Gå til innhold

Livredd for å sykle til skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 34 og student med noen år igjen å studere. Mister snart studentrabatt på buss, da det bare gjelder t.o.m 34 år.. noe jeg synes er helt tullete da jeg ikke har bedre råd en andre studenter (er singel, bor i kollektiv). Har ikke mulighet til å jobbe deltid da jeg tar 45 stp per halvår for å bli ferdig raskere med bachelor. Snur allerede på hver krone, og har ikke råd til å betale for månedskort til voksen.

Tenkte jeg kunne sykle til skolen selv om det tar ca 45 min hver vei, men trafikken er jo livsfarlig om morgenen, og fortauene er fulle av slaps og snø så der kan man for det meste ikke sykle. Dere som sykler, hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 805ca...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Piggdekk hjelper på is i alle fall.

WEB_Image%201808266533.Jpeg

Ellers bør det straks bli slutt på slike forhold og da blir sykkelturen bare fryd og gammen.

Anonymkode: 419c6...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg ha nå bil men jeg husker en periode jeg måtte selv sykle en vinter og da hadde jeg bare piggdekk på og det funket utrolig bra.

Endret av Oddy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren bruker du piggdekk.

Når du sykler langs veien må du tenke "Jeg er en bil". Du har like stor rett på å bruke veien som en bil, og du må kreve din plass på veien som om du var en bil. Dersom du legger deg defensivt på hvitstripa utsetter du deg selv for livsfare, legg deg så bilistene legger merke til deg og slik at du har oversikt. Dersom du skal til venstre i et kryss må du legge deg til venstre i kjørefeltet i god tid før krysset. Husk å signalisere og se bak deg.

Unngå uforutsigbar kjøring. Ikke hopp opp og ned på fortauet, vingle eller bytt felt uten å signalisere.