enig med kommentarer over ang behov for regntrekk ved mye vind også og ekstra solskjerm. Men ellers 100% fornøyd med vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...