Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen med erfaring med airbnb? Tenkte å bestille en leilighet i Spania, men har ingen erfaring med airbnb. Fant en fin en som ble registrert nå i mars og har således ingen anmeldelser. Er redd for å bestille fordi jeg er redd for å bli svindlet og leiligheten ikke er vedkommendes eller så fin som det ser ut på bildet. Er det trygt? 

Er det generelt trygt å bestille via airbnb? 

Anonymkode: 082b7...1e9

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg tror ikke du kan bli bokstavelig talt svindlet på AirBnB i den forstand at du betaler for en leilighet som ikke finnes, men det er klart du kan være uheldig å få dårlig standard eller noe du ikke ventet deg. Men AirBnB betaler ikke ut penger før du har sjekket inn (eller 24 timer etterpå eller noe slikt), så du blir ikke stående uten husly.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker AirBnb, bruker det opptil flere ganger i året. Har leid både hele leiligheter som vi har for oss selv, og rom hos andre familier(noe som er genialt for å få inside tips om plassene du besøker, men dette forutsetter at du er en sosial person da). Har faktisk bare gode erfaringer, eller vi var litt "uheldig" med en shabby leilighet en gang i en storby, men vi betalte kun 300kr natta så vi hadde jo forventet en ganske lav standard(men det var gangavstand inn til byen, og vi skulle jo kun ha en plass å dusje og sove). 

Fikk litt problemer med nøkkellevering en gang i Italia, da verten skrev at nøklene skulle ligge i nøkkelboksen, men de forrige gjestene hadde visst tatt de med seg. Vi fikk kontak med verten, som oppholdt seg i en annen del av landet, og hun ordnet dette på et blunk ved å sende renholderen sin med nøkkel til oss. Sånn service er topp, og vi satt bare ute og nøt varmen mens vi ventet.

Vi har også møtt utrolig mange flotte mennesker som vi har bodd hos, hjertevarme mennesker som tar deg inn som gjest i hjemmet sitt. Vi har fått mange fantastiske tips om plasser som vi aldri hadde funnet på egenhånd, det er så genialt. Fikk behov for lege en gang, og verten ordnet slik at vi fikk komme til sin lege selv om dette var sent på kvelden og legen ikke var på vakt. Det er sånne småting jeg setter så utrolig stor pris på når vi reiser slik vi gjør.

Det som er lurt er å sjekke anmeldelser om verten, da får du en indikasjon på hvordan ståa er. Svindel skal vel være umulig gjennom AirBnb siden at verten ikke får pengene sine før etter oppholdet ditt er ferdig, så om det skulle bli krise er det jo bare å kontakte AirBnb. 

Anonymkode: 1d0ce...e18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...