Gå til innhold

Skal søke om abort

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Lurer på om det er noen som har opplevd det samme som meg? Tok medisinsk abort i uke 9. Og nå viser det seg at det har gått feil og jeg er i uke 17. Jeg skal til sykehuset i morgen. Jeg er helt psykisk nede og vil bare langt vekk. Hva skal til for å få det innvilget ? Jeg er psykisk syk, sliter jævlih mye med angst. 

Anonymkode: 54aa4...657

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Desverre . Håper noen kan hjelpe deg. Ønsker deg lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet

Det får du nok. Du har jo gått inn for abort, og når det ikke gikk får du det nå. 

Anonymkode: 9c9f5...cea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Lurer på om det er noen som har opplevd det samme som meg? Tok medisinsk abort i uke 9. Og nå viser det seg at det har gått feil og jeg er i uke 17. Jeg skal til sykehuset i morgen. Jeg er helt psykisk nede og vil bare langt vekk. Hva skal til for å få det innvilget ? Jeg er psykisk syk, sliter jævlih mye med angst. 

Søk i nemda eller hva det heter. Hadde en venninne som gjorde det, hun var da fire måneder på vei og det holdt med å skrive et langt brev eller noe.

Siden du sliter psykisk og så ille som du sier, så skal du få det innvilget. Uff er sikkert ikke lett. Trodde ikke en abort kunne gå galt, hvordan klarte de å gjøre den feilen ? De skal jo sjekke at fosteret er borte. 

Sliter selv psykisk og hadde vært et mareritt å bli alenemor...

Anonymkode: e4b4d...65d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tok en med. abort tidligere under svangerskapet så får du selvfølgelig innvilget fullføring av aborten når første var mislykket.

Du må ringe sykehuset i morgen tidlig!

Anonymkode: 36e94...fcf

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke noe problem. Både mtp at fosteret kan ha blitt skadet av den mislykkede aborten og fordi du faktisk ikke ønsker det og sliter psykisk. 

Anonymkode: 2ef70...626

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du tok en med. abort tidligere under svangerskapet så får du selvfølgelig innvilget fullføring av aborten når første var mislykket.

Du må ringe sykehuset i morgen tidlig!

Anonymkode: 36e94...fcf

Jammen er jo i uke 17? :-( jeg får ikke sove nå... vet ikke hva jeg skal gjøre 

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Desverre . Håper noen kan hjelpe deg. Ønsker deg lykke til! 

hmm.. svarer du deg selv? 

Anonymkode: 97322...a26

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Du blir neppe friskere i psyken vel vitende om at du har tatt livet av et så utviklet foster at det nesten kunne vært levedyktig utenfor livmoren.

Anonymkode: 0d8a7...135

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får innvilget abort fram til uke 18, du må bare igjennom en nemd. Men siden dette er en mislykket abort, så er det ikke sikkert du trenger det. 

Anonymkode: 2ef70...626

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir neppe friskere i psyken vel vitende om at du har tatt livet av et så utviklet foster at det nesten kunne vært levedyktig utenfor livmoren.

Anonymkode: 0d8a7...135

Åh, gud som jeg hater slike svar.. 

Anonymkode: b8d5e...796

• Liker 12
Skrevet

Har du vært på sykehuset og fått bekreftet at du er i uke 17 med et levende foster? Grunnen til at jeg spør er at det etter en abort kan henge igjen hcg  (graviditetshormonet) i kroppen en god stund, og det tas derfor blodprøve 2-3 uker etterpå for å sjekke nivå. Eller det kan være rest igjen som gjør at du fremdeles produserer hcg.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt veldig usikker her men kjenner ei som opplevde akkurat det samme og hun har ei vakker tulle nå og hun har nå for alltid dårlig samvittighet fordi hun vet hun valgte henne bort :) 

Tror ikke det er så enkelt dessverre

Anonymkode: 07d0b...620

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått gjennom noe av det samme; først en  hjemmeabort som viste seg å ikke funke, og måtte da på sykehuset igjen. Formelt måtte jeg gjennom en nemnd, men jeg var der før uke 12 for en abort, så den fikk jeg selvsagt innvilget, og fikk da utført senabort på sykehuset.

Lykke til! :klemmer:

Anonymkode: 37182...dc6

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel det samme som jeg må innom da? Hvis du fortsatt var gravid etter uke 12 da? Fordi etter uke 12 må man jo søke om abort

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Mitral skrev:

Har du vært på sykehuset og fått bekreftet at du er i uke 17 med et levende foster? Grunnen til at jeg spør er at det etter en abort kan henge igjen hcg  (graviditetshormonet) i kroppen en god stund, og det tas derfor blodprøve 2-3 uker etterpå for å sjekke nivå. Eller det kan være rest igjen som gjør at du fremdeles produserer hcg.  

Jeg skal det i dag for å ta ultralyd. Hadde HCG på 2 for to uker siden.  Men føler meg gravid merker i magen min at den ikke er som den skal 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått gjennom noe av det samme; først en  hjemmeabort som viste seg å ikke funke, og måtte da på sykehuset igjen. Formelt måtte jeg gjennom en nemnd, men jeg var der før uke 12 for en abort, så den fikk jeg selvsagt innvilget, og fikk da utført senabort på sykehuset.

er vel det samme som jeg må innom da? Hvis du fortsatt var gravid etter uke 12 da? Fordi etter uke 12 må man jo søke om abort

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange uker var du på vei da?

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søk i nemda eller hva det heter. Hadde en venninne som gjorde det, hun var da fire måneder på vei og det holdt med å skrive et langt brev eller noe.

Siden du sliter psykisk og så ille som du sier, så skal du få det innvilget. Uff er sikkert ikke lett. Trodde ikke en abort kunne gå galt, hvordan klarte de å gjøre den feilen ? De skal jo sjekke at fosteret er borte. 

Sliter selv psykisk og hadde vært et mareritt å bli alenemor...

Anonymkode: e4b4d...65d

Du skal og må ikke i noen nemnd når du har en abort som ikke avbrøt svangerskapet. Da er fosteret skadet og skal aborteres uansett. 

Snakk med sykehuset. Her roter du fælt fordi du ikke skjønner prosessen. 

Anonymkode: 857c8...48e

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

er vel det samme som jeg må innom da? Hvis du fortsatt var gravid etter uke 12 da? Fordi etter uke 12 må man jo søke om abort

Ja da var jeg etter uke 12.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange uker var du på vei da?

Første eller andre gang? Første var jeg 8+6 og når jeg da skulle sjekke at alt hadde gått som det skulle rundt 4 uker senere, var jeg ca 13 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...