Gå til innhold

Hvem er smartest av menn og kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er smartest av menn og kvinner?

(Dette er et innlegg på skråblikk, så ta det med en klype salt)

Anonymkode: 2719f...5ae

Videoannonse
Annonse
Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet

Å herregud enda en av disse patetiske kvinner vs menn trådene.

AnonymBruker
Skrevet

De er stort sett idioter 

Anonymkode: 9bfd2...989

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er blandt befolkningens 8% smarteste og er mann, har lest at det er en kvinne her inne som er innenfor Mensa’s 2%.

Det er et spørsmål som det ikke finnes svar på, men jeg hadde satset pengene mine på kvinner hvis jeg måtte. 

Anonymkode: 410d4...d36

AnonymBruker
Skrevet

Menn. Det er menn som har funnet opp det meste i samfunnet, det er menn som har forsket frem det meste i samfunnet, det er menn som har skapt det meste i samfunnet, det er menn som har de største hjernene (et halvt kilo større enn en kvinne), det er menn som tenker de største tankene.

Det finnes mange kloke og intelligente kvinner også, som er smarte til å være kvinner. Men det er fortsatt menn som er klokere enn kvinner.

Anonymkode: 4842c...551

AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo helt hva man legger i "smart". Men tenker man på logisk-matematisk intelligens, altså det en IQ-test måler, er det både kjedelige og hyggelige svaret at menn og kvinner i gjennomsnitt scorer ganske nøyaktig likt. Noen ganger slås det opp i media at menn scorer best, noen ganger slås det opp i media at kvinner scorer best, men totalbildet i alle metastudier er likevel at vi er like intelligente.

Det man derimot vet er at det er større spredning i gruppen "menn" enn i gruppen "kvinner". Menn er overrepresentert både blant de med påfallende høy og påfallende lav IQ. Du har eksepsjonelt intelligente og eksepsjonelt lite intelligente kvinner også, men menn er overrepresentert i begge ender. Gjennomsnittet er derimot så godt som likt.

Men som sagt, "smart" kan jo være så mangt. Ingen tvil om at det kan være forskjeller mellom kjønnene også i hodet, men hvem som er smartest klarer jeg egentlig ikke mene noe om.

Anonymkode: 6361a...bb0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn. Det er menn som har funnet opp det meste i samfunnet, det er menn som har forsket frem det meste i samfunnet, det er menn som har skapt det meste i samfunnet, det er menn som har de største hjernene (et halvt kilo større enn en kvinne), det er menn som tenker de største tankene.

Det finnes mange kloke og intelligente kvinner også, som er smarte til å være kvinner. Men det er fortsatt menn som er klokere enn kvinner.

Så, hvor mange av de største tankene har du tenkt? 

Anonymkode: 4d6ac...9dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at kvinners mulighet til utdanning og deltagelse i arbeidsliver har vært svært begrenset på grunn av menns maktbehov, er dette argumenter som ikke kan brukes i debatt. 

Derimot kan man bruke vitenskapen. Jevnt over er vi alle like dumme, men det er flest menn på ytterpunktene. 

Anonymkode: 36bf7...504

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at kvinners mulighet til utdanning og deltagelse i arbeidsliver har vært svært begrenset på grunn av menns maktbehov, er dette argumenter som ikke kan brukes i debatt. 

Derimot kan man bruke vitenskapen. Jevnt over er vi alle like dumme, men det er flest menn på ytterpunktene. 

I tillegg sier ikke hjerbens vekt/størrekse noe særlig om hvor smart en er. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som mann har jeg lettere for å se og forstå sammenhenger og se det store bildet. Så jeg har tenkt en hel del store tanker.

Jeg har til gode å møte en kvinne som kan tenke stort. Kvinner tenker som regel bare ut fra seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp, var det ikke Einstein som hadde en unormalt liten hjerne? Mener å ha lest det.

Oppramsinga til AB lenger opp her vitner for øvrig ikke om høy intelligens, men avslører heller historieløshet og manglende innsikt.

Anonymkode: 19481...552

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fugler har ikke tatt over verden, ikke er det noen fare for at de kommer til å gjøre det heller.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Som mann har jeg lettere for å se og forstå sammenhenger og se det store bildet. Så jeg har tenkt en hel del store tanker.

Jeg har til gode å møte en kvinne som kan tenke stort. Kvinner tenker som regel bare ut fra seg selv. 

Kan du ikke presentere noen av disse store tankene dine for oss, please.

Anonymkode: 6d63a...51a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner deltok i arbeidslivet. Kvinner jobbet i syindustrien, som sykepleiere og hadde en rekke andre jobber, før i tiden. De hadde bare ikke interesse for annet. Det har alltid vært problemet og vil alltid være problemet, kvinner har ikke samme brede interesse for og forståelse for verden som vi menn har. Kvinner liker å jobbe med omsorg og slikt. Menn liker å prøve å forstå verden.

Hvor mange kvinner har tatt nobelprisen de siste 100 årene? Og hvor mange menn? Der ser vi tydelig hvem som er smartest.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror nettopp du avslørte at du virkelig ikke kan forstå sammenhenger og forstå det store bildet.

Dine subjektive erfaringer er for øvrig ikke skittvatnet verdt i en slik diskusjon som dette. Når alle begynner å fyre løs med sine personlige observasjoner og erfaringer bidrar det ikke til annet enn skyttergravmentalitet. Og så har man plutselig ingenting annet enn en dustediskusjon gående - ikke smart.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner deltok i arbeidslivet. Kvinner jobbet i syindustrien, som sykepleiere og hadde en rekke andre jobber, før i tiden. De hadde bare ikke interesse for annet. Det har alltid vært problemet og vil alltid være problemet, kvinner har ikke samme brede interesse for og forståelse for verden som vi menn har. Kvinner liker å jobbe med omsorg og slikt. Menn liker å prøve å forstå verden.

Hvor mange kvinner har tatt nobelprisen de siste 100 årene? Og hvor mange menn? Der ser vi tydelig hvem som er smartest.

Jaja, du får klamre deg fast til at det er nettopp slik det er. Jeg kan garantere deg at du ikke akkurat nailer det du prøver å uttale deg om, men mistenker at evnene til å forsøke å se ting i en større sammenheng ikke er til stede.

La oss heller snakkes om 100 år.

• Liker 3
Gjest Belle âme
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Storleik på hjernen har lite å seie. Til dømes hadde Albert Einstein mindre hjerne enn gjennomsnittskvinna, men allikevel smartare enn dei fleste :) 

Også må du ikkje gløyme kor masse jævelskap menn har skapt då, dei aller aller fleste kriger, voldtekter og drap f.eks ;) Men eg er ellers enig, eg trur menn er smartare enn kvinner.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

lol

Anonymkode: 44641...8a5

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er hva Einstein mente om menn som deg på den tiden. Bare at han ikke kaldte dem troll men reptiler.

https://www.dagbladet.no/nyheter/einstein-til-curie---ikke-les-det-tullballet/60897157

https://snl.no/Marie_Curie

Anonymkode: 6d63a...51a

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Spiller ingen rolle, for han har jo penis akkurat som Einstein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...