Gå til innhold

Bør jeg ta en angrepille?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en ons i går. Jeg sa i fra at han burde bruke kondom, han ville ikke det. Jeg ønsker meg barn og vet at jeg aldri kunne tatt abort, men samtidig føler jeg det er litt ‘slemt’ å ikke ta angrepille. 

Hva ville du gjort? Jeg er 37 år og har alt på stell. Jeg leker med tanken på Danmark, så jeg har sluttet på prevensjon. Det var ikke meningen å ha ubeskyttet sex, men det bare skjedde...

Anonymkode: 0187f...e3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heller Danmark enn en ONS! Hvorfor ikke finne et kjekt homofilt par å få barn med? Så får de fedre og oppfølging. 

• Liker 5
Gjest Overrasket
Skrevet

Nei, du bør finne deg en ny type for i kveld og ha sex en gang til. Masse deilige svømmere som sloss om kapp.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en ons i går. Jeg sa i fra at han burde bruke kondom, han ville ikke det. Jeg ønsker meg barn og vet at jeg aldri kunne tatt abort, men samtidig føler jeg det er litt ‘slemt’ å ikke ta angrepille. 

Hva ville du gjort? Jeg er 37 år og har alt på stell. Jeg leker med tanken på Danmark, så jeg har sluttet på prevensjon. Det var ikke meningen å ha ubeskyttet sex, men det bare skjedde...

ta angrepille, det er meget egoistisk tankegang at du dekke dine behov for så at han skal bli ufrivelig far. du kunne nektet å ha sex. dette skaper kun problemer

Anonymkode: 34dec...367

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville beholdt det. Visst du først ønsker deg barn. Trenger jo ikke oppføre faren, sparer deg for 50k.

Anonymkode: 88a25...877

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Trolltunge skrev:

Heller Danmark enn en ONS! Hvorfor ikke finne et kjekt homofilt par å få barn med? Så får de fedre og oppfølging. 

Ja, det er jeg jo helt enig i, men nå er skjedd skjedd... 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke tatt angrepille hvis du vurderer bli alenemor uansett. Hans valg. Ikke ditt ansvar å rydde opp etter han. 

Anonymkode: ecc58...a3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ta angrepille, det er meget egoistisk tankegang at du dekke dine behov for så at han skal bli ufrivelig far. du kunne nektet å ha sex. dette skaper kun problemer

Anonymkode: 34dec...367

Ja, jeg kunne nektet sex, men det kunne da han også? Har jeg et større ansvar enn han for å passe på å ikke ha ubeskyttet sex? Jeg sa til han at han bør bruke kondom, det ville han ikke. Jeg tenkte da at han skulle hoppe av i svingen, det gjorde han ikke...

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke tatt angrepille hvis du vurderer bli alenemor uansett. Hans valg. Ikke ditt ansvar å rydde opp etter han. 

Ja, det var min første tanke, men så blir jeg litt usikker...

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det kan også bare skje at du kan få en kjønnssykdom, som f eks aids, når du ikke bruker kondom

Anonymkode: 5aede...747

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jeg jo helt enig i, men nå er skjedd skjedd... 

ts

Ikke om du tar angrepille /ikke er gravid. Tro meg, å få barn med feil mann er myyye verre enn å være alene. Hvor godt kjenner du din ONS? Eller tenker du å aldri fortelle det til ham, om det viser seg at du er gravid? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan også bare skje at du kan få en kjønnssykdom, som f eks aids, når du ikke bruker kondom

Anonymkode: 5aede...747

Ja,vi er alle enig om at dette var et dumt valg, men hva nå? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Trolltunge skrev:

Ikke om du tar angrepille /ikke er gravid. Tro meg, å få barn med feil mann er myyye verre enn å være alene. Hvor godt kjenner du din ONS? Eller tenker du å aldri fortelle det til ham, om det viser seg at du er gravid? 

Kjenner han ikke i det hele tatt. Vet ikke hva jeg tenker, det er jo høyt opp og langt frem...

ts

Skrevet

Du tar selvfølgelig en angrepille! Kjenner jeg blir litt flau over å være hunkjønn her.

• Liker 2
Gjest making.a.mess
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når han ikke vil bruke kondom og vet at du ikke bruker noe annet så er han klar over at barn er noe som kan skje. Kanskje ønsker han seg barn?  Om han har hatt skolegang regner jeg med at han har hatt seksualundervisning også ogvet hvordan ting fungerer....

Skrevet

Ja,vi er alle enig om at dette var et dumt valg, men hva nå? 

Ts

Ta angrepille, opprett en profil på gaysir, søk etter en god mann med alt på stell og mye kjærlighet å gi som kan bli far til deres barn. Få hjelp og støtte gjennom svangerskapet og årene fremover,og vit at ditt barn har en far som stiller opp ved behov. 

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet

Du ba han bruke kondom og han ville ikke. Alle vet at sex uten prevensjon kan føre til graviditet. Så hvis du ønsker barn og har alt på stell som du sier, så tar du ikke angrepille.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var min første tanke, men så blir jeg litt usikker...

ts

Fakta:

- du er ikke pliktig til å ta angrepiller etter ubeskyttet sex akkurat

-graviditetsjansen ved et ubeskyttet samleie i din alder er lav.  Max 15% ved sex ved samleie. Graviditet er ikke en selvfølge. 

-kvaliteten på fersk sperm er billigere og bedre enn frysesperm og ikke minst: alderen din fører fort direkte til prøverørsbehandling. 

-han tenkte bare på seg selv: akkurat hvorfor skal du også bare tenke på han?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

*feil: ved eggløsning. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Trolltunge skrev:

Ta angrepille, opprett en profil på gaysir, søk etter en god mann med alt på stell og mye kjærlighet å gi som kan bli far til deres barn. Få hjelp og støtte gjennom svangerskapet og årene fremover,og vit at ditt barn har en far som stiller opp ved behov. 

Er ikke interessert i det, alternativet er Danmark. Det er jo det som holder meg igjen nå også. Hva hvis han ønsker kontakt!? Da er det kanskje bedre å ta en angrepille. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...