Gå til innhold

Narkose til tannlegen.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil fortelle hvordan det var å få satt kanyl i hånden. Og følelesen å få bedøvelse sprøytet inn? Svir det? Har skjønt det er ubehagelig. Hvordan er det å våkne opp igjen? fjernes kanylen etter oppvåkningen eller under oppvåkning?

Anonymkode: d81a1...8bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt narkose hos tannlegen. Da har jeg fått veneflon inn i hånden samtidig som jeg har fått beroligende tabeleter. Det har ikke svidd når de har kjørt inn selve bedøvelsen, det har føltes mer kaldt. Det kjennes rett og slett ut som om de dytter inn iskaldt vann. Selve Veneflon kjennes ikke når den er plassert og den har de tatt av under oppvåkningen. men på det tidspunktet er man så omtåket at man ikke merker noe. 

Dog blir jeg veldig dårlig av narkosen og det å ha en cola med sugerør tilgjengelig til du våkner opp kan være en god ide. Heldigvis spanderte anestesilegen det på meg. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Skeivskank skrev:

en cola med sugerør tilgjengelig 

Cola rett etter tannlegebeh.????

Dette må være kødd.

Anonymkode: 3bf39...88e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette må være kødd.

Ja giiid tenk å ta noen super med cola så tannlegen ser det 😱

Anonymkode: eeb17...6bc

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være kødd.

Nei det er ikke kødd i det heletatt.
Det hjelper på kvalmen. Og man våkner gjerne en stund etter behandlingen er ferdig. 
Du får det til å høres ut som om tannleger aldri drikker cola, eller noe som kan ha den minste påvirkning på tennene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være lurt å beholde veneflonen litt, for hvis man er veldig kvalm så kan man få kvalmestillende gjennom den. 

Anonymkode: d9c01...6d7

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vil fortelle hvordan det var å få satt kanyl i hånden. Og følelesen å få bedøvelse sprøytet inn? Svir det? Har skjønt det er ubehagelig. Hvordan er det å våkne opp igjen? fjernes kanylen etter oppvåkningen eller under oppvåkning?

Anonymkode: d81a1...8bc

Har du ikke nylig hatt en tråd om dette? Der fikk du det forklart veldig godt, av flere.

Anonymkode: b781d...96e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt narkose hos tannlegen, men har fått propofol (Michael Jacksons 'milk') i forbindelse med kirurgi. Jeg vet ikke om dette brukes i forbindelse med tannbehandling.

Det svir littegrann, i 10-15 sekunder, men det er ikke noe problem. Det er som om du klorer på solbrent hud. Du skal virkelig ikke bekymre deg for det.

Anonymkode: 9e609...8a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...