AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #1 Skrevet 28. mars 2018 Jeg skal fjerne sting etter å ha fjernet to føflekker på ryggen. Det er fire-fem sting på hver, og stingene har sittet en uke. Synes alltid å få ulike beskjeder når jeg tar stingene, hva angår strips, tape, plaster, soling, rensing+++. Hva gjør dere når dere har fjermet sting? Jeg er nok av dem som tåler plasterlim, micropore og slikt godt. Anonymkode: 746ac...6db
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #2 Skrevet 28. mars 2018 Tape over med hvit kirurgisk tape de første ukene til såret er skikkelig grodd, beskytt mot soling første år. Du skal ikke trenger å rense noe, når stingene fjernes skal såret være grodd nok sammen til at det ikke er behov for det. Anonymkode: 280fa...0c3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #3 Skrevet 28. mars 2018 Siden det er på ryggen så ville jeg satt på strips der etter at stingene er fjernet. Huden på ryggen er veldig elastisk og kan derfor gi stygge arr. Har selv fjernet føflekk på rygg, ble anbefalt å la stingene være i 10 dager og deretter bruke strips. Anonymkode: 3291d...424
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #4 Skrevet 28. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal fjerne sting etter å ha fjernet to føflekker på ryggen. Det er fire-fem sting på hver, og stingene har sittet en uke. Synes alltid å få ulike beskjeder når jeg tar stingene, hva angår strips, tape, plaster, soling, rensing+++. Hva gjør dere når dere har fjermet sting? Jeg er nok av dem som tåler plasterlim, micropore og slikt godt. Anonymkode: 746ac...6db Når stingene er fjernet tar du en plasterlapp over som okke fester seg i sårflaten. Den står på til neste dag, da kan du dusje men ikke bade. Var stingene plassert på et sted der bukser eller andre ting gnisser mot så har du plaster på noen dager. Ellers trenger såret luft for å leges og ikke plaster eller annen tett tape. Du skal ikke ha sol på arr første året. Da setter du på tape. Anonymkode: 69aeb...bd4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #5 Skrevet 28. mars 2018 Jeg trodde såret skaffer seg oksygen hovedsaklig pga blodårer, dessuten så puster vel micropore? Anonymkode: 746ac...6db
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #6 Skrevet 28. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde såret skaffer seg oksygen hovedsaklig pga blodårer, dessuten så puster vel micropore? Anonymkode: 746ac...6db Luft kommer i mengder til utenfra og uten plaster. Om plasteret puster så er det fult av limprodukter og andre ting som forhindrer god lufting av såret/arret. Det er ikke uten grunn at arr i sommerhalvåret er mye penere tilheling på enn arr oppstått i vinterhalvåret. Anonymkode: 69aeb...bd4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #7 Skrevet 29. mars 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Luft kommer i mengder til utenfra og uten plaster. Om plasteret puster så er det fult av limprodukter og andre ting som forhindrer god lufting av såret/arret. Det er ikke uten grunn at arr i sommerhalvåret er mye penere tilheling på enn arr oppstått i vinterhalvåret. Anonymkode: 69aeb...bd4 Tror ikke alle er enige i at arr trenger luft. Anonymkode: 746ac...6db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå