AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #1 Skrevet 27. mars 2018 Hei. Eg laget eit liknende inlegg men bare at det var om herpes og ikkje hiv, men eg spurte ein fremmed mann på gata om han hadde sigg eg kunne å og han hadde bare rulletobakk og da rullet han en for meg og eg tok den i munnen rett etter han hadde rullet den og etter eg hadde tatt nokon drag så komm eg på at han må spruke tungen sin for å lage ein rulletobakk å da blei eg redd for at eg kunne fått noko farleg sjukdom. Eg er klar over at det er lite sannsyneli å bli smittet gjennom spytt når d kommer til hiv men vist han hadde betet seg på tungen og begynnt å blødd da?. Jaja dette var for snart to uker siden og etter det hadde gått 1 uke etter denne hendelsen så fikk eg influensa. Nå er eg livredd for st eg har hiv. Trenger hjelp nååå Anonymkode: e2d60...d07
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #2 Skrevet 27. mars 2018 Hiv smitter gjennom blod. Du må ha hatt et åpent sår selv som kom i kontakt med hans blod for å bli smittet. OM du er veldig urolig, snakk med fastlegen om det. Anonymkode: 93245...9d4 9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #4 Skrevet 27. mars 2018 Du kan smittes gjennom spytt, men jeg tror ikke du ville fått fyr på en røyk som var druknet i 7 liter spytt? https://hivnorge.no/Om-hiv-aids/Slik-smitter-ikke-hiv Anonymkode: 6ac52...b26 5
Hårstrikk79 Skrevet 27. mars 2018 #5 Skrevet 27. mars 2018 11 minutter siden, FrodeF skrev: Kontakt din fastlege med en gang. Hvorfor skriver du slikt egentlig? Når vi vet hvordan hiv smitter, så er sannsynligheten lik null for at Ts er smittet. Og hva er oddsen i utgangspunktet for at denne mannen i det hele tatt har hiv? 12
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #6 Skrevet 28. mars 2018 Du er ikke smittet av hiv, men du har helseangst. Skulle du ikke få hjelp av psykolog to ganger i uken? Anonymkode: d12df...0e5 13
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #7 Skrevet 28. mars 2018 Hiv smitter kun via blod. Med mindre han hadde blod på tunga og du hadde åpent sår på dine lepper som dette blodet kom i kontakt med så er det ingen fare for at du er smittet Anonymkode: 9128e...120
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #8 Skrevet 28. mars 2018 Du har ikke blitt smittet av hiv, men av influensa. Legg bort denne tanken nå. Om du er så redd så få en time hos legen din. Anonymkode: a89a5...86c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #9 Skrevet 28. mars 2018 Du har ikke hov, du har influensa. Anonymkode: c5b48...4fa
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #10 Skrevet 28. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har ikke hov, du har influensa. Anonymkode: c5b48...4fa Hiv* Anonymkode: c5b48...4fa
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #12 Skrevet 28. mars 2018 Tusen takk for alle svar å ja eg har vert redd for å få visse sjukdommer. Eg har slitt med dette lenge egentlig, dør var det kreft eg var redd for å få. Eg vet at sjangsen er ekstremt liten for at eg skal få hiv men eg er ekstremt redd Anonymkode: e2d60...d07
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #13 Skrevet 28. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svar å ja eg har vert redd for å få visse sjukdommer. Eg har slitt med dette lenge egentlig, dør var det kreft eg var redd for å få. Eg vet at sjangsen er ekstremt liten for at eg skal få hiv men eg er ekstremt redd Anonymkode: e2d60...d07 Du bør heller skaffe deg psykolog hjelp for den hypokondrien. Det er ikke godt å gå med sånn redsel hele tiden. Anonymkode: c5b48...4fa 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #14 Skrevet 28. mars 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Eg laget eit liknende inlegg men bare at det var om herpes og ikkje hiv, men eg spurte ein fremmed mann på gata om han hadde sigg eg kunne å og han hadde bare rulletobakk og da rullet han en for meg og eg tok den i munnen rett etter han hadde rullet den og etter eg hadde tatt nokon drag så komm eg på at han må spruke tungen sin for å lage ein rulletobakk å da blei eg redd for at eg kunne fått noko farleg sjukdom. Eg er klar over at det er lite sannsyneli å bli smittet gjennom spytt når d kommer til hiv men vist han hadde betet seg på tungen og begynnt å blødd da?. Jaja dette var for snart to uker siden og etter det hadde gått 1 uke etter denne hendelsen så fikk eg influensa. Nå er eg livredd for st eg har hiv. Trenger hjelp nååå Anonymkode: e2d60...d07 Hiv smitter gjennom blod, og t. O. M under vaginal sex så er sjansen under 1% for å smittes. Men ta en tur til legen for bekreftelse. Anonymkode: c0b77...277
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #15 Skrevet 28. mars 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan smittes gjennom spytt, men jeg tror ikke du ville fått fyr på en røyk som var druknet i 7 liter spytt? https://hivnorge.no/Om-hiv-aids/Slik-smitter-ikke-hiv Anonymkode: 6ac52...b26 TS, gikk du inn og leste her? ^ Få med deg dette og: https://forskning.no/seksualitet/2013/12/sex-med-en-medisinert-hiv-smittet-er-sikrere-enn-kjore-bil Anonymkode: 09291...843 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #16 Skrevet 28. mars 2018 Sjangsen er ganske liten for å bli smittet. Men for din egne del så kanskje du kunne testet deg? Bare for å kunne se svart på hvitt at du ikke er smitter Anonymkode: 47f3a...b8a
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #17 Skrevet 28. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sjangsen er ganske liten for å bli smittet. Men for din egne del så kanskje du kunne testet deg? Bare for å kunne se svart på hvitt at du ikke er smitter Anonymkode: 47f3a...b8a Ikke lurt når man har helseangst, da vil man plutselig utredes for absolutt alt Anonymkode: a91b7...400 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #18 Skrevet 28. mars 2018 Eg vet at sjangser er ekstremt liten men eg er så redd Anonymkode: e2d60...d07
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #19 Skrevet 28. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eg vet at sjangser er ekstremt liten men eg er så redd Anonymkode: e2d60...d07 Det er en ansvarlig handling å sjekke om en er smittet med hiv. Dersom det skulle vise seg at du er smittet, må likevel smittekilden være en annen enn han med rullingsen, for den episoden medfører ingen smittefare. Anonymkode: 503d0...d02 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #20 Skrevet 28. mars 2018 Eg googlet om symptomer ta hiv å der sto d at runt nokon uker etter smitteperiode er det vaneli å få influensaliknende symptomer med feber osv og akkuratt det har eg fått no 32 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en ansvarlig handling å sjekke om en er smittet med hiv. Dersom det skulle vise seg at du er smittet, må likevel smittekilden være en annen enn han med rullingsen, for den episoden medfører ingen smittefare. Anonymkode: 503d0...d02 Anonymkode: e2d60...d07
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå